جمله مهمی که آیت الله هاشمی یک سال قبل از فوتش گفت

برادر آیت الله هاشمی گفت: قرار بود جلسات بررسی و تبادل نظر درباره فقه حکومتی برگزار شود ولی آیت الله هاشمی به خاطر نسبت هایی که به او دادند، تصمیم گرفت جلسات را به تعویق بیندازد.

جمله مهمی که آیت الله هاشمی یک سال قبل از فوتش گفت

محمد هاشمی در مراسم سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی که از سوی حزب جمهوریت ایران اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه مرحوم هاشمی قبل از انقلاب و در حوزه علمیه قم دنبال این بود که بفهمد حکمرانی خوب از نظر مکتب اسلام چگونه است، اظهار کرد: او به این جمع بندی رسید که نظام باید جمهوری اسلامی باشد و جمهورت و اسلامیت با هم باشد.

وی ادامه داد: در ایام مبارزات انقلاب و پس از آن دیدگاه حکومت اسلامی هم مطرح شده بود که به اصالت رای مردم معتقد نبود در حالیکه امام خمینی و آیت الله هاشمی تاکید داشتند که ویژگی های کشور ایجاب می کند که جمهوریت و اسلامیت همراه هم باشند.

برادر آیت الله هاشمی خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی یکسال پیش از فوت گفت که خیالم راحت است چون مردم راه خود را پیدا کرده اند و می دانند چگونه حرف خود را پای صندوق رای بزنند.

هاشمی با اشاره به نیاز کشور به فقه حکومتی برای پاسخ به نیازهای روز کشور، گفت: قراربود جلساتی با حضور اساتید دانشگاه، علمای حوزه علمیه و مدیران کشور برگزار شود تا درباره فقه حکومتی تبادل نظر انجام شده تا به نیازهای کشور و سوالات جوانان پاسخ داده شود. حتی مکان و زمان کلیات را هم مشخص کرده بودیم اما به دلیل برخی ملاحظات سیاسی و نسبت هایی که به آیت الله هاشمی دادند، او ترجیح داد جلسات با کمی تاخیر برگزار شود ولی مدتی بعد از دنیا رفت.

وی در پایان گفت: دانشگاهیان و حوزویانی که تفکر آیت الله هاشمی را می پسندند وی توانند در زمینه فقه حکومتی و مسیری که آیت الله هاشمی مدنظر داشت، فعالیت کنند.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • وکیل
    0

    روحانی دست پرورده رفسنجانی امیدواریم خیالت هنوزم در اون دنیا با این دست پروردت و سیست گریت راحت باشه

    نظرات شما -
    • من
      0

      کسایی باید آن دنیا پاسخگو باشند که به احمدی نژاد قدرت دادند.کسی که بیشتر ین خیانت را به مملکت کرد

  • نظری
    0

    جناب هاشمی همه میدانیم که آنچه که نظر دین وقرآن بود را حضرت امام گفتند که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است برادر شما مشکل داشتند با این موضوع والا فقه حکومتی وولایت فقیه هیچ مشکلی نداشته وندارد ایشون به دنبال شورائی کردن رهبری بودنند ایشون گفتند ولایت فقیه یک امر الهی نیست بلکه یک امر زمینی است خدا هدایتشان کند که بعید میدانم

  • بنده خدا
    0

    هر کی مرد میشه آدم خوب؟ یادمون رفته ؟ آیا او نبود که ۴ تا برنامه ۵ ساله داد؟ یعنی دولتهای بعدی هم تا بیست سال دنباله روی او باشند!! یادم هست بعضی قیمت هارو که در اینجا چند تا مثال برایتان می آورم.حد اقل حقوق در سال ۷۴ ۱۶ هزار تومان.سند لیستهای بیمه .لطفا در صورت تشکیک به کارگاه هایی که لیست های کاغذی آن زمان را دارند مرا جعه کنید! پیکان ۴میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود.یعنی ۳۰۰برج کار. مرغ ۷۰۰ تومان یعنی با یک برج حقوق ۲۳ کیلو. البته دولت اعلام کرده بود در فروشگاه های بزرگ ۴۸۰ولی اگه پیدا میکردی ۲تا دونه بهت میدادن! برنج درجه یک ۳۵۰ تومان.یک ماه کار ۵۰ کیلو برنج. دلار ۷۰۰ تومان .!یک ماه کار ۲۳ دلار. که البته دولت اعلام کرده بود دلار۰ تومان .مثل ۴۲۰۰ تومان الان و........یادمون رفته؟یکی از دلایل گرانی امروز برنج ! اعطای جواز برای ویلاسازی درزمین های شالیکاری. که هنوز هم ادامه دارد .از اواسط حکمرانی ایشان بود.

  • ......
    0

    بدترین خیانت وبی عدالتی را آقای رفسنجانی را با خصوصی سازی به مردم و نیروهای شرکتی کرد که همچنان ادامه داره

  • میثاق
    0

    اینم دست از سر اون مرحوم برنمیداره .چقدر چسبنده !

  • مورچه
    0

    غارت ثروت کشور دزدی رانتخواری اختلاس کاخ نشینی ارتباط باامریکا جمع کردن دارایی مردم ب نفع شخصی خود پایه گذاراختلاس ورانتخواری وزالوزاده پروری وزمین خواری پایه گذاگرانی درزمان خود لقب شاهی گرفتن اعتراض مردم ازکجا اورده ای اینهادر دوران ۸ساله ریاست جمهوری ایشان بود که امروز روز شماوفرزندانش روی ثروت وداریی مردم نشسته اید ومردم کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتن این است حاصل عمر پربرکت مرحوم

  • همینجوری رد میشدم
    0

    اگر شخصی بعد از امیر کبیر مورد ستایش مردم ایران باشند آقای هاشمی هستند خدمات آقای هاشمی برای همه مناطق بخصوص مناطق محروم انکارشدنی نیست مهم نیست بعضی ها در مورد اقای هاشمی چه می گویند آقای هاشمی برای خدا ومردم خالصانه کار کردند حتمادر آن دنیا پاداش این کارها خداوند به ایشان می دهند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها