واکنش اداره میراث فرهنگی سمنان به خبر واگذاری ۲ اثر تاریخی

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان درباره واگذاری دو کاروانسرای ثبت جهانی‌شده اعلام کرد: سرمایه‌گذار و خریدار کاروانسرای سمنان موظف است اصول میراث‌ فرهنگی را رعایت کند.

واکنش اداره میراث فرهنگی سمنان به خبر واگذاری ۲ اثر تاریخی

به‌دنبال اتتشار اخباری درباره فروش دو کاروانسرای سمنان که در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران هستند، روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همه ضوابط و اصول میراث‌ فرهنگی در این جابه‌جایی مالکیت در نظر گرفته شده است.

در این اطلاعیه با اشاره به انتشار خبرهایی مبنی بر فروش کاروانسراهای ثبت جهانی انوشیروانی (سنگی) و شاه عباسی (آجری) آهوان شهرستان سمنان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) اعلام شده است: تغییر مالکیت یک بنا، منافاتی با ثبت ملی یا جهانی آن ندارد و مالک جدید موظف است تمام ضوابط میراث‌ فرهنگی را در این بنا رعایت کند.

کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان شهرستان سمنان پس از اخذ تعهدات قانونی لازم از خریدار و سرمایه‌گذار ذی‌صلاح واگذار خواهند شد و نظارت بر مرمت این بنا در دستور کار اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی استان سمنان قرار می‌گیرد. در تعهدات فروش این دو کاروانسرا به بخش خصوصی، این نکته صراحتاً ذکر شده است که این دو کاروانسرا پس از فروش باید طبق ضوابط ثبت جهانی، تحت نظارت اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان مرمت و احیا شوند و با کاربری کاروانسرا به بهره‌برداری برسند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    همونجورکه شما موظف به حفظش بودید اما فروختیدش !!! عجیب نیست هر کی دستش میرسه می چاپد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها