فدراسیون والیبال باخت زشت به بلغارستان را زیبا کرد

فدراسیون والیبال در شرایطی از دستان خالی تیم ملی مقابل بلغارستان سخن گفته که تیم رقیب هم چند بازیکن اصلی را در اختیار نداشت.

فدراسیون والیبال باخت زشت به بلغارستان را زیبا کرد

باخت، باخت و باخت؛ این چکیده عملکرد تیم ملی والیبال ایران از ابتدای لیگ ملت های 2023 تا کنون است؛ برآیند حضور در سه هفته از مسابقات و ده بازی مختلف، 8 شکست و تنها 2 پیروزی بوده، گویی که بازیکنان ایران راه و رسم بردن را فراموش کرده اند و حتی در بازی هایی که در یک قدمی پیروزی هستند هم نهایتا آن را دو دستی تقدیم رقیب می کنند.

امروز هم همین سناریو دوباره تکرار شد و تیم ایران که مقابل بلغارستان به میدان رفته بود، در حالی که 2 بر 1 پیش بود نهایتا 3 بر 2 باخت. نکته عجیب اما واکنش فدراسیون والیبال به این موضوع بود.

بعد از عملکرد ضعیف شاگردان عطایی مقابل تیم بیست و هشتم دنیا، این فدراسیون از تیتری عجیب با این مضمون استفاده کرد:« کسب نخستین امتیاز در آناهایم با دستان خالی».

IMG_20230707_110406_379

این در شرایطی است که اگر چه تیم ملی والیبال ایران ستاره هایی همچون اسماعیل نژاد را در اختیار ندارد، اما در مقابل بلغارستان هم ستاره های خود از جمله نیکلوف و سوکولوف را نداشت و با وجود غیبت این دو بازیکن اثرگذار توانست مقابل ایران کام بک بزند.

در واقع فدراسیون ایران در شرایطی روی این موضوع مانور داده و فرافکنی می کند که در ترکیب پر مهره تیم ملی، ستاره های متعددی از جمله حسین خانزاده، سعادت، موسوی، اسفندیار، شریفی و... حضور دارند و بعید است با وجود چنین نفراتی، غیبت دو بازیکن یعنی اسماعیل نژاد و وادی تا این حد در روند نتایج تیم تاثیر بگذارد؛ کما اینکه در دو هفته گذشته هم با حضور این دو ستاره تیم ایران نتوانست نتایج خوبی کسب کند.

اگر چه غیبت سرمربی می تواند در روحیه تیم و بازیکنان تاثیر منفی بگذارد، اما به نظر می رسد کارشکنی آمریکا در صدور ویزای عطایی، اسفندیار، صالحی و برخی از اعضای تیم، به دستاویزی برای فرار رو به جلوی کادر فنی و فدراسیون تبدیل شده تا ضعف های جدی و اساسی تیم ایران در لیگ ملت ها را پشت آن پنهان کنند. 

والیبال ایران در حال حاضر بازیکنان جوان و مستعدی دارد که هرکدام به تنهایی می توانند یک پدیده باشند اما فدراسیون و کادر فنی توانایی استفاده درست از این مهره ها را ندارند و به جای اعتراف و پذیرفتن ضعف ها، به دنبال توجیه و دلیل تراشی برای شکست های پیاپی و فراموش نشدنی ایران در این دوره هستند.

شکست هایی که در یک دهه اخیر در والیبال ایران بی سابقه بوده و تیم ملی در ضعیف ترین دوره های خود هم تا این اندازه روند نزولی نداشته اما در سه هفته حضور در لیگ ملت های 2023، نتایج ضعیفی کسب شد تا نا امیدی از آینده این رشته بر فضای آن سایه بیندازد و خیلی ها نگران ادامه این روند در آینده و افت شدید والیبال ایران باشند.

منبع: جی پلاس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • کارشناس والیبال
    6

    این موضوع زیاد هم غیر قابل درک نیست. کافیه دلیل بردهای قبلی رو بررسی کنیم تا بتوانیم دلیل باخت های امروز رو درک کنیم. بدون زیر پا گذاشتن ارزشهای بازیکنان سایر شهرها، باید اعتراف کنیم دلیل اصلی بردههای سابق ، بازیکنان ارومیه ای بودند و اوضاع تیم‌های این شهر در چند سال اخیر وخیم بوده و حتی الان این شهر تیمی در لیگ ندارد و آنهم بدلیل توزیع نامتوازن ثروت در شهرهای مختلف هست که این شهرها که قطب والیبال هستند نمی توانند تیمداری نمایند. اگه سرنوشت والیبال مهمه نشر بدید وگرنه که هیچی نشر ندید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      ماشالا عجیب تحلیل والیبالی ارائه کردی تنها چیزی که توش نبود والیبال بود

    • 1

      والیبال امروز ما یک‌معلم مثل ولاسکو‌لازم داره وگرنه هر روزمون بدتر ازدیروز ژاپن از پارسال تا امسال واقعا چه کرده این باید بررسی بشه

  • فاطمه
    2

    به بچه ها قول بدین در صورت برد ببرینشون لاس وگاس مطمئن باشین از جون مایه میزارن برای برد 😂

  • ناشناس
    2

    ببینید تیم ملی والیبال بزرگسالان ایران که روزی با اسلوبودان کوآچ صربستانی در سال ۲۰۱۴ میلادی در لیگ جهانی با شکست دادن قدرتهای جهانی والیبال به رده چهارم صعود کرد و در همین سال با همین سرمربی صربستانی در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی با شکست مقتدرانه ژاپن به مقام قهرمانی دست یافت اکنون با بهروز عطایی سرمربی ایرانی به چه حال و روز خفت باری افتاده است!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      کواچ بهترین افتخار را برای والیبال ایران ازنظررده بندی بدست آورد چرا رفت؟

  • مربی والیبال
    0

    در مورد والیبال و تیم ملیمون حرف زیاد است اما می‌گذاریم تا مسابقات تمام شود آنوقت اگر فدراسیون و شخص آقای داورزنی گوش شنوایی داشتند خدمتشان تحلیلی از وضعیت والیبال مملکت ارائه خواهیم داد

  • دانا
    1

    به نظرم کادر مدیریتی و دیگر اعضا والیبال خیلی پرو هستند

  • اسی
    4

    با این سرمربی به جایی نمی رسیم،کاش میشد با یک استعفا سرمربی تبم ملی ما رو خوشحال می‌کرد!

  • ناشناس
    18

    رزومه، سابقه و کارنامه مربی تیم ملی والیبال قابل دفاع و پر افتخار است. عطایی مربی شاخص و صاحب سبکی است. او با زیر ۲۱ ساله های ایران قهرمان جهان شده و سال ۲۰۲۱ با تیم بزرگسالان ایران قهرمان آسیا شده است.
    شاید اصلی ترین مشکل، ویزا ندادن آمریکا به مربی و برخی بازیکنان و کادر فنی و مدیریتی والیبال ایران است.
    به نظر می رسد، علاوه بر مسایل سیاسی و کارشکنی کشور آمریکا، نقش فدراسیون والیبال در این شکست ها برجسته و پررنگ است. شاید فدراسیون والیبال می توانست در اعتراض به رفتارهای سیاسی کشور میزبان، تیم را به این مسابقات اعزام نکند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      بهروز عطایی از لحاظ دانش فنی و کسب نتایج در حد سرمربی باشگاهی لیگ والیبال ایران هم نیست!

    • stranger
      1

      اعزام نکن! هر تیمی یه دوره بدی داره و قطعا تموم میشه اگه نمیرفتن تا فدراسیون جهانی پوست از سرشون نمیکند ولشون نمیکرد.

  • جمشید
    1

    اقای داورزنی شما خودت و اقای عطایی هردو استعفا بدین تا هواداران والیبال از دست شما راحت بشن و به جای شما یک نفر کاربلد و والیبال دوست در راس فدراسیون قرار بگیره

  • ناشناس
    0

    هدایت این تیم بسیار نادرست است وتنها یک بازیکن را نداشتن نباید این تیم به این فلاکت بیفتد داورزنی و کل مدیران باید استعفا دهند و جایشان را مدیران کار بلد بگیرند دیگر چوب خط داورزنی پر شده و باید محترمانه کنار برود

  • علی اکبر
    1

    سرمربی بدرد نمیخوره بازیکنا هم تو بازی اصلا تعصب تیم ملی ندارن

  • ناشناس
    0

    عطایی و داورزنی هر دو باید اخراج شوند

  • منصور عیسی زاده
    0

    نمایش زشت وزیبادروزش ماعادی مثل برگشت اقای تاج ...ن_______ه غل____ام

  • ناشناس
    1

    ورزش ایران رو به نابودی است وقتی حاکمیت برای ورزشکاران پرونده می سازد و آنها را از کشور ایران فراری می دهد مثلاً وریا غفوری چکار کرده بود کریم باقری چی گفته بود علی دایی از کدام گروه دفاع کرد و صدها مورد دیگر پس ورزش ایران هو. تو. تو.

  • علی
    0

    روحیه جنگدگی و سخت کوشی رو باید از ژاپنی ها آموخت .چه اشکال داره کشور دیگه ایی رو الگو قرار بدیم . باید مثل ژاپن از اسم کشورها نترسید و ذهن را دایم آماده کنی برای برد . اصلا باخت را ذهن پاک کنی و فقط فکر برد باشی . اینجورجاها فقط بحث افزایش روحیه و آرامش روانی باحضور چند روانشناس خبره جواب میده .جای تمرین و فرصت تمرین دیگه نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها