آیت‌الله جوادی آملی: کارخانه‌های تولید سلاح‌های کشتارجمعی آمریکا "سه شیفته" در حال کار است

آیت‌الله جوادی آملی: کارخانه‌های تولید سلاح‌های کشتارجمعی آمریکا "سه شیفته" در حال کار است

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار رئیس سازمان انرژی اتمی با تبریک دهه مبارک فجر اظهار داشت: دهه پربرکت فجر برای همه ما عزت و شرف است و امیدواریم که خداوند بیش‌ازپیش این کشور را عزیز و مقتدر بدارد.

وی به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: در جریان مذاکرات هسته‌ای و قبل از آن، غربی‌ها اصرار داشتند که ایران به سلاح اتمی دست پیدا نکند، درحالی‌که ماقبل از آن‌ها و پیش از آن‌ها بمب اتم را تحریم کرده و این را اعلام کرده بودیم، چراکه معتقدیم کسی به سمت بمب اتم می‌رود که نه دین را بشناسد و نه خدا را.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: دو غده در تفکر غرب وجود دارد، یکی انکار معاد و دیگری انکار تجرد روح، یعنی انسان بعد از مرگ تمام می‌شود و حساب‌وکتابی در کار نیست. این نوع تفکر، جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های نیابتی امروز را راه می‌اندازد و اگر امروز هم بتوانند ابایی از راه‌اندازی جنگ جهانی سوم ندارد.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: درحالی‌که میلیون‌ها گرسنه و فقیر و هزاران مهاجر و آواره در جهان وجود دارد، می‌بینید که بودجه بعضی از کشورهای غربی صرف آدم‌کشی می‌شود و در کشورهایی مانند آمریکا، کارخانه‌های تولید سلاح‌های کشتارجمعی آن‌ها سه شیفته در حال کار است این برتری‌طلبی‌ها، جاه‌طلبی‌ها و غرور که امروز غرب را گرفتار کرده، از این نگرش نشأت می‌گیرد.

وی بیان کرد: غربی‌ها چون خود را نشناختند در حد یک حیات گیاهی زندگی می‌کنند درحالی‌که دین آمده تا انسانیت انسان را شکوفا کند و به او تعالی ببخشد، قرآن کریم می‌گوید انسان بدنی دارد که فرع است و با مرگ می‌پوسد، اما روحی دارد که اصل است و ابدی است. انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می‌میراند نه اینکه بمیرد، انسان از پل مرگ می‌گذرد و ابدی می‌شود در نتیجه، انسان ابدی، توشه ابدی می‌خواهد و این توشه همان ایمان و اعتقاد به خداست بنابراین قبل از هر مسئله‌ای باید این بخش‌های فرهنگی برای ما حل شود تا با تکیه‌ بر این باورها به‌پیش برویم و به دیگران نیز متذکر شویم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یک فطرت در درون همه انسان‌ها به ودیعه نهاده شده که قابل اصلاح است، بنابراین باید در مذاکرات و گفت‌وگوهای فرهنگی این نکات به آن‌ها متذکر و یادآوری شود که آن‌ها بدانند ابتدا باید ماهیت حقیقی انسان برای انسان روشن شود که خداوند او را با فرشتگان مقایسه کرده و دارای مشترکات فراوانی با فرشتگان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، حمایت از جوانان نخبه کشور را مورد تأکید قرارداد و اظهار داشت: کشور را مردان بزرگ هدایت می‌کنند و هوش ایرانی مثال‌زدنی است، جوانان ما اگر حمایت شوند، استعداد بسیاری برای رشد و پیشرفت دارند، ما باید با تأمین و حمایت از جوانان و رعایت عدالت و اخلاق در جامعه، نخبگان را در کشور تقویت کنیم تا با حریت زندگی کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های جوانان در جریان انقلاب و دفاع مقدس گفت: در جریان دفاع مقدس همین جوانان نشان دادند که در حد فرشتگان هستند، این جنگ هشت‌ساله در واقع یک جنگ جهانی بود، چراکه جنگ جهانی تنها به این معنا نیست که چند کشور علیه چند کشور وارد جنگ بشوند، وقتی همه دنیا با یک کشور مظلوم وارد جنگ می‌شوند این هم جنگ جهانی است و دفاع مقدس این‌چنین بود، اما به لطف الهی این کشور پیروز شد.

وی ادامه داد: ما نشان دادیم که همواره پای امضاء خود می‌ایستیم و این را در عمل اثبات کردیم؛ بعد از امضای قطعنامه 598، در جریان حمله عراق به کویت، با همه جنایت‌هایی که عراق علیه ما انجام داده بود، حتی یک موشک از سمت ما به عراق پرتاب نشد، درحالی‌که همین غربی‌ها حتی بعد از قطعنامه، عملیات مرصاد را به‌وسیله منافقین علیه ما به راه انداختند، آن‌ها این‌گونه رفتار کردند و ما این‌گونه پای امضای خود ماندیم و این شرف ماست.

وی در پایان از تلاش‌ها و نفوذناپذیری دستگاه دیپلماسی کشور، حق‌شناسی و برای این عزیزان آرزوی توفیقات بیشتر را مسئلت کرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها