چرا شما را می‌گیرن؟/ نگاهی به دستگیری صادق زیباکلام

طبق اعلام خبرگزاری قوه قضائیه، در پی قطعی شدن برخی احکام پرونده‌های قضایی صادق زیباکلام، این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد.

چرا شما را می‌گیرن؟/ نگاهی به دستگیری صادق زیباکلام

برخی رسانه‌ها امروز اعلام کردند که صادق زیباکلام که صبح امروز در مسیر نمایشگاه کتاب برای رونمایی از جدیدترین کتاب خود به نام «چرا شما را نمی‌گیرن؟» بود، دستگیر شد.

اما مرکز رسانه قوه قضاییه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ادعاهای مطرح شده درباره بازداشت صادق زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب کذب است و حکم قطعی دادگاه پس از احضار او به مرجع قضایی، در دادسرای تهران اجرا شد.

خبرگزاری قوه قضائیه (میزان) نوشت: صادق زیباکلام، دارای پرونده‌های قضایی متعددی است که موجب محکومیت این فرد شده است؛ از جمله ۳ پرونده مربوط که احکام آن‌ها قطعی و لازم‌الاجرا شده است. زیباکلام در سال‌های اخیر اقدام به طرح مطالب خلاف واقع در رسانه‌ها کرده و مطالب بدون ادعا و سند متعددی را در فضای مجازی منتشر کرده است که در پی آن چندین پرونده‌ قضایی برای وی تشکیل شده است که برخی از آن‌ها امروز با قطعیت به مرحله اجرا رسیده است.

زیباکلام با رای صادره از سوی دادگاه بابت ارتکاب فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۸ ماه حبس و ۲ سال محرومیت فعالیت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فضای مجازی محکوم شده بود که این حکم قطعی شده است.

پرونده دوم این فرد که حکم آن نیز قطعی شده است، مربوط به فعالیت تبلیغی علیه نظام در خصوص انتشار مطالب غیرمستند و غیرواقعی است. وی در این پرونده به یک سال حبس محکوم شده است.

یکی دیگر از پرونده‌های قضایی زیباکلام که حکم آن قطعی و لازم‌‎الاجرا است، نیز مربوط به نشر مطالب خلاف واقع است که وی در این پرونده به ۶ ماه حبس محکوم شد بود که پس از فرجام ‌خواهی در دیوان عالی کشور، این حکم مورد ابرام قرار گرفته است.

هر ۳ محکومیت صادق زیباکلام قطعی و لازم‌الاجرا است که این احکام امروز اجرا شد و این فرد جهت اجرای احکام صادره وارد زندان شد. 

زیباکلام در سال‌های گذشته با مواضع جنجالی خود بارها تیتر رسانه‌ها شده بود، او در ماه‌های گذشته در یک موضع‌گیری بحث‌برانگیز اعلام کرد که اگر ایران به اسرائیل حمله کند، آمریکا و اسرائیل یک تیر برق در ایران سالم نمی‌گذارند

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ناشناس
    3

    آزادی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    2

    ديدى گرفتنت؟!ولى مطمئن باش امثال كاظم صديقى را نمى گيرند!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      شما نگران نباش هر وقت جرم کند ایشان هم می‌گیرند

    • ناشناس
      0

      ناشناس 23:47
      جرم ایشان که اظهر من الشمس بود ولی ..... بقیه اش را شما می دونی چی هستش!!! جکایت اون درخت در اقیانوس یادتون نره!

  • ناشناس
    1

    نوش جان

  • Hasan
    0

    صادق بچه علمی و باسوادتی.بلحاظ تحليل نیست اما قشنگ قصه میبافه با نمکه

  • سارا
    3

    خداروشکر🤲
    زودتر باید میگرفتنش.آزادی دقیقا معناش همینه💪
    نمیشه هر چرت و پرتی رو منتشر کنی و فکر کنی چون استاد دانشگاهی کسی کاریت نداره!
    واقعا حرف های زیبا کلام رو که گوش میدادم حس میکردم مخاطبش رو نادان(همون😁) فرض کرده!
    اگه همینطور جدی برخورد بشه دیگه هر ننه قمری تو فضای مجازی مطالب بدون سند و دروغ منتشر نمیکنه
    #قوه قضاییه مچکریم

  • سید محمد
    1

    به نظرم با این دیدگاهی که ایشون دارند،کلیه دانشجو های این استاد باید دروس پاس کرده را دوباره پاس کنند.

  • ناشناس
    0

    اجرایقانون توسط ماموران مجرمی که روانی وپیش فعالن اره مجرمان سطح یک

  • علی
    0

    زیباکلام هیچ مطلب غیرواقعی در جایی ارائه نکرده است و مطالبش و صحبت و قلمش درست بوده و انتقادهای محترمانه و صحیح داشته. فقط مطابق میل کسانی که به دنبال ایجاد خفقان در جامعه هستند، نبوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها