پوتین: هر کشوری به دنبال ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» بر فراز اوکراین باشد وارد جنگ شده است

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، گفت که تحریم‌های غرب علیه کشورش مثل اعلان جنگ است. آقای پوتین اضافه کرد که مسکو باید از روس‌زبانان در شرق اوکراین و همچنین از منافع ملی خود دفاع کند.

پوتین: هر کشوری به دنبال ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» بر فراز اوکراین باشد وارد جنگ شده است

وی که در جلسه‌ای تلویزیونی با حضور کارکنان شرکت هوایی آئروفلوت، بزرگترین شرکت هواپیمایی روسیه، شرکت کرده بود گفت که روسیه می‌خواهد اوکراین «عاری از نظامی‌گری»، «نازی‌زدایی» و دارای «موضع بی‌طرف» شود.

آقای پوتین اضافه کرد هر کشوری که به دنبال ایجاد «منطقه پرواز ممنوع» بر فراز اوکراین باشد، از نظر مسکو وارد درگیری شده است. وی در این باره گفت: «هر حرکتی در این راستا از نظر ما مشارکت در یک درگیری مسلحانه از سوی آن کشور تلقی خواهد شد.»

رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه این کشور «تقریبا تمام زیرساخت‌های نظامی اوکراین را نابود کرده است»، گفت ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین «پیامدهای عظیم و فاجعه‌بار نه تنها برای اروپا، بلکه برای کل جهان» خواهد داشت.

ولادیمیر پوتین همچنین در پاسخ به شایعات درباره اجرای قانون حکومت نظامی در روسیه گفت که برنامه‌ای برای اعلام چنین فرمانی ندارد. او در این‌باره گفت: «حکومت نظامی (...) در موارد تجاوز خارجی اعمال می‌شود، به ویژه در مناطقی که درگیری در آن جریان دارد. ما اکنون چنین وضعیتی نداریم و امیدوارم پیش هم نیاید.»

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    3

    چرا علیه جنایات هفتاد ساله اسرائیل تحریمی وضع نمی‌کنید؟
    غربیها طی پنج روز، روسیه را به شدت تحریم کردند، ولی به خاطر هفتاد سال جنایت رژیم صهیونیستی، هیچ تحریمی علیه این رژیم اعمال نشد.

    نظرات شما -
    • مامور معذور
      0

      باین میگن سفسطه و بشما میگن سفسطه باز.اعراب و اسراییل دارن باهم دوست میشن پس باختیار خودشان است اما امروز پوتین حرامزاده کودکان را هدف قرار داده است فهم شد.رادیو تلویزیونهای روس را مجبور کرده دروغ بنویسند فهم شد.به این حرامزاده چه ربطی دارد که اوکراین با کی تفاهم نامه امضا کند.

  • 3

    بدترین توصیف را از رفتارهای پوتین دارید ولی همان توصیف را از رفتار اسرائیل با مردم فلسطین ندارید.

  • 3

    دو مؤسسه بزرگ حقوق بشری کشتار مردم فلسطین را مستند کرده‌اند و جزئیات آن را شرح داده‌اند و دهها نهاد غیر دولتی نیز آن را تأیید کرده‌اند. لذا باید به دهه‌ها ظلم وحشیانه و غیر انسانی علیه ملت فلسطین به صورت بی طرفانه نگاه کرد، مانند حمله به غزه، الحاق اراضی و اجرای قواعد بعیض نژادی.

  • 3

    تو حتی نمی‌خواهی از این رفتار (ظلم به مردم فلسطین) با واژه تبعیض نژادی یاد کنی، چه برسد به تحریم... پنج روز تحریم علیه پوتین، ولی هفتاد سال سرکوب مردم فلسطین، هیچ [تحریمی علیه رژیم صهیونیستی اعمال نشد]؛ با این ادعا که تحریم فایده ندارد.

  • 3

    مسئولان این نهاد خواستار تحریم مسئولان اسرائیلی هستند و تأکید دارند که این رژیم از آپارتاید استفاده می‌کند، آیا حاضر هستید که همان تحریمهایی را که علیه پوتین اعمال کردید، علیه آنان اعمال کنید؟ ولی پاسخ این است که شما این کار را انجام نخواهید داد.

  • 1

    این در حالی است که انگلیس به‌دنبال هدف قرار دادن بخش انرژی روسیه در دور بعدی تحریم‌هاست؛ اقدامی که دولت‌ها تاکنون در میانه هشدارها برای افزایش شدید هزینه های انرژی در برابر آن مقاومت کردند.
    بعد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، انگلیس، فروش اوراق بدهی روسیه در بازارهای مالی را ممنوع کرده و چندین بانک روسی و شرکت هایی نظیر «روس تِک» و خطوط هوایی «آئروفلات» را هدف تحریم قرار داده است.
    کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر، شرکت‌ها، برخی بانک‌ها و افراد و نهادهای روسی را تحریم کردند اما از ترس افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های انرژی از تحریم صنعت نفت و گاز روسیه خودداری می‌کنند.

  • ناشناس
    0

    چندوقت پیش همین سایت خبرفوری تصویری از یک کودک اکراینی ویک تانک روسی رو درج کرده بود که بچه مشغول خرابکاری روی زنجیرتانک بود واز قول مجری سابق و سیاهی لشگر دست پنجم سینمای امروز که این تصویر رو استوری کرده بود نوشت: این تصویر خیلی به دلم نشست و چه وچه... اقای،، وبه نستعین،، هشت ساله زن وبچه ها وکودک های یمنی زیربمباران سعودی تکه تکه میشن،تمام راههای هوایی،زمینی،دریایی رو، رو این مردم اواره بستن،قحطی فقر وبیماری بیدادمیکنه و ملت یمن رو نابود کرده،زن وبچه فلسطینی ها زیربمباران های خوشه ای وفسفری صهیونیستها و دوستان غربی شما پرپر میشن وکلی جنایت از این غربیهای بی شرف،می بینی و دم نمی زنی،چرا اینجا خبری از ژست حقوق بشری نیست، ببخشید که کودکان وملت یمن فقیرند و رنگ پوستشون مثل بچه های اکراینی سفید وچشم رنگی نیستن، شرمنده ایم که مردم مظلوم فلسطین می بایست فرش قرمز واسه اشغالگران خونه و قاتلان فرزندا نشون پهن کنند اما پول ندارن، عوضش بجاش تکه های بدن فرزندان و عزیزانشون‌رو از رو حصیر وموکت واوار خونه شون جمع میکنن. شب میلاد علمدارباوفای کربلاست خوبه ادم علم غیرت وشرفش رو همیشه بالانگه داره و تفاوتی برای حقوق بشر از هر رنگ ونژادی قایل نشه و این سخن مولاامیرالمومنین(ع) رو اویزه گوشش کنه که:( خصم ظالم ویاور مظلوم باش،) فرقی نمیکنه چه جوری،به زبانی،قلمی،قدمی، یا درمی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها