الکاظمی اختیارات ارتش را در جنوب عراق گسترش داد

نخست وزیر عراق با دستور تشکیل فرماندهی عملیات جدیدی در استان‌های جنوبی برای نظارت بر امنیت این استان‌ها، اختیارت ارتش را گسترش داد.

الکاظمی اختیارات ارتش را در جنوب عراق گسترش داد

مصطفی الکاظمی امروز (یکشنبه) دستور تشکیل فرماندهی عملیات جدیدی وابسته به وزارت دفاع این کشور را جهت نظارت بر امنیت استان‌های جنوبی صادر کرد.

نعمان السیداوی، ستوان ارتش عراق اظهار کرد: عماد صمیدع مامور فرماندهی عملیات مدیریت امنیت استان‌های المثنی، میسان و ذی‌قار (در جنوب عراق) شد و مقر این فرماندهی در پایگاه هوایی امام علی (ع) واقع در استان ذی‌قار است.

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق پیشتر با انتقال مسؤولیت مدیریت امنیت استان‌های جنوبی به نیروهای پلیس به جای ارتش، برای کاهش دایره اختیارات ارتش در این استان‌ها تلاش کرده بود.

تشکیل فرماندهی عملیات جدید در شرایطی انجام شد که نیروهای ارتش و نیروهای مبارزه با تروریسم عراق با هدف کشف و ضبط سلاح‌های بدون مجوز و بازداشت کسانی که قانون را در این زمینه زیرپا می‌گذارند، عملیات نظامی گسترده‌ای را در استان‌های مرکزی و جنوبی اجرا می‌کنند.

خالد المحنا، سخنگوی وزارت کشور عراق اواخر اوت اظهار کرده بود: دستورات صادر شده از سوی الکاظمی نشان می‌دهند که در مرحله آتی شاهد اقدامات گسترده فرماندهی عملیات ارتش و مدیریت پلیس جهت برقراری امنیت و کشف و ضبط این سلاح‌ها خواهیم بود.

الکاظمی سوم سپتامبر گذشته گفته بود که در برقراری امنیت روی نیروهای امنیتی حساب باز کرده به شکلی که اطمینان شهروندان به دولت تقویت شده و آنها احساس آرامش کنند.

نیروهای ارتش عراق با فرماندهی عملیات‌های مشترک مدیریت امنیت در سراسر استان‌ها را به دست گرفته و در آن مقطع زمانی تلاش کردند خشونت طایفه‌ای و حملات حملات گروه تروریستی القاعده را مهار کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها