انتقاد یک نماینده مجلس از فرسودگی مدارس هرمزگان

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس با اشاره به تعطیلی کلاس‌های درس مدرسه‌ای در شهر میناب به دلیل اعتراض مردم به فرسودگی آن، از مکاتبه مکرر با مسئولان آموزش و پرورش برای رسیدگی به فرسودگی مدارس این منطقه خبر داد.

انتقاد یک نماینده مجلس از فرسودگی مدارس هرمزگان

سید مصطفی ذوالقدر با اشاره به اعتراض دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به فرسودگی مدارس در میناب و تعطیل شدن کلاس‌های درس در یک مدرسه 70 ساله گفت: وضعیت مدارس در میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد از نظر ایمنی ساختمان و مجهز بودن به تجهیزات وضعیت خوبی ندارد؛ اکثر مدارس در حال فروریختن و ویرانی هستند و اگر به دنبال بهبود آن نباشیم، حوادث غیرمترقبه‌ جبران‌ناپذیری در انتظار فرزندان محصل خواهد بود.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس ‌افزود: سن مدارس در این شهرهای محروم بسیار بالاست و خانواده‌های دانش‌آموزان هر صبح با نگرانی و خاطری آزرده فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستند زیرا هر لحظه ممکن است سقف‌های مدارس روی سر دانش آموزان و معلمان فرو بریزد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با اشاره به کهنسالی مدارس در منطقه شرق هرمزگان و پایین بودن کیفیت استانداردهای آموزشی در شهرستان‌های این نقطه اظهار کرد: با توجه به اینکه در فصل پاییز و زمستان، شاهد برخی بارش‌ها و طوفان‌ها در این حوزه هستیم، پایین بودن ایمنی سازه مدارس ممکن است خطرات غیرقابل جبرانی را برای مردم این منطقه به وجود آورد.

وی همچنین از نامه‌نگاری و مکاتبه با مسئولان آموزش و پرورش برای رسیدگی، بازسازی و نوسازی مدارس شهرستان‌های میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد خبر داد و تاکید کرد: علیرغم صحبت‌های حضوری با مسئولان و نامه‌نگاری با آنها و تاکید بر ضرورت اقدام عاجل در این خصوص، هنوز هیچ اقدامی در این زمینه نشده و بودجه‌ای برای این منظور اختصاص نیافته است.

ذوالقدر با اشاره به مشکلات این مدارس از نظر ایمنی و مجهز نبودن به وسایل و امکانات لازم اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس باید توجه به مدارس تخریبی را در اولویت رسیدگی قرار دهد زیرا حضور در چنین مدارسی تهدیدی برای جان آنها اعم از دانش‌آموزان، معلمان و نیروهای کادری مدارس تلقی می‌شود.

وی همچنین بر ضرورت به‌کارگیری ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز تاکید کرد و افزود: خیرین مدرسه‌ساز در سال‌های گذشته حضور بسیار خوب و پررنگی در حوزه مدرسه‌سازی داشته‌اند و حتی در این زمینه از دولت پیشی گرفته‌اند، لذا لازم است برای مدارس مناطق محروم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد نیز چنین ورود انسان‌دوستانه‌ای داشته باشند.

نماینده مردم میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس ‌با اشاره به حوادث مدارس تخریبی خاطرنشان کرد: فوت دانش آموز در سنندج بر اثر ریزش دیوار مدرسه یا حادثه فروریختن آوار و خشت و گل‌های دیوار مدرسه بر سر معلم خاشی برای نجات دانش‌آموز اتفاقات کوچکی نیستند که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت.

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها