ادعای ریشی سوناک درباره بازداشت اتباع انگلیسی در ایران

نخست‌وزیر انگلیس ادعاهای جدیدی در واکنش به بازداشت هفت تبعه انگلیس در ایران مطرح کرده است.

ادعای ریشی سوناک درباره بازداشت اتباع انگلیسی در ایران

ریشی سوناک، با تکرار ادعاها علیه ایران گفته لندن خواستار دریافت اطلاعات بیشتر از مقام‌های ایران درباره گزارش‌های مربوط به بازداشت اتباع دو تابعیتی انگلیسی-ایرانی است.

نخست‌وزیر انگلیس گفت: «ما فوراً دنبال دریافت اطلاعات بیشتر از مقام‌های ایران در خصوص گزارش‌های مربوط به افراد دارای تابعیت دوگانه انگلیسی و ایرانی هستیم.»

ریشی سوناک در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: «ما همیشه گفته‌ایم که ما هرگز قبول نخواهیم کرد از شهروندانمان برای اعمال فشار دیپلماتیک استفاده شود و از دولت ایران می‌خواهیم به رویه بازداشت غیرموجه اتباع انگلیس و شهروندان سایر کشورها پایان دهد.»

چند روز پیش سپاه ثارالله استان کرمان انهدام شبکه سازمان‌یافته مرتبط با انگلیس در این شهر خبر داده بود. سپاه ثارالله استان کرمان در بیانیه‌ی اعلام کرد: «با اقدامات دقیق اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان(عج) شبکه‌ای سازمان یافته با نام زاگرس که با هدایت مستقیم عناصری از کشور انگلیس و تشکیل شده بود منهدم و ۷ نفر از  عناصر اصلی آن دستگیر شد.»

در ادامه این بیانیه آمده بود: «این تیم به هدایت و راهبری توطئه‌های براندازی به‌ویژه در جریان آشوب‌های اخیر می‌پرداختند. بین افراد دستگیر شده، افراد دوتابعیتی نیز حضور داشته‌اند.»

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها