استعفا و تجمع کارمندان دادگستری در سراسر کشور/ آنها به تصویب نشدن طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه معترضند/ عکس و ویدئو

تجمع جمعی از کارکنان دادگستری در استان های مختلف کشور در اعتراض به وضعیت معیشتی و رد شدن طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه در مجلس، امروز برگزار شد.

 استعفا و تجمع کارمندان دادگستری در سراسر کشور/ آنها به تصویب نشدن طرح فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه معترضند/ عکس و ویدئو

نمایندگان در جلسه علنی چهارشنبه 15 دی ماه مجلس شورای اسلامی، با کلیات طرح تعیین فوق العاده خاص کارکنان قوه قضائیه با ۹۷ رأی موافق، ۱۱۵ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۱ نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند{در اینجا بخوانید}.

در پی این تصمیم، امروز شنبه 18 دی ماه جمعی از کارکنان دادگستری ها در سراسر کشور دست به تجمع اعتراض آمیز زدند و برخی نیز استعفا کردند.

جمعی از کارکنان دادگستری در بیانیه ای تلگرامی هم اعلام کردند که «سالیان متمادیست داستان درماندگی و بی پناهی کارمندان دستگاه قضا که همواره و در زمان حاکمیت دولت های مختلف قربانی کشمکش های جناح های سیاسی شده و در چنبره شرایط بسیار سخت شغلی سرافرازانه مقاومت کرده ، اما از حقوق و مزایای بسیار اندکی نسبت به کارکنان سایر دستگاههای دولتی برخوردارند، بطرق مختلف درفضای عمومی جامعه بویژه در بخشهای مرتبط درون سازمانی قوه قضاییه ، توسط این قشر پرتلاش و محروم بازخوانی میشود. 

لیکن؛ زهی تاسف کسی صدایشان را نمی شنود.

 بمنظور ترمیم این خلاء اساسی و نقیصه زجرآور ضروریست در درون دستگاه قضایی مسؤلین عالی رتبه گفتمان" شانه به شانه" را سرلوحه امور قرار دهند. بدین معنی که از فراز بلندی با کارکنان و نیروهای تحت الامر خویش سخن نگویند. تعامل دوسویه با آنان داشته و اگر صدتا می گویند یکی هم بشنوند. از رهگذر این خلاء در بُعد برون سازمانی، طبق معمول دغدغه ها،مشکلات جدی و مطالبات قانونی کارکنان قوه کما هُو حقه به حوزه های تصمیم گیری و قانونگذاری منعکس نگردید که نتیجه این امر ، اخیراً در رد مفتضحانه طرح فوق العاده خاص از سوی مجلس انقلابی متجلی شد.»

 

دادگستری شهرکرد 

اعتراض دادگستری کرمانشاه

شهرکرد (1)

شهرکرد (2)

تجمع اعتراضی کارمندان شهرستان مریوان

 

تجمع اعتراضی کارمندان شهرستان مریوان 2

تجمع اعتراضی کارمندان شهرستان مریوان 3

تجمع اعتراضی کارمندان شهرستان مریوان

دادگستری ایلام

 

دادگستری ایلام

دادسرای عمومی و انقلاب اهواز

 

دادسرای عمومی و انقلاب اهواز 2

دادسرای عمومی و انقلاب اهواز

اصفهان

 

نیکبخت اصفهان

نیکبخت اصفهان 2

دادگستری بهمیی استان کهگیلویه شهرستان بهمیی

 

دادگستری بهمیی استان کهگیلویه شهرستان بهمیی

ویدئوی تجمع جمعی از کارکنان دادگستری تهران در اعتراض به وضعیت معیشتی؛ امروز تهران، کاخ دادگستری را ببینید:

در پی تجمع های امروز پرسنل قوه قضاییه، محمد مصدق، معاون اول قوه قضاییه پیام تصویری را به پرسنل قوه قضاییه صادر کرد.

حجم ویدیو: 1.86M | مدت زمان ویدیو: 00:00:30 | دانلود ویدیو
منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • ناشناس
    0

    هر چه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک ا

    نظرات شما -
    • فقیر
      0

      یعنی چی ؟اینها هم اعتراض دارند.گرانی مردم را فقیر کرده است .حکومت داری بلد نیستید برید کنار .چقدر چسب هستید.

  • باز نشسته ناجا
    8

    درود بر شرفتان که بخاطر احقاق حق مسلمتان تجمع کردید وروحیه مضاعفی به محرومان ومستضعفان دادید خداقوت به کارکنان دادگستری های سراسر کشور

  • محمد
    1

    دولت می گوید 70% کارمندان جزو سه دهک بالای در آمدی هستند
    دیگر چه از جان ملت می خواهند

  • ایثارگر
    0

    علی الظاهر تجربه معلمان موفق بوده؟انشاءالله خیره .منتها ازاینرو خیرها دوره فریدون خبری نبود؟ شاید دزدها ویزا شریک بودن؟!

  • برای خودتان گفتم
    0

    از همه این عزیزان بخصوص مسن ترهایشان دعوت میکنم به شرکت فخیمه ما یعنی ارتباطان زیر ساخت برای استخدام مراجعه بکنند تا ببینند چه بخور بخوری است

  • ناشناس
    0

    قوه قضایه این قدر حق مردم پایمان کردن نوبت به خودشون رسید انشالله حق پایمان شود

  • یه ایلامی
    1

    فقط وضعیت معیشت شما نیست که به خطر افتاده ، همه اقشار با مشکل معیشت مواجه هستند

  • ناشناس
    0

    تا شاید کارگران هم به خود بیایندتا فوق العاده خاص یا کارانه یا رتبه بندی داشته باشند

  • قدقد
    0

    اشکال ندارد یک سری از برادران از عر اق و سوریه و لبنان و یمن جایگزین کنید.

  • ناشناس
    1

    پس قانون نظام هماهنگ و قانون خدمات کشوری کشک،هرکس زورش بیشتر است از این قانون خارج شده.شرکت نفت.اموزش و پرورش .دانشگاها.قضات وحالا هم کارکنان قوه قضاییه،فقط کارکنان مظلوم شبکه بانکی هیچ فریاد رسی ندارند.

  • تمیر
    1

    خدا بدتری بهتون بده که شما قوه قضایی فاسد با کارکنانش با اون مجلس فاسد تر از خودتون با اون قانون های مرد ستیز و ضد ایرانی مملکت را فروختین و مردم را به روز سیاه انداختین همتون به درک برین

  • ناشناس
    0

    نتیجه مذاکره، توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین روحانی و ظریف حمله تروریستی تهران در مجلس شورای اسلامی، اهواز، سایر شهرهای ایران، ترور سردار سلیمانی، محسن فخری زاده بوده است.

  • 1


    ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۶:۱۷
    نه تنها رئیسی، دولت بعدی هم نخواهند توانست همه مشکلات را کنند.
    دولت روحانی روحانی در این مدت 8 سال به همراه ظریف، عراقچی و مسئولان و در سایه سکوت نمایندگان مجلس وغیره بیش از 999 هزار مورد برای مردم و کشور مشکل ایجاد کرده است.

  • ناشناس
    0

    این کارکنان را که امثال طبریها استخدام کرده اند، باید اخراج کرد و به روز سیاه نشاند.

  • ناشناس
    0

    ما رانندگان که از حق اولیه ی خود (بیمه ) محروم وبخاطر حکم واگنهای که شما حضراتی که امروز اعتراض کرده اید ج ر ع ت گفتن واقعیت را نداریم .خدا لعنت کند شما را

  • متفاوت
    1

    یک عمر کمک کردید برای محکوم کردن مردم ، فکرمیکردید قاضی خداست؟حالا بایدبفهمید که خدا کسی دیگه است.اما فکرنمیکنم باز هم بفهمید.

  • بازنشسته مخابرات منطقه تهران
    0

    شرم آور است که شرکت مخابرات منطقه تهران از مهر ماه سال 1399 تاکنون وام تعاون مبلغ یک میلیون تومانی را هنوز هم به بازنشستگان مخابرات منطقه تهران پرداخت نکرده است و خودداری می کند چرا؟

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    این طرح را رئیسی زمانیکه راس قوه قضائیه بود ظاهرا برای چاپلوسی و ادعای مردمی بودن و در واقع و در باطن برای زمین زدن دولت قبلی در راستای سیاست های اختلال دولت سایه به مجلس داد.... الان که خودش رئیس جمهور و نماینده حاکمیت و نظام شده و بودجه تو دستش است مثل ..... تو گل گیر کرده و مثل .... پشیمان شده !!!
    اوضاع کشور و زندگی مردم ۴۳ ساله اینگونه است و دستخوش درگیریها و جنگ قدرت جناح ها و آخوندها شده است... تنها چیزی که برای اینان اهمیت ندارد زندگی مردم و رفاه و آرامش و آسایش مردم و پیشرفت کشور است .. متاسفانه

  • ناشناس
    0

    😄😄😄لباس کارمندان دادگستری مریوان انگار آمدن مهمانی یا مراسم عروسی .. کارمند باید لباس مرتب اداری بپوشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها