مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس:

صدور ۱۶۵ هزار سند کاداستری در فارس

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس از صدور نزدیک به ۱۶۵ هزار فقره سند مالکیت کاداستری در این استان خبر داد و گفت: همچنین پرونده‌های اجرایی مختومه امسال ۱۳۸ درصد رشد داشته است.

صدور ۱۶۵ هزار سند کاداستری در فارس

سید مهدی هاشمی با اشاره به صدور ۱۶۴ هزار و ۸۵۹ فقره سند مالکیت کاداستری در ادارات تابعه ثبتی این استان از ابتدای امسال تا کنون و رشد ۱۷ درصدی در این زمینه بر تداوم سرعت بخشی در صدور اسناد مالکیت در ماه‌های پایانی امسال تأکید کرد.

هاشمی افزود: در همین مدت پاسخگویی ادارات تابعه ثبتی سراسر استان به ۱۱۵ هزار و ۵۳۵ استعلام واصله از دفاتر اسناد رسمی و وصول بیش از ۱۰۳ هزار خلاصه معامله را شاهد می‌باشیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس، حل معضلات ثبتی و سندی جامعه را مهم‌ترین دغدغه ادارات ثبت اسناد و املاک فارس برشمرد و عنوان کرد: طراحی سامانه‌های ارائه خدمات غیر حضوری با هدف حفظ سلامت شهروندان از اقدامات اساسی انجام شده در آذرماه امسال بوده است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی https://sabtfars.ir نسبت به ارسال درخواست و پیگیری امور ثبتی خود اقدام کنند.

هاشمی همچنین با اشاره به تشکیل ۱۰ هزار و ۷۶۴ پرونده اجرایی در بخش‌های اجرای ادارات تابعه ثبتی سراسر استان از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، بیان کرد: در همین مدت بالغ بر ۱۶ هزار پرونده مربوط به سال‌های گذشته و مدت سپری شده از سالجاری توسط کارشناسان این ادارات مورد بازبینی قرار گرفته ومختومه شده است.

او با بیان اینکه در مدت مشابه سال گذشته تعداد ۶ هزار و ۷۴۵ پرونده اجرایی در ادارات اجرای ثبت استان مختومه شده بود، گفت: رشد ۱۳۸ درصدی مختومه شدن پرونده‌های اجرایی امسال ماحصل تحولات سازمانی در این مقوله و همگامی ادارات ثبت اسناد و املاک با سیاست‌های مصوب سازمانی است.

مدیرکل ثبت اسناد فارس با اشاره به تدابیر اتخاذ شده با هدف مراجعات غیر حضوری مراجعان به منظور کمک به حفظ سلامت شهروندان و پرسنل ادارات ثبت، گفت: با طراحی سامانه ejra.sabtfars.ir در اداره اجرای ثبت شیراز متقاضیان قادر هستند ابتدا تقاضای خود را به دفترخانه تنظیم کننده اجرائیه تحویل داده و سپس با مراجعه به سامانه فوق الذکر نسبت به گرفتن نوبت جهت رسیدگی به پرونده خود اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها