علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت، براندازی فقر مطلق است/ با این طرح، کالا گران است ولی مردم پول دارند که تهیه کنند/ اگر مسلمان نیستی، ایرانی که هستی، هویت ایرانی و اسلامی در حجاب است

امام جمعه مشهد گفت: حالت قیومیت اقتصادی که گوشت، پنیر و غذای مردم یک قیم اقتصادی داشته باشد، آزادی زندگی مردم را به کلی می‌گیرد.

علم الهدی: اولین اثر اجرای طرح جدید دولت، براندازی فقر مطلق است/ با این طرح، کالا گران است ولی مردم پول دارند که تهیه کنند/ اگر مسلمان نیستی، ایرانی که هستی، هویت ایرانی و اسلامی در حجاب است

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه مشهد مقدس، با اشاره به دیدار چند روز گذشته رهبر معظم انقلاب با کارگران، اظهار کرد: رهبری در صحبت‌های خود روی یک نکته تأکید فرمودند که «مردم در اقدامات و تصمیم‌گیری‌های تحول اقتصادی به دولت کمک کنند و با مشارکت شما این تحول درست شود».

وی ادامه داد: در هر مسئله و تحولی، آنجایی که مردم در عرصه و مجری بودند، تحول به خوبی به نفع جامعه، مردم و نظام انجام گرفته است اما اگر جایی بخواهد کاری بشود و پای مردم وسط نبود، به نتیجه نرسیده است.

امام جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: مقام معظم رهبری از مردم که پای کار این تحول آمدند، تشکر کردند، این‌که مردم پای این تحول آمدند خیلی ارزش دارد که هم تحول را بپذیرند و هم در اجرای این تحول کمک کنند.

براندازی فقر مطلق و فاصله طبقاتی

وی با بیان این‌که در اجرای این طرح و رسیدن به ثبات اقتصادی چند نکته وجود دارد، خاطرنشان کرد: اولین اثر اجرای این طرح، براندازی فقر مطلق هست؛ آقای رئیس جمهور مکرر گفته در این دولت می‌خواهیم فقر مطلق براندازی شود، یعنی دیگر نگوییم یک خانواده هست که از تأمین نهار و شام روزمره خودش عاجز است، این فقر مطلق باید براندازی شود.

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: با این کمک معیشتی، حتی خانواده ۵ نفره که هیچ شغل و کسبی ندارد، ماهی دو میلیون تومان به او بدهند، قدرت خرید خیلی نیازها و لوازم زندگی را پیدا می‌کند، زندگی آرمانی و ایده‌آل نخواهد داشت ولی به فقر مطلق هم دچار نمی‌شود.

وی، دومین تأثیر اجرای این طرح را از بین بردن فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه دانست و افزود: با طرح تحول، فاصله طبقاتی از بین می‌رود و قشر آسیب‌پذیر قدرت خرید پیدا می‌کنند، حالا جنس و کالا گران است ولی پول دارد که تهیه کند.

واگذار کردن اقتصاد به مردم عامل ثبات اقتصاد کشور

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که بیرون آمدن دست دولت از سفره مردم باعث ثبات اقتصادی در جامعه خواهد شد، تصریح کرد: حالت قیمومیت اقتصادی که گوشت، پنیر و غذای مردم یک قیم اقتصادی داشته باشد، آزادی زندگی مردم را به کلی می‌گیرد.

وی با بیان این‌که ارز ۴۲۰۰ تومانی متعلق به مردم است و باید در اختیار خودشان قرار بگیرد نه عده‌ای رانت‌خوار و محتکر، گفت: پول مردم را به دست خودشان بدهید، کالا هم در بازار باشد، تاجر جنس وارد کند و باهم رقابت کنند، هرکدام جنس بهتر و ارزان‌تر وارد می‌کند، مردم هم بخرند و زندگی را اداره کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: آنچه در اقتصاد مطلوب و اسلامی است، هدایت و نظارت دولت است یعنی دولت، صنعت، معدن، مسائل و اقتصاد کلان را هدایت کند و بر اقتصاد خرد نظارت داشته باشد که کسی اجحاف، گران‌فروشی و احتکار نکند؛ اگر مردم مشارکت کنند، دیگر مشکلات اقتصادی «دولت‌سالاری» یا قیمومیت دولت نسبت به اقتصاد خرد مردم دیگر از بین می‌رود.

 

وی با اشاره به سخنان خود پیرامون تجاهر و تظاهر به گناه و تأثیر آن بر زندگی اجتماعی، اظهار کرد: زمانی یکی خودش گناه می‌کند که خودش می‌داند و خدای خودش، یا بر اثر لغزش، ندانم‌کاری و یا از روی جهالت است که نهایتأ هم خدا می‌بخشد اما یک سری گناه‌ها هست که بین خود انسان گنه‌کار و خدا نیست، تجاهر به گناه و تظاهر به نافرمانی خدا است که به مرحله جنگ با خدا می‌رسد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر کسی تجاهر به گناه و معصیت کرد، اعلام جنگ با خدا کرده که این گناه خیلی عارضه دارد و اولین اثرش روی برکات زندگی مردم است، این را از خودم نگفتم بلکه خداوند در دو آیه در قرآن فرمودند.

«حجاب» هویت ایرانی و اسلامی است

وی با بیان این‌که بی‌حجاب با بی‌حجابی تجاهر به فسق می‌کند، متذکر شد: این خانم بی‌حجاب و بدحجاب یا مسلمان است یا غیر مسلمان ولی ایرانی است، اگر مسلمان است، هویت اسلام در حجاب است؛ در فرانسه چند صد مسجد وجود دارد، دولت فرانسه جلوی مساجد را نمی‌گیرد که بگوید تبلیغ اسلام می‌کنید اما از حجاب زنان مسلمان جلوگیری می‌کند چون حجاب تبلیغ دین است و با نظام لائیک ما نمی‌سازد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر مسلمان نیست و اسلام و قرآن را قبول ندارد، ایرانی که هست، حجاب هویت ایرانی است؛ یکی از شخصیت‌های زن شاهنامه، خود را با حجاب معرفی می‌کند، امتیازش را در حجاب معرفی می‌کند؛ اگر مسلمان نیستی، ایرانی که هستی، هویت ایرانی و اسلامی در حجاب است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 66
  • .
    2

    خدا به هر کسی یه چیزی داده . به شما هم روی زیاد داده . اگر جایزه ی نوبل برای داشتن روی زیاد وجود داشت قطعا به شما می دادند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      اصلا سوال اینه این آقای فربه دقیقا کارش چیه؟
      حقوق میگیره که هر جمعه بباد از دامادش دفاع کنه

  • ناشناس
    2

    وقاحت شرمنده توست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این درست میگه از خودشون فقر کم شده نه مردم

    • دنیز
      0

      اینا کلهم دقیقا مصرف کننده هستن و هیچ فایده ای برا کشور ندارن که هیچ اینهمه مشکل معیشتی و رفاهی و ......برا مردم ایجاد کردن.

  • ناشناس
    4

    این علم الهدی اولین شخصی بود که دولت روحانی را متهم به سوءمدیریت و بی عرضگی در کنترل تورم قیمت کالاها و خدمات می کرد! حالا دامادش روی روحانی را در این زمینه سفید کرده است! همیشه یک سوزن به داماد خودت بزن و یک جوالدوز هم به روحانی!

  • ریس الدین روزبهانی
    2

    باز جمعه شد و این آخوند که عامل فقر و فلاکت ایران زمین است یک ساعت حرف زد ؛ چقدر هفته پرکاری بود برایش!!!!

  • ناشناس
    2

    هر کاری داماد من میکنه درسته

  • حاج فضیل کوثری
    3

    آقای علم الهدی. خداوکیلی، تورو به جان امام حسین لااقل لااقل از خدا خجالت بکش،
    چقدر راحت وقیحانه برای اونچیزی که ناحقِ تعریف و تمجید میکنید و همش دروغ و ریا و چاپلوسی.
    بنده خدا از هموقعی که رئیسی اومدحداقل
    چهل درصد همه چیز گرونترشده

    نظرات شما -
    • 1

      داداش ۴۰ درصدو از کجا آوردی ؟ پراید ۱۵۰ تومنی ( شاهکار روحانی ) شده ۲۰۶ میلیون. روغن جامد ۱۰۰ تومنی ۵۰۰ تومن و ....

  • ناشناس
    4

    در خطبه ها خود و مردم رو توصیه میکنید به تقوای الهی در حالی که خود از بی تقواترین افرادید.

  • ناشناس
    2

    رووووووووو

  • ب
    1

    علم‌الهدی‌مردم‌را‌چی‌حساب‌کردی‌!!!!

  • یه جانباز جنگ تحمیلی دلشکسته متاهل مستاجر داغون شده
    1

    اگر مسئولان ما مسلمان یا وجدان دارن چرا حق من جانباز را پایمال میکنند عدالت کجاست ؟ موج انفجار ترکش‌های متعدد بیضه زانو شیمیایی گلوله ترکش شکستگی هردو فک و نه جسم سالم نه روح سالم نه ....پس لعنت خداوند به دستهای آلوده ای که حق من و زن و بچه‌ها پایمال کردین رفت لااقل عذرخواهی کنن و جبران خدااااا نفرین میگم به دستهای آلوده ای که خون مرا پایمال کرده اند

  • فندک
    0

    دامادت ۲۰۰تومان داده نزدیک به ۲میلیون گران کرده ! تمام رسانا های دولتی و ائمه جمعه دارند عوامفریبی و لاپوشانی می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      متوجه نشدید چی کار دارن میکنن ...مردمو درگیر این گرانیها و یارانه کردن که طرح جدید مجلس که همون فروش آثار باشتانی ایرانه دیده نشه همه حواسها پرت شده دارن ایرانو میفروشند چون بدجور به خنسی خوردن

  • نظرگو
    2

    بله، حجاب و شرم و حیا و عفاف ویژگی های یک زن اصیل ایرانی است، اما حکومت نادرست و اشتباه شماها خیلی وقت است که نجابت و اصالت ایرانیان را نشانه گرفته

  • بانیان زجر ملت
    0

    حاجی تو این جریان شماها چقدر کاسب شدیدکه ملت رو ول کردید فقط دارید از حکومت حمایت می کنید

  • طبقه فرودست
    0

    یکی بگه نحوه محاسبه و فرمول پرداخت یارانه چطوریه مگه میشه حکومت قیمت همه کالاهارو ببره بالا بعد بگه ما ۲۰۰یا ۳۰۰تومان یارانه دادم ؟ بچه گول می زنید؟

  • محمد
    0

    در طول این 43 سال فکر نکنم معنی گرسنگی ونداری رو حس کرده باشی.

  • کلو قدر نشناس
    2

    پول برای شما هست که در زمان رضا شاه برای ایشون تعریف و تمجید میکردی و پولش می گرفتید و امروز هم برای جمهوری اسلامی- فریاد دروغ واحسینا سر می دهید و پولش را میگیرید -- یارانه ای که بشه چهار کیلو برنج منت نداره

  • ماستمالی سلام
    0

    یارانه باید مابه التفاوت کالاهای باشه که حکومت گران کرده ، نه الکی بگه من ۳۰۰هزارتومان یا ۴۰۰هزارتومان می دم چطوری حساب کردی؟ دهک چیه!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    فقط داماد تو بهترینه

  • سلام
    0

    سلام بر شادوماد و پدرخانم مهربان که دست نفاق رو ازپشت بسته اید.

  • ناشناس
    1

    هویت ایرانی در آزاد اندیشی، موسیقی، شراب نوشی هم هست...تاریخ را بلد نیستی پدر جان...نوع لباس در طول تاریخ تغییر می کند همانگونه که ایرانیان هم در طول تاریخ بسیار تعییر کرده اند...

  • ناشناس
    1

    منظورت از پولدار بودن آن یارانه است که چند روز دیگر با تورم در تمام کالاها و خدمات نبودنش را حس خواهیم کرد

  • خون جیگر
    0

    خدایا به اینها شفا بده ....

  • ناشناس
    0

    جراحی برای درمان عمل بسیار پسندیده ایست.منتها اگر توسط یک شش کلاسه بی سواد و بی تخصص انجام شود قطعا منجر به مرگ می شود.

  • آرش علوی
    0

    دکترای اقتصاد هم داشتی و اطلاع ندادی!!؟
    نخود هر آشی شدی علم الخدا!!

  • ناشناس
    2

    Oh yes yes ,every nice

  • ناشناس
    6

    کاش عمامه ات سفبد بود
    به احترام ال رسول الله سکوت می کنم

  • همشهری
    0

    علم الهدا شما تادیروز روحانی را خیانت کار و گرانی را به گردن ایشان می انداختید حالا که داماد عزیزتان ریاست اجرایی را گرفته بجای انتقاد به ایشان در بی مدیریتی اقتصادی کشور توپ را جای دیگر می اندازید ایا بایارانه سیصد تومانی مردم پولدار هستند وتوان خرید هزار ذرصدی کالاها را دارند همان یارانه را هم به ده میلیون نفرهم ندادن همه را حذف کردن ایا بازنشسته دولت باحقوق 7میلیونی جز افراد ثروتمند هست که یارانه تعلق نگرفته است اما اقای دو خانه دارد وحقوق هشت میلیونی یارانه گرفته وحتی اقای پزشک مملکت یارانه گرفته است این چه عدالت اسلامی است تا کی می خواهید به مردم دروغ بگویید

  • Alexander Wang
    0

    میشه گند هایی که به زندگی مردم زدین رو به این شکل توجیه نکنید. بیش از ۷۰ درصد دنیا حجاب ندارند چه ربطی داره . شما تو توجیه کردن کارهای خودتون هر فتوایی رو صادر می کنید.‌

  • ناشناس
    0

    بقول ترکا خانم سیندیران قابین سسی چیخماز دا اره گند کاری اشناشو توجیه میکنه ؟؟؟؟؟

  • عبب
    1

    مفت خور اولین اثر حذف نصف یارانه بگیران ودلار بشار اسد بود

    نظرات شما -
    • 1

      آقا بشار چند روز پیش سهمش را گرفت باید منتظر بقیه باشیم

  • ناشناس
    0

    این حرف هایت یادت باشه بعدا نگی من نگفتم

  • یکی از مردم
    1

    یعنی کل حرفهاش یه جمله سالم و درست نگفت! از فقر و گرانی تا معنی ایرانی بودن!!! عرب اجنبی میخواد ایرانی رو برای ایرانی معنی کنه!!!

  • عا شق وطن
    1

    آقای علم الهدی ، فروش هربشکه نفت ایران که در بودجه 1401 پنجاه دلار محاسبه شده بود به خاطر جنگ اوکراین به بشکه ای 110 دلار فروخته میشود ( 50 دلار پول بادآورده از هربشکه ) که اگر فرض بر فروش نفت به 2 میلیون بشکه در روز باشد پس دریک ماه 60 میلیون بشکه ، وهردلار را 30 هزارتومان محاسبه کنیم (1500،000=30،000×50 ) مازاد فروش هربشکه نفت وحالا اگر 60 میلیون را ضربدر یک میلیون وپانصد هزار بکنیم حاصل مازاد فروش تقریبا میشود نود هزار میلیون تومان در یکماه واگر به هفتاد میلیون ایرانی حتی یارانه 400 هزارتومانی در یکماه پرداخت شود میشود 28 هزار میلیارد تومان ، ( 62،000=28،000 - 90،000 ) یعنی 62 هزارمیلیارد تومان مازاد فقط از فروش نفت در بودجه ، هرماه بعد از پرداخت یارانه اضافه می آید که واریز میشود به خزانه دولت و بخور بخور وحاتم بخشی جمهوری اسلامی ، که در اصل باید به هر نفر تقریبا باید 900 هزارتومان در هر ماه پرداخت شود بدون افزایش قیمت هیچ کالائی ، حالا این دولت کریمه وسید محرومان وآقای علم الهدی وامامان جمعه سر چه کسی منت میگذارند ؟ این ملت مظلوم و گرفتار ودربند ؟

  • ایمان
    0

    کتاب تشیع علوی و تشیع صفوی را مطالعه کنید..
    ببینید عملکرد ۴۴ ساله به کدام حالت شبیه تر است..

  • ناشناس
    0

    لعنت و مرگ بر قوم ظالم

  • ناشناس
    1

    ختم الله علی قلوبهم و سمعهم و..... وقتی قدرت دستشونه دیگر به حرف مردم اعتنا نمی کنند

  • ناشناس
    0

    ای خدای بزرگ، کسانی که در لباس پیامبرت هستند، مدام دروغ میگویند، پس چه زمانی انتقام میگیری؟

  • ناشناس
    2

    از فردا آثار فوق مخرب تصمیم دامادتان را در کوچه و بازار خواهی دید

  • امیر
    0

    ببینید ادم ثروتمند همه چیز می خواهد از تفریح گرفته الا اخر.....اما ادم فقیر هیچ چی نمی خواد

  • ناشناس
    0

    جان تو !!!

  • 0

    خدا پدر مادر روحانی رو بیامرزه اقلا نمیگفت من فقط مطلق رو ریشه کن می کنم
    بنده خدا خودش و وزرایش مخصوصا ظریف همیشه لبخند می دند و روحانی گاهی لطیفه و خازره هم می گفت یک کمی هم لباسهاش شیک و به ارایشش می رسید
    دولت الان همه شون عصبانی مخصوصا خود رییسی بنده خدا فکر میکنه هنوز رییس قوه قضاییه است همیشه اخمو ، دستور های قضایی میده ، رضایی که حق واقعیت رو تو برنامه زنده گفت که ما برای شما یقینا کار نمیکنیم فیلمش هم هست باقی وزرا هم که فلاکت از سر و روی و حرف زدن شون می باره
    دولت و ملت همه فقیرن !!!
    خاک بر سر دولت های ایزان که قبل چه بعد چه الان
    هیچ کدوم نمی توانند مثل حکومت امام علی رو انجام بدهند حتی نتونستن مثل امام رضا باشن

  • علم
    0

    تا هر چه هشت دیوار حاشا بلند است .ودروغ

  • م ب
    15

    سلام علیکم ..گرانی رو همه قبول دارن و هست ...ولی شماهایی که از حرف حقش برا حجاب ناراحتید غیرت دارید یا دوست دارید زن و خواهر ومادرتون با این وضع افتضاح بیرون بیان ؟؟ ..همین رفتارهاست که نه دنیا داریم نه اخرت ..به همین راحتی تهمت میزنید ..وای به حال اخرتمون که هر حرفی میزنبم و دلمونم خوشه که حرف درست زدبم ..از خدا بترسیم ..شماها همگی خیلز با تقوا هستید که به دیگران تهمت میزنید ..به هرکسی ....

    نظرات شما -
    • م
      1

      غیرت به حجاب نیست، غیرت به اینه که همت داشته باشی و نذاری زن و بچه ات، شب که میخوابن، احساس بدبختی و ناامیدی کنن.

  • الفبا
    0

    هر چند میدانم احتمال رسیدگی به انتقادها بعید است (نمونه واضحش، مسئله خانماسوز و ضد ملی و عامل نفوذ افراد نالایق و مستعد فساد و خیانت در نهادها حاکمیتی یعنی آموزشی مراکز خصوصی، که دروان کرونا شدت یافته، به طوری حتی مراکز مهارت آموزشی تحت مجوز وزرات ارشاد و علمی و کاربردی و غیره به شدت دارند سوءاستفاده میکنند امتیاز حق برگزرای آزمون و دادن نمره! چنان وضع وخیم است جستجوهایی در اینترنت بکیند خواهید دید مصلا فلان مدرسه از راه دور با سوءاستفاده نمره مستمر 10 تضمین قبولی 100% میدهد/
    این فاجعه فساد آموزشی در نهایت بعد جند نسل وضع بدحال کارامدی اداره است که بر فرض هر چقدر قانون خوب باشد، مجریان بد عمل میکنند، بسیاری تصمیم گیران و عاملین سواد کافی ندارند و شاید برخی تحت نفوذ مافیایی ها و دشمان اجنبی ضد ایرانی هستند)، صرفا برای ثبت نظرم میگویم، قضیه دور باطل فساد تورم-یارانه ها هم ناشی از دهها سال از فساد اموزشی است، وگرنه چرا باید سر مسئله هسته ای کشور 20 سال در باتلاق تحریم فرو برود و برجام علی رغم آمادگی طرف مقابل، یکسال احیا نشود؟
    اینها همه بهم ربط دارد، کشور شرطی شده به تحریم و عدم آزادی تجارت با خارج (+تحریم+گمرکات به نفع مفسدان اقتصادی دانه درشت- مافیا-کاسبان تحریم و تولیدکندگان احجافگر داخلی) آقای رئس جمهور، بنظر آدم دلسوزی میایید، اما به امثال شما سران نظام، اطلاعات اشتباه میدهند و منجر تصمیمات غلط میشود، قیمت 4 قلم کالای اساسی، عملا بیش دو برابر شده!، قیمت غیر منطقی این افزایشها چنان است که الان قیمت این 4 قلم از کشورهای همسایه گرانتر است!
    این نکات حقیقت تلخ در مورد صنعت کذایی خودروسازی را در سایر صنایع تکرار کرد، اکنون هم خودروساز میگوید زیان ده است، اما قیمتها درب کارخانه تا بازار گاه تا بیش از دو برابر است، با قیمت بازار، خودوری داخلی با توجه کیفیت پایینش، بسیار گرانتر از خودوری خارجی است که به دست مردم کشورهای همسایه میرسد!
    این فاجعه نشان میدهدف در حالیکه اکثریت مردم مزدبگیر و بخشی بزرگی بیکار و شبه بیکار (ارزان کار- بیگاری-پاره وقتی) هستند (عملا بخشی جمعیت میانسال مجرد قطعی و ناتوان از پیدا کردن کار هستند و نهادهای حمایتی مثل کمیته اینها مستحق زیر پوشش نمیداند! ظاهرا آدم سالمند، اما افراد ناتون از درامدزایی هستند، یعنی حتی افزایش حقوق کارگری هم بی تاثیر است در سرنوشتشان، چرا که وقتی کسی نتواند کار کند، درامدی هم ندارد!) و درامدشان صفر تا یک دهم کشورهای دیگر است، دارند کالاها را حتی گرانتر از آن کشورها میخرند!

  • هادی
    14

    حرف حساب زد.

  • ناشناس
    0

    انقدر پول اضافه مونده که دودل هستیم تو خانواده که با اضافه پول یارانه بریم به سفر اروپا یا آسیای شرقی.
    خدا عقل بده

  • ناشناس
    0

    باز جمعه شد .

  • محسن
    0

    در این مقال فقط مناسب و انصاف دیدم درباره احتکار نظر بدهم
    دولتی که مسبب افزایش قیمتها و شکستن ارزش پس انداز و قرض الحسنه مردم شود حق ندارد اسم احتکار بر حفظ اجناس مردم بگذارد.
    احتکار پدیده ناپاکی است که در شرایط رونق متداول اجناس و فراوانی آن مسبب کمبود دروغین کالا می شود.
    اما عقل سلیم می گوید وقتی دولت به عمد کاری کند که ارزش پس انداز مردم شکسته شود، نباید حراج کالاها را به اسم دین خدا به مردم تحمیل کرد.

  • محسن
    0

    آقای علم الهدا حتما تو ایران خرید نمی کنه،از بازار و قیمتها خبرنداره

  • ناشناس
    0

    دین فروشی به فقرامعناندارد

  • بازنشسته فرهنگی
    0

    همون یارانه را هم به من بازنشسته فرهنگی نداند بچه اوتیسم شدید هم خدا بهم داده گوهش تو سرتون مگر من دزدی کردم یا از رانت برخوردار بودم پانزده سال با همسر کارمندان جان کندیم تا صاحب خانه اونم تو روستا شدیم حلا این مرتیکه دامادت یارانه مرا قطع کرده مرگتان باد

  • ناشناس
    0

    فرق دانشمندان ایرانی با اروپایی همین هست..؟

  • عباسقلی
    0

    آقای اعلم المهدی یکم کمتر صحبت کنید لاغر نمی‌شوید بخدا،شما از مرحله پرتید

  • ناشناس
    0

    من فقط یک ایرانی هستم. همین
    از دید من ایران در اولویت همه چیز است.

  • علم الهی😂😂
    0

    علم الهدی طرح ابراهیم جونت فقط برای کارتن خواب ها و گداهای خیابون که درآمدشان صفر هست خوبه. بالا رفتن چند صد درصدی قیمت‌ها هزینه های زندگی را بالا میبرد. آری فاصله طبقاتی کاهش می یابد منتهی فاصله نه دهک اول. جامعه تشکیل خواهد شد از دو طبقه، فقیر بیکار یارانه بگیر که فقط مایحتاجش را می‌خرد و طبقه ثروتمند که به خاطر واردات اشغال به ایران و ساخت اشغال و فروش به قیمت بالا روز به روز ثروتمندتر خواهند شد. اگر هنر دارید فاصله دهک ده را با بقیه کاهش دهید!

  • امیر
    0

    بالاخره حجاب هویت ایرانیه یا هویت اسلامی؟ آش کشک خاله است هر جور حساب کنی هویته؟😂😂
    سید علم الهدی از پیشوند سید معلومه عرب هستید یا عرب مهاجر. همینکه در این کشور اقامت دارید باید خدا را شکر کنید. برای ایرانیان دستورالعمل صادر نکنید

  • زهرا
    0

    در کجای قرآن آمده بی حجابی فسق است؟ لطفا با ذکر منبع پاسخ دهید

  • ناشناس
    0

    ای گرانی من میتی کومار نماینده حاکم بزرگ. هستم. به تو دستورمیدهمبایست. وسریع. فوری انقلابی بر گرد به قرن گذشته. وگر نهبهشدتبات برخورد میکنم

  • 0

    کسیکهشهرمقدس. مشهد. رافاحشه خانه برای. عربها کرده وکسب درامدمیکنه ایرانی. ومسلمان نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها