ابتکار: ۸ سال تلاش شد دولت روحانی را زمین بزنند / مراقب نفوذ سیاسی شرق باشیم

معاون رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم می‌گوید: جوانان ایران به دنبال زندگی با استانداردهای روز جهان هستند و نمی‌توان آنها را به بهانه‌های واهی محدود و کلافه کرد.

ابتکار: ۸ سال تلاش شد دولت روحانی را زمین بزنند / مراقب نفوذ سیاسی شرق باشیم

نفی خدمات دولت‌ها و انداختن تمامی مشکلات بر گردن دولت سابق یک رسم ناپسند سیاسی در ایران است. هرچند سید ابراهیم رئیسی از زمان تصدی مسئولیت بارها اعلام کرده که بنا ندارد اشکالات دولت‌های قبل را بازگو کند، اما نوع گفتمان دولتمردان جدید و حتی شخص رئیس‌جمهور نیز حاوی طعنه و کنایه به عملکرد ۸ ساله حسن روحانی است.

سال ۱۴۰۰ به دلیل همزمانی انتقال قدرت از دولت دوازدهم به کابینه سیزدهم از آن جهت اهمیت پیدا کرد که مردم می‌توانستند عملکرد هر دولت و همچینین تغییرات احتمالی را رصد کنند. عملکردی که به گواه بسیاری از کارشناسان سیاسی و اقتصادی تغییر چندانی نداشت و حتی برخی از کارشناسان معتقد به عقبگرد در برخی زمینه‌ها در شش ماهه نخست فعالیت کابینه سیزدهم نیز بودند.

در همین رابطه معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور امور زنان و خانواده در دولت سابق می‌گوید؛ کابینه دوازدهم در روزهای پایانی فعالیت خود تمامی تلاش خود را معطوف به این موضوع کرد که تجربیات خود را به تیم جدید انتقال دهد.

او یادآور شد؛ هنگامی که قرار بود تیم احمدی‌نژاد، نهاد ریاست‌جمهوری را از اصلاح‌طلبان تحویل بگیرد هیچ تمایلی برای انتقال تجارب پیشین نشان نداد، اما سید ابراهیم رئیسی تلاش کرد در جلسات کارشناسی متعدد با کابینه دوازدهم وضعیت کشور و همچنین ظرفیت موجود در کشور را مورد بررسی قرار دهد.

مراقب نفوذ سیاسی شرق باشیم

معصومه ابتکار معاون حسن روحانی و چهره سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص وضعیت کنونی کشور در سال جدید و عملکرد دولت و مجلس، گفت: به همان میزان که از غرب‌زدگی باید فاصله بگیریم، لازم است نفوذ سیاسی شرق را نیز دست کم نگیریم. باید تلاش کنیم در هر شرایطی نسبت به تحولات جهان انعطاف داشته باشیم و با نگاه درست و منطقی با جهان تعامل کنیم.

گلایه از ردصلاحیت گسترده از سوی شورای نگهبان

وی در خصوص بررسی اتفاقات سیاسی سال ۱۴۰۰ و افق پیش‌روی ایران در قرن جدید، اظهار داشت: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در سال گذشته با درایت آقای روحانی برگزار شد و انتقال قدرت و همچنین انتقال تجربه کارشناسی به دولت سیزدهم به صورت تخصصی و کارشناسی انجام شد.

معاون امور زنان و خانواده در دولت سابق گفت: هرچند رد صلاحیت گسترده و کم سابقه در تاریخ ایران و مشارکت پایین مردم عاملی شد تا یکی از کم رونق‌ترین انتخابات ها در چند دهه اخیر را شاهد باشیم.

اصلاح طلبان و اعتدالیون به دنبال جنگ قدرت نیستند

ابتکار درباره این موضوع که در چنین فضایی آیا هنوز مجالی برای فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان و حتی اصولگرایان رد صلاحیت شده وجود خواهد داشت، گفت: جریان اعتدال و اصلاحات معتقد هستند حالا که جریان حاکم یکدست شده، باید زمان داد تا کار کنند، چرا که اعتدالیون و اصلاح‌طلبان به دنبال جنگ قدرت نیستند.

۸ سال تلاش شد دولت روحانی را زمین بزنند

ابتکار یادآور شد: متاسفانه در ۸ سال دولت آقای روحانی شاهد بودیم با تمام توان تلاش شد تا دولت را زمین بزنند. در این مسیر حتی با تفسیر غلط از احادیث و فتواها هرگونه بهتان به دولت را مجاز دانستند. ماحصل این برخوردها کاهش امید در کشور است که موجب خوشحالی دشمنان شد.

معاون رئیس‌جمهور در دولت اصلاحات تأکید کرد: بنده تصور می‌کنم مشکلات امروز در کشور ریشه در جریان تخریبی گذشته دارد و باید تلاش کنیم چنین برخوردهایی انجام نشود.

کسانی که تا دیروز تهمت می‌زدند امروز متوجه سختی کار شده‌اند

وی گفت: البته کسانی که دیروز تهمت می‌زدند امروز در جایگاه کارهای اجرایی قرار دارند و حالا متوجه سختی‌های کار شده‌اند.

وی ادامه داد: به خاطر دارم در زمان انتقال دولت به تیم آقای احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور مستقر هیچ تلاشی برای دریافت تجربه از دولت قبل نکرد، اما شاهد بودیم آقای رئیسی در جلسات مختلف به صورت دقیق اطلاعات و گزارش‌های مختلف از اعضای دولت دوازدهم را دریافت کردند.

تأکید روحانی برای کمک برجامی به رئیسی

رئیس اسبق سازمان محیط زیست گفت: آقای روحانی در موضوع برجام نیز تأکید دارد تا تجربه دوران پسابرجام را به دولت جدید منتقل کند. به نظر می‌رسد نوع تعامل دولت قبل با کابینه سیزدهم باید به الگویی تبدیل شود تا در مسائل مبنایی دولت‌ها بتوانند تجارب خود را به یکدیگر منتقل کنند.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب اظهار داشت: بنده و همکارانم در معاونت زنان دولت دوازدهم تمامی تجارب خود را در ۵۰ جلد در قالب‌های مختلف تخصصی و موضوعی به صورت الکترونیک و مکتوب در اختیار تیم جدید قرار دادیم.

وی با تمجید از کابینه دولت دوازدهم، بیان داشت: اعضای دولت سابق نگاه خیرخواهانه دارند و معتقدند اختلاف نظرات سیاسی جایی در انتقال تجارب تخصصی به دولت مستقر ندارد.

کم تجربه‌ها وارد کابینه شده‌اند

ابتکار در ادامه با انتقاد از به کارگیری برخی افراد کم تجربه در کابینه جدید، خاطرنشان کرد: برخی از افراد در دولت جدید تجربه کاری متناسب با جایگاه فعلی را ندارند.

او در پاسخ به این پرسش که عملکرد مجلس شورای اسلامی در سال گذشته چگونه بود، بیان داشت: مجلس شورای اسلامی از زمان تشکیل که حاصل یک انتخابات حداقلی بود، تا به امروز نتواسته انتظارات جامعه را برآورده کند.

بی توجهی مجلس یازدهم به لوایح دولت روحانی

معاون رئیس‌جمهور امور زنان و خانواده در دولت سابق تصریح کرد: مجلس عزمی برای پیگیری کارهای اساسی از خود نشان نداده و برای مثال؛ دولت قبل نزدیک به ۴۰ لایحه مهم به مجلس فرستاد، اما توجهی به این لوایح مهم صورت نگرفت.

وی گفت: دولت دوازدهم برخی از لوایح را بر اساس کار کارشناسی چندین ساله به مجلس فرستاد تا مشکلاتی که امروز آقای رئیسی از آن صحبت می‌کنند وجود نداشته باشد، اما شاهد بودیم جز در یک یا دو مورد، نمایندگان مجلس یازدهم توجهی به کار کارشناسی دولت قبل نکردند.

 ابتکار: ۸ سال تلاش شد دولت روحانی را زمین بزنند / مراقب نفوذ سیاسی شرق باشیم

از مجلس حداقلی انتظاری بیش از این نمی‌رود

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد از برخی کارهای شعاری، بیان داشت: رهبر انقلاب بارها تأکید کرده‌اند که انقلابی‌گری با کارهای سطحی و شعاری سازگار نیست. متاسفانه کارنامه مجلسی‌ها وضعیت خوبی ندارد، هرچند نمی‌توان از افرادی که در انتخابات حداقلی اسفند ۹۸ انتخاب شدند انتظاری بیش از این داشت.

وی با یادآوری تحریم‌های دوران ترامپ، گفت: دولت قبل با وجود تمامی مشکلات و کم‌توجهی مجلس توانست ابر بحران‌های مختلفی همچون تحریم، مسأله آب، جنگ اقتصادی و همچنین شیوع بیماری کرونا را کنترل کند.

نگذاشتند دولت روحانی تحریم ها را از بین ببرد

ابتکار اظهار داشت: دولت قبل با تمام وجود تلاش کرد تا در سال پایانی فعالیت خود تحریم‌ها را از بین ببرد که به دلیل برخی کارشکنی‌ها این اتفاق رخ نداد. در این دولت نیز تا به امروز شاهد نوعی فرصت‌سوزی در زمینه رفع تحریم‌ها هستیم که امیدواریم هرچه سریعتر مذاکرات جاری در وین به نتیجه برسد و بار بزرگی از دوش مردم برداشته شود.

ابتکار در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص افق پیش‌روی کشور در سال جدید، اظهار داشت: باید تلاش کنیم کسانی که دلسوز نظام هستند را حفظ کنیم. متاسفانه در کشور ما یک جریان در مقابل هر نوع تغییری مقاومت می‌کند.

انتقاد از ممانعت حضور بانوان در استادیوم‌های فوتبال

وی ادامه داد: بنده به خاطر دارم در موضوع درج نام «مادر» بر روی کارت‌های ملی یک هجمه و حاشیه عجیب در کشور به راه افتاد. همین نوع برخورد را می‌توان در سایر موارد نیز مشاهده کرد و مثال بارزتر آن حضور زنان در مسابقات فوتبال است. متاسفانه حاصل چنین برخوردهایی سرخوردگی بیشتر نیروهای وفادار به انقلاب و همچنین ناامیدی و مهاجرت بیشتر جوانان و متخصصان شده است.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: البته نباید ناامید شد و بهتر است به آینده بهتر برای کشور و انقلابی که ثمره فداکاری ملت و خون شهدا است فکر کنیم. به این منظور نباید فضای نقد در کشور بسته شود و با نسل جوان به گونه‌ای برخورد شود که گویی به زور می خواهند آنها را راهی بهشت کنند.

نمی‌توان به دور کشور پرده کشید

رئیس اسبق سازمان محیط زیست تصریح کرد: جوانان در ایران امروز انتظار دارند بر اساس استانداردهای جهانی زندگی کنند. نمی‌توان به دور کشور پرده کشید و نمی‌توان با طرح‌هایی همچون صیانت آنها را از جهان دور کرد.

وی تصریح کرد: جوانان در کشور به دنبال یک زندگی سالم و اخلاقی هستند و بر همین اساس نیز باید حاکمیت تلاش کند تا یک زندگی مناسب برای جوانان ایران امروز فراهم کند که یکی از الزامات آن، ایجاد اشتغال برای ایشان است.

برخی سخت گیری ها، جوانان را کلافه کرده است

ابتکار گفت: رهبر انقلاب در بیانیه «گام دوم» به آینده کشور امیدوار هستند. باید شرایطی فراهم شود این بیانیه در سطح شعار باقی نماند و بلکه در موضوعاتی همچون؛ آزادی‌های اجتماعی، سیاسی و رعایت حقوق انسان‌ها بسیار تلاش کنیم تا فردایی بهتر برای ایران رقم بخورد. متاسفانه امروز برخی دخالت‌ها و سخت‌گیری‌ها جوانان را کلافه کرده است و باید مجلس با تصویب لوایح خوبی که وجود دارد، فضای کشور را برای فعالیت مردم و جوانان باز کند.

مردم می‌گویند صد رحمت به دولت روحانی!

این سیاستمدار اصلاح‌طلب با انتقاد شدید از برخی رفتارهای سیاسی از سوی پارلمان یازدهم، اظهار داشت: مجلسی‌ها به دلیل اختلافات سیاسی مانع از تصویب لوایح کارگشا شدند. متاسفانه جهت گیری ها بیشتر برای محدود سازی است تا پیشرفت و گشایش و برای مبارزه با فساد هم قدمی برنداشته بلکه لوایحی مانند تعارض منافع و حقوق شهروندی را معطل گذاشته اند. این در حالی است که تلاش شد تا دولت قبل به شدت تضعیف شود، اما امروز شاهد هستیم که خیلی ها می‌گویند؛ صد رحمت به دولت آقای روحانی و از افرادی همچون آقای ظریف که برای کشور و ارتباط با جهان تلاش می‌کردند، تقدیر می کنند. 

دولت با خواست مردم مقابله نکند

ابتکار در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد اعتراضات شکل گرفته در چندسال اخیر بار دیگر و به شکل جدید در سال ۱۴۰۱ نیز تکرار شود، بیان داشت: بسیاری از اعتراضات در کشور ما به دلیل بی توجهی به حرمت مردم و همچنین شنیده نشدن صدای آنها شکل می‌گیرد. اگر مردم احساس کنند در مقابل وعده‌های صادقانه قرار دارند و قرار است مشکلات آنها برطرف شود، قطعا نگاه بهتری به سال جدید خواهند داشت.

وی تأکید کرد: باید دولت تلاش کند تا از اقدامات و تصمیماتی که موجب تورم و افزایش نارضایتی و نیز نا امیدی و سرخوردگی در جامعه می شود، جلوگیری کند و با خواست مردم مقابله نکنند. برای مثال؛ باید مشخص شود که آیا افزایش حقوق کارگران در سال جدید منجر به یک تورم جدید و همچنین بیکار شدن افراد خواهد شد یا خیر؛ و همچنین دولت چه برنامه ای برای ایجاد شادی و نشاط در جامعه دارد که در شرایط حاضر برای مردم بسیار مهم است.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 86
  • ناشناس
    5

    ایشان رویاهای خود را به شکل اظهار نظر بیان کرده اند اگر چه بعضی مطالب در مورد وضعیت فعلی صدق میکند اما باعث تطهیر اقای روحانی نمیشود ضمنا مردم بسیار بیشتر از انکه بگویند صد رحمت به روحانی خواستار محاکمه ایشان هستند..

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      اگر روحانی وتیمش بر کنار ومحاکمه میشدند دیگر کمتر این زن جرٱت مصاحبه پیدا میکرد خدا روحانی وتیمش را لعنت کند وکسانی که نگذاشتند این افراد محاکمه شوند را درمورد روحانی همین بس که نمی دانست در کشور چه خبر است ومی گفت من بعد از کشتار معترضان متوجه شدم بنزین گران شده

    • ناشناس
      1

      حسن روحانی خود اعتراف کرده بود من توان اداره کشور با تحریم را ندارم ظریف هم خپد اعتراف کرد که نه مرد میدان بودم وهم برجام را نخوانده امضا کردم وبعد متوجه شدم چندین کلمه اضافه شده که من نمی دانم این خانم معلوم الحال هم که در حال رواج سیستماتیک وزیر پوستی طلاق وفحشا بود وفتاح هم که در تلویزیون گفت استخر فقرا را مصادره کرده وبیت المال را به مصرف خصوصی خود میرساند چرا دستگیر ومحاکمه نمی شود خدا داند

  • ناشناس
    13


    حسن روحانی بدترین دولت در تاریخ ایران بود
    حسن روحانی مردم ایران را گرفتار کرده است.
    و متاسفانه هنوز هم مشکلات مردم حل نشده است.

  • ناشناس
    8

    سوال اینجاست چرا حسن روحانی تاکنون محاکمه نشده است؟ به خاطر بی قانونی و بی عدالتی!

  • ناشناس
    5


    آدرس غلط ندهید حسن روحانی در این مدت 8 سال مقصر اصلی مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور بوده است و باید در دادگاه محاکمه شود.

  • 4


    سابق اهانت ها و خیانت های دولت حسن روحانی در شرکت مخابرات استان تهران
    بازنشستگان ۱۳۹۵ هنوز سکه های بازنشستگیمان وجشن پایان خدمت را دریافت نکرده ایم. لطفا پیگیری نمایید. از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته به شرکت مخابرات ایران پس لطفا پیگیری فرمایید

  • ناشناس
    5

    ایران در این مدت 8 سال به خاطر، به علت و به دلیل سیاست نادرست، غلط و اشتباه روحانی، ظریف، عراقچی و... بیش از 999 میلیارد دلار برای گفت گو، مذاکره با آمریکا، کشورهای اروپایی، توافق هسته ای بی مورد و برجام بی مورد هزینه کرده است و همچنان نیز ادامه می دهد.
    مقامات آمریکایی با دستور حمله هوایی به فرودگاه بین المللی بغداد مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شده اند و باید در دادگاه لاهه محاکمه شوند.

  • 5

    مذاکره ایران با آمریکا، کشورهای اروپایی و... در مورد صلح آمیز هسته ای از ابتدا غلط و اشتباه بود و مقصر اصلی فقط دولت حسن روحانی بوده است.

  • حسین
    1

    زندگی در این دنیا کوتاه است خانم ابتکار.
    به خاطر تمام این دروغ هایی که بر حسب عادت، می گویید، باندبازی و ارعاب هایی که در زمان قدرت در ادارات و سازمان های حکومت اسلامی که بیت المال بود راه انداختید، در این دنیا یا در روز آخرت محاکمه خواهید شد.

  • 5


    مشکلات امروز مردم و کشور به خاطر اهانت ها و خیانت های حسن روحانی در این مدت 8 سال بوده است.

  • دروغ به مردم بالاترین خیانت است
    1

    دروغ به مردم بالاترین خیانت است

  • 1

    سوال بنده این است که آیا در کشور مان به اصطلاح اسلامی یک مرد نیست تا مشکلات کارکنان و بازنشستگان مخابرات بررسی، پیگیری و رسیدگی کند از سال 1388 تاکنون تاکنون هر روز شبانه روزی در رسانه ها علیه مدیران و مسئولان مخابرات وغیره در مورد مشکلات کارکنان و بازنشستگان مخابرات شکایت و اعتراض می کنیم ولی متاسفانه از سال 1388 تاکنون هیچ مقامی، مراجعی و هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نبودند و هنوز هم نیستند چرا؟
    نمایندگان خیانتکار در خانه ملت تاکنون چه غلط می کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند تاکنون هیچ کاری، اقدامی، پیگیری و اعتراضی نمی کنند چرا؟

  • بهنام
    1

    باز هم سروکله تو حقه‌باز و دغل‌باز پیدا شد .

  • 3

    بنده فقط در زمان دولت حسن روحانی، سالانه بیش از ۹۹۹ هزار بار در باره مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور و… علیه دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس در رسانه ها انتقاد، شکایت و اعتراض کردم ولی متاسفانه در مدت ۸ سال یک مورد آن هم بررسی، پیگیری، رسیدگی نکردند و هنوز هم نمی کنند و نشده است چرا؟
    ۱۰۰ درصد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم های آمریکا و غرب هم ندارد و تاکنون نداشته است و فقط دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس مقصر اصلی هستند.

  • ناشناس
    1

    چرا پول برای پیمانکاران مخابرات هست ولی فقط برای بازنشستگان مخابرات نیست
    چرا پول برای پرداخت اضافه کاری ۱۰۰ الی ۱۲۰ ساعت مدیران و مسئولان شرکت مخابرات هست ولی فقط برای پرداخت بن خواربار بازنشستگان مخابرات نیست شرم آور است.
    عملکرد و رفتار مدیران و مسئولان شرکت مخابرات با بازنشستگان مخابرات که بدون پاسخ و بدون جواب نخواهیم گذاشت
    امروز ۹ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ هنوز بن خواربار دی، بهمن و اسفند ماه سال ۱۴۰۰ بازنشستگان مخابرات نریختن چرا؟

  • 6

    رئیسی هم متاسفانه تاکنون ثابت کرده است که مانند حسن روحانی هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است.

  • 2

    در کشورهای اسلامی 100 درصد متاسفانه فقط در کشور ایران حق و حقوق کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مظلومان پایمال و ضایع می شود.

  • ناشناس
    1

    بخشنامه وام ازدواج به بانک‌ها ابلاغ شد و این در حالی است که بخشنامه وام 50 تا 100 میلیون تومان بدون ضامن به بانک‌ها ابلاغ شد تاکنون از پرداخت وام به بازنشستگان تامین اجتماعی خوداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟

  • ناشناس
    2

    مقایسه حوادث ورزشگاه مشهد به خاطر بی توجهی دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس به مشکلات مردم در سراسر کشور بوده است.

  • 2

    27 هزار بلیت تقلبی برای فوتبال ایران-لبنان در مشهد فروخته شده بود 100 درصد فقط کار مسلمان بوده است.
    فقط در ایران مسلمان حق و حقوق مظلومان را پایمال و ضایع می کند.

  • 3

    نتیجه مذاکرات رئیسی هم در وین آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد

  • 2

    مشکلات مردم و کشور 100 درصد فقط به خاطر بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی، ناتوانی، کوتاهی، اهانت، خیانت و سکوت دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس بوده است.

  • 6

    از زمان که جناب آقای قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی شده است که متاسفانه مشکلات مردم و کشور 100 برابر افزایش یافته است.

  • قانون برای شکایت و اعتراض کردن در سراسر کشور وجود دارد، اما متاسفانه عمل و اجرا نمی شود چرا؟
    0

    قانون برای شکایت و اعتراض کردن در سراسر کشور وجود دارد، اما متاسفانه عمل و اجرا نمی شود چرا؟

  • ناشناس
    2

    دو کافی‌نت به خاطر بی قانونی در کشور سوء استفاده کردند
    دو کافی‌نت و در سایه سکوت، ناتوانی، کوتاهی، بی مدیریتی، بی نظارتی، بی نظمی دولت، دستگاه های نظارتی، دولتمردان و نمایندگان مجس اقدام به فروش ۲۷ هزار بلیت تقلبی برای این بازی کرده بودند در حالی که فقط ۱۰ هزار نفر مجاز به تماشای باز بودند.

  • یک میلیون افغان در ۷ ماه گذشته به صورت غیر قانونی و یا پرداخت رشوه وارد ایران شدند
    2

    یک میلیون افغان در ۷ ماه گذشته به صورت غیر قانونی و یا پرداخت رشوه وارد ایران شدند

  • وقتی در کشور قانون، عدالت، مدیریت و نظارت نباشد هر اهانت، خیانت و جنایت رخ می دهد
    1

    وقتی در کشور قانون، عدالت، مدیریت و نظارت نباشد هر اهانت، خیانت و جنایت رخ می دهد

  • امید
    2

    خانم ابتکار اگه راست میگی چرا پسرت آمریکا زندگی میکنه خانم دغلباز مارمولک

  • 10


    دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال فقط با دشمنان درجه یک ملت ایران مذاکره و همکاری کرده است.

  • 1

    که با مذاکر، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و تهدید جهان و در نتیجه تحریم های بیشتر گرسنگی را به مردم ایران پیشکش کرده، نه با موشک سازی و موشک پراکنی

  • 1

    و در حالی است که دولتمردان جمهوری اسلامی خودشان از سال 1392 تاکنون همه جانبه با دولت های منطقه مذاکره و همکاری می کنند چرا؟

  • 5

    مشکلات مردم و کشور وغیره 100 درصد فقط در زمان حسن روحانی ناتوان و عاجز شروع و آغاز شده است.

  • ناشناس
    1

    مسئولین بانک ها وغیره غلط میکنن در رسانه ها اعلام می کنند وام می دهیم ولی به بانک ها مراجعه می کنیم وام نمی دهند می گویند بودجه نداریم و بهانه های مختلف می آورن
    بانک مرکزی وغیره باید تکلیف وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را مشخص کنند متاسفانه مسئولین بانک ها نسیم شهربهارستان و به وِیژه رئیس بانک رفاه کارگران شهرگلستان جاده تهران ساوه تاکنون به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وام بدون ضامن نمی دهند و خودداری کردند چرا؟

  • بین 70 تا 90 درصد از کالاهای قاچاق ازمباری رسمی وارد کشور می شود.
    1

    بین 70 تا 90 درصد از کالاهای قاچاق ازمباری رسمی وارد کشور می شود.

  • ناشناس
    2

    دولت حسن روحانی در این مدت 8 سال به همراه مسئولین، مدیران و مسئولان و در سایه سکوت بی شرمانه نمایندگان مجلس در سراسر کشور یک فساد و یک فاجعه ایجاد کرده است که متاسفانه هنوز هم مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور حل وفصل نشده است و همچنان نیز ادامه دارد.

  • مسئولین بانک ها وام می دهند ولی فقط به پول داران و سرمایه داران وام می دهند و با دریافت رشوه
    2


    مسئولین بانک ها وام می دهند ولی فقط به پول داران و سرمایه داران وام می دهند و با دریافت رشوه

  • 1

    کسانی که در زمان خصوصی سازی در شرکت مخابرات و کشور شعار سر می دادند کجا هستند در مورد مشکلات کارمندان، کارگران و بازنشستگان مخابرات هیچ کاری، اقدامی و اعتراضی نمی کنند، خفه خون گرفتند و سکوت اختیار کرده اند چرا؟

  • ناشناس
    4

    مدیران حسن روحانی در این مدت 8 سال ثابت کردند که از صهیونیست ها و تروریست های داعش بدتر بودند.

  • ناشناس
    1

    کشف محموله ۲ تنی تخم مرغ در مشهد

  • ناشناس
    2

    قیمت خرما در ماه رمضان کنترل می‌شود؟ یک دروغ بزرگی است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هی زززررررااات.

  • 1

    ایران خودرو و سایپا به بخش خصوصی واگذار می‌شود/ و این درحالی است که بخش خصوصی تاکنون ثابت کرد که متاسفانه در سراسر کشور یک فساد و یک فاجعه بزرگی ایجاد کرده است.

  • 1



    سمند ۱۲میلیون گرانتر شد | این خودروهای داخلی نجومی شدند

  • ناشناس
    5

    همه این اتیش ها از گور حسن کلیدسازبلندمیشه.

  • ناشناس
    1

    جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات منطقه تهران هستیم که نسبت به عدم اجرای کامل آیین‌نامه اجرایی این شرکت در مورد پرداخت به موقع هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین سرانه رفاهی خود اعتراض داریم. امیدواریم رسیدگی شود.

  • 1

    چندین ماه بیمه های رد نشده کارکنان شرکتی در سال گذشته را چه کسی پاسخگو است. به آینده که امیدی نیست‌ از گذشته هم ناامیدمان میکنند. چگونه سابقه بیمه پرسنل را به سخره میگیرند!!!

  • 1

    زنان پشت در بسته ورزشگاه مشهد | وزیر کشور : یک مورد گاز فلفل منتشر شده ولی هنوز مشخص نیست چه کسی زده

  • 1

    کسانی که از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته و خواهان محکومیت کارکنان آنجا بودند، الان شدند طرفدار آمریکا و فرزندانشان در آنجا زندگی می کنند و خودشان هم تردد دارند!

  • 1

    واقعا که بعضی ها مثل این خانم دچار پررویی نجومی هستند.

  • 2

    8 سال راس کار بودید به غیر از وعده ، التهاب ، آشوب ، تورم ، رکود و از بین بردن سرمایه های مادی و معنوی کشور چه دستاوردی داشتید؟

  • ناشناس
    0

    لطفا چیزی نگو

  • 1

    بالاخره مشخص نشد در جنجال بنزینهای آلوده(که بعدا گفته شد آلاینده نبوده)و بدبال ان واردات بنزین یورو4(که بعدا گفته شد)در حد یورو2 هم نبوده کی برد وکی خورد وچی شد.

  • در کشور به اصطلاح اسلامی ۲۷هزار بلیت تقلبی برای بازی با لبنان فروخته شد! شرم آور و تاسف بار است.
    1

    در کشور به اصطلاح اسلامی ۲۷هزار بلیت تقلبی برای بازی با لبنان فروخته شد! شرم آور و تاسف بار است.

  • ناشناس
    3

    ۱۰۳ تجاوز ائتلاف سعودی در یمن طی ۲۴ساعت گذشته

  • ناشناس
    2

    حضور زنان در ورزشگاه مشکل شرعی ندارد
    تفاوتی میان ورزشگاه رفتن زنان با حضور زنان در جامعه تفاوتی وجود ندارد

  • 2


    دولت حسن روحانی به همراه مسئولان در این مدت 8 سال متاسفانه هیچ کاری برای کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است.

  • ناشناس
    2

    ۸سال دنبال غرب دویدید هیچی عاید کشور نشد جز رفاه فرزندان خودتان درغرب لطف کن سکوت را اختیارکن

  • رضا
    0

    تا حالا از هیچکس مثل ابتکار بیزار نبوده ام . خیلی ازت بدم میاد.

  • سامان بیگ
    4

    دولت با کفایت دکتر روحانی یکتنه مشکلات داخلی و خارجی را حل میکرد آمریکا و اروپا را در برجام به زانو درآورد در زمانی که دکتر روحانی کشور را تحویل گرفت قیمت دلار ۱۰۰۰ تومن بود ولی کابینه ۶ کلاسی و ۸ درصدی همه زحمات دولت تدبیر و امید را به باد داد و دلار را به ۲۸ هزارتومن رساندخانوم ها و آقایان من از همین تریبون اعلام میکنم تنها راه برون رفت از بحران داخلی و خارجی ظهور و طلوع دولت اصلاحات است و تا ژنرال های اصلاح طلب وارد صحنه نشوند وضع به همین منوال است .کار را باید به کاردان سپرد البته چون اصلاح طلبان برای مردم کار میکنند با بزرگواری این شیطنت ها را میبخشند و میان مشکلاتمون رو حل میکنند.

  • سلمان
    0

    راست میگه دولت روحانی از روز اول رو هوا بود
    برنامه هایش هم هیچوقت روی زمین اجرایی نشد
    دولت اشرافی روحانی کلا اون بالا بالا سیر میکرد

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    سرکار خانم ابتکار
    باسلام و تحیات فراوان.
    جنابعالی در جوانی جزو دانشجویان پیرو خط امام راحل و جزو افراد حمله به سفارت آمریکا در تهران و مخالف آمریکا و غرب بودید و الان در میان سالی مخالف شرق و انتقاد از شرق میکنید در پیری حتما مخالف کشورهای عربی خواهید شد !!!!!
    جنابعالی که تا کنون در تصمیمات ثابت قدم نبودید و دفاع از مدیران دولت روحانی میکنید که برخی از آنها دارای فساد مالی و....... بودند و انتظار دارید چنین مدیرانی تجربه خود را انتقال بدهند!!!! وضعیت سال ۹۸ را شخص آقای روحانی مقصر اصلی میباشد و چطور یک رئیس جمهور می‌آید و میگوید من از گران کردن قیمت بنزین مثل شما بی خبر بودم !!!!! و با بی اطلاعی و خنده جواب مردم را می‌دهد و عدم مشارکت عمده مردم در انتخابات ۹۸ مجلس شورای اسلامی و ۱۴۰۰ ریاست جمهوری اسلامی ایران و شورای اسلامی شهر و روستا آقای روحانی بود و این سردی انتخابات فقط مقصر ایشان و امثال جنابعالی میباشید

  • حضوری
    1

    یکی نیست به این زن بگوید که کسی بر روی جسد بی جان شمشیر نمی کشد.دولت حسن خان روحانی از همان ابتدای کار و شوی عوام فریبانه و دماگوژیک-لومپنیستی کلید!!! نقش بر رمین بود و لذا نیازی نبود که کسی آن دولت را زمین بزند.

  • ناشناس
    0

    ای کاش شما بخاطر صدور مجوز بنزین بی کیفیت از سوی همسرتان محاکه می‌شدید، هنوز مشکلات آلودگی هوا بخاطر شما حل نشده

  • ناشناس
    0

    خانم ابتکار شما و هم مسلکهایتان لطفا برای یه مدت طولانی خفه شوید

  • ناشناس
    1

    درست مثل اینکه یکی یه چاقو بزنه تو شکمت بعد الان بگه من که گفتم نکشینش بیرون خون ریزی میکنه!
    بله خانم احتکار این خونریزی مال زخم های دولت شماست

  • رضا
    0

    واقعا باگندی که اول انقلاب زدی چه رویی
    داری؟بالارفتن ازدیوارسفارت امریکا وتحمیل
    8سال جنگ بیهوده به ایران وفرستادن
    پسرخودبه امریکا مانندروحانی خیلی جالب
    است که هنوزاعدام نشده انداین خائنین.

  • علی
    0

    چرا اینقدر خیالبافی می کنید. و اینقدر از دولتی که تمام مصائب و بدبختی رو براد مردم و مملکت ایجاد کرد هنوز دارید دفاع می کنید و بدروغ حرفهای بی ربط می زنید اگر در بین مردم باشید همه خواستار محاکمه روحانی و بعضی از کابینه او و همچنین شخص شما هستند با همین خنده های نیشخند تمامی مشکلات رو بوجود آوردید حالا ریشه بی عدالتی شماها و غربگرایان و غربزده ها را خوشکاندند ناراحتید! بیشتر بسوزید.

  • ناشناس
    1

    زن ها برند ورزشگاه‌عزا خودشون بگیرن یا پدرشون را بتمرگن توخونه یه نهار بپزند شوهربدبختشون از‌سر کار میاد بخورد برد دنبال بدبختی

  • بینام
    0

    نکبت ترین رئیس جمهور ایران ، روحانی بود۔ خاتمی ، احمدی نژاد و روحانی برای مردم چه کردند؟؟؟ دولت بد ، بداست و تفاوتی بین اصولگرا و اصلاح طلب نیست۔ خانم ابتکار که ار دیوار سفارت امریکا رفت بالا ، اکنون فرزندش در امریکا ، خوش گذرانی می کند۔ چرخش ۱۸۰ درجه ای یعنی چه؟

  • حاجی محمد راد
    1

    لعنت خدا بر غربزده های وطن فروش و کاخ نشین و دزدان بیت المال و رفقای قالتاق و هف خط و دودره باز کج دست و نفوذی و دوتابعیتی و نوکران دربست و دست به سینه و مواجب بگير غرب، اگر امثالهم از شیخ کذاب حسن آلبرت روحانی نما تعریف نکنید که هشت سال مفتخوری کردید مردم چندین برابر فقیر شده تعریف کنند ما منتظریم تا خداوند شما را افشا و رسوا و روسیاه دو عالم بگرداند آمین،

    نظرات شما -
    • محمد گلکار خوزانی
      0

      باسلام
      انشاالله بین عام و خاص رسوا شوند

  • علی
    0

    اکه شما وامسال تو خفه شن و حرف نزنند مردم راحت تر نفس می کشن چون تمام مشکلات امروز ما حصل گندکاری های شماست

  • ناشناس
    0

    «خیلی ها می‌گویند؛ صد رحمت به دولت آقای روحانی" ... البته منظور ایشان از خیلی ها خودشان و همفکرانشان هستند

  • ناشناس
    0

    مراقب نفوذ توله های شما در قمارخانه‌های لاس وگاس هستیم

  • 0

    بیشرفی که با شلوار پلنگی از سر و کول مردان نامحرم بالا رفت تا سفارت آمریکا را تسخیر کند ، حالا با فرستادن توله سگش به آمریکا مردم را تسخیر کرده

  • عهههه
    0

    ابتکار چه راست و دقیق گفته که رسمه که تمام کاستی ها و بی تدبیری ها را گردن دولت قبلی می تندازن!!! این همان رسمی است که حسن و اسحاق ودوستان شما طی ۹ سال( حتی یکسال تبلیغات و مناظرات انتخاباتی تمام عیب و ایراده و بی تدبیری ها و... دولتهای ۱۱ و ۱۲) را گردن محمود انداختند..!!!!!؟؟؟؟ خجالت هم خوب چیزیه. دولتهای روحانی با روشها و رویکردها و کردارهای برخی از حضرات در دولتهایش به خصوص دل بسته و گره زدن همه امور کشور پیشاپیش شکسته خورده و ناموفق بود و نیازی به فسار شرق و .... نداشت!!!

  • آدم معمولی
    0

    دلها پر است از دروغگوها .
    اونایی که از دیوار سفارتها بالا رفتن و مملکت رو به اینجا کشوندن و خودشون و فرزندانشون تو اروپا و آمریکا دارن برای اعتلا و پیشرفت مملکت عشق و حال میکنن .
    خسته نباشین دلاوران .
    دروغ گفتن خیلی مهارت میخواد که شما استاد بزرگ هستین .

  • مهدی
    0

    ببند بابا نابود کردین مردم رو

  • بی نام
    0

    یعنی این جماعت چطور رو برا حرف زدن دارن؟؟ دولت روحانی کجاش خوب بود که کسی بخواد خرابش کنه؟؟ فقط برید با پولایی از حق مردم بیچاره به جیب زدید خوش باشید والا دخالت توامور کشوری وسیاسی چه به امثال شماها آخه #بانیان بدبختی ملت

  • ناشناس
    0

    8سال کشور رابرای مذاکره ووووو معطل نگه داشتید!!!حالا کاسه داغ تر از آش شده آید!روحانی باید یک روزی در برابر عدل الهی محکمه شود.تا سیه روی شود هرک دان غش باشه!!!جواب فوتیهای کرونا در دولت قبل کی باید بدهد خانم ابتذال.......

  • ناشناس
    0

    این خانم بد نیست در کتار این صحبت ها در مورد سو استفاده فرزندشان ار وام های موسسات زیر مجموعه فناوری ریاست جمهوری و همسرشان نیز توضیح دهند.

  • حسن فریدون
    0

    برو بچه جان
    فریدون و دولتش ۸سال خودشون رو سرپا کردند و ملت رو زمین زدند

  • ...........
    0

    دولت شما دولت چپاول و فساد بود حالا مدعی هستید نگذاشتند کار کنید ؟ صد رحمت به سنگ پا . سایتون کم

  • ناشناس
    0

    چه خبر از واردات بنزین؟

  • ناشناس
    0

    برخی مخالفین پهلوی در زمان شاه، در آمریکا رشد کردند و بعضا به کارهای خلاف عفت همت گماشتند، و بعد از انقلاب به ایران آمدند و خود را ضدشاه جا زدند و با شلوار پلنگی از دیوار سفارت بالا رفتند تا بتوانند سالیان طولانی در مدیریت حکومت اسلامی جا خشک کنند. مدیران نجومی بگیر و غارتگری که از دیوار مقدسات مردم مومن ایران بالا رفتند، و از آن بالا به سر و صورت مردم کثافت و نجاست پرتاب کردند. آیا منافقین مدرن چادری مسلک در دادگاه محاکمه خواهند شد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها