پیشنهاد چند سوژه برای سخنرانی شب های قدر کاظم صدیقی

توضیح دهید در نظام اسلامی، "برخورد مومنانه" با کارگزار فاسد، برخورد قاطع و بی مماشات و نیز بی حیثیت کردن اوست و به ماجرای «علیّ بن هرمه» مسئول بازار اهواز اشاره کنید که مرتکب خیانت در اموال بازاریان شده بود.

پیشنهاد چند سوژه برای سخنرانی شب های قدر کاظم صدیقی

شب گذشته، دانشگاه امام صادق(ع) تهران، در اطلاعیه ای از کاظم صدیقی به عنوان سخنران مراسم شب قدر این دانشگاه نام برد و چون، اعتراضات بالا گرفت، در اطلاعیه جدیدش نام او را حذف کرد.

بنابراین تا بدین جای کار می دانیم که صدیقی بر خلاف سال های گذشته در دانشگاه امام صادق(ع) سخنرانی نخواهد کرد ولی نمی دانیم جای دیگری، مثلاً در حوزه خودش منبر می رود یا نه؟

از آنجا که در هفته های اخیر، وی به شدت درگیر افشاگری باغ ازگل شده، احتمالاً برای سخنرانی احتمالی اش، نتوانسته است، مطالعه ای داشته باشد و از این رو، خطاب به وی پیشنهاد می کنیم که اگر این شب ها منبر رفت، درباره موضوعات زیر سخن بگوید:

آقای کاظم رجبی صدیقی!

شب قدر، شبی است که فرشتگان بر زمین نازل می شوند "تنزل المکلائکه و الروح" ؛ پس مناسبت دارد در این شب عزیز درباره فرشتگان صحبت کنید و مردم را به رعایت حال آنها دعوت کنید. مثلاً بگویید که رسول گرامی اسلام (ص) فرموده اند: شکستن شاخه درختان، همانند شکستن بال فرشتگان است.

به مردم بگویید که پیامبرمان، آنقدر به حفظ درختان تاکید داشتند که به سپاهان خود دستور می دادند که وقتی وارد زمین های دشمن شدند، درختان شان را قطع نکنند.

یعنی حتی برای درختان دشمن نیز حرمت قائل بودند چه رسد به درختان شهری که مردم خودشان در آن زندگی می کردند.

برای گوشزد کردن اهمیت درخت و پوشش گیاهی حتی می توانید آیه 205 سوره بقره را هم برایشان قرائت کنید: "اِذا تَوَلّی‌ سَعی‌ فِی الاَرضِ لِیُفسِدَ فیها وَ یُهلِکَ الحَرثَ و النَّسل" .

و در توضیح آیه شریفه به سخنان آیت الله خامنه ای استناد کنید: «لجوج‌ترین، خبیث‌ترین، سرسخت‌ترین دشمنان که خصوصیّاتی برایش ذکر می شود؛ یکی از خصوصیّات این است که حرث و نسل را از بین می برد،  یعنی تولید گیاهی را و تولید انسانی را نابود می کند و از بین می برد.»

و تفسیر آن را از تفسیر نور حجه الاسلام محسن قرائتی برای مردم بخوانید:
"اگر نا اهل به قدرت رسید به خاطر توفان هوس هاى درونى و ناآگاهى‌ها و فشارهاى بیرونى، همه چیز جامعه را فداى خود مى‌کند. به گفته‌ى المیزان؛ تاریخ گواه آن است که چه مسلمان نمایانى به نام اسلام و تظاهر به ایمان، بر مردم حاکم شده و حَرث و نَسل را نابود ساختند." 

آقای صدیقی!

شب های قدر، شب های بزرگداشت بزرگمرد بی چون و چرای عدالت و حراست از بیت المال است.

جا دارد به یاد مومنان بیندازید که مولایمان حضرت علی (ع) به حدی نسبت به بیت المال وسواس داشت، که وقتی شب هنگام درگیر کارهای حکومتی بود و برادرش نزد او آمد تا کار شخصی اش را با خلیفه مسلمانان در میان بگذارد، علی(ع) شمع بیت المال را خاموش کرد تا مبادا به اندازه درنگی، شمع بیت المال، به گفت و گوی برادرانه آنها نور بیفشاند.

شمع بیت المال - اثر ماندگار حسن روح الامین
پیشنهاد چند سوژه برای سخنرانی شب های قدر کاظم صدیقی

حتما بگویید که آن امام، در عین رافتی که برای مردم داشت، نسبت به کارگزاران نظام، بسیار سختگیر بود و کوچک ترین دست درازی آنها به اموال عمومی را بر نمی تابید.

مثلا می توانید به ماجرای «علیّ بن هرمه» مسئول بازار اهواز اشاره کنید که مرتکب خیانت در اموال بازاریان شده بود.

امام نگفتند که صلاح نیست او را محاکمه کنیم چرا که منسوب ومنصوب حکومت است بلکه نامه ای به رفاعة بن شدّاد  که قاضی اهواز بود نوشت و از او خواست به فوریت حکم برکناری ابن هرمه را به وی ابلاغ کند، زندانی اش سازد و درباره خلافی که کرده جار بزند و او را در بازار بگرداند تا اگر کسی شکایتی از این "خائن" دارد، بدون واهمه بیان کند.  

علی (ع) خود قاضی را هم تهدید کرد که اگر با قاطعیت برخورد نکند، با خودش برخورد خواهد شد. 
توضیح دهید در نظام اسلامی، برخورد مومنانه با کارگزار فاسد، برخورد قاطع و بی مماشات با او و نیز بی حیثیت کردن اوست.

آقای رجبی صدیقی!

درباره لزوم پاسخگویی مسوولان در نظام اسلامی هم به نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر اشاره کنید که نوشتند: 
«وَإن ظَنَّتِ الرَّعِیَّةُ بکَ حَیفا فَأصحِرْ لَهُم بعُذْرِکَ وَاعدِلْ عنکَ ظُنُونَهُم بِإصحارِکَ؛
و اگر مردم بر تو‌ گمان ستم بردند، عذر خویش را آشکارا و شفاف با آنان در میان نه و بدگمانیشان را از خویش بگردان.» 

 و توضیح دهید که طبق دستور امام علی(ع) -که بر همه ما حجت است- همین که مردم درباره مسوولی گمان بد بردند، لازم نیست برای گمان شان سند بیاورند، بلکه بر مسوول واجب است که با پاسخ مستدل، مردم را اقناع کند.

بد نیست درباره کلمه "اصحار" هم برایشان توضیح دهید که اصحار از صحرا می آید و به معنی جایی است که بی هیچ مانعی، همه چیز دیده می شود و آشکار است و مسوولی که در مظان اتهام افکار عمومی است باید بدون هیچ ابهامی همه واقعیت را در برابر دیدگان مردم قرار دهد تا خود ببینند و قضاوت کنند.
 
آقای کاظم رجبی صدیقی!

این واقعیت ها را که از مولایمان گفتید، در پایان لعن و نفرین کنید عالمان بی عمل را که همه این ها را می دانند ولی خلاف آن را عمل می کنند تا مظلومیت مولایمان علی (ع) در طول تاریخ تسری یابد.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • J
    0

    نرود میخ آهنی در سنگ

  • ناشناس
    0

    ایشان و امثال ایشان سبب دین گریزی مردم شدند

  • ناشناس
    0

    خداوند رحمت کند پدر و مادر نگارنده را

  • ناشناس
    0

    این حرفها برای مردم زده شده و میشه خودشون هرکاری کنن حلاله گاهی هم مستحب و واجب!!!

  • ناشناس
    0

    این صحبت ها برای مت و توست شامل خودشان نمیشود مثل برجام که برایشان نعمت است و برای ما بدبختی .اقا نوش جونم نظام به من داده پولش هم دادم .رو که نیست

  • حسن . بیسواد.
    1

    دم خبر فوری گرم.

  • ناشناس
    0

    ایشون بنیانگزار سبک جدید هستند پیش حوزوی !!

    تا حالا نشنیده بودید؟

    خب حالا بشنوید

  • درویش
    0

    نه فقط حرفی از آهن ماندست
    شمع بیت المال روشن ماندست

  • مردم
    0

    خوب وعالی شما و رسانه ها روشنگری کردید ..مردم نجیب و شریف و فقیر و همیشه در صحنه منتظر ند تا دستگاه قضا ء ورود کند.

  • نادم
    0

    آفرین بر این قلم و این نویسنده ......هزار آفرین

  • ناشناس
    0

    آهای رجبعلی کجایی..های های های

  • 🐜
    0

    پس نامش رجبی است نه صدیقی

  • حسن . بیسواد.
    0

    ما باید گریه کنیم نه تو که عمر ما رو به بازی گرفتی.

  • ناشناس
    0

    هیچگاه به ظاهر انسان اهمیت ندید. مهم باطن و عمل فرد است.
    تازه فهمیدم این آقا از فرط خوشحالی بابت این مال و منال داره گریه شادی می کنه. سرورم من و اینهمه پول سرورم...

  • ناشناس
    1

    این اقایون برا مردم واعظ هستن برا خودشون جیب پر کن مال ملتا بالا می کشن بعدش یه بار میگه امضا جعل کردن یه بار میگه اعتماد کردم امضا کردم مگه طرف رابین هود بوده که بیاد از سر لطف زمینا واگذار کنه به شما .هر چه بگندد نمکش می دهند وای به وقتی که بگندد نمک

  • ناشناس
    0

    هرچه بگندد، نمکش میزنن وای...

  • مجید
    8

    خدا‌جواب‌‌‌‌دوبه‌هم‌زن‌را‌میدهد...انقدر‌این‌مردشریف‌را‌اذیت‌نکنید‌..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به تو هم دونگ رسیده؟!

  • مهدی
    0

    آفرین آفرین جان کلام همین بود دست مریزادنگارنده محترم خبر فوری . بهتر ازین نمیشد

  • رهنما
    0

    همه توصیه ها و خطابه متن بالا شامل انهایی هم می شود که زمین و اموال عمومی را بنام خود و زن و فرزندشان کرده اند ودر ان املاک دریافتی ، لاکچری ترین مدارس و مجتمع های غیر انتفاعی و ان هم در بالاترین و گران ترین نقطه شهر بنا کرده اند و میلیاردی درامد دارند ، این خطابه شامل انها هم می شود خانه مفت از ابر بدهکاران بانکی گرفته اند و به هبه ای که گرفته اند افتخار هم می کنند ، شامل انها هم می شود که با تقلب و فریبکاری ، چند میلیارد دلار ارز کشور را بنام واردات چای و... از بانک گرفتند و با تدلیس و فریبکاری بیت المال را بالا کشیدند وهیچ احد و ناسی هم جرات نام بردن از انها را ندارد ، این متن شامل انها هم می شود که با فریبکاری خود را ساده زیست و شرمنده خانواده برای " یخچال خالی " به جامعه می نمایانند ! اما سیسمونی نوه را از بلاد دیگر وارد می کنند ودانشگاه های کشور خود را لایق تحصیل فرزندان خود نمی دانند و کانادا و انگلیس و فرانسه را بهشت موعود خود و فرزندان می دانند ! فقط این را بدانید که تعداد این زالوهای بیت المال خور و منافق و ضد نظام اسلامی همین چند فقره نیست !؟ فراموش نکنیم پرونده های املاک نجومی ، هلدینگ یاس و.... را بی سر و صدا از کنارش گذشتند و.....

  • فغان
    0

    خجالت بکشید،پیش داوری نکنید،شایدای بنده خدا سرسوزنی مقصرقضیه نباشد،ازخدابترسید، گمان بد درباره مومنین نبرید،صبرکنیدتا محکمه نظردهدبعد،،،،،

  • ناشناس
    0

    سخن حقی که بر امرباطلی بکاربرده میشود😂😂😂 ببین چقدرقشنگ سخن گفته اما مستخرج موضوع باطلی

  • محمد گندم نژاد(طوسی)
    0

    از عظام عذرخواهی کرد و از ملت تقاضای دعا.ایشان باید در یک برنامه زنده قرآن بدست قسم بخورد که از این نقل و انتقالات هیچی عاید او و پسرانش نبوده است.

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    خواست مردم ورود قوه قضائیه و مشخص شدن ابعاد این ماجرا و خیانت و دزدی و محاکمه افراد است نه ماستمالی و توجیه و ربط آن به اسرائیل و دشمن و آمریکا و ضد انقلاب ... لطفا بفهمید و اینقدر با این اعمال نسنحیده دافعه نداشته باشید و مردم و جوانان را از انقلاب و اسلام و دین متنفر نکنید ..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر ،این قطعی بدست قوه کذایی برسد ،تمام ملت بدهکار میشوند و حتی درختان قطع شده مجرم میشوم ،چون همشون از یک فرایند ،ببیند سالهای که از ترس خدا چگونه گریه قراربگیرند ،دیگر اینکه مثل سال قبل اخطاردهنده سیسمونی را مجرم و محاکمه کردند نه قالیباف را ،

  • ناشناس
    0

    هنوز احمق و متوهم و مغز آهکی زیاد داریم

  • ناشناس
    0

    درود بر نویسنده مقاله

  • چای دبش باغ ازگل
    0

    عجیب حرفی زده شب قدر فرشتگان بر زمین نازل میشوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تعجب برانگیز حرف می‌زنی آقای محترم همین حرفها را زدید که رجبی زمین های مرغوب پایتخت ایران زمین را می خورد!!!

  • ناشناس
    0

    وقتی در احتیاط،افراط ودر بیان فضیلت زیاد روی شود بدان که این سرپوشی است برای یک جرم!

  • ناشناس
    0

    صدیقی به مولای زمانش اقتدا کرده است نه به مولای متقیان!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها