تحلیلگر لبنانی و کارشناس امور اسرائیل:

اسرائیل قادر به پاسخگویی نخواهد بود/ تل آویو تنها یک بازیگر کوچک در مفهوم امنیت ملی آمریکا است

تحلیلگر لبنانی و کارشناس امور اسرائیل گفت: پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل در دمشق، یک نقطه عطف تاریخی است.

 اسرائیل قادر به پاسخگویی نخواهد بود/ تل آویو تنها یک بازیگر کوچک در مفهوم امنیت ملی آمریکا است

نبیه عواضه تصریح کرد: امروز دیگر معادلات تنها به گروههای مقاومت در مقابل ٰرژیم اسرائیل مرتبط نیست بلکه به سطح منطقه ای تبدیل شده است.

وی افزود: به عبارت دیگر، نوعی توازن بازدارندگی در منطقه بوجود آمده است که با قدرت و حضور جمهوری اسلامی ایران در ارتباط است.

تحلیلگر لبنانی خاطرنشان کرد: این به خودی خود یک دستاورد بزرگ تلقی می شود و اهمیت استراتژیک بزرگی دارد و بدون شک تغییرات بزرگی پس از این نقطه عطف مهم رخ خواهد داد و اسرائیل بعد از امروز قادر به انجام کاری نیست.

تحللیلگر لبنانی با اشاره به اینکه امروز در برابر نوعی معادله جدید قرار گرفته ایم،  بیان کرد: بنابراین اسرائیل به واسطه حملات خود با چالش های بزرگی مواجه خوهد شد.

عواضه تصریح کرد: «اسرائیل قادر به پاسخگویی نخواهد بود زیرا آمریکا خود را سپر اسرائیل قرار داده و از موجودیت آن محافظت می کند و اجازه نمی دهد پاسخ دهد.»

وی ادامه داد: «گمان نمی کنم که منافع آمریکا ایجاب کند که به حملات ایران پاسخ داده شود. »

تحلیلگر لبنانی ادامه داد: تغییر بزرگی در سطح تصمیم گیران اسرائیل ایجاد شده است و این حمله ایران نه تنها بر سطح تصمیم گیری در اسرائیل بازتاب داشت بلکه باعث شد تا شاهد حضور آمریکا برای بار دوم در کنار اسرائیل باشیم.

تحلیلگر لبنانی در پایان گفت: این موضوع اگر دلالتی داشته باشد، بر این موضوع دلالت می کند که دیگر وضوحی در مفهوم امنیت ملی اسرائیل وجود ندارد و حتی اصلا چیزی تحت این اسم وجود ندارد بلکه یک مفهوم واحد وجود دارد و آن هم امنیت ملی آمریکاست و اسرائیل تنها یک بازیگر کوچک در این موضوع است.

منبع: شفقنا لبنان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • مصطفی
    0

    برادر کارشناس خوبی نیستی تمام این جنگ ها را امریکا راه میاندازد الان مثل بختک چسبیده به اسرائیل و از انها شدیدا پشتیبانی همه جانبه میکند نه تنها این جنگ درگیری و جنگ روسیه و اکران هم زیر سر امریکاست امریکا بیمار جنگ افروزیست

  • ناشناس
    0

    شاخ توی جیب ایران نزار

  • ناشناس
    0

    مرگ بر آمریکا و اسرائیل وهم دستان آنها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها