رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

اگر دولت بار مالی لایحه حجاب را بپذیرد دیگر نیاز به درصد‌بندی ندارد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: آقای قالیباف نامه‌ای به رئیس جمهور نوشتند که اگر دولت بار مالی لایحه عفاف و حجاب را بپذیرد خب دیگر نیاز به درصد‌بندی ندارد و اگر نه، ما باید به شورای نگهبان بگوییم که مثلا ابتدا بودجه‌های تبلیغات و توسعه فکر و فرهنگ حجاب و عفاف مشخص شود و بعد احیاناً برخوردهای سلبی به اجرا درخواهد آمد.

 اگر دولت بار مالی لایحه حجاب را بپذیرد دیگر نیاز به درصد‌بندی ندارد

حسن نوروزی درخصوص آخرین وضعیت لایحه حجاب و عفاف و ایرادات و ابهامات وارد شده به آن، گفت: یک سری ایرادهای مطرح شده از سوی شورای نگهبان ایرادهای هفتادوپنجی بود و شورای نگهبان برای آن مواردی که نیاز به بودجه دارد به ما اعلام کردند که شما مشخص کنید مثلا موارد ایجابی آن را ابتدا قرار می‌دهید و سلبی‌ها را بعد قرار می‌دهید یا برعکس؟ و اینکه مشخص کنید که چه درصدی از موضوعات را در سال های اول، دوم و سوم می‌خواهید انجام دهید.

وی ادامه داد: یک نامه‌ای هم آقای قالیباف به رئیس‌جمهور نوشتند که اگر دولت بار مالی را بپذیرد، خب دیگر نیاز به این درصدبندی ندارد و اگر نه، ما باید به شورای نگهبان بگوییم که مثلا ابتدا بودجه‌های تبلیغات و توسعه فکر و فرهنگ حجاب و عفاف و بعد احیاناً برخوردهای سلبی به اجرا درخواهد آمد.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس تصریح کرد: یک سری موارد هم بود که این‌ها ایرادات اصل ۱۵ قانون اساسی بود که از عبارات و عناوین خارجی استفاده شده بود مانند استاندارد که ما تبدیل کردیم به معیار و ... و قرار شد واژه‌ءهای فارسی جایگزین شود.

وی درباره زمان تعیین تکلیف لایحه نیز گفت: یک سری موارد هم شورا اعلام ابهام کرده بود که مبهمات را تا ماده ۴۲ اصلاح کردیم و ان‌شاءالله الباقی مواد را در هفته جاری بررسی کرده و به اتمام می‌رسانیم و کار اصلاحات لایحه به پایان می‌رسد.

نوروزی در واکنش به طرح مساله دستکاری مصوبات و اینکه این مساله قبلا از سوی اعضای کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مطرح شده بود، گفت: خواهش ما از کسانی که مشاور هستند این است که به جای اینکه به نوعی نظرات خودشان را بر زحمت‌ها و تلاش‌های نمایندگان اعمال کنند، خودشان کاندیدا شده و نماینده شوند و نظرشان را به عنوان نماینده بنویسند.

وی ادامه داد: به هر حال ما معتقدیم که مجلس، مجلس است و در رأس امور است و صحن علنی، کمیسیون تلفیق، کمیسیون‌های تخصصی بدنه تصمیم‌گیری برای ملت بزرگ ایران است و باید این راه همواره درخشان و پایدار بماند.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    3

    آقای نوروزی مگر بارها مقام معظم رهبری نفرمودند مشغول حواشی نشوید واین کار دشمن است

  • ناشناس
    0

    مردم دارن از بی پولی تن فروشی میکنن اشکال نداره!؟بعد شما از خدا بی خبر ها دنبال بار مالی برای حجابین؟! وای به این همه چند رویی و سیاسی کاری!!!!!!

  • 🐜
    0

    عراقی های که ب مشهد الرضا تشریف میارند تمیز و مبرا زیارت می‌کنند و سوغاتی خریداری می‌کنند می‌روند آیا؟؟؟

  • ناشناس
    1

    بهترین تنبیه برای زنان بهایی که موهایشان را لخت می کنند آن است که دولت و دستگاه قضا موهای سر آنها را از ته بتراشد آنوقت یکسال طول می کشد که موهایش در بیاید ودر این مدت مویی ندارد که بخواهد به نمایش بگذارد.‌ موهای شپشوی این زنان را باتیغ از ته بزنید ، اونوقت اگر او زن جرات کرد سرش رو لخت کنه.حداقل تا دوماه که از خجالت و تمسخر دیگران جرات نمیکنه با سرکچل دبی مو در بین مردم حاضر بشه و مجبور میشه تا دوماه روسری به سر کنه تا دیگران مسخره اش نکنند ، اگر بعد از انکه موهایش دوباره بلند شد ولخت کرد باز دوباره از ته بتراشند و انقدر تکرار شود که دیگر دست از این کار بردار د چون کل عمرش را باید با کچلی بگذراند. این پیشنهاد حکیمانه و زیرکانه بهترین واثر گذارترین تنبیه برای زنان و دختران بی حجاب است. مویی که مجرم است و ترویج فساد می کند باید از ته تراشیده شود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها