معجون شلغم و عسل؛ معجزه ای برای درمان سرماخوردگی

عسل را به داخل شلغم اضافه کرده و شلغم را در ظرف بزرگتری قرار دهید و درب ظرف را بپوشانید. بسته به دمای اتاق ، شلغم را برای مدت 2-3 ساعت در ظرف بگذارید. هرچه دمای اتاق گرمتر شود ، شربت سریعتر آماده استفاده می شود.

معجون شلغم و عسل؛ معجزه ای برای درمان سرماخوردگی

برخی از صیفی جات مانند شلغم، به تنهایی هزاران خواص را شامل می شوند. شلغم، کلسیم و منیزیم بدن را تامین می کند، از بیماری های خطرناکی مانند سرطان جلوگیری می کند و سیستم ایمنی بدن را تا حد زیادی بالا می برد. به همین خاطراست، این گیاه به یکی از معجزه آساترین خوراکی های دنیا تبدیل شده است. البته، برخی از افراد معتقدند شلغم طعم خوبی نداشته و همیشه آن را با عسل ترکیب می کنند تا خوش طعم ترشود که باید گفت این مخلوط جذاب در ترکیب با عسل نه تنها طعم فوق العاده بی نظیری پیدا می کند بلکه خواصش را صد برابر کرده و باعث می شود قوی ترین پنی سیلین گیاهی تشکیل شود.

طرز تهیه معجون شلغم و عسل

معجون معجزه آسای شلغم و عسل با ۳ روش متفاوت تهیه می شود که در هر سه مورد آثار فوق العاده خود را به همراه دارد. در اینجا اصلی با طرز تهیه معجون شلغم و عسل آشنا می شوید تا هنگام سرماخوردگی و و گلودرد معجزه پنی سیلین گیاهی را به چشم ببینید.

مواد لازم

شلغم (۳ عدد)

عسل (۳ قاشق مرباخوری)

روش اول

روش اول تهیه این معجون به این صورت است که داخل شلغم را بعد از شستن خالی کرده و جای آن کمی عسل بریزید. در ادامه آن ها را در ظرف پیرکسی که تحمل حرارت را دارد قرار دهید و و ظرف را تا نیمه از آب پرکنید و درب آن را بگذرید و اجازه بدهید شلغم و عسل با شعله کم آماده شود. بعد از سرد شدن این معجون، مایع داخل آن را می توانید در ۳وعده غذایی جداگانه میل کنید.

جالب است بدانید در بعضی از مواقع شلغم را با کمی عسل می پزند و به این شکل آن را مصرف می کنند.

شلغم پخته شده با عسل

درمان سرماخوردگی با معجون شلغم و عسل

گاهی هم شلغم را با عسل آمیخته کرده و در فر یا سولاردم قرار می دهند و با کمی ادویه و سبی خشک تزئین کرده و آن را به این شکل مصرف میکنند.

شلغم و عسل در فر

طرز تهیه شلغم و عسل در فر

روش دوم

مانند روش اول داخل شلغم را خالی کرده و چند قاشق غذاخوری عسل بریزید. سپس شلغم و عسل را روی لیوان بالای شوفاژ یا بخاری بگذارید و یک شب تا صبح منتظر بمانید تا آب شلغم و عسل به خوبی با هم مخلوط شوند. صبح روز بعد معجون را داخل لیوان خالی کرده و در وعده های مختلف میل کنید.

روش سوم

مانند دو روش قبلی داخل شلغم را خالی کرده با این تفاوت که فقط دیواره ی شلغم را به عسل آغشته کنید و آن را در ظرفی به مدت یک شب تا صبح در یخچال بگذارید تا آب شلغم در بیاید و با عسل تبدیل به دارویی شفابخش شود. بعد از خالی کردن مایع داخل شلغم، از خود شلغم می توانید در سوپ یا به صورت جداگانه استفاده کنید.

خواص دارویی شلغم و عسل

معجون شلغم و عسل در حقیقت نوغی آنتی بیوتیک خانگی بوده که در هنگام بیماری می تواند به بهبود اوضاع کمک زیادی کند. علاوه بر درمان سرماخوردگی و گلودرد، ترکیب شلغم و عسل خاصیت ضدسرطانی هم داشته و جلوی بسته شدن مجاری تنفسی را می گیرد و مشکلات ناشی از گوارش و کبد را تا حد زیادی کاهش می دهد. اگر جزء افرادی هستید که در فصول مختلف درگیر انواع آلرژی هستید، کمی شلغم و عسل می تواند به طور کل مشکل مزمن آلرژیتان را حل کند و از سرفه های خشک گلویتان جلوگیری کند.

اگر روزانه از شلغم استفاده کنید، هرگز دچار سرماخوردگی های عفونی نخواهید شد؛ زیرا شلغم و عسل مانند دارویی گیاهی باعث درمان سرفه و سرماخوردگی شده و جلوی ابتلا به انواع بیماری ها را می گیرد. اگر زمانی علائم بیماری را در خودتان احساس کردید، این داروی خانگی را فراموش نکنید تا به راحتی و بدون هیچ درد و آزاری مانع، گلو درد، خلط، سرفه های خلط دارو … شوید.

شلغم و عسل و لیمو

لیمو سرشار از ویتامین c بوده و وقتی کنار عسل و شلغم قرار می گیرد، به یکی از قوی ترین داروها برای تقویت بدن و بهبود گلودرد تبدیل می شود. ویروس هایی مثل سرماخوردگی، معمولا زمان زیادی برای درمان کامل نیاز دارند اما اگر از درمان های خانگی مانند معجون عسل لیمو و شلغم در کنار داروها و آنتی اکسیدان های دیگر استفاده شود، در زمان کمتری شاهد بهبود خود خواهید بود.

مصرف شلغم و عسل در بارداری

دوران بارداری مادر، یکی از حساس ترین دوره های زندگی اوست که باید مطابق با رژیم غذایی خاصی جلو رود. عصاره ی شلغم و عسل یکی از غذاهای شفابخش است که باعث استحکام استخوان مادر و جنین شده و مقاومت بدن را تاحد زیادی بالا می برد. از آنجا که در این زمان مادر از مصرف کلیه داروهای شیمیایی بدون تجویز پزشک منع شده است می تواند برای بالا بردن ایمنی بدن خود از این پنی سیلین گیاهی استفاده کند.

معجون شلغم و عسل

منبع: عصر ایران

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا ازقدیم تاحالابهترین درمانه شلعم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تعریف نکنید فردا کمیاب میشه

  • کاربر ناشناس
    0

    بفکرکشاورزان هم باشیدشلعمشان درزمین مانده خریدارنداره تشکرفارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها