عربستان فرمول یک را می خواهد بخرد؟

مالک آمریکایی فرمول یک به اخبار پیشنهاد هنگفت عربستان برای خرید امتیاز این رقابت‌ها واکنش نشان داد.

 عربستان فرمول یک را می خواهد بخرد؟

گِرِگ مافی، رئیس شرکت آمریکایی لیبرتی مدیا، که مالک سری مسابقات فرمول یک است، درباره پیشنهاد عربستان برای خرید این رقابت‌ها گفت: سعودی‌ها از برخی جهات شریک ما هستند. این کشور گرندپری فرمول یک را برگزار می‌کند و شرکت نفتی آرامکو اسپانسر مالی مسابقات است. با این وجود عربستانی‌ها در مورد خرید فرمول یک هرگز با ما تماس نگرفتند.

مافی با اشاره به مبلغ خرید فرمول یک اظهار داشت: صادقانه بگویم، پیشنهاد ۲۰ میلیارد دلاری به اندازه کافی جذاب نیست. سهام ۱۷ تا ۱۸ میلیارد دلار است، پس چرا ۲۰ میلیارد دلار بفروشیم؟ من خیلی بیشتر از این دوست دارم! ما نسبت به آینده کاملاً خوشبین هستیم.

مالک فرمول یک همچنین درباره مشکلات پذیرش یازدهمین تیم در این رقابت‌ها خاطرنشان کرد: مشکل واقعی این است که سازمان فرمول یک چگونه ساختار یافته است. زیرساخت‌ها برای پذیرش ۱۱ تیم مشکل‌ساز خواهد شد. احتمالاً با پول و زمان حل می‌شود، اما قطعاً با یک ضربه انگشت به نتیجه نمی‌رسیم. مشکل دیگر این است که ۱۰ تیم سود را به اشتراک می‌گذارند و تقسیم آن به یازده، شور و شوق آن‌ها را بر نمی‌انگیزد. هزینه ورودی تیم یازدهم کاهش درآمد تیم‌ها را جبران نمی‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها