خطیب جمعه شیراز:

اول ایجاد شغل، دوم ازدواج آسان، تا بعد برسیم به حجاب و عفاف/ استفاده ابزاری از مسائلی مانند حجاب یک خیانت به بشریت است

نماینده ولی‌فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: ما نه مانع فعالیت سیاسی هستیم نه از رقابت بدمان می آید اما استفاده ابزاری از مسائلی مانند حجاب یک خیانت به بشریت است و این خیانت را نکنند که نمی‌توانند جواب بدهند.

اول ایجاد شغل، دوم ازدواج آسان، تا بعد برسیم به حجاب و عفاف/ استفاده ابزاری از مسائلی مانند حجاب یک خیانت به بشریت است

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز بیان کرد: با گرانی که پیش آمده یک عده‌ای از خانواده‌ها امکان تهیه گوشت به اندازه‌ای که باید را ندارند، هر شخصی توانی دارد و می‌تواند قربانی کند به ویژه حاجیانی که در حج واجب بوده و در عید قربان خوب است قربانی و سعی کنند که به کسانی که نیازمند است کمک کنند.

وی ادامه داد: امسال سال تولید و اشتغال دانش بنیان است طی هفته گذشته ۳ شرکت و مرکز دانش بنیان را در شیراز بازدید کرده و موارد لازم را به استاندار فارس ابراز کردیم این در حالی است که حرف این مراکز این بود که اگر حمایت شوند هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می‌کنند.

او یادآور شد: اگر می‌خواهیم مسئله جوانان را حل و بحث عفاف و حجاب را تاکید کنیم باید این افراد دارای شغل باشند و بتوانند ازدواج کنند، حرف معقول این است اول شغل ایجاد شود و زمینه ازدواج آسان فراهم شود تا بعد به حجاب و عفاف برسیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز همچنین متذکر شد: ما نه مانع فعالیت سیاسی هستیم نه از رقابت بدمان می آید اما استفاده ابزاری از مسائلی مانند حجاب یک خیانت به بشریت است و این خیانت را نکنند که نمی‌توانند جواب بدهند.

چهارچوب صحیحی برای اقدام فرهنگی شکل بگیرد

وی در خصوص حجاب ادامه داد: چهارچوب صحیحی برای اقدام فرهنگی باید شکل بگیرد که مستمر باشد نه اینکه یک طرح و یک کار ستادی، یک فرهنگ سازی مستمر است که باید دائماً در جامعه ما پیش برود، مدیران و دستگاه‌های مختلف به حسب مسئولیتی که دارند انجام دهند و هیچ کس خودش را در این مسئله غیرمسئول نداند.

امام جمعه شیراز گفت: در جنگ ترکیبی که با دشمنان خدا و اسلام قرار گرفتیم گاهی تلاش برخی از افراد این است که اولویت‌ها را تغییر دهند ما می‌دانیم حجاب مهم است، اتفاقاً اولویت هم هست و فوریت هم دارد، اما اینکه برای ما موضوع بسازند و امسال که مساله اصلی، تولید دانش بنیان و اشتغالزایی است یک بارگی تبدیل کنند که همه مسئله ما گویی صحبت در رابطه با حجاب است و دیگر اولویت‌ها فراموش شود، این تغییر دادن اولویت هاست، به نظر می‌آید دستهای مرموزی در کار است ضمن اینکه دستگاه‌های فرهنگی و دیگران وظیفه دارند و تعطیل بردار نیست.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 59
  • 0

    سلام خدمت همکاران عزیز و دوست بسیارارجمند جناب آقای آرشیان.
    دوستان بنده تازه بازنشسته شدم و از مسایل و مشکلات (مطالبات شاغلان و بازنشستگان)همکاران بجهت درگیر شدن با آنها و گرفتن احکام از طریق اداره کار در خصوص حق بیمه ناشی از حق جذب و کسر بیمه وغیره آشنا هستم.
    لذا مطلبی را که میخام بگم با آگاهی مختصر و لمس مسایل از نزدیک ،عرض میکنم.
    جناب سردبیر،همکاران گرامی؛مانع اصلی سر راه با در نظر گرفتن مدیریت های ناکارآمد در سطح بالا و میانی و همراهی سهام داران با آنها،سنگ اندازی همکاران واحد امور اداری و حقوقی در عمل(که خود عملا شاهد آن بودم و به حول قوه الهی احکامی علیه شرکت برابر مستندات بحق ،گرفتم)بسیار آزاردهنده و تاسف آور بود که بعدا اعتراف به عمل خلاف خود میکردند وخیلی مسایل دیگر که از بیان آن شرم دارم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      و ما از حکومت می خواهیم دزدان خرده پا را کاری با آنها نداشته باشند و اول دزدان گردن کلفت که در سیستم بانکی اختلاس می کنند را بگیرند!!! هرچند که پایانی برای آن هم نیست چون اختلاس همیشه بوده و خواهد بود خخخخه

  • 0

    بله همکار گرامی شما معلومه تمام حق وحقوقات خود را دریافت کرده آید و معنی شرمنده شدن جلو زن و بچه را نمی دانید که بهت بگن این لوازم را بگیر برای خانه بگی پول ندارم صاحب خانه برا کرایه عقب افتاده جلو زن بچه آت بیاد چیزی بگه بهت که خجالت بکشی نمی گوید درود بر مدیران ننگ بر مدیران نالایق به خدا قسم از عید نوروز به بعد من یک کیلو گوشت برای یه خانواده چهار نفره خریدم حقوق که به خانه نمی‌رسه از قسط بانک ها و نسیه مغازه محل دیگه چجوری بگویم که سلطانی بفهمد وحالیش بشه خدا کند یکی دو ماه شرایط من برات پیش بیاد سلطانی تا بفهمی درد ما را

  • ناشناس
    1

    همکاران بازنشسته که جانباز هستن میتونن بیمه تکمیلی خودشون بابیمه دی که طرف قرارداد جانبازان عزیز هست پیگیری کنن احتیاجی هم به بیمه تکمیلی معلم مخابرات ندارن وقتی تشریف میبرین مراکز درمانی بگید بیمه تکمیلی دی هستیم بیمه ش هم برای جانبازان با هر در صدی فوله یعنی کامله کامل منت مخابرات رو هم نکشیداگه جایی هم رفتید که طرف قراداد بیمه دی نبود مدارک پزشکی رو مهر کنین ببرین بنیاد جانبازان شهر محل اقامتتون سریعن پرداخت میکنن موید باشید

  • 1

    چرا برای شاغلین ۳۸ درصد حقوق اضافه میشود ولی برای بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۰ درصد مگر قانون این نبود که بازنشستگان ۹۰ درصد شاغلین را بگیرند پس چه شد !!! اینها دیواری کوهتاتر از بازنشستگان پیدا نکرده اند ؟؟
    چرا آقای رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی مخالفند که حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش یابد ؟؟ چرا !!!!!!!!

  • 0


    کشورمان، کشور اسلام واقعی نیست و تاکنون هم برای مردم ایران ثابت شده است.
    در کشورمان متاسفانه حق وحقوق مظلومان را پایمال و ضایع می کنند هیچ کسی هیچ کاری، اقدامی، پیگیری، بررسی رسیدگی و اعتراضی هم نمی کنند و سکوت اختیار کرده اند؟

  • ناشناس
    0


    مشکل اصلی کشور گرانی است نه بدحجابی / خانواده بسیاری از اختلاس‌گرایان، با حجاب بودند
    مشکل اصلی کشور بی توجهی و بی خیالی دولت، مسئولین، مدیران، مسئولان، و نمایندگان مجلس به مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های و مردم بوده است نه بدحجابی / خانواده بسیاری از اختلاس‌گرایان، با حجاب بودند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      پس با این حساب در مدینه فاصله که مدعی هستید غرق در بهشت هستند و یا اختلاسگر ندارند چرا از 150 سال پیش به این طرف به سمت بی حجابی رفتند و شما تازه دبنال تقلید از آنها؟ هم خطاب به شما و هم به آن گوینده خبر که ببینید چقدر سطحی فکر می کنید

  • 3

    امام راحل(ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شهید مظلوم دکتر بهشتی هم فرمود: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ولی کاسبان برجام نگران آمریکای در حال افول هستند و می‌خواهند ملت را از این قدرت پوشالی بترسانند. ولی ترس ملت از غربزدگانی است که آمریکا را در داخل کشور، نمایندگی می‌کنند.

  • 2

    پرونده‌ای در دیوان عدالت اداری دارم چگونه می‌توانم مشکلم را به رئیس‌ قوه‌قضائیه منتقل کنم. متاسفانه کسی پاسخگو نیست.
    بازنشسته مخابرات منطقه تهران

  • ناشناس
    2

    با سلام
    برای بنده در شرکت مخابرات استان تهران 183 روز به اینجانب سختی کار تعلق گرفته که در شعبه 13 تهران سال 94 مراحل اداری آن انجام شده و تایید شده است ولی در زمان بازنشستگی، بیمه تامین اجتماعی، 183 روز سختی کار را برای من منظور نکرده است، لطفا رسیدگی شود.

  • ناشناس
    5


    عملکرد دولت حسن روحانی به همراه ظریف، عراقچی و برخی مسئولان و نمایندگان مجلس در این مدت 8 سال فقط اهانت و خیانت به کشور بوده است.

  • 1

    کسانی که در زمان و موقع خصوصی سازی در رسانه ها، صدا و سیما و شبکه خبر شعار سر می دادند خصوصی در کشور بسیار عالی است باید در مورد مشکلات کارمندان،کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور پاسخگو و جوابگو باشند.

  • 1

    اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت قدرت و توانایی دفاع و حمایت از حق و حقوق کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم را ندارند بهتر است برای همیشه تعطیل بشوند.

  • 0

    ما دیگر حرف شعار و سخنرانی بی مورد و بی ارزش دولتمردان، مسئولان و نمایندگان اعتقادی نداریم

  • ناشناس
    0

    ما درانتخابات از کسی دفاع، حمایت و استقبال نمی کنیم
    چون به خاطر که متاسانه تاکنون دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس هیچ کاری برای حل مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکردند و هنوز هم نمی کنند.

  • 0


    خاموشی های مکرر تنها وزیر نیرو مقصر نیست و همه مقصر هستند مانند دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آن دولت گروگانگیر تمام شد که برق را خاموش کند و تعجب ما هم همین هست که چگونه ظرف یکسال از خاموشی های مکرر بدون افزایش ظرفیت خلاص شدیم

  • 1

    چگونه است دروبین ها به خاطر جریمه پلاک خودرو ها را در سراسر کشور نشان می دهند ولی دزدی ها و قاچاقچیان و تروریست ها نشان نمی دهند چرا؟

  • 1

    غرضی در زمان وزیر وزارت ارتباطات بود تمام جوانان بیکار کشور در شرکت مخابرات ایران در سراسر کشور استخدام کرده است
    بنده در زمان غرضی در شرکت مخابرات ایران با مدرک تحصیلی چهارم ابتدایی استخدام شدم
    با 32 سال و 7 ماه سابقه کار بازنشسته شدم
    ازاین بابت از غرضی تشکر و قدردانی می کنم

  • ناشناس
    0

    آقایان؛ خصوصی سازی را متوقف کنید
    خصوصی سازی در کشور و فقط به خاطر غارت کشور و دریافت پول لالی بوده است، نه توسعه اقتصادی کشور
    متامسفانه خصوصی در کشور تاکنون به نفع مردم و کشور نبوده است و هم عامل اصلی گرانی درسراسر کشور بوده است.
    خصوصی سازی در کشور فقط به نفع دولت و نمایندگان مجلس بوده است که پول دلالی دریافت می کنند.

  • 0


    قیمت خودرو تولید داخلی 100 الی 800 میلیون تومان نتیجه برجام مقدس بوده است.

  • مظلوم
    2

    آفرین به حرفهای هاجی آقا اول شغل بعد ازدواج بعد حجاب گیر بده جوانهای امروز مملکت که نه شغلی دارند ونه پولی چطور ازدواج کنند بخاطر همین میرند بیرون وبدحجابی می کنند.این مسئولین بی عر ضه نمی فهمند یعنی با ای گرانی که تو مملکت ریختن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      تا زمانی که زن را مانند مردان می کنند همین آقایان نه ازدواجی درست شکل می گرد و نه حجاب درست می شود

  • 0

    اصولگرایان بجای شعار به فکر مشکلات کارمندان، کارگران، بازنشسته های و معیشت مردم باشند

  • 0

    چه کسانی مرغ وغیره را گران در کشور می‌کنند؟ دولت، دولتمردان و مسئولان و در سایه سکوت نمایندگان مجلس!

  • ناشناس
    0


    گرانی در کشور چگونه شروع و آغاز شده است؟ از بی قانونی، بی مدیریتی و بی نظارتی، ناتوانی، کوتاهی و بی خیالی شروع و آغاز شده است.

  • ناشناس
    0

    خوب دیگر وقتی امثال شما که هنوز نمیدانی با بی حجابی برخورد نمی کنند ولی سر و صدای آن بیشتر از برخورد هست همین نشان می‌دهد شماها چقدر دنبال مسائل حاشیه ای هستید!!!

  • ناشناس
    1


    عملکرد و رفتار حاجی ها ایرانی درمکه خانه خدا دورست نبوده است متاسفانه در خانه خدا شعار برگ بر آمریکا و اسرائیل می گویند چرا؟

  • ناشناس
    2

    دوگانه سازی توسط عده ای با لباس پیغمبر
    خجالت بکش حاج اقا و ادبیات مغرضان را تکرار نکن

  • ناشناس
    2

    روحانی با شعار مذاکره و ایجاد درآمد سرشار رای گرفت، اما کشور را با 800 تحریم جدید تحویل داد/ رئیسی تعطیلی را بر خود و وزرایش حرام کرده
    متاسفانه دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس چرا از جنایت های آمریکا و انگلیس از مرداد ماه سال 1332 تاکنون درس عبرت نمی گیرند.

  • ناشناس
    0

    وزیر اقتصاد: ‌نان گران نمی‌شود/ بانک‌ها در ارائه تسهیلات به مردم با تنگنا مواجه‌اند

  • ناشناس
    0

    افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ | سرنوشت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

  • ناشناس
    0


    حرف شعار و سخنرانی رئیسی هم مانند حسن روحانی دروغ ، بی مورد و بی ارزش بوده است.
    متاسفانه تاکنون هیچ کاری برای کارمندان، کارگران، بازنشسته های، مردم و کشور نکرده است و مشکلات 10 برابر هم بیشتر شده است.

  • 0

    شخصیت اماراتی خطاب به بایدن: حرف‌های خسته‌کننده درباره حقوق‌بشر را رها کن

  • 0

    دروغ‌های جانسون سرانجام گریبانش را گرفت

  • 0

    افشاگری سازمان‌های بین‌المللی؛ پزشکان صهیونیست‌، بیماران فلسطینی را شکنجه می‌کنند

  • 0

    همه مشکلات مردم و کشور متاسفانه بعد از مذاکره، توافق هسته ای و برجام شروع و آغاز شده است.

  • ناشناس
    0


    کشورهای عربی از عادی‌سازی با اشغالگران دست بردارند

  • 0

    تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران نشان می‌دهد که آنها به هیچ وجه به دنبال توافق و تعامل نیستند و فقط فشار بر ایران را دنبال می‌کنند.
    در ماجرای برجام آمریکا با خروج از برجام نشان داد که پایبند به توافق و مذاکره نیست و همگان این نقض عهد آمریکا را مشاهده کردند.
    آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حدود ۱۵ بار تایید کرده که ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده است و در مقابل ما شاهد نقض تعهد آمریکا در ماجرای برجام بودیم.
    آمریکا سعی دارد تا بدون دادن هیچ تضمینی و بدون انجام تعهدات خود به برجام بازگردد که برخی فریب خوردگان در داخل نیز موضوع را دنبال می‌کنند.
    آزموده را آزمودن خطاست و ما نباید اجازه دهیم که آمریکایی‌ها با بازگشتشان به برجام نقض عهدی را که پیش از این در انجام تعهداتش آن داشتند، بار دیگر تکرار کنند.
    فقط زمانی آمریکایی‌ها می‌توانند به برجام باز گردند که تضمین لازم را برای انجام تعهداتشان بدهند و ما نباید جز با گرفتن تضمین‌های لازم اجازه دهیم تا این کشور بار دیگر وارد برجام شود.

  • بسیاری از بی‌حجابان زن و بچه‌های مفسدان اقتصادی هستند.
    0

    اصرار ما بر حکم الهی حجاب، نادیده گرفتن دیگر مفاسد نیست/ بسیاری از بی حجابان زن و بچه‌های مفسدان اقتصادی هستند
    بسیاری از بی‌حجابان زن و بچه‌های مفسدان اقتصادی هستند.

  • 0


    سفر بایدن به خاورمیانه حمایت از تجاوز صهیونیست ها جنایتکار و ائتلاف متجاوز سعودی جنایتکار است، نه حامی پیامی برای ایران

  • ناشناس
    0

    بانک ها به مردم کم وام اجاره خانه می دهند

  • 0

    دولت رئیسی بطور رسمی برگ توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین را در رسانه ها اعلام کند.
    چون به خاطر که توافق هسته ای، برجام و مذاکرات وین و قطر دیگر به درد مردم و کشور نمی خورد و تاکنون برای همه مردم ایران ثابت شده است.

  • 0

    افزایش قیمت ها هم در کشور فقط به خاطر بهانه های مختلف بوده است

  • 0


    افزایش قیمت ها هم در کشور 100 درصد فقط به خاطر بهانه های مختلف بوده است و هیچ ارتباطی و ربطی به تحریم، آمریکا، ترامپ، غرب و اسرائیل ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • ناشناس
    0

    ترکیه جنایتکار هم با حمایت آمریکا جنایتکار و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی خیانتکار در شمال سوریه و هم عراق به اقدامات تحریک آمیز خود ادامه می‌دهد.

  • ناشناس
    0


    متاسفانه در کشورمان قانونی وجود ندارد عملکرد و رفتار مسئولین، مدیران و مسئولان را پیگیری و بررسی و رسیدگی کند چرا؟

  • ناشناس
    0

    رسیدگی به دارایی مسئولین کشور بر عهده کدام نهاد است

  • 0


    در دوران معاصر، در سال 1315 دفتر بازرسی کل کشور تحت ریاست وزیر دادگستری تشکیل شد و در سال 1347 قانون تشکیل بازرسی شاهنشاهی به تصویب نمایندگان مجلسین رسید.

  • ناشناس
    0

    مشکل اصلی مردم و کشور تنها افراد بدحجاب، مردم مظلوم هزاران مورد مشکل دارند ولی متاسفانه در کشور تاکنون هیچ کسی پاسخگو و جوابگو نیست و تاکنون هم نبوده است چرا؟
    در حالی که لبنیات، روغن و بسیاری از اقلام اساسی در سال جاری 10 برابر گران شده، تبلیغات همین اقلام از صدا و سیما به طور فزاینده‌ای افزایش یافته است. جالب اینکه این همه تبلیغات برای جوایزی است که نهایتا به 2-3 نفر از 85 میلیون نفر تعلق می‌گیرد!
    برخی کارمندان، مسئولین، مدیران و مسئولان جواب تلفن نمی دهند.
    دولت و نمایندگان مجلس هم پاسخگو و جوابگو نیستند.

  • ناشناس
    0

    القاعده مورد حمایت عربستان سعودی و متحدانش یک مسجد تاریخی یمن را ویران کرد

  • ناشناس
    0

    القاعده از سال 2001 تاکنون یکی از دستگاه های دولت عربستان سعودی بوده است.

  • 0

    وقتی که کسی در این مدت 9 سال درک نمی کند، نمی داند و نمی فهمد و توجهی نمی کند مشکل ایران با آمریکا از طریق مذاکره، توافق هسته ای، مذاکرات وین، قطر، گفت وگو، ملاقات، دیدار و همکاری حل نمی شود ولی متاسفانه باز هم به دنبال برجام و مذاکرات است و این یک اشتباه بزرگی است.

  • ناشناس
    0


    بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم بنده بانک ها جمهوری اسلامی تحریم کرده است، نه آمریکا
    بنده در کشور هیچ ارتباطی و ربطی به آمریکا ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • 0


    دلیل افزایش اجاره‌بهای مسکن کم‌کاری دولت قبل است
    عوامل ایجاد افزایش اجاره‌بها مثل کاهش عرضه مسکن، افزایش قیمت زمین و ... باقیمانده از دولت قبل است.

  • ناشناس
    0

    بنده بازنشسته تامین اجتماعی هستم بنده را بانک ها جمهوری اسلامی تحریم کرده است، نه آمریکا
    مشکل بنده در کشور هیچ ارتباطی و ربطی به آمریکا ندارد و تاکنون هم نداشته است.

  • خروشپففففف
    0

    حاجی کجای کاری.هنوز در بند جناحی خوابالوووووو.مملکتو آب برد.حاجی رو...

  • ناشناس
    0

    من میخوام بدونم این نویسنده و یا محقق محترم حاضره شرفش رو بر پول ترجیح بده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها