کمک هزینه بیکاری ایام کرونا برای هنرمندان قزوین واریز می‌شود

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: هنرکارت برای اعضای صندوق اعتباری هنر در استان صادر شده است و کمک هزینه بیکاری ایام کرونا برای هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران قزوین از طریق آن واریز می‌شود.

کمک هزینه بیکاری ایام کرونا برای هنرمندان قزوین واریز می‌شود

محمد حسین اسماعیلی روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: برای ثبت نام کنندگان هنرکارت در استان از سوی بانک عامل افتتاح حساب انجام شده و کمک هزینه ایام بیکاری کرونا به حساب آنها به صورت مرحله‌ای در حال واریز است.

وی تصریح کرد: هنرکارت، کارت هویتی اعضای صندوق اعتباری هنر محسوب می‌شود و از این پس خدمات صندوق در قالب این کارت که عضو شبکه بانکی کشور است به هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران عضو ارائه می‌شود.
اسماعیلی با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگ و هنر کشور پس از شیوع کرونا گفت: با توجه به محدودیت فعالیت‌های مراکز فرهنگی و هنری با پیگیری‌های انجام شده در دولت، پرداخت کمک هزینه ایام بیکاری ناشی از شیوع ویروس کرونا به اعضای صندوق هنر در قالب هنرکارت محقق شد.
وی گفت: بر این اساس، کمک هزینه معیشتی به حساب متصل به هنرکارت اهالی فرهنگ و هنر واریز می‌شود که تاکنون برای تعدادی از اعضا واریز شده است و برای بقیه نیز طی روزهای آتی واریز می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین در خصوص دریافت هنرکارت، افزود: با همراهی بانک عامل، هنرکارت برای اعضای صندوق اعتباری هنر در استان صادر شده است و طی چند مرحله توزیع خواهد شد.
وی گفت: رایزنی با مجموعه‌ای از فروشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و رفاهی برای ارائه خدمات به دارندگان هنرکارت در جریان است و متعاقباً اطلاعات تکمیلی در خصوص جزییات دریافت این کارت از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها