زاپیامکس، جدیدترین زانوبند برای درمان خانگی انواع زانودرد

درحالی‌که هیچ درمانی برای بیماری‌های حاد رباط زانو وجود ندارد، آیا می‌توان با ‌ترکیبی از زانوبند زاپیامکس و استراتژی‌های درمانی دیگر امیدها را در تسکین و درمان زانو زنده نگه داشت؟

زاپیامکس، جدیدترین زانوبند برای درمان خانگی انواع زانودرد

زانوبند زاپیامکس (zapiamax) را نباید با یک بریس و زانوبند طبی اشتباه گرفت. این زانوبند علاوه‌بر ویژگی‌های عمومی دیگر زانوبندها، فاکتورهای منحصر به فرد دیگری را نیز همراه خود دارد. رویکرد توانبخشی و تسکین‌دهنده نهفته در زاپیامکس به همراه سه تکنولوژی UIC در خود، موجب درخشش بی‌‍‌چون و چرای این دستگاه در تسکین درد و درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های رباط زانو شده است.

در بیشتر موارد سنگ بنای درمان زانودرد، ورزش و فیزیوتراپی به شمار می‌رود (داروهای ضد درد و تزریق استروئید نیز گزینه‌های درمانی هستند)، اما زانوبند زاپیامکس مسیر توانبخشی را با بهره‌گیری از تکنولوژی UIC هموار کرده است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین راهکار برای درمان زانو درد را بیشتر با هم بررسی کنیم.

زانوبند زاپیامکس چه نوع زانوبندی است؟

Zapiamax زانوبندی جدید است که برای تسکین درد و بهبود آسیب‌های ایجاد شده در زانو طراحی شده است. در این محصول از سه تکنولوژی بسیار پرکاربرد و موثر فیزیوتراپی استفاده شده که در کنار هم تاثیرات فوق‌العاده‌ای روی آسیب‌های ایجاد شده در زانو و درد ناشی از آن می‌گذارند. این سه تکنولوژی شامل اولتراسوند، انفرارد و کلاک پالس (Pulse clock) است.

هدف کلان زانوبند زاپیامکس تسکین درد از طریق حرارت و افزایش خون‌رسانی در اندام‌های زانو و در نهایت بهبود عملکرد حرکتی است. زاپیامکس متشکل از زانوبندی چسبی به همراه کابل و آداپتور بوده و ساخته شرکت زایس ترونیک آلمان است. بهتر است بدانید که زانوبند زاپیامکس به راحتی با برق شهری کار می‌کند. در ادامه بیشتر با تکنولوژی‌های به کاررفته در این دستگاه آشنا خواهیم شد.

تکنولوژی UIC به کار گرفته شده در زانوبند زاپیامکس

زانوبند ضد درد زاپیامکس

تکنولوژی UIC از درخشان‌ترین و کم عارضه‌ترین روش‌های نوین و پیشرفته در زمینه درمان زانو درد خانگی و فیزیوتراپی است. خطا نیست که این تکنولوژی ماساژ را بهترین راه برای تسکین درد و کاهش التهاب در زانو نام ببریم. طبق آمار حدود 15.5 درصد از افراد در ایران با آرتروز زانو سروکار دارند؛ با این اوصاف استفاده از زانوبند زاپیامکس می‌تواند به آن‌ها در درمان و تسکین درد کمک کرد. تکنولوژی‌های تعبیه شده در زانوبند زاپیامکس متشکل از سه بخش است که عبارتند از:

    1. التراسوند؛ تکنولوژی با اثرگذاری بالا در زاپیامکس

امواج اولتراسوند (Ultrasound) به دو صورت گرمایی و غیرگرمایی طبقه‌بندی می‌شود. اثرات غیرگرمایی افزایش ترکیب پروتئین و بهبود جریان خون در ناحیه آسیب دیده را در بر می‌گیرد. در نهایت این اثرات اولتراسوند تسکین درد، کاهش ورم و بهبودی بیشتر بافت را به دنبال دارد.

امواج صوتی دستگاه اولتراسوند میلیون‌ها بار در ثانیه بر روی ناحیه دردآور بدن اعمال می‌گردند. این امواج مفاصل، رباط، تاندون‌ها، عضلات و سایر بافت‌ها را به حرکت و فعالیت وا داشته و بدون استفاده از دارو و عمل جراحی احساس ناراحتی را برطرف خواهد کرد. اولتراسوند با ارتعاش صوتی فعالیت مولکولی بافت را افزایش داده که موجب بالا رفتن حرارت در بافت نیز می‌شود. تفاوت اولتراسوند با پک‌های گرمایی سنتی در نفوذ گرمای اولتراسوند به عمق بافت‌های مختلف بدن است.

زاپیامکس با حرارت عمیق، آرامش را به رباط خشک یا رگ به رگ شده زانو باز می‌گرداند و اسپاسم عضله را به حداقل می‌رساند. علاوه‌بر درمان بافت‌های آسیب دیده زانو، افزایش دامنه حرکتی زانو نیز به طور قابل توجهی بهبود می‌یابد. اولتراسوند تراپی کار شده در زاپیامکس در درمان زخم‌های بافت نرم و زخم‌های ناشی از جراحی نیز اثرگذار است.

تکنولوژی اولتراسوند، تسکین دهنده فوری انواع دردهای زانو!

دردهایی که با اولتراسوند کاهش می‌یابند عبارتند از:

    • تسکین درد آرتروز زانو و آرتروز روماتوئید

    • زانو درد ناشی از نقرس

    • آسیب رباطی زانو

    • بورسیت زانو

    • رگ به رگ شدن زانو

    • خشکی عضله زانو و پارگی ماهیچه

    • کشیدگی عضلات زانو

    2. انفرارد یا مادون قرمز، دومین تکنولوژی به کاررفته در زانوبند زاپیامکس

به خدمت درآوردن اشعه مادون قرمز (Infrared) برای درمان درد حاد یا مزمن، اتفاقی شگرف در دنیای پزشکی به حساب می‌آید. درحالی‌که اشعه ماورا بنفش اثرات مخربی بر بافت‌ها و سلول‌های بدن دارد، مادون قرمز به بازسازی و ترمیم آن‌ها کمک می‌کند. زانوبند زاپیامکس با به خدمت گرفتن تکنولوژی انفرارد توانسته است خود را به‌عنوان یک تسکین دهنده مطمئن در اختیار بیماران قرار دهد.

همچنین مادون قرمز، گردش خون غنی از اکسیژن را در بدن بهبود بخشیده و باعث التیام سریع‌تر بافت‌های عمیق و تسکین درد ناشی از رباط زانو می‌شود. درمان با مادون قرمز (Infrared Therapy) برای التهاب حاد و مزمن بیشتر شناخته شده است ولی از آن در بهبود بیماری‌های زیر نیز بهره می‌برند.

    • استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید

    • درد و سفتی زانو

    • درمان کمر درد مزمن

    • درد عضلانی

    • التهاب تاندون زانو

    • برش‌های جراحی

در پژوهش‌های بسیاری اثرات مثبت درمانی مادون قرمز بر آرتریت، درد مفاصل و رباط زانو، التهابِ مفصل بدون عوارض جانبی به اثبات رسیده است.

    3. کلاک پالس، سومین تکنولوژی به کاررفته در زاپیامکس

زانوبند طبی زاپیامکس راهکاری سریع برای درمان فوری زانو درد

از جمله مهم‌ترین کاربردهای الکتروتراپی سرعت بهبود یافتن و ریکاوری رباط زانو است که در اثر فرکانس‌ها و پالس‌های الکتریکی بر بدن وارد می‌آید. پالس‌های الکتریکی از طریق دستگاهی به نام زاپیامکس به زانوی بیمار منتقل و موجب تحریک اندام‌های آسیب دیده می‌شود. این تحریک با رویکرد بهبود عضلات و بازسازی بافت‌های زانو انجام می‌پذیرد.

استفاده از الکتروتراپی مزایای زیر را به همراه دارد:

    • از بین بردن اسپاسم عضلانی

    • پیشگیری از آتروفی عضلات

    • بهبود جریان خون

    • بهبود دامنه حرکتی

    • کنترل و کاهش دردهای مزمن

    • کمک به ترمیم زخم

    • تحریک آزادسازی اندورفین به عنوان هورمون‌های ضد درد در بدن

از الکتروتراپی در درمان‌های مزمن از جمله درد زایمان، دردهای پس از جراحی و یا شکستگی‌ها در بخش‌های مختلف بدن از جمله کمر، گردن، دست، زانو، مچ دست و سایر نواحی بدن استفاده می‌شود.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی محصول جدید زاپیامکس پرداخته‌ایم. این زانوبند با داشتن سه نمونه از پرکاربردترین و موثرترین تکنولوژی‌های فیزیوتراپی روز دنیا تاثیر بسیار بالایی در درمان و تسکین دردهای مفصلی، عضلانی و سایر بافت‌های نرم دارد. مبتلایان به آرتروز زانو و دیگر مشکلات و بیماری‌های مفصلی زانو می‌توانند با خرید زانوبند زاپیامکس هزینه‌های درمانی خود را کاهش داده و بعد از 2 تا 3 هفته علاوه‌بر تسکین درد، سایر علائم خود را نیز بهبود دهند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عصمت ترکش
    0

    برای من این زانو بند تاثیری نداشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها