۲ سرکرده فراری داعش به عراق بازگردانده شدند

نیروهای اطلاعاتی عراق خبر دادند که موفق شدند دو سرکرده فراری گروه تروریستی داعش را که در خارج از این کشور حضور داشتند، به بغداد بازگردانند.

۲ سرکرده فراری داعش به عراق بازگردانده شدند

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق امروز شنبه خبر داد که نیروهای اطلاعات این کشور در پی «تعقیبهای اطلاعاتی چند ساله و در جریان یک عملیات در خارج از مرزهای عراق، موفق شدند دو نفر از خطرناکترین سرکرده‌های داعش را بازداشت کنند».این مرکز با انتشار بیانیه‌ای گفت: این عملیات باعث شد که دو تروریست به کشور [عراق] بازگردانده شود. عصام عبد علی سعیدان که یکی از خبرنگاران [داعش] در الفلوجه بود و مسئولیت مدیریت تمامی فعالیتهای رسانه‌ای داعش را پس از 2014 بر عهده داشت، اولین تروریست بازداشت شده است.

2

در این بیانیه آمده است، سعیدان همچنین بسیاری از جنایات داعش را در الفلوجه تصویربرداری کرده بود. «بشیر عبد علی سعیدان» هم دومین تروریست داعش بود که بازداشت شد.بشیر یکی از سرکرده‌های داعش الفلوجه بود که مسئول ارتباطات این گروه تروریستی بوده است. وی در واقع، در همه عملیاتهای تروریستی داعش در این منطقه دست داشته است.

 

شورای عالی قضایی عراق اواخر بهمن ماه گذشته خبر داد که خانواده ابوبکر البغدادی از یک کشور خارجی به عراق منتقل شده‌اند و تحت بازجویی هستند.این نهاد عراقی افزود: «تحت نظارت مستقیم قاضی ذی‌صلاح در دادگاه تحقیقات اول کرخ، خانواده البغدادی دستگیر و اظهارات آنها ثبت و ضبط شد، در حالی که تحقیقات برای کشف مهم‌ترین اسرار داعش همچنان ادامه دارد».یک منبع امنیتی عراقی هم در این زمینه گفت: «دستگاه اطلاعاتی عراق توانست هویت و مخفیگاه این افراد را شناسایی کند، آن‌ها از مدارک جعلی استفاده می‌کردند و برای خود ملیت و تابعیت غیر عراقی دست و پا کرده بودند اما پس از بازجویی و تحقیقات طولانی، به ارتباط خود با ابوبکر البغدادی اعتراف کردند».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها