آشنایی با 10 شاعر مشهور غربی

سرزمین ما با تاریخ غنی و تمدن فرهیخته به عنوان مهد فرهنگ و هنر در سراسر دنیا شناخته شده و شاعران بزرگی همچون حافظ، مولانا، سعدی، رودکی و صدها شاعر دیگر در دامان آن پرورش پیدا کرده اند.

آشنایی با 10 شاعر مشهور غربی

به عنوان مثال اشعار، دیوان و فال حافظ اصلی ترین منبع شعر و ادب تاریخ ایران در میان مردم - چه فرهیختگان و چه مردم عادی - بوده است و شاهنامه فردوسی، بوستان و گلستان سعدی و مثنوی معنوی مولانا در رگ و پی این سرزمین ریشه دوانده اند.

همه ما با شاعران پارسی زبان آشنا هستیم اما در تاریخ جهان نیز شاعران زیادی بوده اند که آوازه شان صدها سال بعد از مرگ شان همچنان در میان مردم باقی مانده است، از جمله:

ویلیام شکسپیر محل تولد:

استراتفورد - انگلستان شعر معروف: غزل هجدهم (آیا می توانم تو را با روزی تابستانی قیاس کنم؟) جمله معروف: کل دنیا یک صحنه است و همه مردان و زنان بازیگران آن هستند: آن ها ورودی ها و خروجی های خود را دارند و هر انسان در زمان خود نقش های زیادی بازی می کند. نقش های او هفت ساله هستند.

شکسپیر بی شک یکی از مشهورترین شاعران جهان است. این شاعر غزل سرا و تصنیف سرای انگلیسی توانست سبک خاص خودش را در شعر خلق کند. او شعرهای عاشقانه می سرود، داستان های دراماتیک خلق می کرد و می توانست از ساده ترین چیزها اثری بدیع بیافریند.

ادگار آلن پو محل تولد:

بوستون شعر معروف: کلاغ جمله معروف: من ایمان زیادی به حماقت ها دارم، چیزی که دوستانم آن را اعتماد به نفس می نامند.

اگرچه ادگار آلن پو اغلب به دلیل داستان های ترسناک و راز آلودش به شهرت رسیده اما این شخصیت ادبی مشهور به عنوان یک شاعر توانسته داستان های جالبی را در قالب شعر بیان کند، بسیاری از مردم دنیا هنوز قصه های تاریک او را دوست دارند.

امیلی دیکنسون محل تولد:

امهرست - ماساچوست شعر معروف: امید موجودی است با بال و پر جمله معروف: امید موجودی است با بال هایی که در روح می نشیند و آهنگ ها را بدون کلمات می خواند و هرگز متوقت نمی شود.

امیلی دیکنسون از محبوب ترین شاعران تاریخ است که در زندگی واقعی اش روحیه ای ظاهرا افسرده و تا حدی منزوی داشته است تا جایی که ماه ها در اتاقش می مانده و با افراد زیادی معاشرت نمی کرده است. اشعار او هنوز طرفداران زیادی دارند و بسیاری آن ها را ستوده اند.

مایا آنجلو محل تولد:

سنت لوئیس - میزوری شعر معروف: روی نبض صبح جمله معروف: آموخته ام مردم آن چه را می گویی فراموش می کنند، آن چه را انجام داده ای فراموش می کنند اما هرگز احساسی که در آن ها ایجاد کرده ای را فراموش نخواهند کرد.

مایا آنجلو یکی از بهترین شاعران مدرن نسل خود محسوب می شود. او اشعاری واقع گرایانه، با طراوت و گاهی جنجالی می سرود که موضوع آن ها اغلب از زندگی خودش و دیگران سرچشمه می گرفت و تاکنون روی بسیاری از افراد تاثیر گذاشته است.

رابرت فراست محل تولد:

سان فرانسیسکو شعر معروف: راه نرفته جمله معروف: جنگل ها دوست داشتنی، تاریک و عمیق هستند اما من قول داده ام که به راهم ادامه دهم و قبل ازخواب مایل ها راه بروم.

فراست یکی از بهترین شاعرانی است که اشعارش معمولا با وزن و قافیه و ریتمیک بوده اند و اغلب در آن ها داستان های زیادی نقل شده است. شعر راه نرفته نه تنها شعری زیبا بلکه یک استعاره و الهام بزرگ برای زندگی محسوب می شود.

لنگستون هیوز محل تولد:

جاپلین - میزوری شعر معروف: من نیز آمریکا را می خوانم جمله معروف: رویاها را محکم نگه دارید چون اگر رویاها بمیرند زندگی یک پرنده با بال شکسته می شود که قادر به پرواز کردن نیست.

هیوز یکی از بهترین شاعران نسل خود بوده است و شیوه او در بیان مستقیم و گاهی غیر مستقیم منظورش در قالب کلمات و پیوندی که میان شعر و موسیقی ایجاد کرد در نوع خود ستودنی می باشد.

جان کیتس محل تولد:

لندن شعر معروف: چیزی از زیبایی جمله معروف: چیزی از زیبایی، شادی بی پایان است، قشنگی اش افزایش می یابد و هرگز به پوچی نخواهد رسید.

جان کیتس یکی از نویسندگان و شاعران بزرگ مکتب رمانتیسم بوده که اشعار و تصنیف های عاشقانه زیادی از او به یادگار مانده است. او در سن 25 سالگی در اثر بیماری در گذشت و اشعارش مدت ها بعد از مرگش به شهرت زیادی رسیدند.

لرد بایرون محل تولد:

لندن شعر معروف: او در زیبایی قدم می زند جمله معروف: هیچ غریزه ای مانند قلب وجود ندارد.

بایرون نیز از شاعران بزرگ مکتب رمانتیسم بوده و شعرهای عاشقانه زیادی سروده است. او علاوه بر شعر و ادبیات در زمینه سیاست نیز فعالیت می کرده است، بایرون در سن 36 سالگی در حالی که در نبرد با ترک ها به یونانیان کمک می کرد از دنیا رفت.

هنری وادزورث لانگ فلو محل تولد:

پورتلند - مین شعر معروف: سرود هیاواتا جمله معروف: آن چه را که دارید ببخشید زیرا ممکن است برای یک نفر بهتر از چیزی باشد که شما حتی شجاعت فکر کردنش را داشته باشید.

هنری وادزورث لانگ فلو علاوه بر این که به عنوان شخصیت شاعر با ریش های بلند به شهرت رسیده بود به دلیل اشعار مشهوری همچون کوره راه پل رویر، سرود هیاواتا و اولین آمریکایی که کمدی الهی دانته را ترجمه کرده نیز شناخته شده است.

رالف والدو امرسون محل تولد:

بوستون شعر معروف: یوریل، طبیعت جمله معروف: یک قهرمان شجاع تر از یک انسان عادی نیست اما پنج دقیقه بیشتر شجاع می ماند.

امرسون از فیلسوفان و شاعران مشهور دنیا است که بیشتر به دلیل فلسفه ماورایی و شعر طبیعت که اثری مطلق از زیبایی خالص است شناخته شده است.

منابع: medium - deseret

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها