روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۲ تیر ۱۳۵۸:

نمایش فیلم‌های کاراته ای ممنوع می‌شود

در دیدار آیات عظام با امام خمینی که بمدت یکساعت بطول انجامید مذاکرات مهمی صورت گرفت. این موضوع، تیتر اول روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز سه شنبه ۱۲ تیر سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه همچنین خبر داده که شاه مخلوع برای اقامت دائم در حومه تل آویو به اسرائیل پناهنده می شود و اقدامات امنیتی شدید در ویلای شارون محل اقامت شاه صورت گرفته است.

نمایش فیلم‌های کاراته ای ممنوع می‌شود

 مذاکرات مهم و خصوصی آیات عظام با امام خمینی که در این دیدار که بمدت یکساعت بطول انجامید مذاکرات مهمی صورت گرفت تیتر اول روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز سه شنبه ۱۲ تیر سال ۱۳۵۸ است.

این روزنامه همچنین خبر داده که شاه مخلوع برای اقامت دائم در حومه تل آویو به اسرائیل پناهنده می شود و اقدامات امنیتی شدید در ویلای شارون محل اقامت شاه صورت گرفته است. خبر داغ دیگر روزنامه هم به کشف ۱۱۰ کیلو هروئین در همدان در پی زد و خورد مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر اختصاص دارد. همچنین از دیگر تیترهای شاخص امروز این جریده می‌توان به دستگیری تقی شهرام عامل اصلی تصفیه خونین و انحراف ایدئولوژیکی در سازمان مجاهدین خلق و با تصویب شورای انقلاب از ۱۹ تیر به بعد، شکایات علیه نظامیان پذیرفته نخواهد شد و اینکه شاکیانی که نتوانند ادعای خود را علیه نظامیان ثابت کنند در دادگاه‌های انقلاب محاکمه خواهند شد، اشاره داشت.

روزنامه را ورق زده به صفحه آخر می رویم به جمله ای از سوی سرپرست اداره ترویج و نمایش فیلم فرهنگ‌ و هنر بر می خوریم که گفته است نمایش فیلم‌های کاراته ای ممنوع می‌شود و در قبال هر ۵ فیلم خارجی یک فیلم ایرانی ساخته خواهد شد. با هم ببینیم متن کامل این خبر از چه قرار است؛

بمنظور حمایت از سینمای داخلی تصمیم گرفته شده تا هر وارد کننده فیلم خارج، تهیه کننده یک فیلم ایرانی نیز باشد.

محمدعلی نجفی سرپرست اداره ترویج و نمایش فیلم فرهنگ و هنر ضمن اعلام این خبر به خبرگزاری پارس گفت؛ در قبال ورود هر ۴ یا ۵ فیلم خارجی باید یک فیلم ایرانی ساخته شود و همچنین نمایش فیلمهای کاراته ای ممنوع می‌شود و فیلم‌های ایرانی از این پس در سینماهای مجهز به نمایش در می آیند.

وی افزود؛ در گذشته وامهایی به فیلم سازان ایرانی پرداخت شده بود که اکنون عده ای حاضر به پرداخت آن نیستند. اداره ترویج و نمایش فیلم ترتیبی اتخاذ می کند تا در حضور نماینده حقوقی این وام‌ها مسترد شود.

IMG_20230703_074259_385

نجفی سپس به مساله حمایت از سینمای ایران اشاره کرد و گفت؛ بمنظور حمایت هر چه بیشتر از فیلمسازان کشورمان، ورود فیلم‌های خارجی را محدود می کنیم بالطبع با این محدودیت، بهترین فیلم‌ها وارد می‌شود. همچنین شورای سندیکا که بزودی با شرکت اعضای بخش‌های سندیکایی و فرهنگ و هنر و صاحبنظران فیلم تشکیل خواهد شد، بصورت حمایت فرهنگی ضوابطی را ایجاد می کند تا فیلمساز ایرانی تحت این ضوابط به ساختن فیلم بپردازد.

وی افزود؛ با توجه به ریشه های اصیل شرق و تکنیک‌های غربی فیلم ساخته می‌شود. همچنین از این پس امکان ایجاد یک سینمای تعاونی را فراهم می کنیم به اینصورت که تمام افرادی که دست اندرکار یک فیلم هستند بتوانند در منفعت فیلم سهیم باشند.

IMG_20230703_074302_678

نجفی در پایان‌گفت؛ حمایت ما صرفا فرهنگی و ارشادی است. ما تصمیم داریم از افرادی که سرمایه دارند دعوت کنیم تا سرمایه خود را در استودیوهای هنر فیلمبرداری به کار اندازند تا با این سرمایه مالی و سیستم تعاونی فیلم ساخته شود.

منبع: دیده بان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها