شیطان‌پرستان، هدف تازه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا

بر اساس گزارشی، نهادهای اطلاعاتی آمریکا به شدت روی افراطگرایی داخلی تمرکز کرده‌اند و تازه‌ترین هدف آنها

شیطان‌پرستان، هدف تازه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا

جوامع اطلاعاتی و اجرای قانون آمریکا در سال‌های اخیر به شناسایی تهدیدات داخلی مرتبط با ایدئولوژی‌ها و جنبش‌های متفاوت پرداخته‌اند، از جنبش بوگالو گرفته تا نظریه‌پردازان توطئه. اما گزارشی داخلی از دولت آمریکا که به دست یاهو نیوز رسیده، نشان می‌دهد که یک فرقه شیطانی مبهم به لیست تهدیدات افزوده شده است.

یک گزارش تحلیلی ویژه که از سوی مرکز ملی ضد تروریسم، اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی تألیف شده است، بر روی یک گروه شیطانی تحت تأثیر نئونازی‌ها تحت عنوان "نظم ۹ زاویه" (Order of Nine Angles) متمرکز است که به اعتقاد جامعه اطلاعاتی، این جریان در میان برترپنداران سفیدپوست نفوذ می‌کند. در این سند آمده است: این یک گروه عمدتاً غیرمتمرکز است که طرفدار تفسیر افراط‌گرایانه خشن از شیطان‌پرستی است.

این گروه که از بریتانیا نشات گرفته است، اوایل امسال زمانی در کانون توجه قرار گرفت که یک سرباز ارتش به نام اتان ملزر به توطئه خشونت‌آمیز علیه یگان خودش متهم شد. طبق گزارش‌ها، ملزر جزئیاتی از یگان خودش را با این گروه به اشتراک گذاشته بود.

اما تمایل روزافزون جامعه اطلاعاتی آمریکا برای برچسب زدن به گروه‌های نژادپرست به عنوان تهدیدهای تروریستی، از نظر برخی منتقدان، ایجاد گستردگی خطرناک از سوی جامعه اطلاعاتی آمریکاست که پس از ۱۱ سپتامبر مجاز به تعقیب تروریست‌های خارجی شد.

مایک جرمن، عامل سابق اف‌بی‌آی که این گزارش را مورد بررسی قرار داد، گفت: این به همان روشی مشکل‌ساز است که بسیاری از این گزارش‌های به اصطلاح اطلاعاتی در مورد تروریسم ایراد دارند. این گزارش برخی از ایدئولوژی‌های مبهم را مشخص می‌کند، آن را بسیار ضعیف تعریف می‌کند، تاکید دارد که آن تأثیرات سببی بر خشونت دارد اما آن را نمی‌گوید، مثال‌های بسیار کمی می‌آورد و در واقع پیشنهادهایی به ماموران اجرای قانون که آن را دریافت می‌کنند، ارائه نمی‌دهد.

او که محقق "برنامه آزادی و امنیت ملی مرکز عدالت برنان" است، افزود: آیا شش تن این را باور دارند و مرتکب جرم می‌شوند یا شش میلیون تن به آن اعتقاد دارند؟

در ماه‌های اخیر، مرکز ملی مقابله با تروریسم که اساسا برای کمک به هماهنگی اطلاعاتی در عرصه تروریسم بین‌المللی ایجاد شد، نقش خود را در اشتراک اطلاعاتی در رابطه با تروریست‌های داخلی نظیر میلیشاها که هیچ ارتباطی با گروه‌های خارجی ندارند، توسعه داد. مدیر سابق این نهاد، چنین گسترشی را در حوزه اختیاراتش دانست اما برخی ناظران این حرکت را زیر سوال بردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها