گزینه‌های معاون اولی روحانی در دولت دوازدهم / از ناطق نوری و جهانگیری تا زنگنه و ظریف

یک روز پس از اعلام نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گمانه‌زنی‌ها درباره معاون اول روحانی در دولت آینده آغاز شده است.

گزینه‌های معاون اولی روحانی در دولت دوازدهم / از ناطق نوری و جهانگیری تا زنگنه و ظریف

به گزارش خبر فوری ، یکی از این گزینه‌ها، اسحاق جهانگیری است. کسی که نه فقط در دولت یازدهم نیز معاون اول رئیس‌جمهور بود، بلکه در مقام نامزدی پوششی در جریان رقابت‌های انتخاباتی به کمک روحانی آمد تا در نهایت به نفع او کنار برود.

با این حال برخی خبرها حکایت از آن دارد که پس از پیروزی لیست امید در انتخابات شورای شهر پایتخت، ممکن است جهانگیری به عنوان شهردار تهران معرفی شود.

در همین راستا برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که بیژن زنگنه و یا محمدجواد ظریف به‌عنوان بهترین وزرای روحانی در دولت دوازدهم می‌توانند به‌عنوان معاون اول معرفی شوند. البته از آنجا که ظریف پیش از این گفته بود حتی در دولت یازدهم نیز راضی به پذیرش سمت نبوده، احتمال اینکه زنگنه به‌جای او به‌عنوان معاون اول مطرح شود، بیشتر است.

با این وجود امروز خبرگزاری تسنیم خبر داد که ممکن است علی‌اکبر ناطق نوری که به‌تازگی از سمت پیشین خود در بازرسی دفتر رهبرانقلاب استعفا داده، به‌عنوان معاون اول روحانی منصوب شود.

به این ترتیب روحانی درحالی تیم جدید کاری خود را انتخاب می‌کند که از هم‌اکنون رایزنی‌هایی جدی برای انتخاب یکی از مهمترین کرسی‌های دولت که همان معاون اولی رئیس‌جمهور است، آغاز شده است.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ی
    0

    به نظر یک خانم معاون اول بشه خیلی خوبه و روحانی وجهه خیلی بهتری پیدا میکنه ابتکار چندوره معاون بوده میتونه معاون اولم بشه

  • پورمحمدی دا
    0

    بهترین گینه برای معاول اولی همان جناب آقای جهانگیری خیلی خوبه .آقای ظریف وزیر خارجه باشه عالی هست وطیب نیا وزیر داری واقتصاد عالی وزنگنه نفت عالی خست .ایت الله نوری وزیر اطلاعات عالی هست.

  • ح
    0

    چون اقای ناطق خودش شخصیت وزنه ای حساب میشه بعیده در سایه اقای روحانی قرار بگیره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها