رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس:

کسانی که نرفتن پای صندوق را ترویج می‌کنند دلسوز مردم نیستند/ اگر نامزدها مردم را قانع کنند قادر به حل مشکلات اقتصادی هستند مشارکت بالا می‌رود

رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه کسانی که نرفتن پای صندوق را ترویج می‌کنند دلسوز مردم نیستند، فرمودند: کسی که دلسوز مردم است مردم را از رفتن پای صندوق منع نمی‌کند.

کسانی که نرفتن پای صندوق را ترویج می‌کنند دلسوز مردم نیستند/ اگر نامزدها مردم را قانع کنند قادر به حل مشکلات اقتصادی هستند مشارکت بالا می‌رود

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (پنج‌شنبه) در دیدار تصویری با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنان مهمی درباره مسائل اخیر انتخابات، بیان راه‌حل‌های عینی و واقعی درباره مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در برنامه‌های انتخاباتی نامزدها را عامل اصلی در افزایش انگیزه مشارکت در انتخابات خواندند و با تبیین بایدها و نبایدهای رقابت‌های انتخاباتی تأکید کردند: اثر نتیجه انتخابات سال‌ها بر زندگی مردم و کشور سایه‌افکن خواهد بود و امیدواریم انتخابات ۲۸ خرداد بر خلاف خواسته دشمنان مایه آبرو، عزت و سربلندی ایران بشود.
ایشان در این دیدار که در آغاز دومین سال فعالیت مجلس یازدهم صورت گرفت، همچنین با بیان توصیه‌هایی به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی برای استمرار ویژگی‌هایی نظیر «حرکت انقلابی و خردمندانه»، «تلاش بی‌وقفه» و «کارآمدی و مردمی بودن» افزودند: همه مجالس همان‌گونه که امام بزرگوار فرمودند باید خود را عصاره فضائل درخشان و متعدد ملت قرار دهند.
رهبر انقلاب عملکرد مجلس در یک‌سال اخیر را نشان‌دهنده تلاش، همت بلند و کارآمدی خواندند و حضور نیروهای جوان و پُرتوان در کنار نیروهای دارای سوابق تقنینی و اجرایی را، موجب توفیق مجلس در تصویب لوایح و طرح‌های مهم و متعدد دانستند و با تشکر از حضور رئیس و نمایندگان مجلس در میان مردم و سفرهای استانی گفتند: این حرکت بسیار خوب را ادامه دهید و همیشه در کنار مردم بمانید.
ایشان تصویرسازی منفی از مجلس یازدهم را حرکتی بدون انگیزه‌های دلسوزانه و اصلاحی خواندند و افزودند: برخی انتقادات به قصد اصلاح و تکمیل صورت می‌گیرد اما در تصویرسازی منفی، این انگیزه‌ها وجود ندارد، نمایندگان مجلس باید با بی‌اعتنایی به این کارها، به اجرای وظایف خود ادامه دهند و در رفتار و گفتار بهانه‌ای به دست دشمنان و اینگونه مخالفان ندهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیان چند توصیه به نمایندگان منتخب ملت در مجلس افزودند: توصیه اصلی، انقلابی ماندن و حفظ ویژگی‌هایی نظیر «تحرک و تلاش بی‌وقفه» است، چرا که خداوند به فرموده قرآن کریم، ملائک رحمت خود را بر کسانی نازل می‌فرماید که در صراط مستقیم، استقامت به خرج دهند.
رهبر انقلاب با اشاره به انحراف تدریجی برخی عناصر گفتند: برخی در اوایل، پرتوان و با حرارت بودند اما وسوسه‌های مال، مقام و شهرت، راهشان را کج کرد و گاه ۱۸۰ درجه تغییر داد.
ایشان، انقلابی ماندن را نیازمند مراقبت دائمی و حساب‌کشی از خود دانستند و افزودند: معنای حقیقی تقوا، مراقبت مدام در مقابل خطرها و لغزش‌هاست.
توصیه دوم رهبر انقلاب، «افزایش کارآمدی و وجودعقلانیت و طمأنینه» در مجلس بود.
ایشان گفتند: عملکرد مجلس تاکنون خوب بوده اما ریل‌گذاری برای اصلاح امور کشور، کارهای فراتر و فراوان‌تری می‌طلبد و نیازمند وجود آرامش عقلانی و پرهیز از کارهای هیجانی و احساسی است.
رهبر انقلاب، مجلس را از مظاهر عمده خرد جمعی در کشور خواندند و با انتقاد از کسانی که در خارج مجلس، انقلابی‌گری را به معنای حرف‌های غیرمسئولانه و رفتار هیجانی می‌دانند، افزودند: انقلابی‌گری یعنی روحیه اقدام صحیح، عازم و جازم در جهت درست و برگرفته از عقلانیت.
رهبر انقلاب، امام خمینی را مظهر تمام‌عیار انقلابی‌گری و عقلانیت خواندند و افزودند: امام ره) از همه انقلابی‌تر و در عین حال عاقل‌تر بود و همیشه پخته‌تر و سنجیده‌تر حرف می‌زد و در این مسیر هیچ‌گاه اصطلاحاً کم نیاورد.
توصیه دیگر رهبر انقلاب، آسیب‌شناسی رفتار نمایندگان بود.
ایشان، استفاده از توانایی‌های قانونی نظیر سؤال، استیضاح و تحقیق و تفحص به نفع مسائل شخصی، گروهی یا قومی را از جمله این آسیب‌های احتمالی دانستند و گفتند: از این توانایی‌ها باید فقط در جهت مُرّ قانون و حقیقت استفاده کرد.
رهبر انقلاب، ورود به مسائل اجرایی و تلاش برای سپرده شدن مسئولیت‌های شهری و استانی به اشخاص مورد نظر را از دیگر آسیب‌هایی دانستند که نمایندگان در معرض آنها قرار دارند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، همچنین نمایندگان مجلس را به مراقبت و دقت در استفاده از تریبون مجلس توصیه کردند و افزودند: گاهی بیان انتقادات در جمع‌های محدود مؤثر است اما بیان این حرف‌ها در تریبون مجلس بی‌اثر و حتی مضر است.
پرهیز از تلاش برای رسیدن به منصب وزارت یا پست‌های اجرایی توصیه بعدی رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس بود.
ایشان، هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان را نیز به دقت در این موارد توصیه کردند و افزودند: البته مراقبت درونی نمایندگان مؤثرتر است.
توصیه بعدی رهبر انقلاب به نمایندگان مجلس، «اهتمام جدی به کار کارشناسی در بررسی طرح ها و لوایح و بالا بردن سطح کیفی قوانین» بود.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: بالا بودن سطح کیفی قوانین به قوت و عملی بودن، صریح و روشن و بدون ابهام بودن، و تأویل ناپذیر بودن قوانین است و نمایندگان باید در مورد طرح‌ها و لوایح با صاحب‌نظران مشورت کنند تا سطح کارشناسی ارتقاء یابد.
رهبر انقلاب یک نکته را نیز متذکر شدند و افزودند: در مسائل حساس و مهم، ترجیح این است که به جای طرح، لایحه ارائه شود زیرا موافقت دولت به عنوان مجری را به همراه دارد و همچنین از پشتوانه کار کارشناسی بدنه دولت نیز برخوردار است.
حضرت آیت الله خامنه ای با توصیه به «رعایت اولویت‌ها و مسائل اساسی» افزودند: خوشبختانه در برنامه‌های مجلس، اولویت‌ها دنبال می‌شود اما این موضوع باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و با توجه به شعار سال، اولویت اصلی کشور برطرف کردن موانع تولید و پشتیبانی از تولید است زیرا اگر تولید احیاء شود، اقتصاد کشور جان خواهد گرفت.
رهبر انقلاب اسلامی با یادآوری توصیه خود به دوره های مختلف مجلس در خصوص علاج تراکم قوانین خاطرنشان کردند: باید با مشخص کردن یک مهلت برای این موضوع فکری شود.
حضرت آیت الله خامنه ای در آخرین توصیه خود به نمایندگان با اشاره به کلام پر مغز امام(ره) مبنی بر اینکه «مجلس عصاره فضائل ملت است»، گفتند: این کلام یعنی مجلس باید عصاره فضائل ملت باشد و فضائل ملت هم که در ۴۲ سال گذشته و در عرصه‌های مختلف بروز یافته عبارتند از مجاهدت، ایثار، عزت و اعتماد به‌نفس، امید و توانایی ایستادگی در برابر مشکلات.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان به موضوع انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و افزودند: دشمنان از همه امکانات خود استفاده می کنند تا انتخابات مایه سرشکستگی ملت شود و برخی هم در داخل دانسته یا ندانسته حرف بدخواهان را ادامه می دهند اما من بسیار امیدوارم که به لطف خداوند و با همت ملت، این انتخابات مایه آبرو و عزت کشور شود.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از جانب شورای نگهبان، گفتند: من لازم می دانم از همه کسانی که براساس احساس مسئولیت وارد عرصه انتخابات شدند، تشکر کنم و همچنین از کسانی که صلاحیت آنها احراز نشد و نجیبانه برخورد و مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کردند، بطور مضاعف تشکر می کنم.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی‌صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معنا است که شورای نگهبان با توجه به گزارشها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانسته صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد، اگر چه ممکن است آن فرد صلاحیت بالایی هم داشته باشد.
ایشان با اشاره به برخی اعتراض ها به شورای نگهبان افزودند: البته انگیزه این اعتراض‌ها متفاوت است. برخی اعتراض‌ها از سر دلسوزی و به دلیل نگرانی از مشارکت پایین مطرح می شوند، و برخی هم بدلیل آنکه نامزد مورد نظرشان احراز صلاحیت نشده، گله‌مند و ناراحت هستند که به آنها ایرادی نمی‌شود داشت، اما برخی با اصل شورای نگهبان مخالفند و با مطالب خود در فضای مجازی و مطبوعات، می‌خواهند از این فرصت برای انتقام از شورای نگهبان استفاده کنند که خداوند از این افراد نخواهد گذشت.
رهبر انقلاب اسلامی درباره برخی نگرانی‌ها از احتمال مشارکت پایین مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، گفتند: من معتقدم میزان مشارکت مردم ارتباطی با این اسم یا آن اسم ندارد بلکه مردم به‌دنبال فردی هستند که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد و برای مردم هم مهم نیست که این فرد چه عنوانی دارد و یا از چه جناحی است، البته شاید این موضوع برای گروههای سیاسی مهم باشد ولی برای عامه اینگونه نیست.
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: مهم این است که نامزدها مردم را اقناع کنند که مشکلات جامعه را می شناسند، مدیر و مدبر و با صداقت هستند و توانایی اداره کشور را دارند. در این صورت به لطف خدا مردم با مشارکت بالا در پای صندوق های رأی حاضر خواهند شد.
ایشان با اشاره به برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه نامزدها باید در مناظرات دیدگاههای خود را درباره فضای‌مجازی و سیاست خارجی اعلام کنند، تأکید کردند: اینها جزء مسائل مردم نیست. مسئله مردم «بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات» است که کمر تولید را می‌شکند و جوانان مبتکر و با انگیزه را مأیوس و کشاورزان زحمتکش را بیچاره می‌کند.
رهبر انقلاب در همین خصوص افزودند: اخیراً به مسئولان درباره وضعیت کشاورزان تذکر داده‌ایم زیرا کشاورز با زحمت و رنج فراوان محصولی را تولید می‌کند اما سیاست‌های نادرست و واردات، او را به خاک سیاه می نشاند و سود اصلی را به جیب دلال ها می برد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه باید کسی مسئول قوه مجریه شود که این مسائل و مشکلات اصلی مردم را بداند و بتواند آنها را حل کند، گفتند: در چنین صورتی، کشور به معنی واقعی کلمه سعادتمند خواهد شد.
ایشان مسائل سیاسی و فرهنگی را با اهمیت خواندند اما افزودند: اکنون مسئله فوری و اصلی کشور، اقتصاد است و نامزدها باید برنامه ها و راه حل های خود برای حل مشکلات اقتصادی را به مردم ارائه و آنها را قانع کنند که توانایی حل مشکلات اقتصادی را دارند.
رهبر انقلاب با اشاره به مخالفت دشمنان با انتخابات از ابتدای پیروزی انقلاب بخصوص بعد از تغییر قانون اساسی و سپرده شدن وظایف اجرایی اداره دولت به رئیس جمهور، گفتند: در این ۴۲ سال دستور کار تبلیغاتی دشمنان اینگونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهند کرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی‌شده بوده و در مورد فرد انتخاب شده به عنوان رئیس‌جمهور هم می گویند او اختیاری ندارد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اکنون هم دستور کار تبلیغاتی دشمن همینگونه است، افزودند: آنها تلاش دارند به مردم القاء کنند انتخابات و انتخاب رئیس جمهور هیچ فایده ای ندارد و متأسفانه برخی در داخل نیز این حرفها را تکرار و تئوریزه می کنند.
ایشان تأکید کردند: با وجود همه این دشمنی‌ها و تبلیغات، وظیفه همه آن است که هر آنچه تکلیف شرعی و رضای خداوند است دنبال کنیم و وظیفه خود را انجام دهیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه به بیان چند توصیه خطاب به کاندایداهای انتخابات ریاست جمهوری و طرفداران آنها و عموم مردم پرداختند.
رهبر انقلاب نامزدها را از تبدیل کردن انتخابات به «صحنه جنگ قدرت و برخوردهای اهانت‌آمیز» مشابه آنچه در آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی معمول و مایه آبروریزی آنها است، بر حذر داشتند و گفتند: در گذشته نیز هر گاه در مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی از اینگونه روشهای تخریبی، تهمت‌زنی و ترساندن مردم از رقیب استفاده شد، کشور ضرر کرد.
ایشان تأکید کردند: میدان انتخابات میدان مسابقه خدمت و سبقت گرفتن در خیرات است و باید از نفرت‌پراکنی و اتهام‌زنی پرهیز شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر پرهیز از شعارهای غیر واقع‌بینانه و فریبنده، افزودند: نامزدها با توجه به امکانات و واقعیات کشور، شعار و وعده بدهند.
«رعایت جدی ملاحظات اخلاقی» و «خودداری از هنجارشکنی و شکستن خطوط اصلی نظام» توصیه بعدی رهبر انقلاب به کاندیداها بود.
ایشان خاطرنشان کردند: رعایت اخلاق اسلامی در مناظره‌ها و مصاحبه‌ها، موجب سرریز شدن آن در جامعه و الگوگیری مردم خواهد شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راهکار بعضی افراد برای بیشتر دیده و شنیده شدن، شکستن خطوط اصلی نظام است در حالی‌که نظام جمهوری اسلامی نظامی مستقر، پا برجا و جا افتاده است که با همین خطوط خدایی و مردمی در مقابل دشمنی‌ها ایستاده است، ضمن اینکه هنجارشکنی موجب ایجاد موقعیت بهتر در بین مردم نخواهد شد.
رهبر انقلاب سپس خطاب به طرفداران نامزدها، «نیت خدایی» را موجب برکت و رضایت الهی در صورت رقم خوردن هر گونه نتیجه‌ای دانستند و گفتند: گاهی داغ‌تر بودن طرفداران از خود کاندیداها موجب تعارض و بدگویی می‌شود که در این زمینه باید مراقبت کرد چرا که از برنامه‌های مخالفان به جان هم انداختن طرفداران نامزدها و استفاده از فضای مجازی برای بدگویی و انتشار دروغ علیه یکدیگر است.
ایشان افزودند: انگیزه‌های دشمنان برای ایجاد اخلال بسیار عمیق است البته در فضای مجازی نیز گاهی مسائلی برجسته می‌شود که لزوماً بازتاب خواست مردم نیست.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از کاندیداها خواستند بین خود و خدا ملتزم شوند که نتیجه انتخابات هر چه شد، همه آن را بپذیرند و نجیبانه تسلیم شوند.
ایشان خاطرنشان کردند: نباید انتخابات و جمهوریت را تا وقتی قبول داشت که به نفع ما باشد و اگر به نفع دیگری شد بگوییم آن را قبول نداریم که متأسفانه آزمون تلخی از این قضیه در سال ۸۸ در تاریخ انتخابات باقی ماند.
رهبر انقلاب در پایان سخنانشان خطاب به عموم مردم گفتند: انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید.
ایشان تأکید کردند: کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آنها اعتنا نکنید.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا را یادآور شدند و گفتند: این انتخابات تأثیر زیادی در مدیریت شهرها و روستاها دارد.
رهبر انقلاب با ابراز امیدواری برای جلب هدایت الهی در عمل به وظیفه، از صاحبان سخن نافذ در همه اصناف و اقشار خواستند از نفوذ سخن خود برای ترویج انتخابات استفاده کنند.
پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقای قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در گزارشی، مهمترین اقدامات تقنینی و نظارتی انجام‌شده در سال اول مجلس یازدهم را برشمرد.
اولویت دادن به مسائل اقتصادی و معیشتی با تصویب قوانینی مانند «بسته اقتصاد مردمی»، «قوانین ناظر به افزایش تولید و کاهش قیمت مسکن»، «تعیین تعرفه خرید محصولات کشاورزی»، «الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی»، «کاهش مالیات واحدهای تولیدی»، «اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی»، و اهتمام به اصلاح ساختار بودجه و نوسازی نظام بانکی و مالیاتی، و همچنین قوانین مهم دیگر از جمله مصوبه اقدام راهبردی در موضوع هسته‌ای از جمله مواردی بود که آقای قالیباف در گزارش عملکرد مجلس به آنها اشاره کرد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 107
  • سياست زده
    0

    قطعاً فقط شوراى نگهبان است كه دلسوز مردم و نظام اسلامى است! اگر حضور مردم پاى صندوق آرا كم رنگ باشد، كه احتمالاً چنين است، قطعاً مقصر اصلى شوراى نگهبان است.

    نظرات شما -
    • قاسم
      0

      جواب آقای سیاست زاده راستی اسمت غرب زده بوده و عوض کردی شده سیاست زده ؟

    • احمد
      0

      قاسم جان چند وقته توی ارتش سایبری ساندیس خورها استخدام شدی ؟؟؟ مشخصه هنوز مهر پای استخدامت خشک نشده

    • ب
      0

      جواب به قاسم تو هم صدرصد عرب زده هستی

    • ناشناس
      0

      اطمینان دارم اسم حضرتعالی هم قاسم سلیمانی نیست. کم میارید فقط افترا به افراد میبندید.

    • ب قاسم
      0

      معلومه امروزدوتاساندیس خوردی ناقلا

    • mohammad
      0

      آقای سیاست زده غرب زده ناامیدی مردم از انتخابات به خاطر دولت روحانیه که تورم سرسام آوری رو به کشور تحمیل کرده از بازار مرغ بگیر تا بازار ماشین چرا آدرس غلط میدید اصلا شما تو ایران زندگی میکنی؟

  • علی
    0

    برای چی باید برویم پای صندوق وقتی کاندیدای اصله مردم ردصلاحیت شده

    نظرات شما -
    • ح
      0

      لطفا اسم‌آن کاندیدای اصلح رد ثلاحیت شده را بفرمایید. اگر منظورتان آقای احمدی نژاد‌باشد من هم‌در دور اول و هم‌دور دوم به ایشان رای داده بودم ولی امروز که با واقعیتهای اداره کشور بیشتر آشنا شده ام یکی از مشکل ساز ترین دولتها در طول چهل سال انقلاب بوده است. نمونه اش وضعیت صنعت انرژی در زمان حاضر است.

    • علی
      0

      جناب ح شما دلت از این پر هست که دیگه احمدی نژاد اون آدم سابق یعنی نوکر جیره خواران و اخوندان و عرب ها و لبنان و عراق نیست چه بهتر که نیست

    • ( :
      0

      علی منم رای نمیدم چون رای من مال احمدی نژاد بود

    • هی ...
      0

      رای من هم رضایی بود ولی چون انتخابات ناعادلانه است رای نمیدم

  • ایرانی آباد و آزاد
    0

    کاش کاندیدهای درست حسابی و صادق و با سواد و مردمی و جوان و خبره و اقتصاد دان و دیپلمات و آشنا به عرف و مسائل جهانی این سری معرفی می کردید.... مردم کلا ناامبد شدند..!!

  • حامد
    0

    بله مشارکت مردم موضوع اساسی است ولی اگر جهانگیری و لاریجانی احراز صلاحیت می شدند واقعا مردم به آنان رای می دادند. اینان جز با سیاه افکنی و دو قطبی سازی نمی توانند اقبال مردم‌را جلب کنند.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      تو از طرف خودت حرف بزن نه از طرف مردم کی گفته مردم به لاریجانی وجهانگیری رای میدادند؟

    • سحر
      0

      هیچکس به این دونفر رای نمیداد مردم دیگه آگاه شدن

    • ب
      0

      دقیقا مسئله درستیه... آخر مگر انصاف بود جهانگیری تایید شود. ایشان باید محاکمه شود و پاسخگوی عملکرد خود باشد نه اینکه رئیس جمهور شود.

    • حامد
      0

      من کاربری بالا رای اولی هستم ولی این کاربر حامد فیک هست من نیستم

  • حامد
    0

    دوستان من از شما پرسیدم رای اولی هستم به کی رای بدم ولی هرکی یه چیز میگه دو دل شدم الان میگن اگه مردم انتخابات رای ندهن و اون تحریم کنند ممکن آمریکا به خاطر مشارکت پایین مردم تحریم ها شدیدتری بده به نظام و مردم فشار بیاد الان به نظر شما شرکت کردن در انتخابات با این وضع درست هست یا نه؟؟ اگه درست هست به نظر شما کدام از گزینه ها می تونه بهتر باشه تا جلوی فشار اقتصادی و تورم بیکاری بگیره؟؟

    نظرات شما -
    • ح ن
      0

      برواین فیلمها روبرای عمه من بازی کن

    • چه فايده
      0

      عمو پورنگ

    • به حامد
      0

      حامد به کی میخای رای بدی اینا هیچکدوم کارنامه مهمی ندارن چه برسه به برنامه

    • عباس
      0

      حامد پسر عزیزم هنوز ک این کاندیداها برنامه‌های خودشونو ارائه نکردن به مردم تا ببینین کدوم به دیدگاه مردم نزدیکتره صبر کن تا روز آخر تبلیغات اینم چون رای اولی هستی وذوق داری

    • ....
      0

      در برنامه های صدا و سیما ببین طرح ها و برنامه هاشون چیه ، بعد بهتر میتونی تصمیم بگیری

    • حامد
      0

      ممنون از دوستان خوب باشعور و فهمیده پاسخ میدن در جواب اون دوست عزیر کاربر ح ن و چه فایده برای شما واقعا متاسفم من نه فیلم بازی می کنم و نه بلد فیلم بازی کنم چون کم تجربه هستم می خواستم نظر دوستان بدونم آیا رای دادن یا رای ندان درست هست اگه رای دادن درست هست به کی رای بدیم چون سرنوشت آینده دانشگاهی شغلی و ازدواج ما ممکن در این ۸ سال مشخص بشه یعنی مثل ۸ سال قبل مثل دوستان سن بالا از من ناامید یا افسرده شدن ما هم مثل اینها افسرده یا ناامید میشم یا امید بهبود شرایط هست یا نه

    • ب حامد
      0

      حامدجان ازمورچه بپرس اون خب می دونه باید چکارکنی ماهم ازمورچه پرسیدیم

    • هفت لنگ بختیاری
      0

      مردضد فساد ومردمی ودلسوز اقای ریسی رای بده عزیزم

    • کاربر ناشناس
      0

      اینها از امریکا بدتر هستند اگر بفهمند مردم راصی هستند بیشتر نابودشان میکنند

    • ناشناس
      0

      حامد جان خودتی

    • گربه نره
      0

      حامد،عزيزم،اگر از قشر سانديسيون هستي(كهميدونم هستي)رأي خويش را به اوني بده كه تيتاپ هم بهت بده.برقرار باشي عزيز

  • رها
    0

    یعنی واقعا کسی هم مگه میخواد رای بده هنوز؟

    نظرات شما -
    • ایران
      0

      قطعااااا. هرکسی که از غنای فرهنگی برخورداره در همه ی انتخابات شرکت می کنه.

    • کاربر ناشناس
      0

      گل گفتی

    • کاربر ناشناس
      0

      گل گفتی اقا رها

    • کیان
      0

      نه بابا! منتظر حضرتعالی بودیم تا تکلیف ما را معلوم کنید. حضرت رها! تکلیف چیه؟ رای بدیم یا نه؟

  • مصطفی
    0

    عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در مصاحبه‌ با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: مشارکت احتمالی پایین در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هیچ مشکل حقوقی ایجاد نخواهد کرد و اعتبار و مشروعیت آن همچنان پابرجاست.

  • متین
    0

    سید خدا مشکل جای دیگس .مگه رای بدیم اتفاقی میفته ؟؟ سید مگه همه اینا که الان کاندید شدن و و حتی دوره های قبلی توی سمت های مختلف بودن از عهده کارشون براومدن که الان کاندید شدن ؟؟بزرگشون همین اقای ریسی .مگر الان وضعیت قضایی مملکت درست شده ؟؟ باور نداری؟ کاری نداره با دویست سیصد ملیون برو پیش قاضی ببین حکم اعدام رو برات دو ساله می کنه یا نه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      احسنت

  • ناشناس
    0

    من نیازی به ترویج ندارم خودم از همه بهتر میدونم که نباید پای صندوق برم.. والسلام

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      عزیزم دشمن هم اینو می خوادکه ماپای صندوق نریم تاامنیت ملی ما رابه خطر بندازه وبگه تحریم ها جواب داده پس بذار بیشترش کنم ماباید حضور حداکثری داشته باشیم

    • کاربر ناشناس
      0

      افرین

    • ناشناس
      0

      ایرانی >ما خودمون دشمنایی داریم که کل دنیا به گردشون نمیرسند.

    • S:s
      0

      به ایرانی البته اگه واقعا ایرانی باشی،اینقدر رفتی پای صندوق چی عوض شدها؟کم دشمن دشمن کنین و خودتون رو گول بزنین

  • شهرام.ر
    0

    شورای نگهبان با محدودیت آزادی های مردم برای انتخاب کاندیداهای مورد علاقه شون ، بزرگترین ضربه رو به « انتصابات» زده و میزند .

    نظرات شما -
    • یاسین
      0

      اتفاقااین سری خوب کاری کرد بذارید تاادمای نالایق هی مردم رافریب ندهندوایران پیشرفت کنه اخه چه ادم سنگ جهانگیری واحمدی نژاد دیوونه ولاریجانی رابه سینه میزنه باباچه خبره همین هفتازیاد هم هست دوتاشون بس بود

    • یا علی
      0

      موقعی که شما رای میارید، شورای نگهبان خوبه، تقلب نشده، مردم بهتون رای دادن و انتخاب بوده نه انتصاب ... درسته. اینقدر جوک نگید آقا شهرام . از خدا بترسید.

  • ب
    0

    پولای که تو بورس ازمون رفته رو پس بدید به خدا ما میام رای میدیم

    نظرات شما -
    • آرش
      0

      باید یقه دولت امید را بگیری که اینقدر به شما امید داد. سروصدای اینروزا هم به خاطر اینه که را دوباره جهانگیری و لاریجانی تایید نشدن تا ادامه دهنده راه دولت اید باشن. حیفه که مردم از این دولت امید ناامید بشن.

  • مردم
    0

    انکه مردم را از رفتن پای صندوق منع میکند شورای نگهبان است که کاندیداهای مردم را حذف میکند

    نظرات شما -
    • مردلر
      0

      اره باید شورای نگهبان ۶۰۰نفرراتایید کنه ازدزد قاچاق چی ودروغ گو وفاسد! و...تاماراضی بشیم اون وقت این شورای نگهبان به چه درد می خوره. اگه تاییدم می کرد که می گفتین چراتایید کرد.درود برشورای نگهبان عزیز

  • هادی نوری
    0

    ببخشیدا....ولی امسال انتخابات تحریمه. یا احمدی یا هیچکس

  • امیر
    0

    ما تازه یک کار جالب هم کردیم گفتیم روز بعد از انتخابات با شناسنامه تشریف بیارید سر کار که اگر مهر داشت بفرستیم خدمت رئیس جمهور جدید که از قبل تعیین شده تا براتون کار جدید با مزایایی عالی بدن دوستانمون هم بعدا انتخابات می‌شناسیم

    نظرات شما -
    • mohammad
      0

      آره چقدر تو بامزه ای رییس جمهور میاد به میلیون ها آدمی که بهش رای دادن شغل میده ، تو رو خدا بهش بخندید تا رشد کنه ، چقدر با مزه ای تو شیطون.

    • S:s
      0

      به mohammad, میلیون!!!! حالا میبینی که امسال کمترین نیزارن مشارکت رقم میخوره

    • به s:s
      0

      اس اس سر و کلت باز دوباره پیدا شده که ، بازم میخوای سایت رو به گند بکشی و شروع کنی به توهین و انرژی منفی فرستادن؟ آره میلیونی میریم پای صندوق تا چشت دراد.

  • سرباز کوروش
    0

    دلسوز مردم فقط، علم الهدی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته مردم زایر عراقی

  • محسن
    0

    به نظر من این صحبت حضرت آقا تادیب آقای علم الهدی بود. اینکه بگویید دلسوز مردم نیستند ..نه اینکه اتهام کافر بودن به آنها بزنید.. حتی جبهه اصلاحات هم گفته که ما کاندیدی در این دوره نداریم. ولی به مردم نگفته نروید پای صندوق. گفته مردم خودشان میدانند . حالا اینکه چه کسانی به مردم میگویند نروید من نمیدانم. من فقط منتقد اون طرز حرف زدن آقای علم الهدی هستم

  • ناشناس
    0

    ما زیاران چشم یاری داشتیم خود غلط بود....

  • مهدی
    0

    حامد جان از من بشنو شناسنامه ات رو مهر زده نکن،، از 18 سالگی رای دادیم تا الان،،،،، بدتر شد اوضامون که بهتر نشد، ،،،،،،، روحانی و وزراش کاری کردن که اکثر مردم زده شدن،،، از همه چی هم زده شدن،،، ،،،، اصلح تر از همه احمدی نژاد حامی فقرا بود که خط قرمز کشیدن روش،،،

    نظرات شما -
    • دوست حامد
      0

      باافتخار الان ۳۱سالمه ورای میدم شماهم اخرش رای میدیدچون کشورتون رادوست داریدیکم ناراحتید حق دارید ولی اخرش ایرانی هستیدوتعصب دارید

    • حامد
      0

      مهدی جان شاید شما راست میگید ولی باید تا روز انتخابات ببینیم چه اتفاقی می افتد نظرات کاربران و فضای مجازی و مناظره ها ببینیم کی راست میگه کی راست نمیگه شاید در این مدت به نتیجه مطلوب برسم

    • S:s
      0

      به دوست حامد،رای دادن یا ندادن مردم چه ربطی به دوست داشتن کشور داره حالت خوبه؟! اینقدر رای دادیم چی تغییر کرد؟ غیر از این بود که همین کشور رو به... کشیدن

  • نادر
    0

    دوستان راهنمایی کنید اگه بخام رأی بدم به کی رأی بدم، رئیسی یا ریئسی یا رییثی یا رییصی یا رئیصی یا رئیثی یا ریئصی؟؟؟!!! واقعن موندم توش لطفن. راهنمایی کنین.

    نظرات شما -
    • علی
      0

      بنازم چه جوک تلخی گفتی

    • کاربر ناشناس
      0

      افرین اقا نادر حال کردم هنرمندی

    • حامد
      0

      به همونی که ۴ سال قبل جمیعا با دوستانتان بهش رای دادید پدر ملت درآورد. الانم دلتون میخواست جهانگیری و لاریجانی تایید بشه یه سال دیگه هم پدر مردم دربیارید. شماها یه قومی هستید که فقط ادعا دارید، ادعای عاقل بودن میکنید و جز جار و جنجال و هیاهو هیچکاری ازتون برنمیاد.

  • ناشناس
    0

    مردم هیچ پناه ودلسوزی جزخودشان ندارند.

  • قاسم
    0

    صد بار رای دادی و دیدی ثمرش را ......رای ندادن چه بدی داشت که یک بار نکردی ..

  • داریوش
    0

    آخه ملت به چی باید رای بدن ..به اجرای عدالت ..به امید و تدبیر به آبادانی کشور ..به ارزانی و ارزش پول ملی .به شغل پر درآمد .به خوشی در کشور ...

  • مهدی
    0

    ما هرچه میگردیم صلاحیت ای ۷نفر را نمی توانیم احراز کنیم ،چکار باید کرد

    نظرات شما -
    • الله اکبر
      0

      خب تحقیق کن اگه به نتیجه ای نرسیدی خط خطی کن بنداز تو صندوق که مدیون کسی هم نشی. ولی حتما حتما پای صندوق رای بریم. واسه مملکتمون بریم واسه دل رهبر بریم واسه خون شهدا بریم واسه بدن قطعه قطعه ی حاج قاسم بریم واسه ... همه پای صندوق های رای بریم

    • S:s
      0

      به الله اکبر،آقا جان شما ساندیسش رو میخوری ما بریم رایش رو بدیم،عجبا...

  • ایرانی وطن پرست
    0

    اقاجان مابرای امنیت ملی خودمان باتمام وجودباخانواده دوستان واشنایان ورفقاپای صندوق رای می اییم وبه یک فرد انقلابی ودلسوز مردم رای میدهیم ان شاالله

  • ارزوی شهادت
    0

    رهبرا ازتوبه یک اشاره ازمابه سردویدن جانم فدات حضرت اقا

  • mf
    0

    راي بديم و بعد كه گند زدن به مملكت بگن "خوب خودتون انتخاب كردين كه اينطور زندگي كنيد "

    نظرات شما -
    • بی نام
      0

      خب خط خطی بنداز که مدیون نشی. ولی رای بدید.

  • بهروز جعفری
    0

    متاسفانه حکومت خودش روازمردم جداکرده یه عده خاص شدن همش حرفهای قشنگ ازاسلام دین انقلاب میزنن درعمل کاری دیگه ای انجام میدن مردم از دورغ خسته شدن

  • ....
    0

    در جواب جناب قاسم؛ بايد عرض كنم انتخاباتى كه نتيجه اش از قبل مشخص و معلوم است انتخابات نيست!!!!!!! بلكه انتصابات است!!!!!!!انتخابات بدون رقابت معنايى ندارد!!!!!!!! وقتى شوراى نگهبان همه كانديداهاى رقيب مورد نظر را كه احتمال پيروزى در انتخابات را دارند از گردونه رقابت حذف مى كند آيا بايد در اين انتخابات فرمايشى شركت كرد؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟

    نظرات شما -
    • mohammad
      0

      آقا جان من قبول دارم که شورای نگهبان میتونست نفرات دیگری رو به لیست اضافه کنه ولی در جبهه مقابل یعنی اصلاح طلب ها آقایان لاریجانی و جهانگیری مطرح بودن که مردم دل خوشی ازشون ندارن.

    • به محمد
      0

      سعید محمد و احمدی نژادم بودن ک رد شدن

  • شیعه=اسلام آریایی
    0

    درود بر رهبر عزیزم ، فدای سرمون که چارتا غرب زده اسرائیل پرست رائ نمیدن ، رائ ما سید دلها رئیسی

    نظرات شما -
    • علی
      0

      معمولاً مخاطبان این خبرگزاری افساد طلب هستند پس بزار بسوزند انتظار داشتید جهانگیری و تایید کنه یا لاریجانی بعد اگه اومدن یه فاجعه دیگه بالا اوردن بگید اگه بد بودن چرا تایید شدند.. امان از خوارج.... شورای نگهبان تازه داره کارشو درست انجام میده... حتی برادر جان لاریجانی هیچ کاری نتونست بکنه

    • خطاب به علی
      0

      این نظرات که بیشتر شون منتشر نمی شود مردم خودتن بدبخت. بحث در مورد دوحزب درباری نیست من نمیدونم این آدما کی از خواب خودشان بیدار میشوند شاید خود را به خواب زدند

  • کاربر ناشناس
    0

    رای بی رای

  • محمد
    0

    جانم فدای رهبرم سید علی آقا را از هر طرف که بخوانی اقا هست ...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      متاسفم واست

  • لبیک یاحسین
    0

    جانم فدای سید علی خامنه ای عشق من ریسی والسلام

  • ....
    0

    كسانى كه مى توانند چاپلوسى كنند!!!!!!!!!!!! تهمت زدن برايشان بسيار آسان است!!!!!!!!!!

  • سعید پور مسعود دبیر فیزیک
    0

    فکر کنم۴۳ سال برای شناسایی افراد دلسوز زمان مناسبی بوده

  • مهدی
    0

    میدانیم که نه مهر علیزاده و نه همتی را کسی نمیشناسد و رای آنها سرجمع شاید به یک میلیون هم نرسد، اینکه شنیده میشود همتی و مهرعلیزاده دستوری نامزد شده اند و تایید صلاحیت شده اند، صحیح است؟

  • سعید پور مسعود دبیر فیزیک
    0

    انتخابات ایران دقیقا مثل سوال زیر هست که جوابش اصلا مشخص نیست:. پایتخت ایران کجاست؟ ۱- مکزیکو سیتی ۲- مارادونا ۳- شلقم ۴- تهران

  • محمود
    0

    بری به کی رای بدی ؟!.!

  • S:s
    0

    رای بی رای،دیگه تمام شد خریت

  • امیر
    0

    کی دلسوز مردمه همه دنبال ثروت وقدرتند!!

  • علی سرندی
    0

    بعضی وقتا با خودم خلوت میکنم و میگویم ای کاش یک انسان بیشعوری بودم و چیزی نمی فهمیدم متاسفانه این شعور و آگاهی ما باعث شده که واقعا زجر میکشم یعنی مردم انقلاب کردن که زندگیشان تباه بشود ؟ ویا اینکه انقلاب کردن که سرنوشت خودشان را خودشان تایین کنند واقعا جای تاسف است چند نفر را بصورت سلیقه ای و باب میل خودشان گلچین میکنند و بعد میگویند انتخاب کنید بعد این که زندگی مردم تباه شد میکروفن بدست میگیرند و میگویند انتخاب خودتان بوده ! این کشور و مردم یک راه دارد شهری بزرگتر از قم باید درست بکنیم تمامی حوزوی ها رو اسکان بدهیم و هر چه در آمد نفتی و منابع معدنی هست بدهیم به این حوزوی ها بخورند و بخوابند و تو آسایش باشند فقط دست از سر ما بردارند ما هم فقط کار کشاورزی و دامداری بکنیم بخدا باز ما سرتریم فقط تو امورات مردم دخالت نکنند ۴۳ساله خون مردم و کردن توی شیشه هر کاری دوست دارن سر مردم بیچاره می آرن سال ۵۶ اقتصاد ما بالاتر از کره جنوبی و ترکیه بود الان بعد ۴۳ سال شده یک چهارم کره جنوبی و یک دوم ترکیه مردم شدن موش آزمایشگاهی کشور و دادن به دست کسانی که هبچ کاری بلد نیستن انواع اقصام راه و روشها را امتحان میکنن بعد در آخر نقطه سر سطر خدایا ما چه گناهی کردیم که دچار چنین فلاکتی شدیم خدایا نجاتمان بده انسان وقتی یک کاری رو انجام میده بعد یک سال خروجی کار و برسی میکنه اگر خروجی خوبی نداشت دیگه ادامه نمیده اینها ۴۳ ساله یک بار کلاه خودشان را نگذاشتن جلو خودشو و قضاوت کنن توی کشور فساد بیداد میکند اعتیاد بیداد میکند رانت و رشوه و غارت کشور بیداد میکند امار طلاق تو آذربایجان شرقی بالای ۵۰درصد است همین آقا هم هر سال میاد یه سالی رو نام گذاری میکند بعد روز از نو و روزگار از نو بخدا مردم گرفتار هستن مردم از شما هم نفرت پیدا کردن مردم همونایی نیستن که دوربرتون حضرت آقا حضرت آقا میگویند و به این ریاکاران دل نبندید وقتی شعار میدن میگویند ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند اون هم زیر کلر و جای امن بخدا وقتش برسد همبن ریاکارن تنها میگذارن بیچاره رضا شاه خیای به افسران دل بسته بود و لی وقتی روس ها حمله کردن همین افسران فرار کردن بالای کوه ها و بیابانها فقط مردم عادی موندن توی شهرها و برای دفاع از ناموس و وطن از وقتی انقلاب شده مردم یک روز خوش ندیدن بخدا خسته شده ایم یعنی از زندگی سیر شده ایم خدایا به دادمان برس

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      افرین بر شما حق مطلب را بیان کردی

  • علی سرندی
    0

    وقتی شخص مثل دکتر احمدی نژاد بیش از ۶۰درصد طرفدار دارد و از انتخابات حذف میشود یعنی حذف اکثریت مردم ایران و تو هیچ جای دنیا اقلیت بر اکثریت حکومت نمیکند و اگر چنین باشد مشروعیت نخواهد داشت چه از نظر قانون و چه از نظر شرع ۴۳ساله مسیر را اشتباه میروند بعد میگویند اگر رای ندهید پیش خداوند مسیول هستید و جوابگو خواهید بود این همه ظلم و ستم را نمیبینید ؟ شش ماه پیش رفتم پیش امام جمعه شهرم و به ایشون گفتم به پدرم گفتم توی نماز جمعه شرکت نکند ایشون سوال کردن چرا به چه دلیل ؟ گفتم این همه توی کشور ظلم است و راس هرم شما هستید و نظاره گر و اگر این همه ظلم را می بینید کاری نمیکنید مشارکت کرده اید با ظالم و اگر پدر من پای خطبه شما بنشیند مشروعیت خواهد داد به شما و ایشون هم شریک جرم شما خواهد بود

  • علی سرندی
    0

    هیچ انتخابی نمیکنم رای من دکتر احمدی نژاد بود و متاسفانه با بی عدالتی حذف شدن و رای نمیدهم چون دوست ندارم مسیولیت این فلاکت را بدوش بکشم دنیا بی صاحب نیست و فردا در مقابل همین رای ها پاسخگو خواهیم بود رای دادن من شبیه این میمونه که یک نفر میخواد دزدی کنه و از دیوار مردم بره بالا قدش نمیرسه من دولا میشم ایشون پاشو میزاره رو پشت من و میره خونه مردم و خالی میکنه

  • سوت زن
    0

    خسارت های عظیم وارده به اقتصاد کشور و معیشت مردم در طی دهه اخیر که محصول استقرار مدیران روشنفکر معاب غربگرا بر نظام اجرائی کشور بود موجب گردید تا مقام معظم رهبری چاره برون رفت از وضعیت موجود را در ایجاد مجلس و دولت انقلابی تبیین نموده و با تأکید بر ضرورت احیای روحیه جهادی در کارگزاران بر واگذاری امور اجرائی به جوانان انقلابی اصرار بورزند.بلاشک روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور دارای اراده محکم در مبارزه با مفاسد و متعلق به مردم بمراتب افضل تر از مدعیان روشنفکر معاب غربگرا ئی بوده که با نقاب خدمت به مردم اموال مردم و منابع کشور را به یغما میبرند. صد افسوس این جماعت تاکیدات مقام معظم رهبری به موضوع حمایت از تولید را مستمسک امیال شیطانی خود قرار داده و از طریق ارتباطات نا مشروع ، منابع مالی بانکها را در جهت مقاصد کثیف شیطانی خود به یغما بردند. نمونه بارز آن یک مجموعه فعال در صنعت مرغ کشور است بطوریکه مالک این مجموعه در قالب تسهیلات ، و از طریق پرداخت رشوه های کلان وجوهاتی کلان از بانکها را صاحب شده و با احداث ویلاهای لوکس در شمال کشور ، از مدیران فاسد و معشوقه هایشان جهت عیش و نوش پذیرائی کرده و با گماردن یکی از نزدیکان خود به مدیریت شرکت مستقر در شمال ، نوامیس مردم مستأصل از معیشت و جویای کار را براحتی و گستاخی تمام مورد تعرض قرار میدهند. گستاخی و سرمستی اینان به حدی افزایش یافت که رابطه نامشروع مدیر شرکت با مسئول حقوقی برای کارمندان کاملا عیان بوده و ب

  • کاربر ناشناس
    0

    خسارت های عظیم وارده به اقتصاد کشور و معیشت مردم در طی دهه اخیر که محصول استقرار مدیران روشنفکر معاب غربگرا بر نظام اجرائی کشور بود موجب گردید تا مقام معظم رهبری چاره برون رفت از وضعیت موجود را در ایجاد مجلس و دولت انقلابی تبیین نموده و با تأکید بر ضرورت احیای روحیه جهادی در کارگزاران بر واگذاری امور اجرائی به جوانان انقلابی اصرار بورزند.بلاشک روی کار آمدن یک رئیس‌جمهور دارای اراده محکم در مبارزه با مفاسد و متعلق به مردم بمراتب افضل تر از مدعیان روشنفکر معاب غربگرا ئی بوده که با نقاب خدمت به مردم اموال مردم و منابع کشور را به یغما میبرند

    نظرات شما -
    • شهروند
      0

      آقای ناشناس) مآب نه اینکه بنویسید معاب -ضمنادر مجلس و دولت انقلابی نیازمند حضور مردمی است لیکن روند انتخابات را خوب دیگه فقط خواجه حافظ شیرازه که ندونه بناست چه کس ویاکسانی نبض جامعه را بدست بگیرند فشاراقتصادی بیشتر از آنچه تصور میشود وجود خواهد داشت .درمرکز قدرت بودن انقلابی ها مهم نیست مهم حل مشکلات مردم هست که اوضاع بمراتب بدتر از الان خواهدبود

    • مصطفی
      0

      این آرزوها بد نیست ولی در سال ۸۴ هم همین آرزوهای مجازی!!! باعث انتخاب احمدی نژاد شد. درست است که این ۸سال احمدی نژاد نبوده و نیست ولی، همه آنهایی که او را تائید کرده بودند این ۸سال در مجلس و دیگر نهادهای حاکمیتی بوده اند. راه حل روی کار آمدن دولت انقلابی نیست، بلکه راه حل اساسی کنار رفتن آنهایی است که هیچگاه نخواسته اند مملکت در مسیر عقلانیت حرکت کند.

  • سید علی
    0

    پست ها را مطالعه کردم ،واقعا مردم ،مردم ۴۰ سال پیش نیستند و این نتیجه رفتار ناشایست مسئولین بوده،بنظرم آینده خوبی برای ادامه حیاتشان متصور نیست

  • وحید
    0

    اگر بگویید بیایید در انتصابات شرکت کنید من و خانواده ام شرکت می کنیم ولی چون می گویید انتخابات و در اصل انتخاباتی نیست و همه کاندیداهای فعلی مهندسی شده تایید شده اند بنده و خیلی های دیگر شرکت نمی کنیم

  • سید حسین
    0

    حضرت آیت الله العظمی دکتر سید رئیسی از بشار اسد بیشتر رای می آورد. نصر من الله و فتح قریب

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      شوخی کردی، ولی بعضی ایده‌آل شان همان انتخابات سوریه است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها