آغاز و پایان جشنواره با موسیقی «بومی»/ ۴ کارگاه آموزشی تخصصی موسیقی در شیراز برگزار می‎شود

آغاز و پایان جشنواره با موسیقی «بومی»/ ۴ کارگاه آموزشی تخصصی موسیقی در شیراز برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سیزدهمین جشنواره موسیقی فجر شیراز با ترکیبی از موسیقی سنتی، پاپ و مقامی کار خود را از عصر امروز در این شهر آغاز می‎کند در حالی که این رخداداد هنری و دیگر موارد جشنواره فجر برخلاف سال‎های گذشته بدون نشست خبری و برنامه رسمی افتتاحیه و اختتامیه همراه است.

جشنواره امسال در سه سالن تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، تالار احسان و باشگاه دانشگاه شیراز برگزار می‎شود در حالی که در دوره دوازدهم تنها 2 سالن تالار حافظ و تالار احسان به اجرای این جشنواره اختصاص داشت، از لحاظ زمان‎بندی نیز جشنواره سیزدهم از 25 دی ماه تا 3 بهمن ماه اجرا می‎شود در حالی که جشنواره دوره قبل از 23 بهمن 94 تا 30 بهمن ماه اجرا شد.

از دیگر تفاوت‎های جشنواره امسال با سال گذشته برگزاری کارگاه‎های آموزشی تخصصی موسیقی با استفاده از استادان به نام این عرصه است که در مجموع 4 کارگاه آموزشی با عناوین « کارگاه سبک‎شناسی موسیقی کلاسیک»، «کارگاه آموزش پیانو»، «کارگاه صدا، ماهیت ضبط و مفاهیم ایرانی» و «کارگاه آئین موسیقی‎های مناطق ایران» در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه و پنج‎شنبه ساعت 14 در سالن غزل تالار حافظ برگزار می‏‎شود.

تمرکز بر موسیقی‎های بومی و مقامی از دیگر وجوه تمایز این دوره از جشنواره است که می‎توان به اجرای گروه رستاک، همنوازان ایران و گروه کاکوبند و غیره اشاره کرد. گروه موسیقی دال نیز نخستین بار در شهری غیر از پایتخت به اجرای موسیقی می‎پردازند.

برنامه زمان‎بندی جشنواره موسیقی فجر شیراز به ترتیب زیر است؛ شنبه 25 دی ماه برگزاری کارگاه «سبک شناسی موسیقی کلاسیک» از ساعت 14 تا 17 در سالن غزل تالار حافظ و در بخش موسیقی بومی گروه مقام در تالار احسان ساعت 20 اجرا می‎شود.

یکشنبه 26 دی ماه مازیار فلاحی خواننده پاپ در تالار حافظ در دو سانس 18 و 21 و کنسرت اشکان خطیبی با عنوان «قلم را بچرخان» در تالار احسان ساعت 21 برنامه خود را اجرا می‎کنند.

دوشنبه 27 دی ماه کنسرت شهرام شکوهی در سانس‎های 18 و 21 در تالار حافظ و در بخش بومی گروه «همنوازان ایران» در ساعت 20 در تالار احسان به اجرای برنامه می‎پردازند.

سه‎شنبه 28 دی ماه در بخش بومی علی زند وکیلی در دو سانس 18 و 21 در تالار احسان و در بخش پاپ فرزاد فرزین در دو سانس 18 و 21 در تالار حافظ شیراز به اجرای برنامه می‎پردازند.

چهارشنبه 29 دی ماه کنسرت پاپ سیامک عباسی در سانس 18 و 21 در تالار حافظ برگزار می‏‎شود. پنج‎شنبه 30 دی ماه گروه کاکوبند در دو سانس 18 و 21 در تالار حافظ شیراز و دنگ شو در ساعت 21 در باشگاه دانشگاه شیراز به اجرای برنامه می‎پردازند.

جمعه اول بهمن ماه به گروه دال اختصاص دارد، این گروه برنامه خود را در ساعت 21 در تالار حافظ شیراز اجرا می‎کند، دو روز پایانی برنامه به موسیقی بومی اختصاص دارد و در روزهای شنبه دوم بهمن گروه رستاک در دو سانس 18 و 21 در تالار حافظ شیراز و گروه نو در سانس 21 در تالار احسان برنامه خود را اجرا می‎کنند.

در روز پایانی جشنواره نیز گروه رستاک در دو سانس 18 و 21 به اجرای موسیقی بومی در تالار حافظ شیراز می‎پردازند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها