روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ فروردین ۱۳۵۷

هجوم ایرانیان برای خرید اراضی و خانه های کالیفرنیا

ضوابط تازه پرداخت وام ارزان برای مسکن، تیتر یک شماره امروز روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات در روز دوشنبه ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۷ است. نخست وزیر در این زمینه گفته است بهره وام مسکن ۴ تا ۸ درصد می‌شود و دولت ۶ تا ۱۰ درصد بهره وام‌ را از خزانه کشور پرداخت می‌کند.

هجوم ایرانیان برای خرید اراضی و خانه های کالیفرنیا

ضوابط تازه پرداخت وام ارزان برای مسکن، تیتر یک شماره امروز روزنامه ۲۴ صفحه ای اطلاعات در روز دوشنبه ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۷ است. نخست وزیر در این زمینه گفته است بهره وام مسکن ۴ تا ۸ درصد می‌شود و دولت ۶ تا ۱۰ درصد بهره وام‌ را از خزانه کشور پرداخت می‌کند.

آخرین خبرها از مسافران ایرانی مانده در سوریه و لبنان هم اینکه این مسافران پول بازگشت به ایران‌را ندارند و علاوه بر این کشورها، گروهی دیگر از ایرانیان در مصر و اردن سرگردانند. همجنین تعدادی از مدیران گروه‌ها نیز مسافران خود را رها کرده و گریخته اند.

از جمله اخبار دیگر روزنامه اینکه دستورالعمل تعیین حقوق جدید بازنشستگان صادر شد و پرداخت حقوق ماه فروردین کارمندان دولت هم آغاز شده است. نخست وزیر در اجتماع مردم تبریز اعلام داشته که دولت با هرج و مرج و آشوب مبارزه می کند و دادگاه هم رای دانشجویان متهم به تظاهرات و اخلال در نظم‌ را صادر کرد.

خبر دیگر اینکه رئیس جمهوری آلمان به ابران سفر خواهد کرد و در سومالی کودتای خونین با تلفات سنگین رخ داده است.

IMG_20240409_070045_741

اما یکی از تیترهای جالب این صفحه اطلاعات اختصاص دارد به هجوم عربها و ایرانیان ثروتمند برای خرید مستغلات در کالیفرنیای آمریکا که متن خبر فوق که در صفحه دوم‌ روزنامه منتشر شده به شرح زیر می باشد؛

IMG_20240409_070046_028

بورلی هیلز - کالیفرنیا- آسوشیتدپرس:

در این کعبه میلیونرها و ستارگان سینما جایی که در آن بسیاری از خانه ها را کاخ های واقعی تشکیل می‌دهند خریداری شدن اخیر یک قصر رویایی بوسیله یکی از شیوخ جوان عرب دارد به کابوسی برای همسایگان وی تبدیل می‌شود. یکی از اهالی محل که با شگفتی شاهد جنب و جوش کارگرانی بوده است که داخل قصر شیخ جوان عرب را به نقوش و تندیس‌های سیاه و سرخ روشن زینت داده اند شکایت کنان گفته است که اینجا را بصورت یک دیسنی لند کثیف درآورده اند ولی قضیه در همین جا تمام نمیشود. شیخ جوان عرب که قرار است بزودی با خانواده اش در اینجا زندگی کند ۲۲ سال سن دارد و دانشجوی رشته معماری است. در همین مورد مارتی تراگمان دلالی که شیخ عرب خانه جدیدش را بوسیله وی خریداری کرده، در جواب اعتراضهای مردم‌ محل گفته است که شیخ جوان عرب حق دارد خانه خود را به هر صورتی که خودش می‌خواهد زینت دهد زیرا بدلیل وجود آزادی ها در آمریکاست که مردم از همه جای دنیا به این کشور می آیند.

IMG_20240409_070045_917

در سال گذشته میلیونرهایی از خاورمیانه و خصوصا ایران نه تنها تعداد زیادی از  منازل، بلکه برخی از پر ارزشترین املاک و مستغلات دیگری را که دارای ارزش تجاری هستند خریداری کرده اند.

اعراب و ایرانیان در همه نقاط خوش آب و هوا خصوصا در منطقه سانفرانسیسکو از مشتریان اصلی بنگاه‌های معاملات ملکی هستند و زمین و خانه و ساختمان هایی چون متل ها را میخرند. در برکلی و مرین کونتی بسیاری از بنگاه‌ها برای جلب پولدارهای ایرانی به خرید خانه و زمین، تابلوهای فارسی نیز نصب کرده اند و مترجم فارسی به کار گرفته اند. طبق بررسی هایی که به تازگی درباره وضع بورلی هیلز صورت گرفته نشان می‌دهد که ۲۶ درصد از منازل بوسیله ثروتمندان خاورمیانه ای خریداری شده است. بطوریکه بر اثر هجوم پولدارهای خاورمیانه برای خرید اراضی و خانه های کالیفرنیا قیمت این خانه ها و اراضی در یکسال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته و همین امر دولت را بفکر انداخته است قانونی برای جلوگیری از افزایش قیمت تدوین کند تا از بوجود آمدن یک اقتصاد ناسالم در این ایالت بزرگ آمریکا جلوگیری شود.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    4

    روحانیان مردم را فراری میدهند به دیگر کشورها

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نابغه روزنامه مال فروردین 57 بوده

  • محمد.از.ارومیه.
    0

    این تبلیغات خرید ملک در آمریکا دروغهای گوگل است .مردم از گوگل متنفر شدند ..

  • حسن جانباز
    0

    این بازی به نفع ثروتمندان داخلی و خارجی تموم شد و به ضرر فقرا باز هم باز هم از ما به جیب دشمن خدا انشاااا درستش کنه بازم یک هیچ به نفع دشمن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها