مشکلات آب شرب روستاهای پلدختر برطرف می‌شود

رئیس آب و فاضلاب شهرستان پلدختر گفت: برای رفع مشکلات آب شرب روستاهای پلدختر طرح‌های خوبی از جمله عملیات اجرایی ساخت مخزن ۳۰۰ متر مکعبی و اصلاح خط انتقال آب در دستور کار است.

مشکلات آب شرب روستاهای پلدختر برطرف می‌شود

شهاب محمودی اظهار داشت: در روستای چم مهر، میدان بزرگ و باباخوارزم با اصلاح شبکه در روستای چم مهر و همچنین تعویض الکتروپمپ روستای میدان بزرگ و چم مهر مشکل افت فشار آب این روستاها به طور 100درصدی رفع شده و خط انتقال روستای میدان و چم مهر که از بستر رودخانه عبور می‌کند تابستان 99 اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه مجتمع بزرگ واشیان که مشتمل بر 25 روستاست و در طی سالیان گذشته مشکل جدی افت فشار آب را داشته با اصلاح شبکه و ارتقا الکتروپمپ و متعلقات چاه مشکل افت فشار با اعتباری حدود 10میلیارد ریال برطرف شده است افزود: روستاهای سیل‌زده خرسدر، وره زرد و بابازید که مشکل افت فشار شدید آب شرب را داشتند با وصل کردن شبکه آب این سه روستا به خط انتقال آب شرب شهری برای همیشه مرتفع شده است.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان پلدختر عنوان کرد: قطعی برق مشکلاتی در حوزه آب شرب روستاهای پلدختر ایجاد کرده و با قطع برق 10حلقه چاه آب از مدار خارج و از روستاهای مورانی، پران پرویز،کیان آباد تا روستاهای دو کوهه رشنو، چم گردله و واشیان آبشان تحت تاثیر قرار می‌گیرد و سطح مخزن‌ها به شدت پایین می‌آید که با مسئولان شهرستان رایزنی شده که برق منطقه گل گل که چاهای آب شرب در آن منطقه قرار دارد قطع نشود.

وی بیان کرد: برای رفع مشکلات آب شرب روستاهای پلدختر طرح‌های خوبی از جمله عملیات اجرایی ساخت مخزن 300 متر مکعبی روستای جلگه خلج، خط انتقال، شبکه برق و تجهیز چاه آب پاعلم، بهاری و اصلاح خط انتقال آب چشمه لیتنجاب زیودار، احداث سه عدد چاهک پمپاژی بر روی خط انتقال آب کوثر جهت تقویت آب شرب روستاهای افرینه، زورانتل، زیودار و جلگه خلج نیازمند تخصیص اعتبار 21 میلیارد تومانی است که به زودی عملیاتی و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمودی با اشاره به اینکه در صورت همکاری مردم تابستان پیش رو تنش آبی در شهرستان پلدختر نخواهیم داشت گفت: با احداث مخزن در شهر پلدختر آب شرب برخی محلات پلدختر که در تابستان گذشته دچار افت فشار بود برطرف شده است.

منبع: تسنیم

4167

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مشتی
    0

    آقای خواهش میکنیم این وضع را بدتر نکنید .مثل سال 67نشود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها