ارتباط وثیق قدرت داخلی بر نفوذ منطقه ای

اشتباه مهلکی که می تواند ثمره حمله به اسرائیل را بر باد دهد/ تاثیر منفی احیاء گشت ارشاد بر نفوذ منطقه ای ایران

اعتبار منطقه ای ایران با اقدامات نظامی بالا می رود اما بالا نمی ماند. افزایش قدرت اقتصادی و اتحاد اجتماعی – سیاسی پشتوانه اصلی اقدامات نظامی هستند. این دو بال می توانند قدرت و اعتبار منطقه ای یک کشور را در سطح بالا نگه دارند.

اشتباه مهلکی که می تواند ثمره حمله به اسرائیل را بر باد دهد/ تاثیر منفی احیاء گشت ارشاد بر نفوذ منطقه ای ایران

به گزارش خبر فوری، حمله ایران به اراضی اشغالی معادلات منطقه را تغییر داد. مهم ترین تاثیر این اقدام افزایش اعتبار امنیتی و نظامی ایران در منطقه بود. ایران در عملیات اخیر توانست از طریق نقاط قوت نظامی خود یعنی پهپادها و موشک های بالستیک و با اتکاء بر نقطه قوت سیاسی خود یعنی متحدان منطقه ای اش (جبهه مقاومت) حمله ای حساب شده به شهرهای اسرائیل داشته باشد.

این حمله بزرگ کشته نداشت و چون جهت انتقام از حمله 13 فروردین اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق انجام شده بود، هیچ محکومیت بین المللی نیز در پی آن اتفاق نیفتاد. این نشان می دهد که ایران در عملیات اخیر موفق بود و توانست تا حدی اعتبار کاسته شده خود را پس بگیرد.

اما «اعتبار سیاسی و استراتژیک» ایران در منطقه چه اهمیتی دارد و چه خطراتی آن را دنبال می کند؟

ایران؛ قدیمی ترین بازیگر سیاسی منطقه غرب آسیا

ایران همواره یکی از قدرت های شاخص در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا بوده است. این «قدرت» به خصوص خود را در دو شاخص «نفوذ امنیتی – نظامی» و «نفوذ سیاسی» نشان می دهد.

ایران از دیرباز رقابت زیادی با امپراتوری ها و قدرت های منطقه ای بر سر نفوذ استراتژیک بر شهرها و کشورهای منطقه داشته است. رقابت ایران و روم بر سر نفوذ در عراق و ارمنستان و آسیای صغیر، بخش قابل توجهی از تاریخ باستان را تشکیل می دهد. رقابت ایران صفوی با امپراتوری عثمانی بر سر عراق و آناتولی جلوه دیگری از این رقابت استراتژیک و امنیتی است.

بعد از جنگ جهانی اول، فروپاشی امپراتوری عثمانی، اجرای طرح قیمومیت و تقسیم شدن کشورهای عربی جدیدالتاسیس میان فرانسه و انگلستان و به طور کلی، نفوذ فزاینده غرب در منطقه، نحوه حضور ایران در خاورمیانه و رقابت با سایر قوا چهره جدیدی گرفت. ایران عصر پهلوی سعی داشت از طریق اتکاء به غرب، بر اوضاع کشورهای عربی منطقه نظارت داشته باشد. با اوج گیری جنگ سرد، ایران عصر پهلوی دوم به عنوان یک کشور مسلمان غیرعربی و به مثابه «ژاندارم» منطقه میان اعراب و اسرائیل میانجیگری کرد و توانست نفوذ زیادی در کشورهای همسایه داشته باشد.

بعد از انقلاب اسلامی، ایران با ایده «شیعه گرایی» و «اتحاد اسلامی» نوع کنش سیاسی – امنیتی خود در منطقه را تغییر داد. ایران از طریق حمایت از جبهه مقاومت، تقویت گروه های شیعه در منطقه، مقابله با اسرائیل، به عنوان بزرگترین تهدید منطقه و مخالفت با غرب و آمریکا و متحدان منطقه ای اش سعی کرد به بازیگری مهم در خاورمیانه تبدیل شود. تلاش ایران بعد از یک دهه به بار نشست و ایران توانست بازیگری تعیین کننده شود.

شکی نیست که قدرت نظامی ایران نقشی تعیین کننده در نفوذ منطقه ای اش داشته است. حضور ایران در جنگ داخلی سوریه، حمایت از شبه نظامیان عراقی در جنگ با آمریکا و داعش، حمایت نظامی و لوجستیکی از انصارالله یمن در طول جنگ داخلی و جنگ با ائتلاف عربی و ... همه و همه عواملی هستند که به قدرت و نفوذ ایران افزوده و «اعتبار» امنیتی اش را بالا برده اند. ایران در طول سه دهه اخیر از طریق اقدامات نظامی – امنیتی اش توانسته اعتبار سیاسی کسب کرده و به مهم ترین بازیگر منطقه تبدیل شود.

بالا و پایین نفوذ منطقه ای ایران/ بحران هایی که اعتبار ایران را کم کردند

اعتبار منطقه ای احتیاج به «پشتوانه» دارد. هیچ کشور و امپراتوری نیست که از قدرت اقتصادی، وحدت اجتماعی، اتحاد سیاسی داخلی و نفوذ لوجستیکی برخوردار نباشد و بتواند بیرون از مرزهایش به بازیگری مهم و معتبر بدل شود. در طول 1 دهه گذشته، ایران در برخی شاخص های فوق الذکر دچار ضعف شد و همین مساله به اعتبار منطقه ای و بین المللی او ضربه زد.

تحریم ها به ضعف اقتصادی شدید ایران و تورم انجامیدند، چند بحران اجتماعی – سیاسی رخ داد و میزان مشارکت در انتخابات ها نیز کاسته شد. همین امر به تضعیف جایگاه ایران در منطقه منجر شد. با تضعیف جایگاه ایران، مخالفان ایران شروع به حمله به متحدان ما کردند و همین مساله، بر تضعیف بیشتر جایگاه و نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران افزود.

ماجرای تضعیف جایگاه منطقه ای ایران به سال 96 باز می گردد. با پایان جنگ داخلی در سوریه و عراق، ایران در اوج قدرت و نفوذ منطقه ای قرار داشت. در همین زمان، برجام به امضاء رسید و اختلافات با غرب و متحدانش نیز کمتر شد. اما بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا همه چیز تغییر کرد. ترامپ ابتدا از برجام خارج شد و سپس سنگین ترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد. کمی قبل تر، میان ایران و عربستان اختلافات جدی پیش آمد و روابط سیاسی تهران و ریاض قطع شد. مدتی بعد، اعتراضات آبان ماه 1398 پیش آمد و وضعیت اجتماعی – سیاسی ایران به هم ریخت. در دی ماه 1398، آمریکا به خود جرات داد که به خودرو حامل سردار سلیمانی در عراق حمله کرده و او را به شهادت برساند. اقدام آمریکا حاصل تضعیف جایگاه استراتژیک ایران در منطقه بود و این امر اخیر، خود معلول شرایط بد سیاسی – اقتصادی ایران بود.

عملیات هایی که قدرت منطقه ای ایران را احیاء کردند

بعد از عملیات تروریستی آمریکا در دی ماه 98، ایران شروع به بازسازی اعتبار بین المللی و منطقه ای خود کرد. ایران با موشک هایش به پایگاه عین الاسد آمریکا حمله کرد تا نشان دهد هنوز قدرت دارد و به دشمنان اجازه نمی دهد به منافعش حمله کنند. بعد از حمله به عین الاسد، اعتبار منطقه ای ایران در حال بازگشت بود اما موشک اشتباهی که به هواپیمای عازم اوکراین برخورد کرد و اعتراضات حاصل از این اتفاق، روند صعودی بازگشت اعتبار منطقه ای را متوقف کرد. مدتی بعد، شرایط اقتصادی و سیاسی ایران به هم ریخت. در سال 1400، انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت نسبتا کم مردم برگزار شد. یک سال بعد، اعتراضات سال 1401 (مهسا امینی) رخ داد.

همزمان افسار تورم پاره شد و نرخ دلار به بالای 50 هزار تومان رسید. بدین ترتیب، جایگاه منطقه ای ایران ضعیف تر شد. اسرائیل شروع به ترور دانشمندان و مسئولان ایرانی کرد، در برخی تاسیسات مهم ایران خرابکاری کرد و در آخر، به کنسولگری و مراکز مهم ایران در سوریه حمله نمود. همزمان، تروریست های داعش به کرمان و شیراز حمله کردند و «جیش العدل» در مرزهای شرقی عملیات تروریستی انجام داد.

ایران بار دیگر تصمیم گرفت قدرت منطقه ای خود را با یک مانور بزرگ احیاء کند. حمله به عراق و پاکستان نخستین گام مهم ایران در این زمینه بود. دومین گام ایران حمله بزرگی بود که به اسرائیل داشت. این حملات شروع به احیاء اعتبار منطقه ای ایران و قدرت نفوذش کردند.

اشتباهی که می تواند ثمره حمله به اسرائیل را روی هوا ببرد

با این حال، برخی اتفاقات داخلی در حال وقوع هستند که می توانند اعتبار منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را کم کنند. پیش از این گفته شد که اعتراضات داخلی تا چه حد می توانند به اعتبار بین المللی  و منطقه ای یک کشور ضربه بزنند.

در حال حاضر، برخورد سخت نیروی انتظامی با بد حجابی می تواند اوضاع داخلی را به هم بریزد و مستقیما بر شرایط منطقه ای تاثیر گذاشته و آن را به ضرر ایران کند. قیس قریشی، تحلیلگر سیاسی در همین رابطه در ایکس (توییتر) نوشت: «التماستون می کنم پس از این دستاوردهای راهبردی و سرنوشت ساز یک هواپیمای اوکراینی و مهسا امینی دیگه نسازید و ثمر و محصول خون شهدا رو هوا نکنید... والله تو زندگیم به دست کسی جز پدر و پدربزرگم نیوفتادم ولی حاضرم هرجایی برم و هر طور التماس و خواهش کنم.»

6018983

 

به نظر می رسد پاسخ های نظامی ایران به حملات دشمنانش، «شوک های امنیتی» باشند، جهت بازگرداندن اعتبار منطقه ای. این شوک ها غالبا جواب می دهند اما اصولا هر «شوکی» تاثیری کوتاه مدت دارد. اعتبار منطقه ای ایران با اقدامات نظامی بالا می رود اما بالا نمی ماند. افزایش قدرت اقتصادی و اتحاد اجتماعی – سیاسی پشتوانه اصلی اقدامات نظامی هستند.

این دو بال می توانند قدرت و اعتبار منطقه ای یک کشور را در سطح بالا نگه دارند. اگر ایران نتواند اقتصاد خود را توانمند کرده و وحدت اجتماعی – سیاسی در کشور را تقویت کند، بدون شک، در کوتاه مدت، اثرات حمله اخیر به اسرائیل از بین رفته و اعتبار منطقه ای ایران کاهش می یابد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 130
  • ناشناس
    109

    بدحجابی واثارمخربش برجامعه ونابودی آینده ی جوانان برهمه اثبات شده است وگرنه اینجا مثل ردپارک آمستردام هم بشه یاذهن سازی بشه بخاطر حجاب که مخربه وگرنه مسعولین ربطی بهشون ندارع

    نظرات شما -
    • ناشناس
      68

      فقط یه مرد بی‌وجدان ،هوسباز و ضد دین می‌تونه چنین جملات محکمه پسندی رو رد کنه و منفی بزنه

    • ناشناس
      78

      خاک بر سر زنان بیحیا که قصدشون به ولنگاری کشیدن جامعه اسلامی است
      و خاک تو سر مردان ضد دین و پیروی هوس، که از این ولنگاری دفاع می‌کنند
      هر دوی شما یاران شیطانید و دشمن خدا ،عفت و خانواده هستید

    • ناشناس
      32

      تو منجی هستی ؟

    • ناشناس
      50

      منجی نیست اما دلسوز و آینده نگر است...
      کسانی که هدفشان نابودی بنیان خانواده و پاکدامنی و حیای زنان ما هست دشمن خدا و بشریت هستند

    • ناشناس
      10

      منجی نیست در جامعه زندگی می کنیم

    • اختلاس و فساد ودبش وازگل از بی حجابی مخرب تر ه
      24

      خودتان اوضاع رو آشفته و دگرگون می‌کنید ووقتی گندتون برملا شد میگید دژمن مقصر ه
      در ضمن بعضی از حکومت ها بدست خودشان(مسولان ارشد)نابود شدن بخاطر قوانین من درآوردی و عملکرد هاي غیر منطقي و ترجیح درامد منافع حزبی

    • 📜
      18

      حجابی که بدن نما باشد ! ولی فقط روسری خیلی مهم باشد ! به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خورد !

    • ناشناس
      21

      جامعه را زمینخواری ، اختلاس ، دزدی ، رانت ، تصاحب شغل دیگران ، سهمیه خودرو ، مسکن ، حقوق نجومی و سایر تبعیض های حکومت نابود میکند . ماله کشان هم جز همین ها هستند

    • به ناشناس ۱۶:۵۴:۰۱
      18

      سخن بنده این هست که با لباس بدن نما یا شلوار کوتاه یا چسبان ، روسری معنی ندارد ، کجای کلام الله روسری با آن وضع پوشش آمده ؟ کجای این سخن ماله کشی یا عجیب هست ؟

    • ناشناس
      11

      شما اگه واقعا به فکر جوان های این مملکت هستید بهتره به جای بگیر و ببند جوانان مردم(آن هم طبقه بندی شده) بهتره که جلوی فروش این لباس های بد حجابی رو بگیرید. همانطور که باید با فروشندگان مواد مخدر برخورد کنید که نمی کنید باید با وارد کننده و تولید کننده و فروشندگان لباس های بدن نما و بدحجاب هم برخورد کنید.
      در هیچ جای دنیا با معتاد ها برخورد نمی کنند بلکه با فروشندگان موادمخدر برخورد می کنند. یعنی مغز شما اینو معادله ی ساده رو درک نمی کنه؟!

    • به ناشناس گرامی : ۲۰:۵۶:۱۰
      0

      بسیار با سخن شما موافقم ، بنده هم مثل شما یکی از افراد عادی جامعه هستم ، این را باید مسئولین استانداری با همکاری نیروی انتظامی انجام دهند که بسیار متأسفانه انگار نه انگار !

    • ناشناس
      2

      مطمئنی نفوذی دشمن نیستی؟!

    • ناشناس
      1

      من مسلمان نیستم و به حجاب اعتقادی ندارم ، در ضمن مدافعین حجاب چرا از صیغه دفاع نمی کنند ، چرا صیغه رو احیا نمی کنید ، علاوه بر حجاب به صیغه هم تاکید شده ، شاید خواهران شما دوست داشته باشند صیغه بشن ، صیغه رو هم احیا کنید تا جامعه اتون از هوس بازی پاک بشه

    • ناشناس
      0

      افرین ناشناس 12:03

  • ناشناس
    12

    کو گوش شنوا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      اصلا مقاله را نخواندم
      نویسنده مقاله بیخود رطب و یابس به هم بافته
      هر عاقلی میدونه که دستور این کارها از جانب چه کسی صادر میشه

  • ناشناس
    12

    خبر می گوید که عوامل اسی گشت ارشاد را راه انداخته اند تا دستاوردهای حمله موشکی را خنثی کنند آیا؟

  • قربانی
    22

    گشت ارشاد عملیات فریب آقایان برای پوشش زمین خواری و اختلاس است برای پوشش ناکارآمدی آقایان است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      آن وقت افزایش چند برابری جریمه رانندگان متخلف نتیجه چی هست؟!!!!

  • خندان
    27

    قدرت پوشالی فقط سیرک و نمایش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      40

      قلدری و اقتدارشان فقط برای زنان ایرانی است

    • قاسم
      27

      فعلأ که از این به اصطلاح خودت سیرک و نمایش ، اربابان امریکایی و اسراییلی جنابعالی خودشان را خیس کردند.

  • در جستجوی عدالت
    10

    افزایش قدرت اقتصادی و اتحاد اجتماعی در ایران فعلی؟؟!!
    ایکاش شدنی باشه

  • ناشناس
    19

    در میان ده ها تحلیل داخلی و خارجی در این چند روز به نظرم تحلیل نسبتا خوبی بود .

  • ناشناس
    14

    کاش مسئولین خبر فوری را بخوانند.

    نظرات شما -
    • قاسم
      8

      کاش مسئولین خبر فوری هم از دستکاری امتیازات ، به نفع خود ، خودداری کنند و واقعیت امتیازات را نشان می‌دادند.

  • لادنی
    26

    تمام کشورها و مردم منطقه از دست ما عاصی هستند کدام نفوذ ؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      38

      منظورت اعراب ارتجاعی هست ‌؟ آنها با خودشان هم مشکل دارند!!!

    • ناشناس
      20

      اسراییل که باید نابودشه خب اون اصلا اوکی .عربها بد هستند غربی ها بد هستند آذربابجانیها ادم اسراییل هستند همسایگان اخ هستند فقط ما خوبیم مایی که اختلاس توکشورمون وحق الناس خوردن اندازه کل دنیاست بخدا تهش قهقراست تهش بدبختیه تهش جنگه تهش نابودیه ای خدا ایرانمون از دست رفت

  • ناشناس
    9

    با سلام این گزارش نویسنده ندارد یا نظر کلی گروه خبر فوریست که ارائه شده

  • رضا
    87

    آگاه و هوشیار باشید، اسرائیل بی کار ننشسته او با یک مشت اوامل داخلی که خریداری شده و با پوششهای بسیار زنده که بیشتر به زنان روسپی در مرکز فحشا غربی شباهت دارند، بصورت عمد در جلو ماموران ارشاد خودنمای کرده تا غرور آنها را جریحه‌دار کرده تا ماموران را وادار به دخالت کنند و یک سناریو از قبل طراحی شده را به نمایش گزارند، ماموران آگاه باشند و فریب این تفاله ها را نخورند با کمی صبر این اعمال فریبکاری این اشخاص آشکار خواهد شد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      26

      ۲۰ درصد ایران مثل تو فکر میکنند بقیه را چکار کنیم با دوستان مروت با دشمنان مدارا

    • هومن
      24

      ساقی هستم ، ولی اینو گردن نمیگیرم

    • ناشناش
      35

      اینها زورشون فقط به مردم خودمون میرسه ، شما هم کمتر فیلم هندی ببین والسلام

    • ایرانی
      22

      مجید دلبندم، عوامل درسته نه اوامل !!!!

    • ناشناس
      19

      عوامل

    • ناشناس
      23

      مگر شما زنان روسپی و مرکز فحشا غربی را دیده ای که اینقدر دقیق آدرس دادی

    • ایران بزرگ
      19

      رضا جان تکالیف مدرستو انجام دادی؟ برو بچه جان

    • ناشناس
      17

      حجاب مربوط به زنان است چرا مردان دخالت می‌کنند؟؟؟

    • ناشناس
      5

      لطفاً همه نظرات رو بدون سانسور و یکجانبه گرایی بگذارید ممنون

    • ناشناس
      15

      ماشاا… به این تحلیل !!اگر اختلاس هست رانت هست دزدی هست همه زیر سر مومنین حکومتیه ولی بنام اسرائیل تمام می شه اگر مردم می خوان برای خودشان تصمیم بگیرن فوری پای اسرائیل و انریما و غرب و عربستان را وسط می کشید تا کی می خواین به خودتون دروغ بگین؟

    • ناشناس
      5

      جالب هست وقتی قانونی حجاب اجرا نمی شود و اخیرا هم رسیدن به حد تذکر و یا فوقش پلمپ دقیقا در پازل دشمن حرکت می کنند که قوانین را دوقطبی سازی کردن و دمینو برای حرکات بعدی و خالی کردن حرامات از کشور و هدف اصلی اسرائیل و غرب نابودی ایران چه در فرهنگ و چه بقیه ماجرا

    • ناشناس
      12

      برعکس گفتی 20 درصد بی حجاب هستند در ایران و مانند بقیه جرایم که درصد آن تازه کمتر هست نسب به بی حجاب قانون وضع شده!!

    • ناشناس
      8

      اوامل داخلی ؟!!!!!×!× بی سواد نظر نده برو مطالعه کن درس بخون .

    • ناشناس
      11

      جواب رضا،برو اول سواد یاد بگیر بعد بیا تحلیل کن،اوامل

  • محمد
    17

    درود
    التماس نکن چون اینها از جنس مردم نیستن. 45 سال که نیستن

    نظرات شما -
    • مجید
      0

      ما رو قاطی خودتون نکن ...
      اگه به شما مثلا مردم بود الان پای اسرائیل و آمریکا رو لیس می‌زدیم

  • ناشناس
    11

    صهیونیسم کجا بود؟؟ همه شاهد بودند که دستور نظام بود.

  • ناشناس
    7

    مسئولین بگن هدفشون از اضافه کردن یک روز به تعطیلی هفته چی بود؟به صورت کلی بگیم اگرصرفه جویی اقتصادی مدنظر بوده حالا باکم شده مراودات اقتصادی با دنیا این مسأله هم منتفی میشه من دیگه دلیلی قانع کننده به ذهنم نمیرسه شما چطور دوستان؟

  • ناشناس
    8

    شما همیشه کاراتون برعکسه یه زمان می خواستید تعطیلات رو کم کنید یک روز هم اضافه کردید(شهادت حضرت زهرا (س) حالا هم دارید برعکس نیت خودتون عمل میشه فکرکنید!

  • arad
    57

    حجاب وظیفه شرعی یک شهرونده همه باید رعایت کنن شخصیت آدمها به سنگینی ظاهرشونه نه به لخت بودنش

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      مردان ضد دین و پیروی هوس تند تند منفی می‌گذارند
      از خدا خجالت بکشید دشمنان خانواده و اخلاق

    • ناشناس
      24

      شاید کسی بخواد بی شخصیت باشه به شما چه ارتباطی پیدا می‌کنه ؟؛

    • ناشناس
      14

      ربطش اینه که فرزندان ما رو هم مثل خودتون ولنگار می‌کنید..

  • همرزم هادی
    10

    واضعتر وبلندتر ازاین مقاله دوستمان برای شنیدن وفهمیدن نسیت

  • ناشناس
    14

    جوانی که سابقه دارش می کنید چه آینده‌ای میتونه داشته با شه آمار خودکشی چرا رو به افزایشه

  • ناشناس
    16

    کدام اعتبار منطقه ای همه از اسرائیل حمایت کردند آن هم بصورت علنی و عملی

  • ناشناس
    10

    خجالت بکشید بی حیا دوست

  • ناشناس
    18

    اصل وعده صادق اون اتوبوس رایگان و گاز رایگان بود که نشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      زنده باد

    • 00
      5

      همین قدر سواد رسانه ندارید که هر ننه قمری یچی میگه تایید و میکنید لایک میکنید
      برید درباره این قضیه رایگان شدنه بخونید
      ببنید چند سال تباه بودید و گرفتار ترفند دشمن
      مچلتون کردن

    • ناشناس
      0

      پدرم من حی و حاضر ، خودش تو بهشت زهرا بوده

  • ناشناس
    6

    کو گوش شنوا؟

  • ناشناس
    2

    مغز متفکر

  • ناشناس
    7

    مشکل اصلی مملکت ما اینه که هر بیسوادی شده تحلیلگر سیاسی و اقتصادی!!!!
    طرف بلد نیست بنویسه عوامل بعد نظر میده !!!!

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      18

      زیاد سخت نگیرید کوچولو رییس جمهور که کلاس ششم ابتدایی است سیاستمداران کلاس دوم ابتدایی می‌توانند اظهار نظر داشته باشند!!! اینجا ایرانه ایرانه ایران!

    • ناشناس
      5

      پس معلوم شد خودت همان شش تایی هم نیستی!!!

  • shsh
    24

    اسراییل حمله می کنه ایران غزه می شه شک نکنین روسیه وچین هم پشت ما رو خالی می کنند کلا ایران به فنا می ره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      به شرطی که یاری خدا رو قبول نداشته باشی...

    • فاطمه
      6

      تو نمی تونی مثل اطفال آنجا شجاع باشی

    • ناشناس
      6

      آخه ایران به این بزرگی و قدرتمند در حد اسرائیل می دانی؟ حتی با کمک امریکا

    • ناشناس
      16

      اسراییل هیچ غلطی نمی‌تواند بکند...

    • ناشناس
      5

      انشاالله هر چه زودتر ایران و اسرائیل رودرو درگیر بشن تا وعده الهی عملی شود
      حق بر باطل پیروز است برنده جنگ حق و بازنده باطل است

  • علی
    8

    با اینکه موافق حجاب بانوان در انظار عمومی هستم اما این موضوع رو کاملا قبول دارم

  • ناشناس
    23

    بی حجابی و بی بندو باری که محصول لیبرالیسم برای به زانو در آوردن کشورهای مستقل می باشد با هدف عدم تعلق به کشور و متلاشی کردن بنیان خانواده در حال اجراست لذا اهتمام به آن به طرق فرهنگی رسانه ای و با سازماندهی شده برخورد قهری کمتر از جنگ مستقیم نیست .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      خود حاکمیت هم دامن می زند با آموزش دنیا پرستی در اموزشگاه ها به سبک غرب و اختلاط نامحرم ها برای کار که غیرت مرد اول می‌رود و بعد...

    • ناشناس
      12

      بی حجابی بیشتر به وحدت ملت ضربه زده یا دزدی وکشتار حکومتیان ؟ البته تو پولتا بگیر زرتا بزن .

    • اسکناس ۵۰۰ تومنی
      3

      نکه تو کشورای کمونیسم وسوسیالیسم وچپ مهد حجاب وعفاف هس قبل از صحبت از مغزت بیشتر اسفاده کن

  • رضا
    3

    وعده الهی در قرآن هست
    جباران بدست خود و اعمالشان نابود می شوند.

  • عمو جانی
    3

    و این پروسه سر دراززز دارد

  • ناشناس
    7

    به این می‌گویند دوقطبی سازی شیک علیه قوانین کشور در زیر سایه عدم برخورد با قانون شکنان ولی دیگر آشوب راه نمی افتد بابت آن و کهنه شده

  • اسپاد
    6

    هر کس در ایران موافق بی حجابی باشد- یعنی دلش میخاد فاحشه خانه و رقاص خانه و غیره عادی ازاد و بشود-چنین کسانی اعم از زن و مرد نه ایرانی اند و نه مسلمان.
    با شدت باید با بی حجابی و فرهنگهای کثیف غربی در ایران مبارزه نماییم.شهادت در این راه کمتر از شهادت در جبه حق علیه باطل نیست.
    شرم بربی حجاب و شرم بر حامیان او..........................

  • لطفاً مرد باشید و نظرم رو بگذارید
    8

    تصاویر جدید از تذکر پلیس به بانوان منتشر شده که نشون میده بانوان همکاری خوبی با پلیس دارند و بعد از تذکر رعایت می‌کنند و مشکلی نیست
    لطفاً کاسه داغ تر از آش نشوید
    این به نفع بانوان ماست
    بانوان ستون یک خانواده هستند و حجاب مانند صدفی از در گرانبها و وجودی زن حفاظت می‌کند

  • ناشناس
    18

    بخدا من حودم مخالف بدحجابی هستم وخانواده ام تقریبا رعایت میکنند اما بخدا این راهش نیس وقتی صدای داد وبیداد ی دختر رو که گشت ارشتد گرفته میشنوم بخدا زجر میکشم بخدا اینها خواهرخود ماهستند لیاقتشون اینطور برخورد نیست بیاید احترام بزاریم بهشون بخدا لحبازی تهش اینکه لخت میشن جووونن جاهلن اما هموطنن چدا تو راهپیمایی وموقع دای دادن گیر نمیدید ب بی حجابها ب قران این راهش نیس والله خود خدا قهرش میگیره از این برخوردهای قهری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      اگه بچه شما یه چاقو برداره و شما خواسته باشید چاقو رو از دستش بگیرید و او با نصیحت راضی نشد چه می‌کنید؟؟؟؟
      آیا اگر جیغ بکشه دست از تلاش برمی دارید؟؟؟
      در حالیکه می‌دونید او بچه است و نمی‌دونه این چاقو چقدر خطرناکه و ممکنه به خودش و دیگری آسیب بزنه...
      قطعا کاری می‌کنید...

    • ناشناس
      12

      اینها میخوان بگم ما پیش مردم هرگز کم نخواهیم آورد واین اتفاقا براشون خیلی وخیم و فلاکت بار خواهد شد

    • ناشناس
      20

      لعنت بر کسی که منفی داده...

  • ناشناس
    10

    شما بر بادید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      شما ضد دین ها و ضد ارزش ها هم در خوابید...
      خواب غفلت !

  • ناشناس
    3

    حمایت دنیا از ایران و محکوم کردن اسرایبل .ایران چقدر دوست دارد .خ خ خ

  • آگاه
    4

    ضربه‌ای که ولنگاری به جامعه ما خواهد زد اسرائیل هرگز نخواهد زد...

  • ناشناس
    1

    حجاب دستورش درقرآن سورہ نورآمدہ اطلاع دارم طرف زنش بی حجاب بودہ باشوھرش بودہ موردنگاہ ن ومزاحمت واقع شدہ بعدشوھرش بااونادرگیرشدہ شوھرش راکشتندوقاتلان ھم بایداعدام بشن یک مورددیگرشوھرش بشدت زخمی شدبازبازن بدحجابش بیرون شدپسران مزاحم زنش شدند

  • دوست
    0

    سلام بر دوستان عزیز که در این سایت پیام میفرستید
    هرکس هر نظری وحرفی میزنه برای خودش محترمه به نظر همدیگه احترام بزارید همه ما ایرانی هستیم خوب نیست به جان همدیگه بیفتیم

  • ناشناس
    3

    وضعیت حجاب در کشور خیلی بد شده است. امروز حتی مخالفان دیروز گشت ارشاد هم موافق گشت ارشاد شده اند.

  • ناشناس
    5

    چاپ اسکناس ۵۰۰ تومانی یکی دیگ از قله ها و افتخارات هس ک حاصل اقتدار حاکمیته وباید بش بباله

  • ناشناس
    5

    من یک زنم محجبه هم نیستم اما با برگشت گشت ارشاد موافقم چون جز ولنگاری چیزی نمیبینم با این ولنگاری هم کانون خانواده ها از هم میپاشه

  • حسین
    2

    به نظر من وقتی ک باید کار دینی و فرهنگی میشه،انجام نشد.هیچ وقت ی حقوق دان و فیلسوف دانشگاهی و سخنور خوب ب دلایلی به حوزه نرفت.ک ازین ظرفیت استفاده کند.ولی بالعکس روحانی ک عقلش بالا بود از لباس دور شد و ب کار وکالت و قاضی و دفترازدواج مشغول شد.کار فرهنگی در مورد حجاب نشد

  • معراج
    4

    همه میگن گشت ارشاد اخ و تفه، خوب آقایونی که اینقدر نظر میدید پیشنهاد بهتر بدید. همینجوریش هم داریم می‌بینیم با شورت اومدن تو خیابون. اگه این گشت ارشاد هم نباشه دیگه چی می‌شه؟
    نمی‌دونم یه دفعه چی شده که انقلابی و ضد انقلاب دارند قانون رو می‌کوبند!!! چقدر خوب همه‌مون شدیم سرباز شیطان!

  • ناشناس
    7

    متاسفانه بجای اینکه مسایل اصلی کشور رو حل کنیم به فکر ظواهر هستیم وقتی اشکالات اساسی مثل عدم پاک دستی بعضی از مسئولین، ریاکاری و دزدی تو کشور هست و اکثریت مردم در فقر زندگی می‌کنند چرا به حاشیه پردازی روی می آوریم

  • الهام
    6

    با سلام ، اگر قضیه حجاب را به مردم و جامعه اعتماد میکردید بهتر بود . وگرنه ماشین گشت و ون جز اینکه به کرامت انسانی و اسلام و دستاوردها ضرر بزند هیچ فایده ای ندارد.

  • حسین
    4

    من با برخورد با بی حجابی و ولنگاری کاملا موافقم. و از پلیس و دستگاههای مرتبط کمال تشکر را دارم.

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    بسیار عالی و دلسوزانه و مردم پسند بود و توانستید قسمتی از مشکلات و معضلات و دردهای مردم را عنوان کنید.امیدواریم گوش شنوائی هم باشد و لجوجانه به سیاست های گذشته و غلط ادامه ندهند و به مردم و احترام به آنان رو آوردن....

  • ناشناس
    3

    فقط اقتدار قدرت می‌تونه جلوی ولنگاری وبی غیرتی مردان بگیره اقتدار نباشه یه عده معدود جامعه به لجن میکشن گشت ارشاد بهترین راه حله

  • محمدی
    7

    بعدشم ۹۰ درصد کشور های موفق حجاب اختیاری دارن دغدغه اصلیشون شده اقتصاد و تولید و جلوگیری از بیکاری و.. بعد ما چی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خب ما می‌خواهیم موفق ترازآنها باشیم

  • مهدی
    5

    به نظرم گشت ارشاد در راستای حمله به اسرائیل است و به رزمندگان ما کمک معنوی می‌کند و جلوی بی بند وباری و فساد را می‌گیرد. تا کجا باید بیخیال شد . لباس‌های عریان و مستهجن در سطح شهر . بابا هر جایی یه خط قرمزی هم هست دیگه . اصلا چرا دشمن و شما تو گشت ارشاد نظرتون مشترکه .

  • علی
    6

    بدون استثنا همه عقیده دارند این گشت ارشاد بخاطر عناصر نفوذی دشمن در این موقع حساس پیدا شده

  • ناشناس
    8

    گشت ارشاد بحمدالله با قدرت برگشته و جنبش فواحش و حامیانش رو باید از متن جامعه جمع کنه این ها عوامل ایجاد فساد و فحشا در کشور هستند که باید تمام شان با همرا توزیع کنندگان پوشش های غیر اخلاقی و ترویج دهندگان به شدت بر خورد شود این ربطی به اتحاد و همبستگی ملی ندارد این ترویج ابتذال و فحشا هست که از طریق دشمنان کشور و عوامل سر سپرده اش انجام می شود و عده ای از افراد نا دان هم به ان دامن می زنند

  • زن ایرانی
    0

    ای کاش در کشور مثلا اسلامی ما کمی با اختلاس، با دزدی مسئولین، با گرانی مبارزه می کردند
    گشت ارشاد فقط و فقط باعث فاصله گرفتن جوانان با نظام میشه در کجای تاریخ اسلام چنین جوانان را ارشاد کرده‌اند با زور با بازداشت با کتک زدن.

  • ناشناس
    0

    دستاورد وعده صادق و دستاورد طرح نور را به نیروهای نظامی تبریک میگم

  • ناشناس
    0

    اشتباه نیست و کاملا درست است
    آنهایی که میگن اول به اختلاس برسید بعدحجاب نمی‌دانند همه اینها درجهت هم هستن و باید به موازات هم فرهنگی، اقتصادی، نظامی... پرداخت

  • هموطن
    0

    ایکاش بانوان سرزمینم کمی رعایت می کردند . به خدا بی حجابی با بی حیایی متفاوت هست می شه بی حجاب بود اما با وقار و سنگین متناسب با کشوری که زندگی می کنی . آخه خدایی این مملکت بعد از ۴۵ سال شهادت و ... جای ناف و شکم بیرون گذاشتن هست ؟ افسوس که بی حجابی حد و مرز نداره وقتی آزاد بشه دیگه قابل کنترل نیست . از ماست که بر ماست . بابا کمی رعایت کنید دیگه چی میشه ؟

  • حجاب یا بی عفتی مسئله این است.......
    0

    تو رو خدا ببین چه خبره چپ و راست توی اخبار همش همینه آخه این گشت ارشاد مگه تا حالا چکاررکرده اینقدر میترسن ازش خوب این بی حجابی هم مثل معضلات دیگه جامعه باید از یه جایی رفع بشه دیگه و این طرز تفکر که مسئله‌ حجاب رو فرافکنی میکنن به مشکلات اقتصادی یا سياسی واقعا مسخره س تو رو خدا در مورد موضوع حجاب عاقلانه و به دور از احساسات نگاه کنید بی حجابی ارتباط مستقیمی با بی حیایی و بی عفتی داره لطفا اینو قبول کنید کسی که مثلا نیم تنه میپوشه و ناف ش و نصف شکمش بیرون گذاشته خواهشا نگید که این بی حجابی ش ربطی به بی حیایی نداره اینایی که توی بوق و کرنا میزنن گشت نباشه خوب بسم الله چرا پیشنهاد درستی نمیدین البته نه از این راهکار های آبکی که فرهنگ سازی بشه اون که جای خود داره ولی تا زمانی که فرهنگ سازی بشه زمان زیادی لازم داره تا اون موقع باید فکری بحال این معضل بشه تا خود این بی حجابی ایندفعه فرهنگ غالب جوانان نشه یادمه توی دهه هشتاد که امر به معروف و نهی از منکر رواج خوبی توی جامعه داشت بعضی از آدمای مغرض می گفتن حالا با این دو تار مو هیشکی نرفته جهنم یا حرفای این شکلی خلاصه اون دو تار مو رسید به بیرون کردن شکم و سینه و ودر آینده نه چندان دور اگه به همین منوال به نظرات آدمای مغرض جامعه گوش کنیم حال و روز الان کشورای اروپایی و آمریکایی رو پیدا می کنیم که خودشون اقرار کردن حیا و عفت برای مصون موندن زن توی جامعه واقعا لازمه چطور توی دل اروپا و آمریکا دخترای اونجا دارن میرن طرف حجاب و تحقیق میکنن در مورد این موضوع بعد ما تازه داریم فک می کنیم که چکار کنیم با بی حجابی توی جامعه کنار بیایم

  • ناشناس
    0

    چراتاثیرمنفی بزاره برای حمله موشکی؟

  • ناشناس
    0

    ممنون از همه عزیزانی که با بیان و قلم و با جانشان از دین و آیین انسان ساز اسلام و قرآن و خواست خداوند رحمان دفاع کردند....

  • حسن
    0

    خانواده‌ای نظامی انهاروجمع کنیدتا مردم خشمگین نشدن

  • دح
    0

    هدف از این همه تحریم و جنگ این بوده که در راه خدا و مبارزه با فساد باشه حال میگی که اجازه بدیم فساد. بی حجابی رو جلوش رو نگیریم همه خونها و پولهایی که در این را خرج شده رو نابود کنیم به درک که یه عده دوس ندارن

  • بنی
    0

    حجاب خوبه اصولا تمام دستورات اسلام برای رفاه و آسایش
    ولی گشت ارشاد میاد دخترها و زنان شیعه رو بااین وضع میبره به نظرتون به نفع کیه؟

  • مصطفی
    0

    سلام...یکی از رفقا قسم میخورد می‌گفت تو خیابون یه خانومه دامن چاکدار بالای زانو پوشیده بود و موقع حرکت کاملا لباس زیرش هم معلوم بود ، همون لحظه یه موتوری داشت رد میشد ، نگاهش رو کامل به سمت زنه چرخوند و جلو چراغ قرمز شد و نیسان ترمز کرد و موتوری با سر رفت تو باربند نیسان و درجا مرد...
    لابد الان یه عده میگن خب ، اگه چشم‌ و دلش سیر بود اینطور نمیشد !!! باید در پاسخ عرض کنم که چرا، تو کشورهای غربی ، اینقدر آمار تجاوز و سقط و ...زیاده اونا که چشم و دلشون خیلی سیره...

  • ناشناس
    0

    بجنگ تا بجنگیم...
    این ملت هیچگاه روی صلح نخواهد چشید.

  • منتظر
    0

    مطالبه حفظ ورعایت حجاب مطالبه مستقیم حصرت آقا از مسئولین بود ومانندیه قانون باید در کشور اجرا بشه چرابه جریمه های رانندگی اعتراضی نمیشه چون رعایت قانون وظیفه هرکسی هست وبی توجهی به آن جریمه وپیگرد داره خب حضرت آقا فرمودند حجاب هم قانون کشور ماست وکسانی هم که اعتقادی به آن ندارند باید این قانون رو رعایت کنند پس زیادی شلوغش نکنید که چرا و...

  • ناشناس
    2

    بر اساس گزارش ها ۳۸۰ نظامی اسرائیلی کشته و ۷۸۶ نفر زخمی و ۵ فروند اف ۳۵ آتش گرفته اند!!

  • جواد
    0

    کشوری که نتونه بی بندوباری وقانون شرعی دین قالب مردم کشور.، اجرا کنه هیچ دستاوردی نداره

  • ناشناس
    0

    مقاله خوبی بود و به طور خلاصه اتفاقات بعد سال ۹۷ رو نشون می داد که چه تاثیری بر اوضاع داخل ایران داشته واقعا علاوه بر قدرت نظامی ، قدرت اقتصادی و اتحاد اجتماعی بسیار مهم هستند چون دو مورد آخرمستقیما به مردم داخل ایران مربوط می شود و آنرا لمس می کنند الان که ایران قدرت نظامی خود را نشان داده و اکثر کشورها از آن حساب خواهند برد چه خوب است دست تعامل و دوستی را به سوی سایر کشورها دراز کند وارد بازار های جهانی شود در داخل به مردم نجیب و صبور سخت نگیرد راه نفوذی ها را ببندد از افراد نخبه جوان و مورد اعتماد برای رفع مشکلات استفاده کند تا باز هم مانند دهه های قبل در دنیا بدرخشد

  • ناشناس
    0

    چی نوشتی امووو؟
    مسعولین !!!!

  • ناشناس
    0

    من کاری به درست یا غلط بودن گسیل گسترده مامور بعنوان گشت ارشاد وسط بازارها و خیابانها ندارم

    ولی میگم این اقایونی که تو دفتر میشینن و برای خانمهای جامعه قانون وضع می کنند ،

    ایا تو خانواده همسراشون به حرفشون گوش میدن ؟؟؟!

    ولی من مطمئنم که این اقایون خودشون مثل موش از زنهایشان میترسن

    بعد انتظار دارن زنهای جامعه به حرفهای اینها گوش بدن!!!!!

  • مریم ه
    0

    چرا مسئولین ما از کشور ترکیه الگوبرداری نمی کنند ولله مردم خود ترکیه ۹۰ درصد محجبه کامل هستند من به شهرهای کوچک ترکیه رفتم تا صددرصد محجبه بودند در شهرهای بزرگ توریستها بی حجابند به دلیل آزادی پوشش،حرکت مقتدرانه سپاه دیدگاه بین المللی رو به شدت تغییر داد مخصوصا در سطح منطقه و دهان دشمنان رو بست اما بازگشت سیستم سرکوب مجدد خوراک تبلیغاتی رسانه های خارجی شد،آنها که فکر می کنند با پرداختن به حجاب گرانی افسارگسیخته از ذهن مردم دور می شود نمی دانند که با اعتمادسازی بین المللی اقتصاد بهبود می یابد و گرانی مهار می شود نه با سرکوب مردم که خود می دانند پروژه ای شکست خورده ست..........

  • کیهان
    0

    شیعه گری افراطی همینه همینه

  • ناشناس
    0

    گر تو بهتر میزنی، بستان بزن.
    ۱ سال و نیم همه چیز آزاد بود، نه کار فرهنگی، نه بهبود وضعیت و نه هیچ علامت مثبتی
    اگر راهکار درستی دارید، ارائه بدید، در غیر این صورت، همه بلدند تخریب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها