برنامه‌ریزی جامعه روحانیت مبارز، برای شرایط سیاسی پساانتخابات /آیا انتخابات، یکی از مهمترین تشکل‌های اصولگرا را دچار تحول می‌کند؟

جامعه روحانیت مبارز در کنار جامعه مدرسین حوزه علیمه قم از جمله تشکل‎های مهمی در بدنه اصولگرایی محسوب می‎شود که در تحولات مهم از جمله انتخابات در تعیین گزینه نهایی اصولگرایان نقش بسزایی دارد.

برنامه‌ریزی جامعه روحانیت مبارز، برای شرایط سیاسی پساانتخابات /آیا انتخابات، یکی از مهمترین تشکل‌های اصولگرا را دچار تحول می‌کند؟

به گزارش سایت خبر فوری ، در انتخابات ریاست‎جمهوری 29 اردیبهشت، جامعه روحانیت با حمایت از فعالیت جبهه مردمی نیروهای انقلاب و دو نامزد آن یعنی ابراهیم رئیسی و محمدباقر قالیباف بنده اصولگرایی را به حمایت از این دو فرد سوق داد اما در نهایت آنچه مطلوب اصولگرایان بود حاصل نشد و حسن روحانی نامزد جریان رقیب یعنی اصلاح‎طلبان پیروز انتخاب شد.

اما آنچه حایز اهمیت است توجه به این موضوع بوده که برخی از کارشناسان سیاسی بعد از انتخابات شکست اصولگرایان را نتیجه مشی نادرست آنها و عدم وجود یک لیدر دانستند روندی که سبب شده است تا گمانه‎زنی‎ها درباره کناره‎گیری آیت‎الله موحدی کرمانی از جامعه روحانیت مطرح شود از این رو گفت وگویی را با اعضا و سخنگوی این تشکل درباره آخرین تحولات جامعه روحانیت که روزگاری بزرگانی چون هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری در آن عضویت داشتند را انجام دادیم تا در جریان کم و کیف فعالیت‎های این تشکل قرار بگیریم.

بنایی برای تغییرات نداریم

حجت‎الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با سایت خبر فوری در پاسخ به این سوال که آیا جامعه روحانیت بعد از انتخابات جلسه‏ای را تشکیل داده است اظهار کرد: جامعه روحانیت مبارز بعد از برگزاری انتخابات ریاست‎جمهوری تنها یک جلسه برگزار کرده و به دلیل ماه‎ مبارک رمضان دیگر جلسه‎ای نداشتیم. وی درباره اخباری مبنی بر اینکه آیا قرار است تغییراتی در جامعه روحانیت مبارز صورت گیرد گفت: اخبار و صحبت‎های مطرح شده در این راستا صحت ندارد و ما فعلا بنایی را برای ایجاد تغییرات در این تشکل نداریم.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره کناره‎گیری آیت‎الله موحدی از جامعه روحانیت به دلیل بیماری تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد و آیت‎الله موحدی کرمانی با قوت به کار خود در منصب دبیرکلی جامعه روحانیت ادامه می‎دهد.

ابراهیمی تصریح کرد: آیت‎الله موحدی کرمانی درگیر بیماری دیابت هستند اما این موضوع بسیار حاد نیست که بخواهند فعالیت خود را در جامعه روحانیت مبارز کنسل کنند.

با همان مشی سابق راه خود را ادامه می‎دهیم

آیت‎الله محسن مجتهد شبستری دیگر عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری درباره آخرین وضعیت این تشکل بعد از انتخابات ریاست‎جمهوری اظهارکرد: آنطور که بنده اطلاع دارم جلسات جامعه روحانیت مبارز به مانند روال سابق بعد از انتخابات ریاست‎جمهوری نیز تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه بنده در جلسات اخیر جامعه روحانیت شرکت نکردم تاکید کرد: از محتوای جلسه آخر به دلیل عدم حضور بی‎اطلاع هستم از این رو نمی‎توانم درباره موضوعات مطرح شده در این جلسه صحبتی را بیان کنم.

عضو جامعه روحانیت مبارز درباره احتمال کناره‎گیری آیت‎الله موحدی کرمانی از دبیرکلی جامعه روحانیت گفت: بنده از این موضوع بی‎اطلاع هستم ولی بعید می‏دانم که چنین چیزی صحت داشته باشد.

شبستری تصریح کرد: جامعه روحانیت مبارز با همان رویه و مشی خود کار خود را ادامه داده و تمام تلاش خود را براین اساس قرار داده است که در مشی و رویکردی که مدنظر مقام معظم رهبری است اقدامات لازم را در جامعه انجام دهد.

هنوز انتخابات را مورد ارزیابی قرار ندادیم

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری با اعلام این خبر که تغییراتی در بدنه جامعه روحانیت صورت نخواهد گرفت گفت: بعد از برگزاری انتخابات جامعه روحانیت مبارز یک جلسه را باحضور اعضا برگزار کرده و در حال حاضر به دلیل ماه مبارک رمضان جلسه‎ای تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز در نشست جامعه روحانیت مبارز درباره انتخابات بحثی را مطرح نکردم تاکید کرد: هنوز جمع‎بندی نهایی را پیرامون انتخابات در جامعه روحانیت صورت نداده و منتظر برگزاری جلسات در آینده هستیم. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به این سوال که آیا برای آینده اصولگرایی برنامه‎ای خواهید داشت گفت: ما انشاالله در آینده نزدیک اقداماتی را انجام خواهیم داد که به موقع در جریان آن قرار خواهید گرفت.

مصباحی مقدم با اشاره به اینکه کناره‎گیری آیت‎الله موحدی کرمانی از جامعه روحانیت کذب محض است تصریح کرد: عدم حضور وی در جلسات جامعه روحانیت صحت ندارد و ما با دبیرکلی وی انشاالله بعد از ماه مبارک برنامه‎های خود را به مانند گذشته انجام خواهیم داد.

فاطمه علی‌اصغری

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سامان
    0

    اصولگراها باید بپذیرن که با روشهای سنتی دیگه نمیتونن رای جذب کنن. اونها نیاز به یک جراحی ساختاری جدی در درون خودشون دارن. هرچند بعیده جرات این کار رو داشته باشن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها