دادستان شیراز: اعتصاب غذای «حسین سپنتا» در زندان تکذیب می‌شود/ جرم وی امنیتی است

دادستان شیراز با اشاره به انتشار اخباری درباره اعتصاب غذای حسین سپنتا در زندان شیراز گفت: خبر اعتصاب غذای این زندانی در شیراز صحت ندارد، جرم سپنتا امنیتی است و حکم صادر شده و زندانی بلاتکلیف نیست.

دادستان شیراز: اعتصاب غذای «حسین سپنتا» در زندان تکذیب می‌شود/ جرم وی امنیتی است

سعید غلام‌زاده ظهر امروز در نشست خبری هفته قوه قضائیه درباره وضعیت روانی قاتل امام جمعه کازرون اظهار داشت: براساس بررسی‌های انجام شده قاتل امام‌جمعه کازرون هیچ‌گونه مشکل روانی ندارد و در این حیث در سلامت به سر می‌برد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس گفت: قتل امام جمعه شهید کازرون با برنامه‌ریزی انجام شده بود در حالی که یک فرد با مشکل عدم تعادل روانی قادر به انجام برنامه‌ریزی نیست.

حیدر آسیابی، دادستان استان فارس نیز در این نشست با اشاره به انتشار ی درباره اعتصاب غذای حسین سپنتا در زندان شیراز بیان کرد: خبر اعتصاب غذای این زندانی در شیراز صحت ندارد، جرم سپنتا امنیتی است و حکم صادر شده و زندانی بلاتکلیف نیست.

به گزارش تسنیم حسین سپنتا شهروند زرتشتی شیراز یک بار در سال 79 و یک بار در سال 92 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی توسط اطلاعات‌سپاه دستگیر شد و در حال حاضر زندانی است.

دادستان شیراز همچنین درباره وضعیت مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز گفت: اتهام حاجتی امنیتی است و ارتباطی با توئیت منتشر شده از او ندارد، بر همین اساس وی به تحمل یکسال زندان و دوسال تبعید به طبس محکوم شده است.

آسیابی بیان کرد: برخلاف برخی از اظهارنظرها درباره گرفتن عفو و اعطای هرگونه تسهیلات به زندانیان، مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس در این امر دارای صلاحیت نیستند و فقط دستگاه قضایی می‌تواند در این زمینه ورود کند.

دادستان شیراز همچنین ممانعت از تداوم اکران فیلم‌های هفته سینمای اروپا در این کلانشهر را براساس شواهد و مدارک و مستنداتی دانست و گفت: این فیلم‌ها دارای صحنه‌های مستهجن بود و موضوع اکران این فیلم‌ها به شکل کاملا کارشناسانه بررسی و منجر به اخذ تصمیم و توقف اکران فیلم‌ها شد.

آسیابی تصریح کرد:گاهی وزارت ارشاد هم یک فیلم را تایید کرده اما بعد از اکران مانع تداوم نمایش آن می شود وهمچنین مهر تایید ارشاد دلیل بر مباح بودن یک فیلم و فعالیت هنری نیست.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها