سردبیر روزنامه اصولگرای رسالت در انتقاد از مشارکت پایین در انتخابات مجلس

جمع کردن این افتضاحات، لجبازی‌ها و کینه‌ها، «بزرگ» می‌طلبد/ کسی‌که بزرگی به او بیاید نه اینکه ادای بزرگان را دربیاورد

سردبیر روزنامه اصولگرای رسالت در انتقاد از مشارکت پایین در انتخابات مجلس نوشت: جمع کردن این افتضاحات، لجبازی‌ها و کینه‌ها، «بزرگ» می‌طلبد؛ کسی‌که بزرگی به او بیاید نه اینکه ادای بزرگان را دربیاورد. کسانی‌که به‌واسطه قرار گرفتن در مناصب گوناگون در این چهل و چندسال بعد از انقلاب، ظرفیت و وجاهتی به امانت دارند انگار دیگر امانتداران خوبی نیستند و اگر فکر عاجلی نشود این جبهه ضعیف‌تر خواهد شد.

جمع کردن این افتضاحات، لجبازی‌ها و کینه‌ها، «بزرگ» می‌طلبد/ کسی‌که بزرگی به او بیاید نه اینکه ادای بزرگان را دربیاورد

مسعود پیرهادی در این روزنامه نوشت: دور دوم انتخابات، همواره کم‌فروغ‌تر و ضعیف‌تر از دور اول برگزار می‌شود؛ حالا در شرایطی که دور اول، مشارکت ۲۵ درصدی داشتیم، فاجعه‌ای در مشارکت مثل روز جمعه دور از ذهن و پیش‌بینی‌ها نبود.

اصرار دارم در این نوشته از «فاجعه» و «بحران» و قدری «تحقیر» استفاده کنم بلکه ککمان بگزد؛ شاید تکانی بخوریم و دست از این تغافل‌ها که غافلمان کرده برداریم؛ چه‌بسا تغییراتی ایجاد کردیم و مسائل را زیر فرش پنهان نکردیم.

«همه آمده بودند» این عبارت را معمولا خبرنگاران صداوسیما بعد از انتخابات‌ها، راهپیمایی‌ها و تشییع پیکر چهره‌های شاخص می‌گویند. اصلا چرا خجالت بکشیم؟ الآن هم بگوییم همه آمده بودند؛ همه رأی‌های تکلیفی؛ این درحالی‌است‌که از بقیه صنف‌های رأی‌دهنده، چشم‌پوشی می‌کنم. بیایید فرض کنیم همه کسانی‌که در تهران رأی دادند از باب عمل به واجب و تکلیف بوده است؛ این گزاره، خیلی وضع را بحرانی‌تر جلوه می‌دهد! بیش از ۹۰ درصد تهرانی‌ها کاری به واجب و تکلیف و تبلیغات در رسانه‌ها و توصیه بزرگان ندارند و این بیش از زنگ خطر است؛ این یعنی زنگ خطر مدت‌هاست دارد سروصدا می‌کند، اما انگارنه‌انگار.

او افزود: وقتی می‌نوشتیم «مردم» یعنی «همه مردم» عائله حکومت‌اند و عده‌ای ما و نگاهمان را تخریب می‌کردند باید پاسخگوی این فاجعه باشند. حالا باید ثابت کنید «همه» شما خوش‌بینانه کمتر از یک‌دهم و واقع‌بینانه، یک‌بیستم نیستید! این را هم مرور و قبول کنیم سنجه‌های راهپیمایی اربعین و غدیر و قرآن، مربوط به تتمه ایمان مردم به اسلام است نه ما!

سردبیر روزنامه رسالت با اشاره به اینکه وقتی می‌گفتیم یکپارچه‌سازی حاکمیت، یعنی دفع و دفن بخش معتنابه از جامعه، اینجا را دیده بودیم، افزوده که وقتی می‌گفتیم شما جبهه را «خالص‌سازی» نمی‌کنید بلکه «خالی‌سازی» می‌کنید، کسی توجه نکرد.

او ادامه داد: در این انتخابات، خیلی‌ها شکست خوردند. از کسانی که شورای ائتلاف و امثال آن را شورای افتراق کردند و فارغ از اینکه بزرگی نکردند و جبهه انقلاب را دچار اختلاف نمودند، حتی نتوانستند گزینه‌های اختصاصی خودشان را وارد مجلس کنند، بگیرید تا کسی که به‌دنبال نماینده صالح برای مردم نبود بلکه در پی سربازانی مطیع برای خودش بود و داشته و نداشته‌اش را چوب حراج زد. این‌ها هم دنیا را از دست دادند هم به‌خاطر چشم‌پوشی از شایسته‌گزینی و به‌تبع طراحی‌ها و بداخلاقی‌ها و ارتکاب این حق‌الناس بزرگ، بعید است آخرت خوبی هم داشته باشند.

او با انتقاد از عملکرد بزرگان اصولگرایان نوشته است: توقع داشتیم که این بزرگان از جبهه انقلاب به ایران انقلابی ما و به همه ملت ایران برسند و وحدت و یکپارچگی درست کنند نه اینکه ۹۲ درصد واجد شرایط رأی‌دهنده، مشارکت نکنند و «نه» بگویند.

جمع کردن این افتضاحات، لجبازی‌ها و کینه‌ها، «بزرگ» می‌طلبد؛ کسی‌که بزرگی به او بیاید نه اینکه ادای بزرگان را دربیاورد. کسانی‌که به‌واسطه قرار گرفتن در مناصب گوناگون در این چهل و چندسال بعد از انقلاب، ظرفیت و وجاهتی به امانت دارند انگار دیگر امانتداران خوبی نیستند و اگر فکر عاجلی نشود این جبهه ضعیف‌تر خواهد شد. فرد یا افرادی که بی‌تعارف خلاء حضورشان محسوس است. پیشتر مطلبی درباره «فقدان بزرگ» نوشتم و امروز ضرورتش مضاعف است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    تنها راهش عدم اختلاس دزدی فساد برخی مسعولان و برخی اقازاده است تا اعتماد مردم به انقلاب بیشتر حفظ شود. ان شالله

  • ساسی
    0

    جمع کردن این افتضاحات، «بزرگ» می‌طلبد؛ کسی‌که بزرگی به او بیاید نه اینکه ادای بزرگان را دربیاورد.پیشتر مطلبی درباره «فقدان بزرگ» نوشتیم و امروز ضرورتش مضاعف است.------------------------نه تو را به خدا نه!!!! من یکی نیستم. اسم منو نیارید. ما اومدیم بزرگی کنیم، ما را هل دادند توی استخر فرح

  • سید عزیز
    0

    چرا بحران چرا تحقیر مگر نمیگن در حکومت اسلامی مردم خیلی نقشی ندارند و حکومت منبع و ماخذ الهی دارد دیگر ناراحتی ندارد اونهایی که هم الان دور هم جمع شدند حالشون رو بکنند دغدغه ما مردم را نداشته باشند .ما حالمان خوب است روزگار میگذرانیم ومشغول جمع آوری توشه ی آخرتمان هستیم و مهیای رفتن بهشت .آبدیده در جهنم دروغ و ریا کاری و زهد فروشی

  • ناشناس
    0

    بزرگی باقی مونده ؟؟؟؟بزرگترینمون یه بچه لجبازه .

  • تلمبه
    0

    این بزرگ کسی نیست جز سید محمد خاتمی اما متاسفانه آنقدر بی مهری دیده که ...به هر حال گروهی خودشیفته مملکت را تمام و کمال یکدست کردند و از قدیم گفتند یک دست صدا ندارد

  • جوجوله
    0

    چرا هیچکسی به فکر اقتصاد داغون و کما رفته نیست

  • Mm
    0

    ایول داری سردبیر. دمت گرم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها