آیت الله فاضل لنکرانی: وظیفه روحانیت رسیدگی و خدمت بیشتر به مردم است/ اشتباه بزرگیست که به مردم وعده بدهیم ظهور نزدیک است

آیت الله فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار تاکید کرد: در این زمان که مردم گرفتاری‌های فراوان اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دارند وظیفه روحانیت در رسیدگی و خدمت به مردم بیش از گذشته است، قطعاً امام زمان (ع) این مطلب را در اولویت قرار می‌دهد.

آیت الله فاضل لنکرانی: وظیفه روحانیت رسیدگی و خدمت بیشتر به مردم است/ اشتباه بزرگیست که به مردم وعده بدهیم ظهور نزدیک است

آیت الله فاضل لنکرانی در آستانه نیمه شعبان در دیدارجمعی ازعلماء ، فضلا و خطبای استان مرکزی با تبریک ولادت حضرت ولی عصر(عج) ، با بیان این مطلب و با اشاره به روایت مرحوم صدوق در ذیل اولین آیه سوره نحل، افزود: اول کسی که با امام زمان (عج) بیعت می‌کند جبرئیل است. چرا اولین تبعیت کننده با حضرت جبرئیل است؟ به مناسبت اینکه تمام وحی‌های خداوند بر پیامبر اکرم (ص) به واسطه‌ی جبرئیل بوده است و در زمان ظهور حضرت هم گویا باید همین مأموریت را از طرف خدا انجام بدهد و با آخرین وصی و حجت حق که مورد آرزوی همه‌ی انبیاء و اولیاء است بیعت کند.

وی ادامه داد: بر این اساس ظهور حضرت حجت (عج) «امر الله» است و امر الله در قرآن معنا و مفهوم خاصی دارد، یعنی آنچه که اراده‌ی مستقیم خدا در آن دخالت دارد و قطعاً هم واقع می‌شود. یکی از موارد امر الله در قرآن، قیامت است یک موردش هم ظهور حضرت حجت (عج) است. همین آیه کافی است که زمان ظهور نیز مثل قیامت مخفی است، لذا در بعضی از روایات می‌فرماید ظهور مانند قیامت ناگهانی و بغتةً واقع می‌شود، ما از خود همین آیه استفاده می‌کنیم کسی نمی‌تواند زمان ظهور را معین کند بله حوادثی در عالم واقع می‌شود و انسان با یک قرائنی می‌گوید این حوادث آرام آرام در ظهور نقش دارد. به اعتقاد ما از زمان حدوث اسلام و بعثت پیامبر اکرم (ص)، آخر الزمان شروع شده است. این برداشت باطل در بعضی از اذهان است که فکر می‌کنند بعد از انقلاب، آخر الزمان شروع شده، یا در این صد سال آخر یا این ده سال اخیر آخر الزمان شروع شده است.

آیت الله فاضل لنکرانی تاکید کرد: یکی از اشتباهات بسیار بزرگ این است که ما به مردم وعده بدهیم ظهور نزدیک است، ما باید جزء منتظران باشیم و منتظر یعنی در انتظار وقوع و این ممکن است الآن واقع بشود یا بعد ولی درست نیست به مردم وعده بدهیم و بعد هم آن را به برخی از مراجع منتسب کنیم و این حرف‌ها با نفی و اغراق کم و زیاد بشود.

وی افزود: باید به مردم بگوئیم این ظلم‌ها و جنگ‌هایی که در عالم واقع شود، می‌تواند زمینه را برای ظهور آماده کند اما نمی‌توانیم بگوئیم ظهور نزدیک است. وقتی ظهور به عنوان «امر الله» بیان می‌شود به یک معنا می‌توانیم بگوئیم جز خداوند کسی بر آن آگاه نیست چون زمام امر الله به دست خدای تبارک و تعالی است.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار ادامه داد: باید مردم را به آنچه که حضرت حجت (عج) از ما به‌عنوان یک شیعه یا مسلمان و حتّی یک فرد از بشر انتظار دارد دعوت کنیم، باید بگوئیم در زمان غیبت وظایف منتظران چیست؟ چرا معتقدان به امامت حضرت حجت(عج) بر متدیّنانی که در زمان حضور پیامبر و ائمه معصومین بوده‌اند ترجیح دارند؟

وی گفت: ما گرچه توفیق پیدا نکردیم امام معصوم را از نزدیک ببینیم ولی به آن حضرت و ظهورش اعتقاد و باور داریم و این از نعمت‌های خداست، از این‌رو فرمایشات آن حضرت را باید نصب العین قرار بدهیم. مطلوب ائمه ما این است نه آنکه انسان چله‌نشینی کند برای تشرف یافتن. گرچه زیارت و رؤیت آن حضرت جزء آمال و آرزوهای ماست ولی این کجا و اینکه آدم در این زمان ببیند وظیفه‌اش چیست کجا؟ 

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی مردم، یادآور شد: الآن کسی بخواهد دخترش را شوهر بدهد جهیزیه ندارد، یکی دو فرزندش در خانه بیکار است، خودش سفره‌ای که بتواند بچه‌هایش را سیر کند ندارد، امروز محور اصلی روحانیت در مسجد، بعد از انجام فرائض باید همین رسیدگی به مشکلات و مسائل مردم باشد. رسیدگی به مردم از همه چیز مهم‌تر است. 

وی افزود: خدمت به احیای عتبات هم همین‌گونه است چون مربوط به مردم است، خدمت در عتبات یعنی برای انسانی که می‌خواهد با تشرف به زیارت تقرب به خدا پیدا کند شما زمینه و امکاناتش را فراهم می‌کنید این هم یک گام بسیار بزرگی است.

د

 

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 45
  • مستر
    0

    عجب.غلطی کردم رفتم توی فیس بوک چگونه.خارج شم؟

  • داد
    1

    اینکه امام کی ظهور می کند و عدل و داد را گسترش میدهد یک بحث است ولی این دکان هایی مانند مسجد جمکران و وعده هایی من دراوری که باز کرده اند برای کاسبی بیشتر است و امام هم وقتی ظهور کند اول بسراغ ظالمان جهان و جمله آنها که مردم گرسنه نگهداشته اند ولی با ساخت موشک های چند ملیارد
    دلار ی قصد دارند کاخ سفید حسینیه کنند ، میرود

  • حاج س طوسی
    3

    حاجی آقا، واقعیت های نهفته در کف خیابانها و جامعه می گوید که مثل قبل گوش شنوایی برای سخنان شما وجود ندارد.ترا خدا مثل سنوات قبل از انقلاب به مساجد برگردید و از حیث معنوی مردم را راهنما باشید و سیاست را به سیاسیون بسپارید

  • ناشناس
    2


    وظیفه روحانیت تاکنون ثابت کرد که اهانت و خیانت به مردم و کشور است.
    روحانیت از سال 1357 تاکنون هیچ کاری به نفع کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند و هنوز هم نمی کنند.

  • 0

    با عرض سلام. بازنشستگان ۱۳۹۵ هنوز سکه های بازنشستگیمان وجشن پایان خدمت را دریافت نکرده ایم. لطفا پیگیری نمایید. از بازنشستگان مخابرات استان تهران پس لطفا پیگیری فرمایید
    بی نظمی ترین کشور در جهان 100 درصد فقط کشور ایران است.

  • 0

    در پاسخ به مدیر عامل مخابرات ایران در جلسه شورای اداری
    جناب آقای مهندس سلطانی مدیر عامل مخابرات ایران
    با سلام و احترام
    هزاران بار درمورد پرداخت نکردن وام تعاون توسط مخابرات منطقه تهران از مهره ماه 1399 تاکنون در رسانه ها اعتراض کرده ام ولی متاسفانه هیچ کس هم هیچ اقدامی، پیگیری، بررسی و رسیدگی نکرده است چرا؟
    عملکرد و رفتار بی شرمانه مخابرات منطقه تهران از مهر ماه 1399 تاکنون وام تعاون بنده را نداده است ولی برای یکی از است بازنشسته مخابرات منطقه تهران همسایه ی ما هست مبلغ 6 میلیون تومان در اسفنده ماه 1400 واریز کرده است چرا؟
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  • 0


    ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    با پرداخت مبلغ 7 میلیون تومان وام قرض الحسنه به بازنشستگان تامین اجتماعی مشکلات بازنشستگان را حل وفصل نمی کنند و این مبلغ وام به درد بازنشستگان تامین اجتماعی نمی خورد.و این مبلغ 7 میلیون تومان متاسفانه تاکنون به برحی بازنشستگان پرداخت نکردند و فقط به بازنشستگان شهر تهران دریافت کردند و بقیه بازنشستگان تامین اجتماعی از وام الحسنه محروم هستند چرا؟

  • 0

    ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ ۱۷:۱۹:۵۴
    در پاسخ به سخنگوی دولت
    و این در حالی است که مسئولین بی ادب بانک ها تاکنون وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را به بازنشستگان تامین اجتماعی ندادند، خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟

  • ناشناس
    5

    مسعود بارزانی در گذشته در پاسخ به اعتراض‌های مسئولین کشورمان در خصوص حضور صهیونیست‌ها در اربیل منکر موضوع شده و گفته بود اگر چنین مرکزی را یافتید بدون اطلاع ما آنجا را منهدم کنید. ساعت 1:20 بامداد یکشنبه به توصیه ایشان عمل شد، پس جای گلایه وجود ندارد.

  • 10

    چرا مجامع بین‌المللی دنیا و همچنین سلبریتی‌ها در مورد اعدام 81 نفر توسط دولت وهابی آل سعود به بهانه ضدیت با رژیم این کشور سکوت اختیار کرده‌اند و واکنشی از خود نشان نمی‌دهند؟

  • 13

    کافی است بخواهند یک قاچاقچی یا قاتل را در ایران اعدام کنند، غرب و غربزده‌ها زمین و زمان را به هم خواهند دوخت. اما اگر مزدور جنایتکار سعودی‌شان در یک روز 81 بی‌گناه را سر ببرد همه لال خواهند شد.

  • ناشناس
    7


    مذاکره با دولت جنایتکار سعودی نوعی مشروعیت بخشیدن به این رژیم منفور و عامل آمریکا در منطقه است. اگر هم قصد مذاکره داشتیم باید حتما با شروطی مذاکره کنیم. توقف جنگ یمن می‌تواند یکی از این شروط باشد.
    بعد از چند دوره مذاکره بین ما و عربستان دولت خبیث سعودی دست به جنایت وحشیانه زد و در یک روز 81 نفر از نیروهای مقاومت را اعدام کرد. دل دادن به مذاکره با عامل و مزدور شیطان بزرگ در منطقه نتیجه‌ای نخواهد داد.
    اگر در ایران یک نفر قاتل و محکوم به قصاص اعدام شود رسانه‌های غرب چه هیاهویی که نمی‌کنند، اما دولت عربستان 81 نفر از مسلمانان مظلوم را به جرم مخالفت با رژیم آل سعود در یک روز گردن زده ولی آب از آب تکان نمی‌خورد گویا خاک مرده روی رسانه‌های غرب و مجامع بین‌المللی پاشیده شده است.

  • 2

    شورای عالی جوانان پس از 9 سال قرار است به ریاست رئیس‌جمهور محترم برگزار شود! بله دولت‌های قبلی که هنگام انتخابات و کسب رای جوانان سنگ آنها را به سینه می‌زدند طی 8 سال ریاست خود حتی حاضر نبودند حداقل سالی یک بار جلسه این شورا را برگزار کنند!

  • 3

    خدا می‌داند چقدر خوشحال شدیم که شنیدیم با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت آقای رئیسی کارخانه ارج پس از 5 سال تعطیلی به مدار تولید بازگشت. در این دولت انقلابی شاهد باز شدن یک به یک قفل‌های بسته شده در دولت گذشته هستیم و واقعا جای خوشحالی و شکرگزاری دارد.

  • 5

    نباید گذاشت رسانه‌های غرب با بزرگ‌نمایی بحران اوکراین کاری بکنند که ما فقر و گرسنگی در افغانستان، قحطی و جنگ در یمن و وحشی‌گری صهیونیست‌ها و آل‌سعود در فلسطین اشغالی و عربستان را که دست غربی‌ها در تمام آنها دیده می‌شود به فراموشی بسپاریم.

  • 7

    برای رسیدن به فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی باید مهم‌ترین مانع یعنی سلوک غربی را در تمام شئون زندگی کنار گذاشت. بعد از آن است که مشمول خیر و هدایت الهی خواهیم شد و سعادت به همگان رو خواهد آورد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اره سلوک پوتین دیکتاتور و چین بی خدا وطالبان و ملاعمر برای شماها خوب هست.معلوم هست که یک خودخواه بتمام عیار هستی. از حکومت منتخب مردم بر مردم که بهترین هست همیشه خودخواهان فراری بوده اند.

  • 6

    مجرمان امنیتی فتنه 88 در مقاله‌ای با عنوان «طرح فریب» در یک روزنامه زنجیره‌ای به دفاع تمام قد از راهبرد آمریکا با ایران برخاسته و بر نگاه به شرق جمهوری اسلامی تاخته است. پس از 4 دهه خباثت،‌ فریب، ‌جنگ سخت و نرم آمریکا علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی، بی‌بهره‌بودن از درک سیاسی خوشبینانه‌ترین قضاوتی است که می‌شود درباره چنین نویسنده‌ای داشت.

  • بهترین زندگی مردم ایران و در تاریخ ایران 100درصد فقط در زمان محمد رضاشاه پهلوی بود.
    3

    بهترین زندگی مردم ایران و در تاریخ ایران 100درصد فقط در زمان محمد رضاشاه پهلوی بود.

    نظرات شما -
    • محمد.،،
      2

      روح محمدرضاشاه قرین رحمت الهی بادولعنت ابدی برویرانگران وغارتگران ایران باد

  • ناشناس
    1

    100 درصد مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم ایران و در سراسرکشور فقط از بی قانونی و بی عدالتی شروع و آغاز شده است.

  • 0

    پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۸:۲۳:۵۳
    جناب آقای حمیدرضا حاجی بابایی
    رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی
    جناب آقای عیسی زارع‌پور
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
    با سلام و احترام
    شرم آور است که شرکت مخابرات منطقه تهران از مهر ماه سال 1399 تاکنون وام تعاون مبلغ یک میلیون تومانی را هنوز هم به بازنشستگان مخابرات منطقه تهران پرداخت نکرده است و خودداری می کند چرا؟
    متاسفانه تاکنون هزاران بار اعتراض هم در سانه های کرده ایم ولی هیچ کسی هم پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    بازنشستگان ۱۳۹۵ هنوز سکه های بازنشستگیمان وجشن پایان خدمت را دریافت نکرده ایم. لطفا پیگیری نمایید. از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران وابسته به شرکت مخابرات ایران پس لطفا پیگیری فرمایید

  • 0

    تفاوت رفاهیات از سال 1388 تاکنون پرداخت نشده است !!!
    حق جذب از سال 1388 تا کنون پرداخت نشده است !!!
    تفاوت ناشی از 3/4 سربازی بازنشستگان جهت پاداش تشویقی وپاداش سنواتی ومرخصیهای ذخیره شده تاکنون پرداخت نشده است !!!
    12 سال از خصوصی سازی گذشت کی مطالبات بازنشستگان پرداخت میگردد تورم به 50 درصد رسیده این پول دیگر ارزشی ندارد بعد از 12 سال ؟؟
    کسورات بیمه تاکنون پرداخت نشده است !!!

    سازمان تامین اجتماعی از سازمان بازنشستگی کشوری یاد بگیرد.وام 12 میلیونی بدهد.به خدا ما هم نیازمند این وام هستیم.از زن و بچه هامون خجالت میکشیم تو خرج و مخارج با این گرانیها موندیم.مسولین به داد برسید.

  • ناشناس
    0

    بنده در اسفنده ماه سال95 بازنشسته شده ام ولی متاسفانه هنوز هم هیچ خبری از سکه پایان خدمت 32 سال و 7 ماه نیست چرا؟
    و این در حالی است کسانی که در سال 1394 مخابرات منطقه تهران بازنشستگان شدند دریافت کردند.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

    بازنشسته مخابرات منطقه تهران می گوید
    بنده در اسفنده ماه سال95 بازنشسته شده ام ولی متاسفانه هنوز هم هیچ خبری از سکه پایان خدمت 32 سال و 7 ماه نیست چرا؟
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

    سلام از سال۹۴ هیچ استانی پرداخت نکرده
    رساگو می گوید

    سلام.لطفا اطلاعات خود تان را بروز فرمایید بنده اسفند ۹۶ بازنشست شده ام حدود نیمه سال ۹۷ سکه رو هم دادند.در اذربایجان شرقی
    بازنشسته مالی می گوید

  • 0

    جمعی از بازنشستگان شرکت مخابرات منطقه تهران هستیم که نسبت به عدم اجرای کامل آیین‌نامه اجرایی این شرکت در مورد پرداخت به موقع هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی و همچنین سرانه رفاهی خود اعتراض داریم. امیدواریم رسیدگی شود.

  • 0

    سوال اینجاست چرا وام تعاون 6 میلیون تومانی بازنشستگان از مهرماه سال 1399 تاکنون پرداخت نشده است؟
    مسئولین، مدیران، مسئولان مخابرات منطقه تهران بابت وام تعاون باید از بازنشستگان مخابرات منطقه تهران عذرخواهی کنند.

  • ناشناس
    1

    ینصرک الله. این بهترین سخن است. مهم انجام تکلیف و وظیفه است.

  • ناشناس
    7

    هشدار سپاه به عراق: اگر مقرهای موساد را برنچینید، دوباره آن را می‌زنیم!

  • 4

    هشدار سخنگوی سپاه به عراق | مقر صهیونیست ها را جمع کنید

  • 0

    بی‌احترامی رسانه روسی به تمامیت ارضی ایران

  • 2

    کاروان لجستیک ارتش آمریکا در عراق هدف قرار گرفت

  • ناشناس
    1

    حمله پهپادی به دزدان آمریکایی نفت سوریه
    حمله موشکی و پهپادی به پایگاه آمریکایی‌ها در شرق سوریه

  • 1

    آمریکا پایگاههای نظامی غیرقانونی خود در سوریه را تقویت کرد

  • 1

    چگونه بحران اوکراین، جیب آمریکایی‌ها را پر پول می‌کند؟

  • ناشناس
    0

    بسمه تعالی
    درپاسخ به رئیس جمهور
    درپاسخ به وزیر امور اقتصاد و دارایی
    درپاسخ به رئیس کل بانک مرکزی
    پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن با دستور رئیس جمهور توسط بانک ها یک دروغ برزگی بوده است که متاسفانه تاکنون بانک ها به بازنشستگان تامین اجتماعی وام بدون ضامن ندادند و خودداری کردند چرا؟

  • 0

    دستور رئیس‌جمهور به بانک ها در سراسر کشور درباره پرداخت وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن متاسفانه تاکنون هیچ گونه انجام صورت نگرفته است و متاسفانه بانک ها برای پرداخت وام بدون ضامن به بازنشستگان شرکت مخابرات ایران، تهران وغیره خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟
    نهم بهمن امسال وزیر اقتصاد دستور پرداخت وام بدون ضامن تا سقف صد میلیون تومان را صادر کرد ولی متاسفانه مسئولین بانک ها نسیم شهر بهارستان و به ویژه بانک رفاه کارگران شهرگلستان بهارستان کد شعبه ۹۷۴ جاده تهران ساوه تاکنون از پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی بدون ضامن به بازنشستگان تامین اجتماعی خودداری کردند و هنوز هم خودداری می کنند چرا؟

  • 0

    مسئولین بانک ها وغیره غلط میکنن در رسانه ها اعلام می کنند وام می دهیم ولی به بانک ها مراجعه می کنیم وام نمی دهند می گویند بودجه نداریم و بهانه های مختلف می آورن
    بانک مرکزی وغیره باید تکلیف وام 50 تا 100 میلیون تومانی بدون ضامن را مشخص کنند متاسفانه مسئولین بانک ها نسیم شهربهارستان و به وِیژه رئیس بانک رفاه کارگران شهرگلستان جاده تهران ساوه تاکنون به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی وام بدون ضامن نمی دهند و خودداری کردند چرا؟

  • ناشناس
    1

    زبانت سر سرخت می‌دهد باد.

    نظرات شما -
    • 1

      بسمه تعالی
      باسلام
      عرض قابل توجهی ندارم فقط کمی دراندازه لیاقتم به بنده کمک کنید خداوند اجرتان بدهد نماز روضه هاتون وزیارتتون قبول شود
      تاکسی پیکان مدل ۸۱

  • محمد
    1

    سلام بر شما
    عید همه جهانیان مبارک
    سوالم اینه که ایشان چطور و چگونه شد آیت الله؟
    چرا آیت الله سازی می فرمایید؟
    شما اجازه بدید امام زمان ارواحنا فداه تشریف بیارن خودشون متوجه میشن اولویتشون چیه. نیاز نیست شما از قبل اولویت بندی بفرمایید. بنده که کمی با طلبگی آشنا هستم عرض میکنم که ایشان از نظر علمی در این حدود نیستند و نان مرحوم پدرشان را میل می فرمایند. علم کو؟ علم؟ علم؟

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    آنچه مشخص است روحانیت از سال ۵۷ دچار توهم و مست قدرت و ثروت شد و کم کم از مردم فاصله گرفت تا اینجا که همه فقط لعن و نفرین می کنند که چرا در کاری وارد شدند و دخالت کردند که تخصص و تعهد نداشتند و اینگونه زندگی مردم و جامعه را نابود کردند....

  • ناشناس
    1

    بازنشستگان بخوانند/ حقوق اسفندماه کدام بازنشستگان پرداخت شد؟ ولی متاسفانه برخی از بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل هنوز هم واریز نشده است چرا؟

  • 2

    دولت امروز حساب‌ بانکی مردم را با این مبلغ شارژ کرد/ چه کسانی دریافت کرد؟ ولی به بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نکرده است.

  • ناشناس
    0

    اگر خاطره چیزی از همسایه هاتون توی کودکی داری بنویسید خجالت نکشید. این حرفها چیه در مورد موضوع صحبت کنید از کجا می گید/ خبر فوری یک صفحه باز کنه به نام " خاله زنک" هر کی هر چه می خواهد دل تنگش بگوید انجا بگوید نه هر جا

  • ناشناس
    1

    شما جیب مردما نزنید خدمت پیش کش .تا وجود پر فیض شما ها هست امام زمان (ع)برا چی ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها