توزیع ۲۴۴ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر دو قطبی لرستان

مدیرکل امور عشایر لرستان گفت: ٢٤٤ دستگاه پنل خورشیدی در مرحله نخست بین عشایر دوقطبی که از شهر و روستا دور بوده و به شبکه برق سراسری دسترسی ندارند درمنطقه عشایری گاومیر بخش زاغه شهرستان خرم آباد توزیع شد.

توزیع ۲۴۴ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر دو قطبی لرستان

سیدضیاء موسوی‌نیا اظهار کرد: با تلاش و کوشش سازمان امورعشایر ایران و وزارت نیرو اقداماتی جهت تأمین پنل‌های خورشیدی به تعداد ۲۰هزار دستگاه در سال‌جاری جهت توزیع بین عشایر کوچرو بعمل آمده و امروز در این منطقه عشایری شاهد روشنایی سیاه چادرهای عشایر هستیم.

وی ادامه داد: سهم لرستان از این ۲۰ هزار دستگاه ۱۳۰۸ دستگاه است که تاکنون ۲۴۴ دستگاه بین عشایر دوقطبی که در قشلاق و ییلاق فاقد برق هستند توزیع شد.

موسوی‌نیا افزود: بقیه پنل‌های خورشیدی تاپایان مرداد ماه سالجاری با هماهنگی شرکت نیروی برق استان و اداره‌کل امورعشایر تأمین و بین عشایر توزیع خواهد شد.

مدیرکل امور عشایری لرستان تصریح کرد: همانطور که عشایر کشور نیاز به آب آشامیدنی سالم دارند تأمین برق آنان نیز از دیگر اولویت‌هاست و با بردن روشنایی به سیاه چادرها، عشایر از انرژی پاک و بدون ضرر برای محیط زیست استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: با این کار این فرصت برای فرزندان عشایر بوجود می‌آید، در این شرایط کرونایی که بیشتر کلاس‌ها بصورت مجازی تشکیل می‌شود از این نعمت استفاده کنند.

موسوی‌نیا با اشاره به آثار ارزشمند زیست‌محیطی اجرای این طرح، عنوان کرد: با گسترش استفاده از انرژی‌های نو، امیدواریم شاهد کاهش آثار مخرب استفاده از سوخت‌های فسیلی، تخریب جنگل‌ها و مراتع باشیم.

مدیرکل امور عشایر لرستان تأکید کرد: عشایر دارای اقتصاد تولیدی و نماد اقتصاد مقاومتی و تولید کالای ایرانی هستند، لذا ضروری است مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها