خداحافظی سهراب مرادی با دنیای قهرمانی

سهراب مرادی ملیپوش وزنه برداری ایران از دنیای قهرمانی پولاد سرد خداحافظی کرد. فدراسیون وزنه برداری خبر خداحافظی نابغه ایرانی را از دنیای قهرمانی تایید کرد.

خداحافظی سهراب مرادی با دنیای قهرمانی

مرادی که ۲ مدال طلای قهرمانی جهان (۲۰۱۷ و ۲۰۱۸) را در کارنامه دارد یکی از نخبگان ایران و جهان در دسته ۹۴ و ۹۶ کیلوگرم بود که توانست رکوردشکنی های متعددی در جهان داشته باشد.

مرادی که در المپیک ریو موفق به کسب مدال طلا شده بود مرد بی حریف وزن ۹۶ کیلوگرم به شمار می رفت و توانست سال های رکورد یکضرب، دوضرب و مجموع این وزن را در اختیار داشته باشد. مرادی در این دسته ۱۸۶ کیلوگرم در یکضرب، ۲۳۰ کیلوگرم در دوضرب و ۴۱۶ کیلوگرم را در مجموع به نام خود ثبت کرد. رکورد مجموع دسته ۹۶ کیلوگرم هنوز به نام سهراب مرادی است.

خورشید بخت مرادی زمانی غروب کرد که وی در خردادماه سال ۱۳۹۸ زیر وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی از ناحیه کتف مصدوم شد و نتوانست به روزهای اوج خود بازگردد. مصدومیتی که مسابقات جهانی ۲۰۱۹ پاتایا، مسابقات جهانی ۲۰۲۱ تاشکند و جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا را از او گرفت و مرادی از حضور در المپیک توکیو محروم کرد.

مرادی چند روز پیش در رکوردگیری تیم ملی نتوانست وزنه ۱۶۵ کیلوگرمی را در یکضرب مهار کند و در دوضرب نیز انصراف داد.

افتخارات سهراب مرادی

۱- مدال طلای المپیک _۲۰۱۶

۲- مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸  

۳- مدال طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۷

۴- مدال طلای قهرمانی جهان _۲۰۱۸

۵- مدال طلای قهرمانی آسیا ۲۰۰۹

۶- مدال طلای قهرمانی آسیا ۲۰۱۵

۷- مدال برنز قهرمانی آسیا ۲۰۰۸

۸- مدال نقره قهرمانی آسیا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمود
    0

    قهرمان بزرگ و نابغه جهان. من جای سهراب باشم دیگه بلند کردن وزنه رو بی خیال میشم و بیشتر از این به بدن خودم آسیب نمیزدم. این ورزشهایی که مجبورن وزنه های سنگین در حد قهرمانی بلند کنند به مفاصل و کمر و ماهیچه ها آسیبهای غیر قابل جبران میزنند. و در ایام کنهسالی دردسر میشه. دیگه کلی مدال کسب کرده و به چیزی که لیاقت داشت رسیده

  • ناشناس
    0

    خداقوت قهرمان جهانی روستای سده شهرستان لنجان استان اصفهان! خسته نباشی قهرمان! انشاءالله در مراحل مختلف زندگی شخصی هم مانند ورزش حرفه ای وزنه برداری موفق باشی!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها