استقبال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش‌های مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌های مصر و قطر در دستیابی به توافق آتش‌بس استقبال کرد.

استقبال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از تلاش‌های مصر و قطر برای برقراری آتش‌بس

محمود عباس از اعلام موفقیت‌آمیز بودن تلاش‌های مصر و قطر در راستای دستیابی به توافق آتش‌بس در نوار غزه و موافقت جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با آن استقبال کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «سما»، محمود عباس در بیانیه‌ای رسمی نسبت به حصول این توافق که از نخستین روز جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه در اولویت رهبری فلسطین بود، ابراز خرسندی کرد.

وی نسبت به پایبندی رژیم صهیونیستی به توقف جنگ و خروج کامل از نوار غزه ابراز امیدواری کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی خواست تا رژیم صهیونیستی را برای توقف تجاوزاتش علیه ملت فلسطین تحت فشار قرار دهد و به تلاش‌ها با هدف خاتمه بخشیدن به اشغالگری اسرائیل ادامه دهد.

روز دوشنبه جنبش حماس در بیانیه‌ای از موافقت اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش با طرح قطر برای آتش‌بس در غزه خبر داد.

جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان، نخست‌وزیر قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با آتش‌بس در غزه اعلام کرد. هنیه، نخست‌وزیر قطر و مقام اطلاعاتی مصر را در جریان موافقت جنبش متبوعش با طرح پیشنهادی قطر و مصر برای آتش‌بس در غزه قرار داد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش‌بس در غزه موافق هستیم.» در همین رابطه، طاهر النونو، یکی از رهبران جنبش حماس تصریح کرد: ما با پیشنهاد آتش‌بس، بازسازی، بازگرداندن آوارگان و آزادی اسرا موافقت کرده‌ایم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها