یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با خبرفوری:

اصولگرایان برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند / رابطه دولت رئیسی با غرب از موضع ضعف است / همه‌چیز را رها کرده‌اند، چسبیده‌اند به حجاب!

بهرام پارسایی سیاستمدار اصلاح‌طلب معتقد است اصول‌گرایان بیشتر از آنکه برنامه‌‌ای برای مدیریت کشور داشته باشند، همیشه طرف مقابل را نقد می‌کنند و توپ را در زمین آن‌ها می‌اندازند.

اصولگرایان برنامه‌ای برای اداره کشور ندارند / رابطه دولت رئیسی با غرب از موضع ضعف است / همه‌چیز را رها کرده‌اند، چسبیده‌اند به حجاب!

حانیه برومند-  یکی از بیشتر‌ین‌های نقدهای وارد به دولت گذشته خصوصا از سوی اصول‌گرایان، غرب‌گرایی بود. با طرح اتهام غرب‌گرایی به دولت روحانی و متعاقباً شکل‌گیری گفتمان شرق‌گرایی در مقابل آن به نوعی در فضای سیاسی کشور دچار دو قطبی شد. در حالیکه امروزه شاهد ارتباط و تعامل دولت با آمریکا خصوصا در روند درگیری بین ایران و اسرائیل هستیم و وزیر امورخارجه در صحبت‌هایش مدام از ارتباط ایران با آمریکا و در جریان قرار دادن آمریکا اشاره می‌کند؛ رفتار دوگانه اصول‌گرایان محل سوال می‌شود.

در همین راستا بهرام پارسایی سیاستمدار اصلاح‌طلب و عضو سابق پارلمان ایران در گفت‌وگو با خبرفوری گفت: آقایان اصول‌گرا بیشتر از آنکه برنامه‌‌ای برای مدیریت کشور داشته باشند، همیشه طرف مقابل را نقد می‌کنند و توپ را در زمین آن‌ها می‌اندازند. آن‌ها قبلا برنامه‌ مشخص و حرفی برای گفتن نداشتند و مدام دولت را نقد می‌کردند و می‌گفتند غرب‌گرا است اکنون که دولت در دست خودشان است و‌ خودی هستند، حاشیه امنی برایشان ایجاد شده و هرطور می‌خواهند موضع‌گیری می‌کنند و نمی‌گذارند دیگران آنان را نقد کنند.

رفتار دوگانه اصول‌گرایان برخاسته از ضعف است، نه قدرت

وی ادامه داد: تفاوت این دولت و دولت فعلی در این است که ارتباط دولت قبل با غرب بر پایه اقتدار بود اما این مذاکرات و ارتباط با غربی که دولت کنونی از آن حرف می‌زند از سر ضعف است و نه قدرت. وقتی کشورهای غربی و آمریکا خواهان مذاکره بودند و امکان پیشبرد مذاکره وجود داشت، آقایان اصول‌گرا مقداری ناز می‌کردند و طاقچه بالا می‌گذاشتند اما حال که از همه نظر در موضع ضعف قرار دادند مدام به آمریکا گزارش کارهایشان را می‌دهند‌.

سیاستمدار اصلاح‌طلب در راستای نقد رفتار دوگانه اصول‌گرایان اذعان کرد: هیچ سیاستی از آن‌ها نه در داخل نه در خارج موفق نبوده که بخواهند آن را به عنوان فکتی که برای مردم ملموس باشد ارائه دهند. حال اینکه بخواهند مدام فیلم بازی کنند و به غرب و شرق بچسبند و یا متهم کنند، دیگر حنایشان پیش مردم رنگ ندارد.

بهرام پارسایی در ادامه ضمن نقد عملکرد مجلس و طرح نور اظهار کرد: عملکرد دولت و مجلس در چند سالی که سیستم کشور به صورت یکپارچه در اختیار آقایان بود، از شرایط اجتماعی و اقتصادی و نارضایتی مردم کاملا مشخص بود. مجلس یازدهم بیشتر به دنبال حاشیه و برآورده کردن خواست اقلیت بود. این مجلس مشکلات اجتماعی، سیاست خارجه و اقتصاد و تورم که در طی روی کار بودن این دولت بی‌سابقه بوده است را ول کرده و به حجاب و عفاف چسبیده است و این نشان می‌دهد آقایان بیشتر دنبال حاشیه هستند تا حل مشکل اصلی.

وی ادامه داد: مارتین لوتر کینگ می‌گوید قانونی که عادلانه نباشد، قانون نیست و مخالفت با آن قانون ناعادلانه، احترام به قانون هست و من فکر می‌کنم آقایان آگاهانه می‌دانند که اکثریت جامعه با وضع چنین قوانینی مخالفند. 

وی تصریح کرد: وقتی این لایحه ارائه شد حدود ده دوازده بند داشت و مجلس آن را به صد و خرده‌ای بند تبدیل و از دستور کار مجلس خارج کرد و در اختیار یک کمیسیون قرار داد و همه این‌ها نشان از بی‌اهمیت بودن خواسته مردم و افکار عمومی برای آقایان دارد.

اجرای طرح نور حتی قانونی هم نیست زیرا ...

نماینده سابق و سخنگوی کمیسیون اصل‌نود در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: طرح حجاب حتی هنوز به قانون تبدیل نشده که تحت عنوان طرح نور دارند به پیشواز قانون می‌روند؛ اگر قرار بر قانونی بودن باشد اجرای طرح نور خودش عین قانون‌شکنی است زیرا هنوز تصویب نشده است و حتی اگر طراحان این طرح هم اقرار نکنند، نظرسنجی‌های عمومی که توسط وزارت ارشاد و ارگان‌های دولتی انجام شده بود، نارضایتی مردم از حجاب اجباری را اعلام کرده بود و این یعنی اکثریت جامعه یعنی حتی افراد محجبه هم با این طرح مخالفت کردند.

وی تاکید کرد: اینکه بر قانونی که می‌دانی در تضاد با اکثریت جامعه است اصرار کنی و روش اجرا و تصویب آن را از دستور کار مجلس خارج کنی بی‌شک چنین قانونی ناپخته و محکوم به شکست است. طبق اصل ۵۹ و رفراندوم، تصویب قانونی با علم بر نارضایتی عموم مردم خلاف قانون اساسی است‌ و قاعدتا شورای نگهبان هنگام بررسی آن را باید رد کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ناشناس
    3

    دیگه چیزی نمونده اخه هرچی بود خوردن وتقسیم کردن بین خودشون وبچه های مفت خورشون ازاون بالاترین تااون پایینترین یه سری هم جیره بگیرنگه داشتن نطق ازکسی دراومد نطق دونشو بکشن بیرون مگه یه کشورچقدردارایی داره

  • قربانی
    1

    اینها دیگر برای ملت ایران کاری از دستشان بر نمی آید خودشان را محکم گرفته اند تا همراه با مردم غرق نشوند آینده ایران و مردم برایشان مهم نیست باری به هر جهت

  • ف ق
    1

    خلاصه باید آموخت و درس گرفت هر روز دریغ از دیروز

  • ناشناس
    2

    وقتى هيچ هنر ديگرى ندارند به موضوعاتى مى پردازند كه سر مردم را گرم كنند

  • ناشناس
    2

    باید مردم را مشغول کنند ،تا از فقر را به حاشیه برود

  • ناشناس
    3

    حجاب هم به لجن کشیدن

  • ناشناس
    2

    لابد بعدازحجاب هم قراره اینستا وتویترروهم کلا ببندین چون دوتا خراب توشه وبشینیم دردیوارواخباردزدی ورباوبچه های سهیم هایتونو مثل عصرحجررودیواربنویسیم وبخونیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      ته قصه

    • ناشناس
      1

      بها اونجا نمیشه بحق‌خون سیدالشهدانسلشون قبل ازپنج دهه حکمرانی چیده میشه

  • ناشناس
    1

    حال این به ظاهر تحلیل گرها بهم نمیخوره از این همه قبیله گری ها و بهم پریدن....
    اصلاح طلب اصول گرا چیه ؟؟
    مردم عملکرد میخوان

  • ناشناس
    14

    حساب خندیدم ...بهرام پارسایی دندانپزشک که تنها سابقه اش ۴ سال نمایندگی مجلس هس اون هم رای که با ......خریده شد از کی تا حالا شده سیاستمدار ...
    زمان روحانی اوج قدرت بودیم 😂😂😂
    ولی الان اوج ضعف هستیم ....عجبا از این تحلیل آبکی ...

    حیف اعتبار خبر فوری نیست که با هر کسی مصاحبه می کنید ....!!!!!

  • حسین
    4

    هر دو گروه اصلاح طلبان و اصول گرا از یک کرباس هستند هیچ کدام به فکر اشتغال جوانان و رفاه مردم نیستند.

  • ناشناس
    2

    مسالمت آمیز بیاییم بیرون

  • ناشناس
    2

    گردن کلفتای مملکت به فنا بده نوکرای بی اختیار

  • ناشناس
    9

    آخه بهرام پارسایی کی شد سیاستمدار
    این حتی سواد ابتدایی سیاسی نداره

  • ناشناس
    1

    هیچکدوم هیچی برای ما ندارن.
    هرکی میاد فکر خودشه و اطرافیانش.
    غرب و حجاب و همه‌ی این حرفها باد هواست

  • ناشناس
    8

    خواهشاً اعتبار تون رو با مصاحبه با این به اصطلاح تحلیلگران و فعالان سیاسی زیر سوال نبرید وضعیت حجاب و اقتصاد و ... نتیجه عملکرد همین آدماییه که ی زمانی در قدرت بودن یکی نیست بگه آقای به اصلاح نماینده سابق مجلس تو که ی زمانی قدرت داشتی چیکار کردی؟قبیله گرایی رو بیخیال کمک کنین مشکلات حل بشه

  • ناشناس
    3

    تنها راه اینه که لایه دسته گل ویاپارچه سفیدصلحویاسیاه بشینیم سرچهاراه و پیاده روبعدازغروب‌تاصبح مصلا یایرعکس کاملاصلح طلبانه وضداسیب وشغارمرگ وجاویدواقعااعتراض کنیم وشفافیت بخواین وهرروژیاشب بریم محله مسعولین وبگیم سهمیه بچه هاتون واین رویه بخوربخوراقتصادومعیشت وازدوح وکارونابودکرده بالاخره جامعه جهانی وقتتون اساسی آزمون حمایت می‌کنه من خودم در رداکاملاصلح‌طلبانه میرم حق اعتراضه

  • حسن . بیسواد.
    0

    حزب بیداری

  • خلیل
    6

    کی گفته خواست اکثریت مردم عدم اجرای طرح نور هستش؟ اتفاقا جامعه خواخان برگشت نه حجاب بلکه عفت عمومی به جامعه است

  • رضا
    1

    آره باید از آقای روحانی برنامه بگیره .

  • ناشناس
    7

    کلی به این تحلیل آبکی خندیدم.

    التماس ظریف و امضا کری و ... هیچ وقت یادمون نمی ره

  • ف ح
    0

    روحانی روحت شاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها