نماینده مجلس

در بعضی از حوزه‌ها هیچ برنامه روشنی از دولت نمی‌بینیم/ کابینه دولت به ترمیم نیاز دارد

نماینده مردم چابهار در مجلس، گفت: من موافقم که دولت به ترمیم نیاز دارد، در عین حال یک مساله هم مهم است و آنکه اینکه حتما اگر هم قرار بر ترمیم است باید در یک فضای کارشناسی و براساس یک متر و معیار شاخص باشد.

در بعضی از حوزه‌ها هیچ برنامه روشنی از دولت نمی‌بینیم/ کابینه دولت به ترمیم نیاز دارد

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، در خصوص گرانی‌های اخیر و اینکه با گذشت قریب به ۸ ماه از آغاز به کار دولت هنوز اثرات چندانی از اقدامات دولت مشاهده نمی‌شود، گفت: طبیعی است که وقتی دولت‌ها تغییر می‌کنند زمان می‌برد تا اینکه ساختارهای مدنظرشان حاکم شده و رویکردهای خود را اجرایی کنند و روشن بود که از روز اول نمی‌شد انتظار داشت به طرفه‌العینی تورم مهار شده و مشکلات حل شوند.

وی افزود: اما آنچه که مهم است این است که ما در بعضی از حوزه‌ها هیچ رویکرد مشخص و هیچ برنامه روشنی را هم از دولت نمی‌بینیم، به عنوان مثال در جهت مقابله با گرانی‌ها و کنترل تورم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: در این چند ماه اخیر انصافاً در بعضی از حوزه‌ها باید تقدیر کرد، ما یک زمانی بود که صف مرغ را داشتیم و قیمت‌ها هم روزانه افزایش پیدا می‌کرد که اکنون بازار مرغ به یک ثبات و آرامش رسیده است. اما در مورد گوشت اکنون وضعیت به نقطه‌ای رسیده که سرانه مصرف از ۱۲ کیلو به ۶ کیلو کاهش پیدا کرده؛ شما قیمت‌ها را ببینید در برخی موارد قیمت ران گوسفند ۲۲۸ هزار تومان است، با این قیمت‌ها بعضاً حتی دهک‌های بالای جامعه هم نمی‌توانند گوشت مصرف کنند چه برسد به مردم که درآمدهای پایین دارند، در بازار برنج و سبزی و صیفی هم این موارد را شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: لذا این انتظار می‌رود که این مساله روشن باشد که دوران فرافکنی دیگر سپری شده و همه ما مسئول آنچه که بر سر مردم می‌رود، هستیم. 

سعیدی در رابطه با لزوم ترمیم کابینه و تغییرات برای بهبود عملکرد، گفت: مسائلی همچون سوال، تذکر و استیضاح جزو شئون نظارتی و حقوق مجلس است اما به نظر من برخی از وزرایی که به وعده‌های خودشان نه‌تنها عمل نکردند بلکه خلاف آن را اثبات کردند، طبیعتا نیاز است که نسبت به آن‌ها تدبیری برای ترمیم کابینه صورت گیرد.

وی افزود: برای مثال وزیر صمت به صراحت گفته بود که در سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی خودرو نخواهیم داشت ولی الان داریم، این‌ها نشان‌دهنده آن است که به آنچه که تعهد کرده بودیم به مردم در زمان رأِی اعتماد متاسفانه عمل نشده است.

نماینده چابهار عنوان کرد: من موافقم که دولت به ترمیم نیاز دارد اما به شخصه معتقدم که هنوز می‌شود به برخی از وزرا فرصت داد. در عین حال یک مساله هم مهم است و آنکه اینکه حتما اگر هم قرار بر ترمیم است باید در یک فضای کارشناسی و براساس یک متر و معیار شاخص باشد.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • حلوای تلخ
    0

    چرا بعضی حوزه ها در هیچ حوزه ایی چشم انداز نیست بجز دروغ ریاکاری فساد رانت خواری و تهدید و ارعاب ملت

  • ناشناس
    1

    ۷۰۰ هزار امضا در مورد محاکمه حسن روحانی به ما رسیده است/ پس چرا تاکنون در دادگاه محاکمه نشده است به خاطر بی قانونی و بی عدالتی در کشور بوده است.

    نظرات شما -
    • یزدان
      0

      عزیزم روحانی ریس امنیت ملی هست ازاول انقلاب درهمه پستهای مهم کشور بوده ازخودشون هست کارد که دسته خودشو نمیبره.ریسی هم همینطوره احمدی نژاد هم همینطوره خاتمی هم همینطوره روسای بعدی هم همینطوره فقط ملت ایران هستند که باید چندتا بیسواد بدرد نخور را بعنوان ریس جمهور زورکی انتخاب بکنند واونها هم فقط بلدن قیمتها ببرن بالا وچه هاشون درخارج به مردم ایران اهانت بکنند واین روند تا نابودی ایران ومردمش ادامه داره مردم هم که اعتراضی نسبت به گرانی نمیکنند العان چندنفر دارند برای پراید ۲۰۰تومنی سرودست میشکونند

  • ناشناس
    0


    ای کاش اسلام را می‌فهمیدید
    دریافت ۵۰۰ سکه طلا توسط هر وزیر در دولت روحانی درکتاب دین اسلام وجود ندارد.

  • ناشناس
    0

    متاسفانه رشد شدید مافیای اقتصادی و قدرت مانع پیشرفت کشور از مشکلاتی که دامنگیر جامعه شده خواهد شد

  • ناشناس
    0

    مشکلات فقط در بدنه دولت خلاصه نمیشه کل سیستم نیاز ب اصلاحات داره چون همیشه مشکلات ب همین شکل بدون تغییر باقی مونده و هرسال هم انباشته شده مثل تورم و کاهش ارزش پول ملی و یا اتکا ب درآمدهای نفتی و چاپ بی رویه اسکناس و بی توجهی ب صنایع مادر و تولیدات داخلی و نداشتن برنامه مدون در تشکیل زیرساختارهای کشور و ...

  • ناشناس
    0

    ثبات قیمت ارز و سکه و مقابله جدی با کسب سودهای نامتعارف دلالان به‌ویژه در بخش مسکن و خودرو در ثبات قیمت‌ها موثر است

  • 0

    درج قیمت کالا و برخورد با متخلفین و گران‌فروشان، جرأت تخلف را به حداقل می‌رساند.

  • ناشناس
    0

    عملکرد دولت تو این ۹ماهه افتضاح بوده قیمتها چند برابر رشد داشته است واگه نمایندگان بخاهند به این بهانه ازدولت باج بگیرند وبفکر مردم نباشند ضررش هم به مردم وهم به کشور بیشتر هست پس دولت را ناکارامداعلام کنید ودوباره رای گیربشود تا مردم ایران میتونند زنده بمونند چون بااین گرانی که تخته گاز دارد بالا میرود کسی دیگر زنده نمیمونه فقط مسولین ازخدا بیخبر

  • سید
    0

    الان شما تو مجلس برنامه روشنی دارید؟
    یا کلا دارید کمک می کنید گرانی در کشور تداوم داشته باشه
    چرا جلوی واردات خودرو رو گرفتید
    که امروز خودرو چند برابر قیمت واقعی اش به مردم تحمیل بشه
    قطعات یدکی این آشغال سازهای داخلی هم که هم تقلبی و بی کیفیت از آب در آمده
    واقعا شما تو مجلس چه کار می کنید؟

  • ناشناس
    0

    وقتی جمهوریت و رای و نظر مردم در کشوری بمیرد و رئیسی منصوب و بی سواد را نظام و مجلس با یک عنوان یه شبه آیه الله و دکتر!!!! و طی یه کودتای انتخاباتی و مهندسی شورای نگهبان بر مردم حاکم کنند اوضاع مردم و گرانی بهتر از این نمی شود... مردم روزگار سخت تری در پیش خواهند داشت متاسفانه‌‌!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها