حادثه تروریستی انگلیس از زاویه ای متفاوت

بی خانمانی که قهرمان منچستر شد

در جریان حادثه تروریستی اخیر در شهر منچستر انگلیس، استفان جونز ، یک بی خانمان ساکن منچستر پس از شنیدن صدای انفجار در آرنا به جای فرار ، به سمت محل حادثه دوید تا به آسیب دیدگان کمک کند .

بی خانمانی که قهرمان منچستر شد

به گزارش سرویس ترجمه سایت خبرفوری ، جونز پس از اینکه گزارش ناراحت کننده اش را از این انفجار تروریستی در یک مصاحبه با ITV news توضیح داد تبدیل به یک قهرمان شد .

او در این مصاحبه گفت : "بسیاری از انسانهای بی خانمان آنجا اقامت داشتند و هنگام حادثه کمک کردند. وقتی ما بچه ای را غرق در خون دیدیم مجبور شدیم میخ ها را از بدنش بیرون بیاوریم . حتی یک جا من مجبور شدم یک میخ را از صورت کوچک یک دختر بچه بیرون آورم . ... اگر کمک نمی کردم و آنها را رها می کردم دیگر نمی توانستم زندگی کنم . "

این مصاحبه تاثیرگذار به گوش رییس باشگاه فوتبال وستهام ، دیوید سالیوان و پسرش دیو جونیور می‌رسد و به شدت آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. دیو جونیور در مصاحبه ای تلفنی با CBS news می‌گوید : "وقتی جونز گفت که من فقط کمک کردم و هرکس دیگری جای من بود هم همین کار را می‌کرد ، من از خودم پرسیدم چگونه می توانم به این مرد کمک کنم ؟ "دیو در ادامه می‌گوید : "خانواده ما می تواند به او کمک کند . ما کمک می کنیم او از این وضعیت بیرون بیاید ."

دیو به پدرش ماجرا را توضیح می‌دهد و پدر قول می‌دهد اگر دیو بتواند او را پیدا کند، اجاره خانه‌ 6ماه او را پرداخت نماید . دیو قبول می کند و خودش هم پرداخت 3 ماه اجاره خانه‌ی جونز را بر عهده می گیرد .پس از آن دست به کار می شود و با انتشار توئیتی از مخاطبان و طرفداران باشگاه وستهام درخواست می کند که در پیدا کردن جونز به او کمک کنند. سرانجام او با کمک ITV news می‌تواند با جونز تماس بگیرد . پس از پیدا کردن او غیر از 6 ماه اجاره ، قرار می‌شود که یک دست لباس نو و مقداری غذا هم برای جونز تهیه کنند .

البته داستان دراین جا خاتمه نمی یابد. به غیر از کمک دیو جونیور و پدرش ، شهروندان دیگر هم دست به کار شدند . یک شهروند قول داده است به او شغلی در کارخانه اش بدهد . یک زن یک کمپین آنلاین ایجاد کرده و تا کنون توانسته است 34000 دلار برای تامین هزینه‌ی خانه‌ی جونز جمع آوری کند . مرد دیگری با کمپینی متفاوت توانسته است 51000 دلار جمع آوری کند .

دیو جونیورپاسخ مردم به کمک جونز را ( تلالو نور در تاریکی اخیر منچستر ) می‌داند . او در مصاحبه اش با CBS این اتفاق را این چنین شرح می‌دهد : "این یک رویداد وحشتناک بود . درست . اما پاسخ مردم منچستر و واکنششان نمونه بارز شجاعت ، همبستگی و بلوغ اخلاقی است ."

منبع : CBS News

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها