نماینده مجلس:

ما نمی‌توانیم عمومیت افغان ها را مقصر بدانیم؛ در حوادث تروریستی قبلی اتباع کشور‌های دیگر هم بوده‌اند

یک نماینده مجلس با اشاره به حمله تروریستی به شاهچراغ درباره مسئله انتساب این اتفاقات به افغانستانی‌ها اشاره کرد: ما نمی‌توانیم عمومیت افغانستانی‌ها را در این زمینه مقصر بدانیم، در حوادث تروریستی قبلی اتباع کشور‌های دیگر هم بوده‌اند.

ما نمی‌توانیم عمومیت افغان ها را مقصر بدانیم؛ در حوادث تروریستی قبلی اتباع کشور‌های دیگر هم بوده‌اند
محمدصالح جوکار درباره اقدامات مجلس نسبت به حادثه شاهچراغ گفت: موضع مجلس مسلما محکوم کردن این حرکات جنایتکارانه و تروریستی است. اینکه برای دومین بار مردم مذهبی شیراز را مورد هدف قرار می دهند، فقط کار جنایتکاران تاریخ است. مجلس هم پیگپری خواهد کرد. پریشب وزیر کشور به شیراز رفته و موضوع در حال پیگری است.

وی در ادامه درباره مسئله انتساب این اتفاقات به افغانستانی‌ها و حضور میلیون‌ها افغانستانی در ایران اشاره کرد: ما نمی‌توانیم عمومیت افغانستانی‌ها را در این زمینه مقصر بدانیم، در حوادث تروریستی قبلی اتباع کشور‌های دیگر هم بوده‌اند. این اتفاقات با کمک و حمایت غرب از گروهک‌های تکفیری انجام می‌شود. اصل موضوع به این برمی‌گردد که دشمنان ناراحت هستند که هزینه هایشان برای برهم زدن امنیت به جایی نرسیده است و دست به اقدامات کور می‌زدند. در دهه شصت هم ترورهای کور منافقین به همین شکل بود. این حوادث نشان از کینه دشمن نسبت به ائمه و مردم ایران دارند.

جوکار گفت: ابعاد کار قطعا بررسی خواهد شد و به صورت جدی هم باید با این عوامل برخورد شود؛ به هر جهت باید زوایای این حادثه کشف شود. حمایت هایی که از سوی برخی نقاط هم از این افراد می‌شود باید مورد بازخواست قرار بگیرند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها