بازتاب خارجی «وعده مهم» روحانی /آسوشیتدپرس: رئیسی و قالیباف به دستاوردهای برجام حمله کردند /فاکس‌نیوز: قالیباف در مناظره جهانگیری را متهم به رانت میلیاردی کرد /الجزیره: روحانی به رقبای تندرو خود حمله کرد

ساعاتی پس از پایان آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ایران، رسانه های غربی و عربی به آن واکنش نشان دادند.

بازتاب خارجی «وعده مهم» روحانی /آسوشیتدپرس: رئیسی و قالیباف به دستاوردهای برجام حمله کردند /فاکس‌نیوز: قالیباف در مناظره جهانگیری را متهم به رانت میلیاردی کرد /الجزیره: روحانی به رقبای تندرو خود حمله کرد

الجزیره با انتخاب تیتر «روحانی وعده داد که در صورت انتخاب مجدد همه تحریم های آمریکا علیه ایران را بردارد»، به آخرین مناظره انتخاباتی ایران واکنش نشان داد و نوشت: رئیس جمهور کنونی ایران و 5 نامزد دیگر انتخابات ریاست جمهوری در آخرین مناظره تلویزیونی در آستانه انتخابات هفته آینده شرکت کردند.

در این مناظره روحانی به رقبای تندرو خود حمله کرد و وعده داد که تحریم های باقی مانده پس از توافق هسته ای سال 2015 را نیز از میان خواهد برداشت.

در طی این مناظره آتشین، روحانی که به دنبال انتخاب مجدد برای یک دوره چهارساله دیگر در این انتخابات است، گفت: توافق تاریخی با قدرت های جهانی بسیاری از تحریم ها را پایان داد و فضای سرمایه گذاری را در ایران به وجود آورد.

آسوشیتدپرس در واکنش به این مناظره نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز جمعه در آخرین مناظره انتخاباتی به طور کامل از برجام دفاع کرد و این در حالی بود که نامزدهای مخالف وی در این مناظره به دنبال آلوده کردن و زیر سوال بردن دستاوردهای وی بودند.

آسوشیتدپرس در ادامه با اشاره به بخش هایی از این مناظره نوشت: انتظار می رود روحانی میانه رو نامزد پیشرو در انتخابات 19 می باشد اما شکست برجام در به همراه داشتن دستاوردهای اقتصادی برای مردم ایران موجب آن شد که رئیسی و قالیباف رقبای روحانی به آن حمله کنند و این دستاورد را زیر سوال ببرند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران رفراندومی بزرگ برای رویکرد روحانی در قبال جهان پس از توافق به شمار می رود.

فاکس نیوز رسانه آمریکایی نیز درباره آخرین مناظره انتخاباتی ایران نوشت:روحانی در آخرین مناظره انتخاباتی به تندروها حمله کرد.

فاکس نیوز نوشت: روحانی که به دنبال پیروزی برای دومین بار در انتخابات است از سیاست های اقتصادی خود از جمله روج کشور از انزوای بین المللی دفاع کرد.

روحانی در این باره گفت: اگر ما اقتصاد بهتری می خواهیم، نباید اجازه دهیم عده ای با حمایت های امنیتی و سیاسی وارد اقتصاد شوند.

قالیباف نیز در این مناظره روحانی و جهانگیری را به دریافت رانت های میلیاردی متهم کرد.

منبع: نامه نیوز

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها