روزنامه گردی ۲ بهمن ۱۳۵۸:

شکایت محمدرضا شاه از جمهوری اسلامی به دلیل انتشار تهمت و درخواست غرامت/ کشته شدن ۱۳۰ مسافر هواپیمای مسافربری کشورمان با کوه‌های لشکرک تهران

دو صفحه اول از چاپ نخست و دوم کیهان در ۴۴ سال قبل امروز سه شنبه ۲ بهمن سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید. خبر داغ و شوکه کننده این شماره روزنامه اختصاص دارد به برخورد هواپیمای مسافربری کشورمان با کوه‌های لشکرک تهران و کشته شدن ۱۳۰ مسافر این هواپیما.

شکایت محمدرضا شاه از جمهوری اسلامی به دلیل انتشار تهمت و درخواست غرامت/ کشته شدن ۱۳۰ مسافر هواپیمای مسافربری کشورمان با کوه‌های لشکرک تهران

کیهان نوشته که شعله های آتش تا ۳ کیلومتری قابل مشاهده بود و اجساد قطعه قطعه شده مسافران تا ۳ کیلومتری پرتاب شده بود. چند کودک هم جزو مسافرین این هواپیما بودند و خلبان این هواپیما هم تبعه آفریقای جنوبی بود.

IMG_20240122_072354_468

اما از دیگر خبرهای روزنامه می‌توان به پاسخ اعتراض آمیز شیخ علی تهرانی به ۴ مقام حزب جمهوری اسلامی اشاره کرد که طی یک گفتگوی مفصل و اختصاصی با کیهان مطرح کرده است. تهرانی این ۴ نفر را به خیانت متهم کرده است. از آن سو هم شیخ محمد منتظری از رفسنجانی و خامنه ای دفاع کرده است. ۴ نامزد انتخاباتی هم به نحوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعتراض شدید کرده اند و مکری یکی از  کاندیداها در نامه ای به حضور امام خواستار عقب افتادن انتخابات ریاست جمهوری شده است. خبر آخر هم اختصاص دارد به تحصن ۶۰ دانشجوی دانشگاه مشهد در تحریریه روزنامه انقلاب اسلامی در اصرار به مناظره تلویزیونی با بنی صدر در مورد ولایت فقیه.

1

اما یکی از تیترهای مهم و جالب امروز کیهان که سوژه این شماره  " روزنامه گردی دیدبان تاریخ " می باشد، درخواست خسارت ۵۶ میلیارد دلاری شاه طی دادخواستی به دادگاه آمریکا از دولت ایران است که ببینیم متن خبر به ما چه می گوید؛

2

یونایتدپرس:فرح همسر شاه مخلوع گفت  که تا سه سال بعد از پیدا شدن عوارض سرطان خون در همسرش از بیماری وی اطلاعی نداشته است. او درباره برنامه های آینده خود و همسرش گفت که تنها می‌تواند بگوید آنان تبعیدی های سرگردانی هستند که از فردای خود  بی خبرند.

از سوی دیگر آسوشیتدپرس گزارش داد که وکیل شاه مخلوع در نیویورک دادخواستی به دادگاه آمریکا ارائه داده است  که طی آن درخواست ۵۶ میلیارد دلار خسارت از دولت جمهوری اسلامی ایران شده است. این مبلغ به دلیل اهانت‌هایی است که این دولت به خاندان سلطنت رژیم سلطنتی و حامی آنان ایالات متحده آمریکا کرده است درخواست میشود‌.

هنوز  مقامات دادگاه آمریکایی حکمی در رد یا قبول این ادعانامه در نوامبر گذشته هنگام حضور شاه در آمریکا ارائه شده  نداده است و وکیل شاه در نیویورک این پرونده را دنبال می کند‌.

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • دومان
    1

    بعد چهل سال معلوم شد کی دروغ میگفت

  • ناشناس
    2

    روحش وارواحشان شاد .

  • 🐜
    1

    عجیب بزرگ مردی بود روحشان شاد شاهنشاه آریامهر علیه السلام

  • ناشناس
    1

    آزادی بیام و مطبوعات اون روزا را با الان مقایسه نمایید

  • ناشناس
    1

    خدا رحمتش كند

  • ناشناس
    0

    خدا رحمتش کند و گناهی که نداشت و اگر هم داشت به اینها برود

  • ناشناس
    0

    چرا رفتی چرا رفتی قدم بردار دوباره

  • هیهات
    0

    اگر الان سر کار بود آیا به سفیر پاکستان جایزه میداد یا خوار و دلیلش میکرد ؟!؟!؟!؟!؟!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوار و دلیلش میکرد

  • ازاد
    1

    سلام شاه بابا،،،روحت شاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها