روزنامه گردی تاریخ ۱۹ مرداد ۱۳۵۷

مدیران شرکت خانه های کارگری بجای خانه سازی پول مردم را به جیب زدند و گریختند

بدنبال اعلام میلیونها تومان سوءاستفاده توسط مسئولان شرکت گسترش خانه های کارگری، ظهر دیروز عده ای بالغ بر یکصد نفر از متقاضیان این شرکت به روزنامه کیهان آمدند و خواستار شدند که دولت سریعا نسبت به رفع مشکلشان اقدام نماید.

مدیران شرکت خانه های کارگری بجای خانه سازی پول مردم را به جیب زدند و گریختند

صفحه نخست روزنامه ۴۰ صفحه ای کیهان در روز پنجشنبه ۱۹ مرداد سال ۱۳۵۷ تیتر اول خود را به تصمیمات جدید درباره دانشجویان اخراجی اختصاص داده است و اینکه کسانی که بر اساس ضوابط جدید برای ادامه تحصیل به خارج می روند باید تعهد بازگشت به ایران بسپارند. اعلام آزادی برای تشکیل گروه‌های سیاسی جدید جهت شرکت در انتخابات مجلس امسال به نقل از وزیر کشور و اینکه برای انجام انتخابات آزاد به کادر ورزیده ای تجهیز می‌شویم تیتر مهم دیگر این روزنامه است. گویا در اصفهان مهاجمان هتل شاه عباس را آتش زدند و شرایط واگذاری خانه های دولتی هم تغییر کرده است. اما خبری با این عنوان که مدیران شرکت خانه های کارگری بجای خانه سازی پول مردم را به جیب زدند و گریختند در صفحه دوم روزنامه منتشر شده است که متن این خبر به شرح زیر می باشد؛

بدنبال اعلام میلیونها تومان سوءاستفاده توسط مسئولان شرکت گسترش خانه های کارگری، ظهر دیروز عده ای بالغ بر یکصد نفر از متقاضیان این شرکت به روزنامه کیهان آمدند و خواستار شدند که دولت سریعا نسبت به رفع مشکلشان اقدام نماید. حرف این افراد که با چهره های بر افروخته زبان به اعتراض گشوده بودند این بود که تا بحال برای رسیدگی به این سوءاستفاده علنی به مراجع و مقامات مختلف شکایت برده اند و چون اقدامات از مرحله وعده و وعید فراتر نرفته ناچار به اینجا آمده اند تا خواسته هایشان را از طریق روزنامه منعکس سازند.

IMG_20230810_070303_941

آنها گفتند پس از سالها بی خانمانی و اجاره نشینی، سال گذشته برابر آگهی شرکت گسترش خانه های کارگری  که در جراید درج شده بود آگاه شدیم که این شرکت با گرفتن مبالغی به عنوان بیعانه برای متقاضیان خانه می‌سازد. ما هم به شوق خانه دار شدن دار و ندارمان را فروختیم و با تعدادی قرض هر کدام در حدود ۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان به شرکت مزبور پرداختیم و دلمان خوش بود که حداکثر تا امسال صاحب خانه خواهیم بود اما اخیرا دریافتیم که مسئولان شرکت پولهایمان را به جیب زده و گریخته اند و با زیرپا گذاشتن مفاد قراردادهای خود با مردم به بدترین وضع ممکن رفتار کرده اند. متعاقب این عمل، هیات مدیره شرکت مذکور، با تسلیم شکایت به دادگستری تقاضای رسیدگی عاجل کردیم. اما تاکنون هیچ اقدامی از سوی دادستان برای احقاق حقمان به عمل نیامده است.

IMG_20230810_070304_079

آنها که به نمایندگی از طرف حدود دو هزار و پانصد متقاضی شرکت نامبرده صحبت می کردند افزودند، ظاهرا اینروزها این نوع سوءاستفاده ها شیوع پیدا کرده است بهتر نیست دولت برای خاتمه دادن به این قبیل اعمال که به سرگردانی و بی خانمانی مردم منجر می‌شود تصمیمی قاطع اتخاذ کند تا دیگر حتی فکر این کارها به سر کسی نزند.

منبع: دیده بان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • 🐜
    0

    کیهان بهترین روزنامه برای نظافت منزل و شیشه و آیینه

  • ما هم گوشامون دراره لابد؟
    0

    دروغ محضه
    از کجا معلوم پولا رو اونا بردن؟
    خیلی اموال و پولها چَپو شد و انداختن گردن شاهی ها
    اب گل آلود بوده و هر کی دزدی کرد انداخت گردن افراد بسیار باشرف شاه بزرگ
    افراد شاه دزد نبودن،خیلی شریف بودن
    حرف مفت زده روزنامه کیهان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها