بالاترین استقبال از آموزش‌های مهارتی در سمنان و سرخه ثبت شد

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: بیشترین استقبال از مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای در استان مربوط به شهرستان‌های سمنان و سرخه است.

بالاترین استقبال از آموزش‌های مهارتی در سمنان و سرخه ثبت شد

سید حسین شاهچراغ روز چهارشنبه ابراز داشت: ۲ هزار و ۹۰۳ نفر در شهرستان‌های سمنان و سرخه از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در نیمه نخست امسال بهره گرفتند که از این تعداد ۲ هراز و ۲۰۷ نفر در مراکز دولتی و به صورت رایگان و ۶۹۶ نفر در مراکز آزاد آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

وی ادامه داد: بعد از سمنان و سرخه بیشترین استقبال از آموزش‌های مهارتی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان مربوط به شهرستان شاهرود است.

وی بیان کرد: یکهزار و ۹۳۲ نفر در مراکز دولتی و ۴۱۰ نفر در مراکز آموزشی آزاد در شهرستان شاهرود آموزش‌های مهارتی را فراگرفتند.

شاهچراغ تصریح کرد: بیشترین استقبال علاقه‌مندان به فراگیری آموزش‌های مهارتی در اداره‌کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان مربوط به رشته هایی در بخش های کشاورزی و صنایع دستی است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰۵ دوره آموزشی نیمه نخست امسال در بخش دولتی به وسیله اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان برگزار شد.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان اضافه کرد: هشت‌هزار و ۲۲۵ نفر نیمه نخست امسال، با وجود شیوع کرونا، در بخش دولتی و مراکز غیردولتی استان آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

وی یادآور شد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان علاوه بر دوره‌های آموزشی در بخش دولتی و غیردولتی دوره‌های حرفه‌آموزی در محیط کار واقعی نیز برگزار می‌کند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان گفت: ۶۴۴ نفر از مهارت‌جویان این اداره کل نیمه نخست امسال در محیط‌کار واقعی آموزش‌های مهارتی فراگرفتند.

۲۸۶ مرکز فعال آموزش دولتی و غیردولتی فنی وحرفه‌ای در استان سمنان وجود دارد.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها