ایهود باراک: اسرائیل حمایت جهانی را از دست داده است

نخست وزیر سابق اسرائیل اذعان کرد: این رژیم حمایت دولت‌ها و افکار عمومی را از دست داده است.

ایهود باراک: اسرائیل حمایت جهانی را از دست داده است

گاردین نوشت: ایهود باراک نخست‌وزیر و فرمانده ارتش پیشین اسرائیل با مجله فارین پالیسی گفتگو کرده و گفته است که اسرائیل «احتمالاً حمایت افکار عمومی» را در واکنش به حمله حماس در ۷ اکتبر از دست خواهد داد.

در متن مصاحبه منتشر شده در وب سایت این نشریه، نخست وزیر سابق گفته است: «هدف ما محدود کردن توانایی‌های نظامی و دولتی حماس در نوار غزه است. این امر تنها با حملات هوایی امکان پذیر نیست. احتمالاً باید هزاران چکمه را روی زمین مستقر کنیم.»

هنگامی که از او در مورد حمایت ایالات متحده پرسیده شد، گفت: «ما می‌دانیم که در عرض یک یا دو هفته احتمالاً حمایت افکار عمومی را در بسیاری از نقاط جهان آزاد از دست خواهیم داد و ظرف دو یا سه هفته دیگر ممکن است حمایت بسیاری از دولت‌ها را از دست بدهیم. در دنیای آزاد من فکر می‌کنم که آمریکا همچنان با ما خواهد بود، اما پشت سر ما ماندن برای آن‌ها پیچیده و پیچیده‌تر خواهد شد.»

در مورد استراتژی نظامی اسرائیل، نخست وزیر سابق گفت که «احتمالاً به حدود ۵۰۰۰۰ یا بیشتر نیرو نیاز دارد تا مطمئن شویم که ما پیروز می‌شویم».

باراک افزود: حتی اگر به یک درگیری منطقه‌ای تمام عیار با حزب‌الله که ۱۰ برابر بیشتر از حماس موشک دارد تبدیل شود، یا کرانه باختری یا بلندی‌های جولان درگیر شود، اسرائیل همچنان قوی‌تر است. این یک تهدید وجودی نیست، اما به زمان بیشتر، تلفات بیشتر و اصطکاک بیشتری با حامیان ما در جهان نیاز دارد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها