استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی:

آنچه در خیابان ها رخ داد یک جنبش ضداجتماعی با تنفس مصنوعی رسانه های ضد انقلاب بود

استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی گفت: آنچه در خیابان ها رخ داد یک جنبش ضد اجتماعی با تنفس مصنوعی رسانه های ضد انقلاب بود و در خوشبینانه ترین تحلیل تابعی از هیجانات دفعی گروه های همسالان جوان و نوجوان به واسطه همبستگی های زندگی دوم در فضای مجازی است.

آنچه در خیابان ها رخ داد یک جنبش ضداجتماعی با تنفس مصنوعی رسانه های ضد انقلاب بود

صالح اسکندری با بیان اینکه پدیده اخیر در کشور را نمی توان یک جنبش اجتماعی (social movement) دانست، گفت: اغتشاشات اخیر که با هدایت مستقیم رسانه های خارجی در جریان است نوعی "جنبش‌ ضد اجتماعی" است که ضمن عدم دربرگیری اجتماعی از خلأها و کاستی های موجود در نظم اجتماعی برای افزایش منافع نامشروع اعضای محدود این جنبش استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جنبش‌های ضد اجتماعی از آنجا که بر اساس تضادهای اجتماعی واقعی به وجود نیامده اند و صرفا منافع نامشروع گروهی خاص را نمایندگی می کنند رهاوردی جز از هم گسیختگی نظم موجود و آنارشی اجتماعی ندارند.

اسکندری با بیان اینکه جنبش های ضد اجتماعی از آنجا که دربرگیری اجتماعی ندارند نیازمند دوپینگ رسانه ای هستند، گفت: معمولا بازوی این دست جنبش‌ها پروپاگاندای رسانه ای برای تحت فشار قرار دادن کنشگران سیاسی و اجتماعی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه موضوع حجاب در ایران نه پیش از انقلاب اسلامی و نه پس از آن علی رغم سلایق مختلف هیچگاه به یک تضاد اجتماعی فراگیر تبدیل نشده است‌ که‌ بتوان بر اساس این تضاد جنبش اجتماعی زنان را رقم زد، گفت: تصاویر راهپیمایی های پیش از انقلاب نشان دهنده آن است که زنان بی حجاب دوشادوش زنان چادری علیه رژیم پهلوی شعار می‌دادند. 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هم علی رغم قانونی شدن حجاب اما باز در تجمعات ملی مانند راهپیمایی های ۲۲ بهمن یا سایر مراسم ملی شاهد آن هستیم زنان با حجاب در کنار زنانی که چندان به این قانون التزامی ندارند و در اصطلاح بد حجاب هستند، حضور پیدا می کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: شما چهره مترددین خیابان‌های شهرهای مختلف را که ببینید شاهد نوعی همزیستی اجتماعی بین زنان ایران با گرایش های مختلف در موضوع حجاب هستید. البته قاطبه جامعه زنان ایران با پوشش های زننده و عریان چه پیش از انقلاب اسلامی و چه پس از آن مخالف بوده اند و خواستار برخورد اجتماعی با آنها می شدند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه اساسا چون حجاب محل تضاد اجتماعی در ایران نبوده است لذا نمی تواند خالق یک جنبش اجتماعی شود، گفت: آنچه در خیابان ها رخ داد یک جنبش ضد اجتماعی با تنفس مصنوعی رسانه های ضد انقلاب بودو در خوشبینانه ترین تحلیل تابعی از هیجانات دفعی گروه های همسالان جوان و نوجوان به واسطه همبستگی های زندگی دوم در فضای مجازی است. 

وی با بیان اینکه با فروکش کردن تب تحولات جاری کنشگران سیاسی و اجتماعی باید خلا ها و کاستی های نظم اجتماعی را که موجب سوء استفاده عناصر ضد اجتماع در فضای حقیقی و مجازی شد را برطرف کنند، گفت: سیاستگذاری های دوقطبی ساز در جامعه نیز باید اصلاح شود و همان یک دستی که در لایه های مختلف جامعه زنان ایران با پذیرش تنوع سلایق آنان در چارچوب قانون وجود دارد به سطح سیاست‌ها و برنامه ریزی ها تعمیم پیدا کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    بود رو قشنگ اومدین

    نظرات شما -
    • داروغه ناتینگهام
      0

      منبع فارس
      صالح اسکندری فارغ‌التحصیل اکابرخانه امام صادق

  • بچه
    1

    تو هم دلت خوشه خودت فهمیدی چی میگی بچه

  • ماذا فازا
    0

    جالب و خنده دار اینه که اینها همشون میخان تا ۲۵ سال دیگه ( حالا چرا ۲۵ سال مثلن ۸ سال نمیشه ؟؟!!) رژیم اس را ییل را نابود کنن اما از چن سایت یوتیوب فیس بوک و.. و ایلیکیشن میترسن و فیلترشون میکنن خداییش خنده دار نیست!!!؟
    خب حالا که همشون خس خاشاکن چرا فیلترینگ رو جمع نمیکنین !؟
    چرا اس ام اس ها رو هم بستین !؟
    ماذا فازا

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احمق، اول مطالعه کن بعد نظر بده! اسرائیل بعد از توافق ایران و ۵+۱ گفت نگرانی درمورد جنگ ایران با اسرائیل نیست و امنیت اسرائیل تا ۲۵ سال آینده تامین است. رهبر در جواب این اظهارات ابلهانه ی اسرائیل، فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید!
      و احمقانه ترین کار اینه که وقتی همه ی رسانه های دشمن تو این چند روز بر علیه کشور دارن لجن پراکنی میکنن ما دفاع رسانه ای نکنیم!
      حالا باز باشه امثال تو چه استفاده ای ازش میکنن جز شرکت تو چالش های امثال میلاد حاتمی و .... 😀

  • ناشناس
    1

    همکار گرامی اگر زمینه جواب وجود داشت حتما جواب شمارا بادلیل ومدرک بیان می کردم

  • ناشناس
    0

    خخ.خیلی خوبی مزدور.

  • رهگذر
    2

    سلام ما موافق به گفته شما اغتشاش نیستیم
    ولی ای کاش یک بار هم شما داخل مردم عادی قددم بزدید تا بفهمید این جریان ها از کجا آب میخوره
    مملکت به این پر برکتی این حق مردم نیست

  • شکرعلی
    1

    آقای اسکندری، تو داری بخودت هم دروغ میگی.

  • ناشناس
    0

    همه مخالف اغتشاش و آشوب هستند ولی موضوع اینجاست کجا و چگونه باید اعتراض کرد که آشوب و اغتشاش نشود؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    آقای دکتر جنبش ضد اجتماعی یعنی چی ؟ گرانی - تورم - اختلاس باعث این مسائل شده ؟ تا حالا خانه اجاره کردی ؟ افزایش حقوق 10 درصد تورم 1000 درصد آقای دکتر از کدام مدرس ( دانشگاه ) مدرک گرفتی تا حالا توی مردم بودی ؟ کارگر و کامند در این چند ماه چه بلایی سرشان نیامد ؟ چون شماها جیب تان پراز پوله از گشته خبر ندارید ؟ هزینه بیمارستان - مدرسه - اجاره منزل - ووو... خبر ندارید ؟ پس حرف نزن ؟؟؟؟؟؟

  • شاه
    0

    واقعا اگه اینا اینقدر به خودشون مطمئن هستند بگذارند مخالفان تجمع برگزار کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها