۴ نکته درباره بیانیه دوم حوزه علمیه امام خمینی

آقای صدیقی! جاعل نامحترم چنان دورتان زده که هنوز نمی‌دانید چگونه رفع و رجوعش کنید

ما نیز همه مرتبطین این پرونده را به رعایت تقوی و اصول اخلاقی دعوت می‌کنیم و عرض می‌کنیم که عجالتاً یا شما گرفتار جنگ ترکیبی آن جاعل نامحترم شده اید که چنان دورتان زده که هنوز نمی‌دانید چگونه رفع و رجوعش کنید یا خودتان دارید با افکار عمومی از این ترکیب بازی‌ها می‌کنید! ولی در جریان باشید که مردم ایران، باهوش هستند و خوب و دقیق، سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

آقای صدیقی! جاعل نامحترم چنان دورتان زده که هنوز نمی‌دانید چگونه رفع و رجوعش کنید

عجیب است که خود آقای صدیقی که هم به عنوان تولیت حوزه، "انتقال دهنده" بوده و هم به عنوان صاحب حق امضای موسسه، "انتقال گیرنده" (همانند یکی بودن فروشنده و خریدار) مدعی است یک بار هم اساسنامه را ندیده و صرفا با اعتماد به یک فرد، بیت المالی را که گفته می‌شود ارزشش حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان داشته جابجا کرده و بعد متوجه شده که ۷۵ درصد آن را با امضای شخص خودش به اسم خودش و پسرانش زده است!

حوزه علمیه امام خمینی تهران، که تحت تولیت آقای کاظم صدیقی قرار دارد، در بیانیه دوم خود راجع به انتقال باغ این حوزه به موسسه صدیقی و پسران، توضیحاتی داده است که چند نکته مهم درباره آن وجود دارد.

۱ - بعد از افشای انتقال سند باغ ۴۲۰۰ متری حوزه علمیه امام خمینی به موسسه شخصی کاظم صدیقی و پسران و دوستان، این حوزه در بیانیه اول خود در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ نوشت: «متعاقب احراز اشکالات شکلی در تنظیم اساسنامه حسب دستور تولیت محترم در آذر ماه سال جاری نسبت به تشکیل مجمع و تنظیم صورتجلسه‌ای به طور فوق العاده جهت خروج افراد مبحوث عنه از موسسه معمول گردد که در این راستا در تاریخ ۱۴۰۲/۹/۴ به موجب صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده موسسه کلیه افراد موسس از موسسه خارج شده و کلیه سهام و مالکیت موسسه تحت مالکیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) قرار گرفته که اقدامات مقتضی در خصوص ثبت صورتجلسات در اداره ثبت شرکت‌ها نیز معمول گردیده است و موسسه پیروان اندیشه‌های قائم، تحت مالکیت مطلق مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بوده و کلیه منافع این موسسه متعلق به مدرسه مذکور می‌باشد.»

معنای این بیانیه از نظر حقوقی این است که مالکیت موسسه از صدیقی و اطرافیانش به حوزه منتقل شده و حالا که موسسه مال حوزه است، پس هر آنچه در تملک موسسه قرار دارد نیز به طور خودکار مال حوزه شده است. یعنی طبق بیانیه، باغ به تملک حوزه برگشته و الان مال حوزه است.

البته همان زمان بررسی کردیم دیدیم که مالکیت منتقل نشده است.

حالا بیانیه جدیدی داده اند و نوشته اند: «بعد از اطلاع از تخلفات صورت گرفته در تحریف اساسنامه و جعل امضاء، دستور بازگشت زمین به حوزه صادر و مراحل اداری آن در حال انجام است و پس از نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

آقای صدیقی! جاعل نامحترم چنان دورتان زده که هنوز نمی دانید چگونه رفع و رجوعش کنید

یعنی در ۴ روز، ۲ نوع متفاوت اطلاع رسانی کرده اند: اول گفتند که موسسه را به اسم حوزه کردیم و صراحتاً نوشتند که موسسه"تحت مالکیت مطلق" حوزه است که با این حساب، زمین هم به حوزه برگشته است.

حالا در بیانیه دوم، بدون اشاره به انتقال مالکیت موسسه و بدون توجه به این که ۴ روز پیش گفته اند موسسه در تملک مطلق حوزه قرار گرفته است (و به تبع آن اموال موسسه از جمله زمین مذکور در تملک حوزه قرار گرفته)، می‌گویند دستور بازگشت زمین صادر شده و مراحل اداری آن در حال انجام است. (حال بماند چه کسی دستور بازگشت داده است که نگفته اند!)

اکنون کدام بیانیه را باور کنیم؟ اولی را که نوشته بود موسسه به اسم حوزه شده و زمین قانوناً به حوزه برگشته است. (در زمان گذشته)

یا دومی را که تازه می‌گوید قرار است خود زمین را برگردانند؟ (در زمان آینده)

خدای ناکرده کسی را متهم نمی‌کنیم که اساساً در چنین جایگاهی نیستیم، ولی خطاب به نویسندگان بیانیه‌های این حوزه می‌گوییم خودتان با این طرز نوشتن، دارید بر ابهامات اضافه می‌کنید.

یا درست و کامل و شفاف و صادقانه توضیح دهید و یا بیانیه ندهید که هر دو بهتر از این وضعیتی است که درست کرده اید.

۲ - در بخشی از بیانیه آمده است:

«فردی که سال‌ها امین مجموعه حوزه بوده و خدماتی به حوزه داشت، مامور انجام کار می‌شود، اما در فرآیند ثبت اساسنامه، امضای تولیت محترم و برخی دیگر از اعضا جعل و اساسنامه‌ای با عنوان «غیرتجاری»، اما با شرح وظایف تجاری و با سهام افراد حقیقی، برای این موسسه تنظیم و ثبت می‌گردد.»

الف) سوال اینجاست که گیریم خود آقای صدیقی متوجه ماجرا نشد. دو پسرش هم نفهمیدند که موسسه به نام شان شده است؟ سهامداران دیگر و از جمله مدیر مدرسه هم متوجه نشدند؟ و حتی بعد از این که موسسه ثبت شد، آقای صدیقی به عنوان تولیت حوزه، از کسی که او را مامور ثبت کرده بود نخواست که اوراق موسسه را یک بار هم که شده به او یا به مدیر مدرسه نشان دهد؟

عجیب است که خود آقای صدیقی که هم به عنوان تولیت حوزه، "انتقال دهنده" بوده و هم به عنوان صاحب حق امضای موسسه، "انتقال گیرنده" (همانند یکی بودن فروشنده و خریدار) مدعی است یک بار هم اساسنامه را ندیده و صرفا با اعتماد به یک فرد، بیت المالی را که گفته می‌شود ارزشش حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان داشته جابجا کرده و بعد متوجه شده که ۷۵ درصد آن را با امضای شخص خودش به اسم خودش و پسرانش زده است!

ب) مگر نمی‌گویند می‌خواستند با مالکیت حوزه، موسسه جدید تشکیل دهند؟ مگر نمی‌دانند که در قوانین ایران، موسسه نمی‌تواند فقط یک سهامدار داشته باشد و حوزه نمی‌توانسته است به تنهایی مالک صد در صد سهام باشد؟ بار اول شان نبود که موسسه ثبت می‌کردند!

پس می‌دانستند که موسسه‌ای که قرار است ثبت شود باید بیش از یک سهامدار داشته باشد و قاعدتا باید در این باره قبل از ثبت موسسه صحبت کرده باشند.

ج) حتی با پذیرش هر دو بیانیه حوزه و ادعا‌های آقای صدیقی، باید تصریح کنیم فردی با این درجه از خوش باوری و خامی که نمی‌داند دور و برش چه می‌گذرد، شایستگی امانت داری مردم از جمله تولیت بر مدرسه‌ای با چند هزار میلیارد تومان ارزش مالی را ندارد و باید در احترام به افکار عمومی، از همه مناصبی که دارد استعفا کند و خود را برای بررسی دقیق‌تر پرونده، در اختیار دستگاه قضایی قرار دهد (چون جرم انتقال مال غیر به ویزه بیت المال با بازگرداندن آن منتفی نمی‌شود) نه این که در تلویزیون فرار به جلو کند و منتقدانش را متهم کند که می‌خواهند به اعتقادات مردم ضربه بزنند و این‌ها را در حالی گفت که خودش می‌دانست، شخصاً سند انتقال باغ را امضا کرده است و اگر آسیبی به اعتقادات مردم وارد می‌آید از رهگذر عملکرد سوء کسانی است که مدعی دین هستند، ولی باغ بیت المال را به نام خود می‌زنند و بعد می‌گویند نمی‌دانستیم!

د) حضرات در پایان بیانیه خود نوشته اند:

«در پایان ضمن دعوت از اصحاب رسانه به رعایت تقوی و اصول اخلاقی، شیوه‌های پیچیده و هدفمند جنگ ترکیبی دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران را یادآور شده و اعلام می‌دارد بهترین راه برای مقابله با این تهاجمات، پرهیز از اظهار نظر‌های عجولانه و مبتنی بر حدس و گمان است.»

ما نیز همه مرتبطین این پرونده را به رعایت تقوی و اصول اخلاقی دعوت می‌کنیم و عرض می‌کنیم که عجالتاً یا شما گرفتار جنگ ترکیبی آن جاعل نامحترم شده اید که چنان دورتان زده که هنوز نمی‌دانید چگونه رفع و رجوعش کنید یا خودتان دارید با افکار عمومی از این ترکیب بازی‌ها می‌کنید! ولی در جریان باشید که مردم ایران، باهوش هستند و خوب و دقیق، سره را از ناسره تشخیص می‌دهند.

خداوند عاقبت همه مان را ختم به خیر کند.

منبع: عصر ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 57
  • سید عزیز
    4

    اصلا چرا باید چنین زمینی حوزه شود مگه ما کم داریم از این حوزه ها و مدارس که مدام چیزی بهش الحاق یا بودجه و درآمدی صرف آن شود این پولها باید خرج تولید و اقتصاد در این کشور شود و گرنه تا قیام قیامت شعارهای اول سال در حد شعار باقی میمانند. انگار همه چیز گل و بلبل است .

    نظرات شما -
    • حق الناس گردنته خلبان موبور
      4

      در برنامه زندگی پس از زندگی
      مهمانها از حق الناس میگن
      که چند هزار تومن بدهی دارن اما اون دنیا گرفتار عذاب
      هستند بخاطر چند هزار تومن بدهی !!!
      اولین اولین سوال اینه که چه کسی نسئولی این ۴۲۰۰ متر
      زمین را به اون موسسه داده ؟؟!!
      این اموال شهروندان تهرانه . ایرانه
      شما که بخشیدی بخاطر ..... حمایتهای آتی
      بدون که حق الناس چند میلیون تهر انی گردنت است
      من نمیبخشم . فراموش نمیکنم

    • صدیقه
      0

      منم موافقم👍🏻 کار فرهنگی و دینی رو همه جا با هر امکاناتی میشه انجام داد اینهمه زمین رو میشه تغییر کاربری بدن کار کشاوزی بشه شکم چند تا گرسنه سیر بشه یا کارخونه ای تولیدی چیزی بزنن چند تا جوون بیکار برن سرکارر / تبلیغ دین رو یه آدمی مثل امام خمینی ره نه زمینی داشت نه امکاناتی ولی انقلاب ش رو به کل دنیا معرفی کرد

    • ناشناس
      0

      مدعی العموم ، دادستان ، رییس قوه قضاییه کجا هستند ؟

    • ناشناس
      0

      حوزه بیشتر بودجه بیشتر بودجه بیشتر اوضاع فعلی شدید تر

  • ناشناس
    1

    حالا خلافها و فسادها به كنار اينكه بعضيها در اين مملكت ملت را گوش مخملى فرض مى كنند دردناكتر است

  • حامد
    16

    یکی از اقوام من میگه بچه ها سند خونه رو برداشتند و به نام خودشان زدند و من تازه متوجه شدم. در زمانی که مسئولیتی در یک اداره داشتم عده ای امضای منو جعل کردند از آن بعد امضای را تغییر و دو امضا کردم از این موارد جعل امضا کم نیست. سعی کنیم آبروی کسی بدون جهت نریزیم بگذاریم مراحل بررسی قانونی پیش رود

    نظرات شما -
    • غریب
      1

      جعل کجا بوده ؟ اعتراف کرده شخصا در محضر رفته و امضا کرده ؟ مرغ پخته از این حرفا خنده اش می گیره .

    • ناشناس
      1

      حامد براي انتقال سند فقط امضا کافی نيست خرید يه سیمکارت هزار جور دنگ و فنگ داره چه برسه به‌ انتقال سند ملک هزار میلیارد ی

  • ناشناس
    9

    حالا به نام اینها هم که شده باشد مگر چه استفاده شخصی میشده از این زمین کرد جز اموری که مربوط به علوم خوردی و فرهنگی باشد

  • ناشناس
    10

    ما کاملا" نظام مقدس جمهوری اسلامی را دوست داریم وتا پای جان از آن دفاع میکنیم ولی جوانان تحصیل کرده ما بیکارند بیت المال باید صرف تولید شود مگر ما چقدر حوزه میخواهیم متوجه باشیم از طرف دیگر بوم پرت نشویم ودر پایان اینکه مردم را محرم بدانیم وشفاف صحبت کنیم،شیطان بیشتر در کمین کسانی است که ظاهرا" خودرا خداترس نشان میدهند

  • طاهری
    1

    یه سوال کارکرد حوزه چیه؟؟

  • رضا
    2

    دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دم خروسو

    • ناشناس
      1

      هردو را

    • ناشناس
      5

      اگر مردی، قسم حضرت عباس را،
      اگر نامردی و مرغی، دم خروس را.

  • م
    2

    راستی کسی از این آقای شریعتمداری خبر دارد ؟ کجاست لابد دارد مقاله های خیالی را خود را تجزیه تحلیل می کند که چه بنویسد تا حضرت صدیقی ناراحت نشوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      55

      چه ربطی دارد؟!!!

  • ناشناس
    1

    باید پرچم جمهوری اسلامی بخاطراین فضاحت برداشته یا نیمه افراشته بشه اصل وهسته نظامشون که قوه قضاییه وفلانی ازتوش اومده سالهاست که دزدی وزمین خواری واشغال سرزمینی منبع اصلی پولشه

  • آریایی ها
    3

    آیت الله جان کار استکبار هست . این آمریکا .این امریکا .این امریکای جنایتکار .همه ش کار دشمن است .گریه کن به حال این مسلمین که گرفتار استکبار شدند .
    پیغمبر اسلام که شمشیری به دست تو داد که باش سر شاه را بریدی ببین باش سر این آمریکا را ببر . تکه تکه کن .امحا واحشاش را دربیاور

  • ناشناس
    2

    جاعل برای کسب منفعت جعل انجام میده این چطور جاعل بوده که امضا را جعل کرده تا ۱۰۰۰میلیارد تومان به صاحب امضا سود برسونه
    خود حاج آقا رفته دفترخونه و سند را امضا کرده
    اعضا شرکت همشون خواهر و برادر هستن

  • ناشناس
    1

    مصادره اش کنند حوزه وزمینهایش برای مسکن جوانان و زوجین جوان که بسیار به ثواب نزدیکتر است اگر راست میگید که طرفدار ازدواج جوانان هستید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      یک هزارم اموال حوزه ها را بین مردم تقسیم کنن فقط ریشه کن خواهد شد

    • ناشناس
      0

      خودش ازاول مصادره ای بوده چی رو مصادره کنند ،به نفع کی ازکدوم امامزاده شفا می خوای

  • ناشناس
    0

    من نمی دانم ولی فقط می دانم خیلی زود وخیلی نزدیک جایی که همه ی ما باید تجربه کنیم جای سرد ونمناک وتاریک و ‌تنهایی واز همه بدتر تنگ ….پس این هم بالا ‌وپایین به‌چه قیمت برای همین جای مشخص

  • ناشناس
    21

    خب که چی؟!!!!

  • هبه تک ماکارون
    3

    بینی بین الله همین اقای صدیقی حدود ۶ یا ۷ سال پیش پسرش را با نامه ای مکتوب به منابع طبیعی استان تهران فرستاد و تقاضای دریافت ۵۰ هکتار زمین در محدوده شهر دماوند و یا لواسان جهت انجام طرحی اقتصادی را نمود که در خواستش به دلیل مغایرت قانونی و عرفی به مقامات بالای کشور منعکس گردید که سپس وی مورد شماتت و تشکر جدی مقامات بالاقرار گرفته و نهایتا مجبور به عدم پیگیری مجدد شد و این فقره گواه این است که وی در این زمینه ها سابقه دارد !!! دستگاه قضا و مسئولین باید به عدالت رفتار کنند و فریب گریه های مصنوعی واین اطلاعیه های متناقض را نخورند .

  • فواد ری
    1

    به کامنت گذاری بنام "م "که نوشته راستی حسین شریعتمداری کجاست ؟ حسین شریعتمداری هم احتمالا همچنان در تعقیب اخرین اخبار مربوط به جورج سوروس می باشد ودر پی یافتن سوژه ای جدید برای ارتباط دادن ان دو می باشد ، چون داستان ارتباط جورج سوروس و خاتمی قدیمی شده و دیگه چنگی به دل نمی زند .

  • امید
    1

    ازحسین شریعتمداری کیهان خبری نیست بگه کار کار انگلیسه وصهیونیسته .....

  • ناشناس
    1

    شما توکدام کشور اسلامی دیدی این همه پول صرفا برای همچین حوزه ای بشود

  • ناشناس
    0

    یادم هست شاید 20سال پیش زمین علمیه را از شهرداری گرفتن درختای زیادی داشت کاش پارک میشد یا مکان ورزشی. بهتر بود به نظر من حوزه جنوب تهران یا حتی مثلا استان هرمزگان درست میشد چون اکثر طلبه ها از خانواده‌های معمولی هستن. تعجب می‌کنم چرا شمال تهران و زمینی که باید پارک میشد را متاسفانه شهردار وقت بخشیدن به حوزه. نمیگم حوزه نباشه باید حوزه تومنطقه فقیر نشین یا استان‌های کم بهره‌مند باشه نه منطقه ازگل. خدا آخر عاقبت همه رو بخیر کنه انشالله.

    نظرات شما -
    • آرش
      0

      به نظر میاد این املاک اینچنینی مربوط به وابستگان رژیم قبلیه که گذاشتن و رفتند

  • ناشناس
    1

    این زمین هم رفت پیش چای دبش

  • ناشناس
    2

    سلام.
    کار تازه‌ایی نیست.
    قدیمی تر ها یادشونه .
    که طرف تو نمازجمعه گفت : بی پدر مادرها منافقین رفته‌اند در بانک سوئیس ۱۰ میلیون دلار به حساب من ریخته‌اند تا آبروی مرا ببرند!!!!
    منافقین لنگ ۱۰ دلارن . گدایی میکنن تا ۱۰ دلار یا ۱۰ یورو بگیرن یرای نون شبشون!!! اونوقت ۱۰ میلیون دلار به حساب یکی بریزن که آبروشو ببرن😰😰
    تازه !!!!حاج آقا میشه بگید حساب شما توبانک سوئیس !!!؟؟؟!!!!؟؟

  • ناشناس
    1

    یا کارگردان باید میشد یا نقشه کش

  • ناشناس
    1

    روزنامه کیهان فقط خبرهای ظریف و روحانی را در50سال گذشته بررسی میکند وبروز رسانی نشده

  • علی
    1

    از قدیم گفته اند که کافیست در یک مورد فقط یک کلمه دروغ بگویی وقتی که گفتی برای اثبات آن دیگه مسلسل وار و پی در پی باید به دروغگویی ادامه بدی الان حکایت این دارودسته حوزه علمیه شده این

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      حضرت علی گفته اگر لقمه ای مال حرام مصرف کنید باید اینقدر ریاضت بکشید تا پوست و گوشتی که از آن لقمه حرام تشکیل شده از بین بره اگر بعضی ها بخوان به حرف ایشون عمل کنن باید پنجاه سال خودشون و خانواده هاشون برن در دل کویر و حتی آب شور هم نخورن چون نطفه و رحمی که ازش تشکیل شدن تا هفت پشت قبل و بعدشون از مال حرام تشکیل شده

  • ناشناس
    0

    پس دادستان و مدعی العموم،کی می خواهد وارد قضیه بشه و علیه تمام افراد مرتبط،اعلام جرم کند؟؟؟؟حالا اگر یک رسانه و یا فعال مدنی حرفی از سر دلسوزی برای میهن زده بود،فوری جلب و بازداشت و رسانه هم تعطیل میشد.مردم منتظر قاطعیت و بی طرفی قوه محترم قضاییه هستند ،تا با چشم خود ببینند که همه در برابر قانون یکسان هستند،چه صاحبان قدرت چه افراد بی قدرت و بی ثروت،بزرگترین خدمت به اسلام و انقلاب و قوه قضایبه برخورد با افراد کله گنده و مرتبط با حکومت بدون اغماض و چشم پوشی و سبک گیری است،انشا الله

  • ناشناس
    1

    خودش که می گفت جاعل پسرها و عروسش که عضو هیات مدیره اون شرکت سرکاری بودند اینکار را کردند. چه جاعل های حرفه ای بودند خوب شد بانک مرکزی را به نام باباجون نزدند.

  • صبا
    0

    بنا به فرموده رسول اکرم :نجات در صداقت است.
    فقط با راستگویی وصداقت یا به قول امروزی ها شفافیت می توان مشکل را حل کرد.

  • دادگر
    1

    حاج آقا صدیقی اصالتا ازروستای رازمین از توابع شهر ابهر در استان زنجان هستند وزندگی بسیار معمولی و طبفه پایینی داشتند تا اونجاییکه بنده اطلاع دارم سواد ایشان در حد مقدمات حوزه علمیه است ولی بعد از انقلاب در پستهای بالا و حساس قضایی بودند و حالا هم که این ظلم در حق ایشان شده؟!!!!! امضاشون جعل شده و یه مال دنیوی کوچیک نصیب خود وخانواده شون شده باید شکایت کنند وحتی میتونن حکم قضایی صادر کنند بر علیه این جاعلین از خدا بیخبر که اینجوری بهشون باغ وزمین دادن وپدرشونو دربیارن !!!!!!! .. اصلا چه معنی داره جعل امضا اونهم اینقد وقیحانه ؟؟؟؟!!!!!! خدا ازشون نگذره که دوبار اشک از چشم حاج اقا صدیقی مثل سیل روان شده این روزای عیدی ….

  • ناشناس
    0

    بریدآ مار واقعی را از اول انقلاب دراورید این قطعا کوچکترین ان ممکنه باشه و نوک کوه یخ است که نمایان شده خدا عالم است ته این کوه به چند صد هزار میلیارد میرسه و مخفی و نهفته است مافیا ی قدرت و ثروت بجان هم افتاده اند در این میان ملت بدبخت گرسنه وهاج واج مانده در پی یک لقمه نان از صبح تا شب میدود ...خدا کجایی چرا خوابت برده !!!!!

  • علی
    0

    این همه حوزه علمیه توی این سالها ساختید ولی حاصلش برای مردم و مملکت چی بود؟؟؟هیییییچ

  • ناشناس
    0

    کلاً مردم را خر فرض کرده‌اند.
    اگر ملت چیزی نمی‌گویند از خریتشان نیست، بلکه از خرگوش بودنشان است. یعنی می‌ترسند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چه ترسی دیگه چیزی هست که ندیده باشیم تحریم دوستان

  • ناشناس
    0

    علت عمده بی توجهی نشانه خدا برزمین و معین کننده معروف و منکر به مسلمانان و گماشته نایب نایب امام زمان در امامت جمعه ام القرا وگواهی کننده معجزات و کرامات در قلمرو نظام و...در مورد سند معامله ,نه کوتاهی,بلکه بی اهمیت بودن ارزش ان در نظر کسی است که در امدهای خداخواسته زیادی از این مهمتر به برکت پایمال کردن حرمت باور و ایمان در اختیار دارد که هزار میلیارد برایش عددی به شمار نمی رود!باید به اربابش از بابت بصیرتش در شناخت شخصیتهای پیرامونش تبریک گفت!

  • ناشناس
    0

    ولی گوش من دراز نیست

  • خلیل
    24

    فقط مواظب باشید این وسط دین و دنیاتون رو نفروشید برای تخریب اقای صدیقی .ایشان شاید سهل انگاری کرده باشند و لی مطمعن باشید به اندازه عدسی مال حرام از هزار کیلومتری ایشان عبور نکرده. خیلی مراقب باشید هموطنان عزیزم اخرت خیلی دور نیست. یا حق

    نظرات شما -
    • حسن ستار
      0

      مادین ودنیامون خیلی وقته بواسطه جماعتی ازدست دادیم ومن هم مطمئنم اندازه عدسی حرام ازهزارکیلومتریش عبورنکرده فقط۴۲۰۰مترزمین چنان افتاددرسفره اش که صداش گوش عالم راکرکرده

    • حسن ستار
      0

      به خلیل بروپیش صدیقی بین گریه هاش بگوسوادیادت بده

  • میلادی
    0

    به خلیل کامنت گذار : مطمئن درسته نه مطمعن ! ضمنا با مقدس مآبی به شعور ملت توهین نکن ، فهمت را ببر بالا و توصیه هایت را خانواده خودت هم نمی پذیرند ، چون در پی انی که شب را روز جلوه دهی !!!

  • پ پ
    0

    آقای شریعتمداری تو را خدا زودتر بیا یه جوری قضیه را ماست مالی کن.یا بنداز گردن ضد انقلاب.

  • ناشناس
    0

    تو کشورهای بی دین و بی تقوی اروپایی وقتی یک شهردار یا یک مسول با خودرو دولتی با همسرش برا صرف غذا میره رستوران یا در وقت اداری یک کار شخصی میکنه و اطلاع رسانی میشه مسول بی دین و بی تقوی غرب زده بلافاصله به احترام مردم استعفا می ده و خودشو برا تصمیم گیری قانون تسلیم می کنه و از مردم عذر خواهی میکنه . اما نمی فهمم چرا در ایران حکومت عدل علی که داریم دین را به دنیا صادر میکنیم و همه از تقوی و آخرت حرف میزنیم اینطوری میشه

  • ناشناس
    0

    آخه حوضه چه به زمین‌های لاکچری شعار اسلام ساده زیستی هست اینقدر آبروی اسلام را نبرید دست دزدبایدقطع شودتادل مردم خنک شود

  • ناشناس
    0

    خب این از زمین، درآمدی که ماهیانه از هتل مشهد حسابشان واریز می شود چی میشه آنهم اشتباهی واریز شده؟

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    کاش نظام و دولت و حاکمین و مسئولین و قوه قضائیه و...... در این چهل و شش سال با تمام اقشار مردم برخوردمومنانه و اسلامی و انسانی می کرد نه خصمانه و سرکوبگرانه و دشمنانه و .. کاش خودی و غیر خودی درست نمی کرد و مردم را در مقابل هم قرار نمی داد به جان هم نمی انداخت .کاش کمی به رای و نظر و خواست اکثریت مردم توجه می کرد و احترام می گذاشت و حرفشان را می شنوید کاش..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها