روزنامه شرق:

توبیخ علی دایی، تشویق «ح». «ع»/ چرا با چهره‌ای مردمی و بین‌المللی مثل دایی در فرودگاه، برخورد می‌شود؟

این ماهیت «ح». «ع» است؛ کسی که از سخنرانی، دادزدن را آموخته و می‌تواند بدون سند و مدرک به مخاطبش بتازد. فارغ از اینکه دانش او درباره شهدای فوتبالیست آن‌قدر نازل است که بسیاری از نزدیکانش هم به این سخنان تاخته‌اند، کسی نیست از او بپرسد اگر شهادت لیاقت می‌خواهد و شهید ۴۰ سال پیش هم قبول نیست، الان پشت میکروفن چه می‌کند و چرا تا به حال در راه جهاد، شهید نشده است؟

توبیخ علی دایی، تشویق «ح». «ع»/ چرا با چهره‌ای مردمی و بین‌المللی مثل دایی در فرودگاه، برخورد می‌شود؟

روزنامه شرق نوشت: «نگاه نکنید یک فوتبالیستی هم هست زنش چادری است، کسی که آدمی باشد که زنش چادری و دیندار باشد اصلا نمی‌رود دنبال فوتبال!»؛ این جمله‌ای است که چند وقت پیش از قول فردی مطرح شد و سروصدا‌هایی هم به راه انداخت. برای یافتن فردی که چنین نگاه سطحی و کوته‌بینانه‌ای دارد، کافی است عین آن عبارت را در گوگل جست‌وجو کرد و به گوینده‌اش رسید. فردی که اطرافیانش او را شهره به سخنرانی‌های افراطی می‌دانند، تصور می‌کند توانسته برای خودش نامی به هم بزند. پیش‌تر هم در مطلبی، برای جلوگیری از دامن‌زدن به توهم خودبزرگ‌بینی چنین فردی از بردن نامش صرف‌نظر کردیم و حالا هم فقط برای اینکه نیاز است چندین بار به صحبت‌های او ارجاع شود، از نام اختصاری «ح». «ع» برایش استفاد می‌کنیم.

جمله فوق را «ح». «ع» گفته و همان‌طور که عنوان شد آن‌قدر سطحی است که نیاز به واکاوی و بررسی بیشتر ندارد. این اولین باری نیست که او به فوتبالیست‌ها حمله می‌کند و آن‌ها را آدم‌هایی فاسد جلوه می‌دهد که حق بقیه را خورده و پول اقشار ضعیف را بالا کشیده‌اند. نکته عجیب‌تر اینکه تمام وقتش را صرف پیگیری فعالیت مجازی بازیکنان فوتبال می‌کند و بعد به نقد همان نوشته‌های اینستاگرامی فوتبالیست‌ها در سخنرانی‌هایش می‌پردازد. اخیرا هم گفته که دغدغه فوتبالیست‌ها حمایت از مهسا امینی و مردم نیست، بلکه آن‌ها به فکر این هستند که زنان خودشان بی‌حجاب شوند.

جالب آنکه این سخنران افراطی، بین فوتبال و دین هم مرزبندی کرده و به این نتیجه رسیده کسی که سراغ فوتبال می‌رود، دیندار نخواهد بود. حال اینکه تعبیر دین از نظر «ح». «ع» چیست و چه افرادی در دایره دینداری او می‌گنجند، اهمیت چندانی ندارد. کسی که به ایجاد دوقطبی در جامعه کنونی دامن می‌زند و حرف‌هایش را با صدای بلند و البته بدون تحقیق‌و‌تفحص بیان می‌کند، مشخصا محلی از اعراب نخواهد داشت.

او در جایی دیگر هم در‌حالی‌که سخنانش از یکی از شبکه‌های استانی به صورت زنده پخش می‌شود، داد می‌زند و می‌گوید: «این فوتبالیست‌ها تا خِرخره می‌خورند، همیشه هم غُر می‌زنند. بالاترین ضریب ثروت را دارند و بالاترین طرفدار و هوادار را دارند، اما یکی از آن‌ها لیاقت ندارد شهید شود، چون شهید زندگی نمی‌کند. فوتبالیست مُصلح اجتماعی نداریم. نگاه نکنید که یک فوتبالیستی هم هست که زنش چادری است، کسی که زنش دیندار باشد اصلا نمی‌رود دنبال فوتبال!». این ماهیت «ح». «ع» است؛ کسی که از سخنرانی، دادزدن را آموخته و می‌تواند بدون سند و مدرک به مخاطبش بتازد. فارغ از اینکه دانش او درباره شهدای فوتبالیست آن‌قدر نازل است که بسیاری از نزدیکانش هم به این سخنان تاخته‌اند، کسی نیست از او بپرسد اگر شهادت لیاقت می‌خواهد و شهید ۴۰ سال پیش هم قبول نیست، الان پشت میکروفن چه می‌کند و چرا تا به حال در راه جهاد، شهید نشده است؟ او فقط نسخه شهادت را برای بازیکنان فوتبال و چهره‌های مطرح سینما تجویز می‌کند.

همان‌طور که عنوان شد، چنین اظهاراتی آن‌قدر پیش‌پاافتاده و فاقد تفکر و تعقل است که نیاز به بررسی بیشتر ندارد و حتی سطح او در حدی نیست که بشود انتقادی هم از چنین اظهاراتی کرد. انتقاد موجود، ولی متوجه افرادی است که به چنین فردی که عامدانه برای دوقطبی و چندقطبی کردن جامعه تلاش می‌کند و جامه می‌درد، تریبون داده و از او حمایت می‌کنند. «ح». «ع» آن‌قدر ادعای بی‌اساس در این مورد داشته که هنوز نهاد و ارگانی پیدا نشده تا مسئولیت صحبت‌های او را گردن بگیرد؛ ولی مسئله اینجاست که اگر این سخنران افراطی به جایی وصل نیست، چرا قدرت و توانی برای برخورد با او وجود ندارد؟ چطور می‌شود فردی را پشت تریبون فرستاد، هزاران نفر را به‌عنوان مخاطب روبه‌روی او نشاند، صدایش را از تلویزیون پخش و در شبکه‌های مجازیِ نزدیک به خود حرف‌هایش را منعکس کرد و وقتی پوچ‌بودن ادعاهایش بی‌اساس ماند، کسی برای بازخواستش پیش‌قدم نشود؟ آیا واقعا «ح». «ع» به جایی وصل نیست؟ اگر پاسخ مثبت است که چرا نهاد مذکور رسما پا پیش نمی‌گذارد و اگر هم پاسخ منفی است، چطور تا فردی نزدیک به طیف مخالف، دو، سه جمله‌ای می‌گوید و انتقاد می‌کند، چندین نهاد و ارگان برای برخورد‌های ریزودرشت با او به صف می‌شوند؟

اصلا چرا باید راه دوری رفت؛ چطور در روز‌هایی که «ح». «ع» به بازیکنان فوتبال می‌تازد، حرف‌های بی‌اساس و توهین‌های زشت می‌کند، دوباره تشویق و صاحب تریبون می‌شود، فوتبالیست باسابقه‌ای، چون علی دایی در فرودگاه بازخواست شده، پاسپورتش توقیف می‌شود و او را برای معرفی به دادگاه می‌فرستند؟ علی دایی چهره‌ای است که بیش از ۹۰ درصد علاقه‌مندان دنیا، فوتبال ایران را با اسم او می‌شناسند؛ ولی آیا «ح». «ع» را مردم محله کناری‌اش می‌شناسند؟ چطور پای برخورد با علی دایی، چهره بین‌المللی و پرافتخارترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران که می‌رسد، اجازه نمی‌دهند دقیقه‌ای بگذرد و در همان فرودگاه برای توبیخش اقدام می‌کنند، اما سخنرانی افراطی که مدام در چند‌قطبی‌شدن جامعه می‌دمد، حاشیه امنیت داشته و توان برخوردی با او وجود ندارد؟

تفاوت صحبت‌های علی دایی با «ح». «ع» به خوبی شخصیت‌ها را هویدا می‌کند؛ اسطوره سابق فوتبال ایران در تیم مردم ایستاده و اخیرا به دلیل آنکه نوشته به جای برخورد با مردم ایران، مشکلاتشان را حل کنید، بازخواست می‌شود؛ ولی «ح». «ع» راه دین و فوتبال را از هم جدا کرده، عجیب‌ترین تهمت‌ها را به همسر بازیکنان فوتبال می‌زند و در عین شگفتی خودش را آماده می‌کند تا در تریبونی جدید، حمله‌ای تازه به طیفی مشخص طراحی کند. به راستی وقتی علی دایی، علی کریمی و بسیاری از چهره‌های مردمی فوتبال ایران مشغول دستگیری از درماندگان، سیل‌زدگان و زلزله‌زده‌ها بودند، «ح». «ع» کجا بود؟ مشغول طراحی حمله به بازیکنانی که می‌خواستند در روز‌های سخت کنار مردم باشند؟

آیا «ح». «ع» آمار یتیم‌خانه‌هایی را که بازیکنان فوتبال از‌جمله علی دایی و علی کریمی به آن‌ها کمک کرده و می‌کنند، دارد یا مثل نام‌بردن سه چهره اقتصاددان، از پاسخ درمی‌ماند و درخواست برخورد با پرسشگر را می‌کند؟ این‌ها پرسش‌هایی است که ذهن مردم را آزار می‌دهد؛ دوگانگی‌ای که برای آن پایانی نیست. آیا «ح». «ع» از افرادی است که کسی به حرف‌های بی‌اساسش رسیدگی نمی‌کند، اما با چهره‌ای مردمی و بین‌المللی مثل علی دایی در فرودگاه، بدون فوت وقت، برخورد می‌شود؟

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • رضا
    54

    در تمام دنيا چهره هاي شاخص تا زماني قابل احترام هستند كه به منافع ملي آن كشور ضربه نزده و سخنان نسنجيده نگويند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      اگر قرار بر حفظ منافع ملی ایران باشه کل رژیم جمهوری اسلامی باید محاکمه بشه

    • ناشناس
      0

      حرف حق تلخ را باید همیشه گفت حتی اگر به ضرر تو باشد!

    • ناشناس
      1

      منافع ملی یا منافع نظام جمهوری اسلامی؟ مثلن ما الان می توانستیم از توریسم به اندازه تمام چاه‌های نفت درآمده داشته باشیم ولی به خاطر تحجر جمهوری اسلامی نداریم حفظ منافع ملی است؟! این فقط یک نمونه ش هست...

    • .
      18

      تا منافقين هستند و دستشان در دست اسراييل است وضع مملكت همينه نميزارند پيشرفت داشته باشيم تازه به دشمن اين مملكت ميگند بيشتر مردم مارا تحريم كنند

    • ناشناس
      0

      تا زمانی قابل احترام هستند که دلارهای مردم را چمدانی بفلطینیها ندهند ، سوخت ملت را مجانی به لبنان نبخشند، سرمایه ملت را اختلاس نکنند، مردم کشور را در فقر مشکلات قرار ندهند ......

    • ناشناس
      4

      کوچولو منافع ملی یعنی همه چیز کشور حتی حکومت چیزی که شما نه تنها دنبال زدن خود حکومت هستید بلکه دنبال تجزیه ایران هستید چه خواسته چه ناخواسته زبان گوی دشمن می شوید همانند این شخص کفتار

  • 49

    كسي كه با پول اين مملكت معروف شده نبايد تيشه به ريشه خود و مملكت خود بزند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      هنرمندان، ورزشکاران و هر کسی که به واسطه حرفه یا شغل یا جایگاه علمی و اجتماعی در کشورش یا حتی در سطح جهان مشهور است باید در کنار و پشتیبان ملتش در برابر دیکتاتوری، ظلم و ستم و تبعیض و فساد آشکار بایستد و مبارزه کند.

    • ناشناس
      0

      فعلا جایگاه اجتماعی این بی آبروها با دروغ سازی های شاخ دار و دمیدن در آشوب از بین رفت

  • حسین کاوه
    4

    خیلی محرمانه است بگی حسن عباسی؟
    وقتی راحت آبروی مسلمان نه مومن مسلمان کسی که‌ دین اسلام را چه ارثی چه تحقیقاتی پذیرفته می‌برند بانام شما هم ملاحظه چی را میکنید؟

  • !!!
    7

    یعنی حتی میترسین اسمش رو بگین ح ع
    نه حسن عباسی نیست هااا
    دکتر حسن عباسی !!!!!

  • ناشناس
    4

    در قبال ابلهی ح ، ع بهترین رفتار خاموشی است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      حداقل مثل علی دایی نیومد به مردم دروغ بگه یگان ویژه اومده تو مدرسه شاهددخترانه و اون دختر رو در اردبیل کشته اون هم درصورتی که خانواده اون دختر خانم از قبل اعلام کردند که چندروز قبل در بیمارستان مریض بوده و اصلا در مدرسه شاهد درس نمیخونده

  • ناشناس
    2

    شعبان بی مخ ها زیادن تو مملکت ما
    کسانی که تیپشان نشان میده چند مرده حلاج هستند
    آدم تحصیلکرده رو از رفتار و منش و بیانش کاملا میشه تشخیص داد
    خیلی از مدیران تو مملکت ما فقط با پارتی بازی آشنابازی
    پستی گرفتن خیلی هاشان هم پسته های کلیدی تو هر اداره دارن
    چرا؟؟
    ملاک پست و مقام گرفتن چی شده؟؟


  • محمد
    3

    متاسفانه یک عده باید تریبون را در این مملکت از آنها گرفت که حرف نزدنشان وسکوتشان بیشتر بهره دارد تا حرف زدن آنها
    این آقای عباسی متاسفانه این اولین بارش نیست

  • پدر
    3

    علي دايي محبوب بود ولي شما با رفتاري كه كرديد او را بيشتر از هميشه محبوب و به نوعي او را به يك ستاره مردم دوست و محبوب قلبها تبديل كرديد . علي دايي در قلب ما جا دارد .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      خخخه حرفی مفت
      حتی مردم یک پاپاسی هم برای اینها خرج نکردن وقتی روی این ها سرمایه گذاری کردن برای ایجاد اشوب و مردم عبور کردن

  • 25 شهریور
    1

    این بابا میگه : کسی که زنش دیندار باشد اصلا نمی‌رود دنبال فوتبال!»/////
    اولن که
    خود ایشون دنباله هم فوتباله و هم دنبال فوتبالیست
    پس یعنی زنه ....... ( اوخ اوخ اوخ واااای وای وای . نگم م م برااااات )
    دوما فوتبالیست ها اول ورزشکار میشن در16 سالگی بعد ازدواج میکنن در 26 سالگی .
    نه اینکه 16 سالگی ازدواج کنن بعدش وقتی 27 سالشون که بشه برن فوتبال یاد بگیرن خخخ خخ خ بازم نگم براااااااات
    سوما
    این بابا دنبال سلبریتی شدنه اما داره راه رو اشتباه میره کسی هم بهش اهمتی نمیده . فقط میخاد با این حرفاش جهت فکری مردم رو عوض کنه . خاسته های مردمی که ناراحتن چیزایی دیگریست آقای ح ع
    شما با این توهین کردنها نمیتونی جهت فکری جامعه رو عوض کنی . از 25 شهریور شروع شده هنوزم ادامه داره . چرا ؟
    چون شبکه های اجتماعی هنوز فیلتره .
    هر وقت باز شدن یعنی اعتراضات تموم شدن

  • ناشناس
    4

    مزدوری و جیره خواری شاخ و دم نمی خواهد! در این حکومت هر کسی مزدوری و مجیزگویی حاکمیت را کند به او تریبون عمومی رسمی اعطاء می کنند که بر مستقلین و مخالفان حکومت هجمه ببرد و بتازد!

    نظرات شما -
    • 15

      شرف داره به اینکه مثل شماها جیره خور و مزدور عربستان و اسرائیل باشی

  • ناشناس
    2

    درود بر علی دایی با غیرت

  • ناشناس
    1

    قابل توجه اونهایی که مدعی هستند فوتبالیستها از پول این مملکت به اینجا رسیدند:
    دو نکته رو از نظر دور نکنید:
    1- اگر در زمان بازی از باشگاه ها پول گرفتند، مزد نبوغ و مهارت و زحمتشان در فوتبال را می گرفتند و این پول به واسطه رانت به اینها داده نشد
    2- افرادی مثل دایی و کریمی در لیگهای خارجی بازی کردند و پول زیادی را به داخل کشور آوردند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      15

      پس چرا یک مکانیک یا یک پزشک یا یک معمار به اندازه اینها که کل نبوغشون توی توپ لگد کردنه حقوق نمی گیرن؟

    • به ناشناس پس چرا
      0

      این چه مقایسه ایه؟
      اولا دایی توی آلمان ثروتمند شد چون پول اونا ارزش داره،کریمی هم همینطور،بعدشم پولشو انداخت توی تجارت اون طرف اب چون جمهوری اسلامی پولش دوزاریه
      دوما کار کسی که جوب رو تمیز میکنه سخت تره و خیابچنو جارو میکشه یا دکتر که نسخه مینویسه و روزی بیست میلیون درامد داره؟(کمترینش درامدش رو گفتم)
      اینجا مملکت نیست وگرنه حقوق شهردار و رفتگر باید یکی باشه،حقوق وزیر و مکانیک باید یکی باشه
      اینجا جمهوری اسلامیه
      درضمن اگر به توپ لگد زدن راحته و هنر نیست شما خودت یا بچه هاتو بفرست به توپ لگد بزنن بشن علی دایی و کار نکنن و خوش بگذرونن
      منطق شما نظام دوستا چندش اوره،تغییر کن

  • ناشناس
    8

    همین که شما توی روزنامتون مطلب یه این بلند بالایی راجع بهش نوشتید این اون آقای ح ع هیچ نیازی نداره که شما اسمشو کامل بنویسید.خودتون از طرف دارید دو قطبی به وجود میارید بعد به طرف مقابل ایراد میگیرید که چرا؟

  • علی میلاد
    1

    والا باید باهاشون برخورد بشه هر حرف بدون سند و مدرکی میگن ذهن مردم مشوش میکنم بنزین رو آتیش میریزم هیچکسم هیچ کاری باهاشون نداره

  • 🐜
    0

    دیکتاتوری شاخ ودم ندارن این هم یک نوع ازدیکتاتوریه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اگر کشور دیگری می بود تا الان علی دایی کم کم آن بازخواست می شدن

  • ناشناس
    0

    مملکت مال ایشان است و چندتای دیگه ، ایشان زبان انهاست، خودشان در سایه اند

  • سیاوش سلطان
    0

    ح و ع خوب یهو می نوشتی حسن عباسی 🤠
    مشگل نه حسن عباسی است نه علی دایی ، مشگل خفقان حاکم بر جامعه خودبرتر بینی است که جای خدا نوشته و به میزان چاپلوسی افراد امتیاز می دهد نه به شایستگی و عمل !!
    که خداوند متعال در کلام خویش به پیامبر خاتم و امت اسلام فرمود ؛ عمل هر انسان میزان است و به کسی ستم نمی کنم الا خودتان ستم به خودتان می کنید.
    حالا طبق آیات قرآن باید عمل کرد یا به خوشایند مدعیان جانشینی خداوند روی زمین ؟!!!
    السلام علی من اتبع الهدی 🌹

  • رحیم آب منگل
    10

    اینکه فرمودید علی دایی وبقیه چهره ها مشغول دستگیری از مردم ستمدیده هستند در حد جوکه .اینا جیب مارو نزنند کمک پیشکش ،یه حساب اعلام می‌کنند وکلی تراکنش مالی با حسابشون انجام میشه بعد درصدی از پولو با کلی تبلیغات وعکس واینستاگرام و نمایش به مردم میدن و یا مثل زیبا کلام کل شو هاپولی می‌کنند .محسن افشانی یادتان هست ....ما را به رخت وچوب شبانی فریفته است ...... این گرگ سالهاست که با گله اشناست

  • سروش
    0

    جمله ای هست که میگه وقتی در مسیرت بایستی و برای هر سگی که پارس می کنه سنگی پرت کنی هیچ وقت به مقصد نخواهی رسید

  • ناشناس
    0

    علی جان دایی بزرگ در قلب مایی بگذار بیسوادها حرف مفت و زر بزنند

  • داریوش اقبالی
    0

    دردی که ما می‌کشیم اگه کوه هم میکشید ذره ذره میشد و قطره قطره می چکید لعنت خدا ابدی باد

  • مهرداد سربندی
    0

    چهره مردمی کیلویی چنده؟ اصلا مردم کیلویی چندن؟ چهره نباش ولی حکومتی باش . اشتباه علی دایی اینه که توانست علی مردم باشه اما نخواست دایی حکومت باشه.

  • ناشناس
    2

    بعضی مواقع همین فوتبالیستها هم حرفهای مفت ونسنجیده زیادمیزنندزمانی که یکمشت آدمهای اغتشاشگرمیریزندتوخیابون وبه هرچیزی حمله میکنندوحرف شبکه های معاندوجنایتکارراگوش میکنندوبه مملکت خودشان خیانت میکنندبایدتشویق هم بشندبادشمن همراهی کردن یابامردم این خیلی فرق داره.

  • فرزاد
    0

    ادمهای معروف وظیفه دارن مقابل ظلم بایستن،من خودم اگر معروف باشم حتما مقابل تموم ضعف های کشور و حکومت بخاطر حمایت از مردمم جبهه میگیرم تا رفع بشه اون مشکل
    انسانیت یعنی این!کسی که جنم نداره از مردمش حمایت کنه نشون میده لیاقت نداشته که مردم بزرگش کردن
    این ویژگی دایی و کریمی هاست

  • فرشید
    0

    این نظام بی لیاقته
    اگر منم علی دایی بودم و تو ایران بجای رییس فدراسیون و حتی فیفا باشم هر روز منو میکوبیدن منم دشمن نظام میشدم
    البته دایی دنبال این مقامها نبوده،ولی هرجای دنیا بود قسم میخورم نامزد ریاست فیفا میشد هر دوره،ایران حتی رییس فدراسیون یا وزیر ورزش هم نکردن دایی رو،چون میدونن باح خور نیست و مقابل ظلم می ایسته،بخاطر همین تو فوتبال و مربیگری هم نذاشتن بمونه
    مردم میبینن و میفهمن این چیزا رو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها